Daca ai stii cate Loganuri care vad mai mereu 5000 RPM+ exista pe forumul asta...unele au depasit 100.000km si functioneaza ca in prima zi.
Ca sa mergi economic, da, se schimba in maxim 3000 RPM dar conteaza mai mult cat de lin ajungi pana la turatia de schimb.
Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?
Collapse
X
-
Mosu mi-a spus ca asta ar fi cel mai economic mod de a conduce dar si de a proteja motorul.
Eu in mod normal schimb pe la 2500 in treptele inferioare si la 2750 in a 4-a si a 5-a.
Leave a comment:
-
Eu am auzit ceva de la cineva cum ca la logan treapta a 5 a tine post de treapta economica de cat de treapta de fuga este adevarat ?
Leave a comment:
-
Pe Dacia 1300 ti-a aratat cum se schimba vitezele? Vezi ca aia are alta curba la putere si cuplu. Bine ca nu ai vreun Ferrari ca tot la 2000 RPM iti zicea sa schimbi.
Leave a comment:
-
Deci am fost azi la o scurta plimbare cu un nene in varsta.
Scurt asa despre el:are permis de 50 de ani, o Dacie 1300(35ani) cu 400.000km.
Azi m-am plimbat cu el ca sa-mi arate la cat se schimba viteza la o masina.
Am inceput cu viteza I si am schimbat a doua la 2500 ture.Mi-a spus ca am gresit si ca ar fi trebuit sa schimb pe la 2000 pentru ca viteza I este doar pentru a o pune putin in miscare (exact vorbele lui).
A doua pe la 2500, a 3-a pe la 2600 si a 4-a i-am dat-o pe la 2700 cand incepea sa "vajaie motoru" dupa spusele lui.
Mi-a mai spus ca a 5-a e un fel de viteza doar pentru drum intins si ca masina ar avea defapt doar cele 4 viteze(de la 1-4) si ca a 5-a cumva nu e in relatie directa cu ansamblul motor-cutie.
Leave a comment:
-
Daca nu puteti discuta matur si mai prind apelative "dulci", aveti direct 2 saptamani de vacanta.
Leave a comment:
-
Nu-mi trebuie.
Acum serios, consumul ala in afara a fost 9% pentru ca din aia 500 km (Bucuresti - Constanta si retur), 360 km au fost facuti pe autostrada la viteza maxima. E oarecum de inteles. Iar in oras... aglomeratie, ac pornit, cozi imense, tot tacamu'.
Hai ca iar o luam pe aratura...
Nu mergeti subturat! Ca sa fiu si on topic.
L.E. Am modificat! Na!Last edited by vitriol; 18 May 2011, 14:47.
Leave a comment:
-
Eu am scos pe ruta Bucuresti - Constanta, cu un dCI de 70 cp, consum de 9%. In Bucuresti, timp de o saptamana, am scos tot 9%. La turatie greseam?
Leave a comment:
-
Originally posted by vasilica_gigilica View Postbine ca nu i-a dat R de la "racheta"
bine ca nu i-a dat R de la "racheta"
Eu cand am mers in 3000 de ture si schimbat la 3000-3500 rot/min mi-a zis unu care avea un Megane diesel ca rup masina, ca nu am eu idee ce solicitari suporta motorul ala (adica 1,4).
Leave a comment:
-
Trebuia sa fi mers cu mine. Sunt curios ce ar fi zis cand schimbam in 6000 rpm. 3500-4000 rpm e obisnuinta, e la ordinea zilei.
Cum ar spune francezu': "and your point is?!" . In traduce: asa, si?!
Leave a comment:
-
bine ca nu i-a dat R de la "racheta"
bine ca nu i-a dat R de la "racheta"
Eu cand am mers in 3000 de ture si schimbat la 3000-3500 rot/min mi-a zis unu care avea un Megane diesel ca rup masina, ca nu am eu idee ce solicitari suporta motorul ala (adica 1,4).
Leave a comment:
-
cristi3775: Nu ai inteles ce am scris... scuza-ma o sa-ti fac un desen data viitoare. Nu cred ca intereseaza pe nimeni cum mergi tu cu treapta 5 la relantiu, si cum nu se gatuie motoru'. Cred ca toti suntem convinsi ce bine se poate merge de la treapta 1 pana la treapta 5-a la relantiu si ce "bine" si "normal" merge motorul in timpul experimentului. Noi ceilalti mai avem si pedala aia de acceleratie si nu trebuie sa mergem la relantiu. Cat despre varsta si experienta mea asa e.... trebuie un sofer cu experienta si talentul tau pentru a ne arata cum se merge la relantiu in treapta 5-a. Eu ma rezum la a-mi conduce masinile in mod normal, adica folosind acceleratia. Nu ma lasa inima sa-mi bat joc nici de Logan, d-apoi de alta masina care valoreaza de 2-3 ori cat 1.6-le tau furios.
Leave a comment:
-
Ha ha ha ha... unde esti Octaviane?!?
Rad fiindca te suparasei pe Doctor, care a plecat suparat si a zis ca ne lasa sa facem praf si topicul asta - si a avut dreptate!!!
Teoria chibritului despre subturare... Pai nu inteleg ce se tot dezbate aici. Cuplul motor se transmite prin intermediul transmisiei la roata, corespunzator a raportului de transmitere (tr. 1 , 2 , 3 , 4, 5)
Tr. 1 si 2 - acolo poti merge pe o plaja foarte larga 1000 - 4000 rpm in care nu putem vorbi despre fenomenul de subturare. Abia de la tr. 3 in sus, putem vorbi despre fenomenul de subturare.
Ce inseamna subturarea si cum o constatam? Foarte simplu - cuplu motor abia sustine momentul rezistent, necesar inaintarii masinii la o anumita viteza. Subturarea nu inseamna neaparat "sub 2000 rpm". Putem sa fim cu treapta a 4-a pe in urcare pe o panta inclinata, la 3000 rpm si masina pierde din viteza/turatie chiar si la accelerare.
Subturarea reprezinta o neconcordanta intre turatie si treapta cutiei de viteza, care nu asigura transmiterea la roata a cuplului motor care sa egaleze sau chiar depaseasca momentul rezistent.
Cum se "simte" subturarea? La o actionare prompta a pedalei dar nu neaparat de intensitate foarte mare - motorul nu raspunde imediat prin cresterea turatiei - motorul se poticneste, tremura, iar viteza masinii intarzie sa creasca. In sensul asta fenomenul apare si la cutiile automate - fiindca tot a fost adusa chestia asta in discutie, desi nu avea nici un sens aici - si tocmai datorita sesizarii fenomenului de subturare (neadaptare a sarcinii la cuplul motor - sarcina fiind trasmisa ca informatie prin pozitia pedalei de acceleratie si mai pot fi si alti senzori, gen senzor de depresiune din galeria de admisie, senzori de turatie, senzori de viteza/abs, etc) - cutia automata "decide" sa retrogradeze intr-o treapta de viteza inferioaraLast edited by ion_R5; 17 May 2011, 23:42.
Leave a comment:
Leave a comment: