Revizii/reparatii 1.0 SCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sunt următoarele cazuri:
    a- consumă ulei în rodaj, consumă identic sau chiar mai mult după
    b- consumă ulei în rodaj, consumă identic și după
    c- consumă puțin ulei în rodaj, nu mai consumă după
    d- nu consumă ulei în rodaj, dar consumă după.

    Excluzând taxi și mașinile e cu gpl, mai toate se încadrează la c. Ce te faci cu masinile care intră în a sau b iar proprietarii nu sunt taxi/"umbler" merg normal și totuși au probleme ? Le punem 10w40 și așteptăm să iasă natural din sistem (a se citi garanție).

    Dacă la 0,9 TCe se plângeau unii că e prost, că se duce lanțul vieții, și uite că sunt unele mașini cu peste 400000km fără probleme majore, la 1,0 SCe nu mai auzi de așa ceva în caz de probleme se cam schimbă tot motorul (sunt destui fără garanție și cu gpl) fiind mai simplu.

    oBED RN0700 e pentru motor aspirat pe benzină, restul nu contează, că vrei tu să conteze e altceva.
    Last edited by t0rquemada; 1 July 2020, 15:57.
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • eu tot ce am zis este ca norma RN0700 este ACEA A3/B4, altceva chiar nu conteaza.

      si de 1.4 se plangeau ca e prost, uite ca s-au inselat. sunt taxiuri 1.0 cu gpl care au peste 200k km, fiind un motor relati nou (fata de 0.9) care are o vechime mai mare, de aici si nr mai redus de Km.

      Cum am mai zis, raspunzi evaziv si doar le ce iti convine (si de multe ori pe langa subiect trantind cate un print fara valoare sau facand trimitere la nu stiu ce postari [acum o sa zici ca nu inteleg eu )] ), restul sunt parerile tale personale.

      Imi aduc aminte in "tinerete" cand lucram in industria moto, si am participat la un seminar al unui colaborator, comercializant de uleiuri pentru moto .... in industria asta este extrem de mult marketing, ca nu vrem noi sa vedem este partea a doua (acelasi lucru se aplica si pentru lichidul de frana, antigel si alte lichide folosite).



      Comment


      • Dupa cum am mai spus dupa prima revizie si implicit prima discutie cu mecanicul si la 0,9 TCe au fost cazuri (rare ce-i drept, dar au fost) in care au aparut scurgeri de ulei. Nu au fost avut legate de consumuri exagerate de ulei ci doar a tinut probabil de indemanarea sau cheful operatorilor care au aplicat manual masticul de etansare. Toate s-au rezolvat fara probleme pe garantie.
        De ce n-ar fi si la 1.0 SCe acelasi lucru, ca doar operatorii turci sunt si ei oameni, la fel cu cei mioritici, nu-i asa?
        La prima revizie mi-au pus 10w40 Dacia Oil iar la urmatoarele doua, la cerere, 5w40 Elf. Desi nu am avut probleme cu 10w40, am totusi senzatia ca motorului ii place mai mult 5w40.
        Last edited by gabrieln1960; 1 July 2020, 16:30.

        Comment


        • 1. torquemada legat de subiectul asta, am auzit ca nu e bine sa se mearga pe alt grad de vascozitate, in cazul asta de la 10W40 la 5W40 (dacia oil la elf sxr)? ar fi vreo problema?
          intreb in afara de gabrieln1960 care a facut asta si nu are nici o problema din ce zice, ba chiar e mai bine...

          2. exista diferenta de calitate intre Dacia Oil 10W40 cel vechi produs de Total si cel de acum (bidon negru) produs de Castrol? (bine, nici nu stiu cat e de "produs" sau imbuteliat/aditivat)
          adica daca a mers bine pe dacia oil (2017-2020, nu stiu cand s-a facut schimbarea Total-Castrol), va merge "mai bine" pe Elf 5w40 decat "noul" dacia oil?

          Comment


          • Nu e absolut nici o problema daca treci de la Dacia oil 10w40 la elf evo 900 sxr 5w40.

            Comment


            • ...unele consuma, altele nu, unele mai puțin spre deloc, cred ca e ca-n bancul cu Bulă, a 12-a rața stătea într-un picior.

              Comment


              • mirceammd Ai 2 colegi oBED și alex1ioanposesori de B4D(1,0SCe) care știu ei mai bine, te rog să îi întrebi pe ei.
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • si eu am sandero cu motor 1,0 sce...dar trebuie sa recunosc ca motorul acesta consuma ulei. Prima revizie am facut-o mai repede ca ajunsese uleiul la minim iar acum după 10.000 de km joja a scăzut de la maxim la 2 mm înainte de minim. Prima data mi s-a zis și mie de la VC ca din fabrica an avut 10w40 dacia oil, la revizia de 1 an mi s-a pus 5w30 tot dacia oil. E adevărat ACEST MOTOR CONSUMĂ ULEI...Sper sa ajung cu el 200.00 de km.

                  Comment


                  • Pai si ce nu e clar? Daca tie in carte/documentatii ti se recomanda Xw40, si tu pui w30... Daca cedeaza motorul, si in urma investigatiilor vor vedea ca s a folosit un ulei care nu este recomandat de producator, i se va imputa costul reprezentantei? Sau ramai cu paguba? Sau stai, sunt unii care spun ca e ok )

                    Comment


                    • Originally posted by t0rquemada View Post
                      mirceammd Ai 2 colegi oBED și alex1ioanposesori de B4D(1,0SCe) care știu ei mai bine, te rog să îi întrebi pe ei.
                      Eu doar am spus că al meu , nu mănâncă ulei si nu trebuie sa generalizezi, nu stiu mai multe decat altii, dar sunt dornic de cunoaștere , imi bag nasul, sunt preocupat, iar unde ma depaseste, dupa ce am epuizat toate alternativele, apelez in sfarsit la un " mester".

                      Comment


                      • torquemada da' ce-am facut sefu'? te-am intrebat si eu...

                        Comment


                        • mirceammd - pune uleiul recomandat de producator.

                          Originally posted by t0rquemada View Post
                          Așa dă documentația pentru 1,0SCe pre WLTP(pâna la 10/2019), după se intră pe RN17.
                          10w40 e cel mai slab(economic ca bani nu ca uzură piese) ulei care se poate pune, 5w30 și 5w40 sunt la mijloc - echilibru între preț și calitate.
                          sa te citez - fara un VIN ceea ce pui este egal cu 0, in plus, daca esti atat de "corect", Romania nu apare in print screenul pus de tine (vrei 6013A?).

                          Ca inginer/mecanic/electrician care lucreaza la o reprezentanta, nu ai acces la unele informatii, chiar daca te bati atat cu pumnul in piept.
                          Nu degeaba la R&D-ul unui motor (si nu numai, a orcarui produs) lucreaza o armata de ingineri, specialisti in mecanica, termica, tribologie, sunt atatea sisteme de asigurare a calitatii, audituri, verificari, testari, omologari, tocmai pentru a scoate un produs cat mai bun.
                          Dar nu, la noi vine mecanicul, care spune ca uleiul recomandat de producator (cu care vine masina din fabrica), nu este bun, ca este pus sa ascunda anumite defecte, care culmea, tranteste cateva PS fara valoare, incomplete si da raspunsuri in 2 peri (ca na ceilalti trebuie sa para prosti), aceiasi mecanici care, la 2 revizii mie unu mi-au pus ulei peste nivel, a doua oara mi-au scos 1 litru pentru a avea nivelul la maxim.

                          Cititi manualul, daca nu sunteti convinsi sau nu intelegeti alegeti caile oficiale de informare, nu va mai luati dupa toti indivizii de pe "net" care au activat si ei 2 functii,sau au montat un modul batandu-se cu pumnii in piept ca au reinventat loganul, pentru ca, niciodata acel individ nu-si va asuma nimic.

                          Inganfarea nu este egala cu cunoasterea!

                          Comment


                          • Ar fi bine sa facem diferenta intre pierderea de ulei si consumul propriu-zis de ulei. Pierderea de ulei este atunci cand o anumita cantitate se scurge din motor din cauza unor neetanseitati si ajunge in exterior. Consumul este acea cantitate de ulei care ajunge in camera de combustie unde arde. Pistoanele si supapele au anumite jocuri necesare pentru a putea functiona fiind evident ca nu pot fi etanse 100%. Asta duce la un consum redus de ulei dar permanent. Pelicula de ulei de pe suprafata cilindrilor este de asemenea supusa arderii la temperatura foarte ridicata astfel incat uleiul se evapora, arde si este eliberat odata cu gazele de esapament. Din aceste motive fiecare producator ar trebui sa indice consumul maxim admisibil de ulei al fiecarui tip de motor.
                            Lucrurile astea le-am invatat in clasa a XI-a (adica undeva in vremuri "imemoriale") si mi-au fost readuse in memorie de un articol citit acum ceva vreme intr-o revista de specialitate.
                            Tot de acolo am retinut si ca acest consum poate fi exprimat in diferite feluri. Pe un stand de proba consumul este indicat in "grame per kilowatt-ora". O etansare buna inseamna intre 0,5 si 1 gram /kWh. Aceasta nu este insa potrivita in practica pentru ca nu se poate stabili exact nici consumul de ulei per gram si nici capacitatea in regim de deplasare nu se poate masura. Ca urmare, consumul de ulei se poate indica in "litri la 1000 km" sau in "procent din consumul de carburant". A doua metoda este mai buna pentru ca un motor nu este utilizat doar atata timp cat se invart rotile ci si in stationare, mergand in gol in ambuteiaje, la semafor, precum si pentru asigurarea functionarii diverselor echipamente auxiliare.
                            Conform articolului respectiv din care am extras anumite informatii partial prin "copy-paste", daca producatorul nu ofera date, la motoarele moderne de autoturisme consumul de ulei este in general sub 0,05% dar consumul maxim admisibil poate fi si 0,5% (valorile procentuale se refera la consumul propriu-zis de carburant).
                            Tehnic vorbind, consumul de ulei este cel mai redus dupa efectuarea rodajului si creste prin uzura pe perioada de viata a motorului.

                            Si acum haideti sa facem un calcul. Plecam de la un consum de carburant de circa 8 litri la 100 km si la 1000 km vom avea astfel 80 de litri de carburant.
                            - 0,05% din 80 de litri inseamna 0,04 litri de ulei consumat/1000 km.
                            - 0,5% din 80 de litri inseamna 0,4 litri de ulei consumat/1000 km.

                            Comment


                            • Revizie 1.0 SCE 2017
                              Filtre ulei, aer, polen originale Renault
                              Garnitura buson ulei
                              Ulei ELF 5W40 SXR

                              (filtrul vechi l-am desfacut f greu, doar cu cheia din poza, strans in service)
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 7 photos.

                              Comment


                              • Aceeasi problema am intampinat-o la vechiul 1,4 (filtrul este identic la 1.0) , dupa ce masina a iesit din garantie, mecanicul pur si simplu l-a făcut bucăți ca să-l scoată. Dupa intamplare , mi-am achizitionat cheie de filtru , cheie buson si am facut singur operatiunea.
                                Recomand asa ceva-fără probleme:
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 1 photos.
                                Last edited by alex1ioan; 16 July 2020, 00:56.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google