Consum 0.9 TCE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • week-end full: bucuresti, tranfagarasan, cisnadie, sebes, transalpina pana la obarsia lotrului, apoi voineasa, brezoi valcea si acasa in Bucuresti.
    110km/h cu pilotul automat pe A1 si la dus si la intors. 2 persoane si 2 genti de bagaj, iar Tancul cu incaltarile de iarna. Practic asta a fost rodajul, inainte de plecare nu apucasem sa fac decat vreo 250 km.
    total: 933km, viteza medie 57.1km/h, 50.6litri consumati si un consum mediu de 5.4%
    si poza pentru carcotasi
    Attached Files

    Comment


    • am uitat sa adaug la calatorie faptul ca de la Cisnadie am fost pana la Medias si retur, ca nu ieseau toti km

      Comment


      • Am avut ocazia sa conduc un Logan cu aceasta motorizare pe o distanta mai lunga, de aprox 500 km. Nu pot spune decat ca am ramas placut impresionat. Asadar pe un drum de Bucuresti - Horezu si retur, cu 4 persoane in masina plus bagaje full, s-a miscat mai mult decat decent. Consumul mediul, facut la pompa, 5,8%, cu un stil de mers legal...autostrada 130 km/h, restul 60-70km/h...in functie de cum permitea traficul pe Dealu Negru. Nu am simtit niciun moment ca motorul ar fi gatuit sau ca si-ar fi atins limita...unde era nevoie dadea rezerva de putere de care aveai nevoie, la depasiri etc. Un motor foarte ok, cu o cutie etajata excelent...la 130 pe A1 avea undeva la 3100 rpm si nu lasa deloc impresia ca nu ar fi putut mai mult. Asadar bravo Dacia. Ca si minus as remarca impresia de instabilitate la vant puternic lateral...imi dadea ceva emotii cand ma impingea spre parapeti pe A1 si trebuia sa ma tin bine de volan. In rest totul ok, o masina buna si economica.

        Comment


        • 1500km, consum 6,2%, bistrita-sibiu-eforie nord-litoralul in lung si lat-bucuresti-sibiu, 80% mers pe ac, pana m-am prins ca trebuie dezactivat.
          Intalniri LC.Sibiu sambata ora de vara 17 / ora de iarna 16 in Valea Aurie (intrarea 2 la ZOO).

          Comment


          • Salutari,
            Revin cu un nou consum dupa parcurgerea unui total de 7352 km avand masina din luna iunie anul curent. Masina incarcata la maxim. Si portbagaj si persoane.
            Km Parcursi: 967 km Voluntari (if)-Medias-Cluj si retur
            Total Consumat: 53 l
            Consum mediu: 5.4
            Viteza medie: 57.6 km/h

            Comment


            • Astazi a fost o splendida zi de toamna asa ca am plecat la drum: Buzau - Sinaia (stanga spre Targoviste) - Transbucegi - cabana Dichiu - urcare la Piatra Arsa - coborare la Cabana Dichiu - Lacul Bolboci pe partea asfaltata care este clasificata ca drum forestier si este foarte ingusta - Pestera Ialomitei - Lacul Bolboci pe partea cu Cheile Tatarului (care au cred maxim 200 m) - continuat pe partea neasfaltata (se circula relativ OK, drum de pamant acoperit cu pietris mic foarte bun dar nu pe tot traseul, mai are zone cu pietre mai mari, nici vorba de impracticabil. Oricum partea asta este mai pitoreasca decat cealalta si suspensiile Stepway-ul au functionat impecabil. In momentul de fata se poate circula cu orice fel de masina) - cabana Dichiu - Sinaia - Buzau.
              Total - 330 km Consum - 5,39%, viteza legala. Drum foarte bun, trafic extrem de redus pe Transbucegi (la Piatra Arsa erau vreo 10 masini si la pestera cam tot pe atatea) si nicio masina pe partea neasfaltata a lacului.
              Am fost 2 persoane, bagaj usor. Am uitat activat Eco si am avut o singura sincopa. Inainte de barajul de la lacul Bolboci sunt cateva serpentine foarte stranse si cu inclinatie mare (oarecum similar cu Cheile Bicazului). Drum ingust, intr-una din curbe venea o masina mare, am franat ca nu aveam loc amandoi si masina nu mai voia sa urce cu toate ca nici nu s-a oprit. Pur si simplu simteam ca a ajuns la capatul puterilor si am avut sentimentul clar ca se va opri in cele din urma. Nu s-a oprit motorul (era ca si cum aveam tinut ambreiajul partial apasat cu acceleratia calcata, adica statea pe loc). Am schimbat in manual, am retrogradat in prima treapta, am dezactivat Eco si a continuat drumul fara nicio problema. Cred ca daca si dezactivam doar Eco sau doar treceam pe manual in prima treapta tot ar fi trecut sincopa dar asta mi-a fost reactia pe moment.
              Cu modul Eco dezactivat masina merge super bine. Trage fara probleme la urcare iar la coborare face neasteptat de bine frana de motor. Am coborat de exemplu in treapta a II-a (fara a apasa acceleratia) pana aproape de 60 km/h si turatia de cam 4000 rot/min (cat am putut vedea fugitiv cu coada ochiului) fara sa schimbe a treia. La fel si la urcare schimba dupa forta cu care apesi pedala si schimba la turatii mult mai mari decat cele normale. Cine spune ca 0,9 TCe este lesinat ar face bine sa mearga cu el inainte de a face asemenea afirmatii. Sigur ca cine vine de pe o masina turbo de peste 110 de cai probabil va stramba din nas dar eu consider ca si cei 90 de ponei dopati de la motorasul acesta se descurca absolut onorabil. Stabilitatea este foarte buna (poate si datorita pneurilor de 205). Pana acum n-am bagat de seama sa intervina ESP-ul, dar nici nu am cautat cu orice pret sa ii verific functionarea si nici n-am de gand sa incerc.
              Cam astea ar fi impresiile mele dupa aceasta mica excursie. Astept la anul Transalpina ca de Transfagarasan sunt satul pana peste cap.

              Comment


              • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                Stabilitatea este foarte buna (poate si datorita pneurilor de 205).
                Subscriu. Am rămas și eu surprins când am observat că am mai lăsat oameni în urmă pe porțiuni virajate fără să îmi propun asta. Pur și simplu Sandero Stepway stă bine pe șosea. Am mai auzit păreri care au testat Sandero vs Stepway și spuneau că ultima stă mai bine în viraje. Poate este de la anvelopele 205.

                Comment


                • Da , datorita anvelopelor de 205 latime si mai ales inaltimii reduse (55) , cu deformare laterala mai mica in accelerare.

                  Comment


                  • @georgstelsib, acel 55 inseamna 55% din 205, intre 185x65 si 205x55 e o diferenta de ~8mm la talon nu cred ca ajuta foarte mult.

                    In schimb latimea de 205 ajuta mult, mai ales la o masina ca Sandero, destul de echilibrata ca dimensiuni.

                    S-ar putea si suspensia la Stepway sa fie putin diferita, adica mai rigida, fiind mai ridicata garda la sol.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • ESP-ul, deobicei, intra iarna, când este zloata si gheata pe jos.
                      Last edited by aris86; 19 October 2017, 09:25.

                      Comment


                      • Sa mai stergem putin praful:

                        Timisoara - Tg Jiu, o singura persoana fara bagaje, mers legal (100km/h afara, 60 in localitati), mers putin mai sportiv
                        Tg Jiu - Cluj Napoca: Doua persoane+bagajele pt o singura persoana 100-110 km/h pe autostrazi - pasagerul avea rau de miscare , in rest...100km/h fara si 60 in localitati)
                        Cluj Napoca - Timisoara: o singura persoana fara bagaje, 110 pe autostrada, 100 afara si 60 in localitati....mers putin mai sportiv in zona deva-faget (drum european)
                        Cauciucuri de iarna

                        Distanta: 892Km parcursi
                        Viteza medie: 66.3
                        Consumat: 42.7L
                        Consum mediu: 4.7%
                        Attached Files

                        Comment


                        • Faci concurenta cu consumul la Tico
                          sigpic

                          Comment


                          • Exterior da...in oras...alta poveste (revin cu poze in 2 saptamani...ca iar am inceput sa circul cu masina in TM)...doar ca un prequel: viteze medii de 14-15km/h

                            Comment


                            • Originally posted by Silviu View Post
                              @georgstelsib, acel 55 inseamna 55% din 205, intre 185x65 si 205x55 e o diferenta de ~8mm la talon nu cred ca ajuta foarte mult.

                              In schimb latimea de 205 ajuta mult, mai ales la o masina ca Sandero, destul de echilibrata ca dimensiuni.

                              S-ar putea si suspensia la Stepway sa fie putin diferita, adica mai rigida, fiind mai ridicata garda la sol.
                              La tinuta de drum a unei masini concura foarte multe elemente , ai auzit ce spun colegii care si-au montat spoilerul din plastic sub puntea din spate . Diferenta aceea de 8 mm este chiar foarte mare , se poate observa usor cu ochiul liber . Acea diferenta face sa intri mai greu in "balans" si sa iesi mult mai usor la virajele bruste. Apoi comportamentul in curbe pare a fi mult mai controlabil . Asta din cauza ca deformarea laterala a pneului cu inaltime mai mica in raport cu geanta rigida este proportional mai mica . Eu am preferat dintotdeauna (daca este posibil) cauciucurile cu talonul mai ingust si mai ales bine umflate (peste presiunea recomandata) , sacrificand astfel durata de viata a componentelor suspensiei in favoarea vietii si integritatii mele.
                              Atitudinea este dictata de experienta personala cat si de informatiile adunate de-a lungul anilor din literatura de specialitate ( nu de pe Google).

                              Comment


                              • Dupa ceva mai mult de 4.000 km parcursi cu masina concluzia mea este una simpla: cu 0,9 TCe trebuie sa mergi inspaimantator de incet astfel incat sa fii imbucurator de eficient.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google