Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CostyLogan
    replied
    salut in legatura cu postul si eu merg economic adica la 1700-1900 skimb viteza pentru ca in oras in trafic nare rost sa mergi tare cu loganu... tot motor 1.4 am si eu si vreau chiar sa va intreb e normal sa huruie motoru la 3 mi de ture in teapta a 5 a cam la 100-120km/h ? serios se aude un zgomot de parca moare )

    Leave a comment:


  • goguspan
    replied
    BAROSANU_MOL , da mi voie sa te contrazic, in treapta 3 a la 6000 logan 1.4 e drept nu MCV are aproape 130 si....

    Leave a comment:


  • aleXpeed
    replied
    Foloseste si frana de motor, poate scoti si mai putin. Ii place si turat, schimbam la 4000 in oras la mers constant si aveam vreo 10 pe gaz (Bucuresti). Stiu ca se recomanda sa accelerezi cat mai repede pana la viteza cu care vrei sa rulezi dupa care sa mergi constant. Daca accelerezi batraneste scoti consum mai mare.

    Azi dimineata inainte sa pornesc masina aveam pe CB un consum de 9.7 noaptea in oras, adica 10.7 pe gaz, e foarte bun tinand cont ca i-am dat si forje iar unde nu era cazul mergeam cu a 5-a la 60. Ori tare, ori incet. Niciodata nu accelerez ca baba, consuma mai mult daca te concentrezi la acest aspect.

    Leave a comment:


  • Dcristy
    replied
    Cel mai economic la un benzinar e sa mergi la 1800-2300 rpm. Eu de regula schimb la 2200 rpm treptele de viteza,dar numai cand sunt tare grabit le skimb de la 2500 rpm in sus.[/QUOTE]

    Si eu schimb vitezele pana la 2300 rpm fara sa pornesc ac. Numai cand fac o depasire in afara localitatii, turez motorul pana la 3200-3500 rpm cu treapta a 4 de viteza ptr o depasire sigura si apoi intru in treapta a 5 de viteza.
    Consum in oras schimbat treptele de viteza la 2300 rpm = 8,8 % l, si mers constant de 40 km/h.

    Stiti voi alt calcul de consum, ca sa nu fie subturat motorul ?

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    in functie de sarcina, da sau nu. daca la 3000rpm nu poate accelera (urcare, de exemplu), e subturare. caz in care dai inferioara, pt ca puterea e cea care te misa din loc si te ajuta sa-ti mentii viteza, nu cuplul. la 3000rpm, unde e cuplul maxim, puterea e cam jumatate sau mai putin din cat e la 5500rpm. nu vi se pare ca msina s emisca bine pe la 4000-4500rpm, exact intre turatiile de cuplu maxim si putere maxima? acolo trage cel mai bine. deci e de asteptat ca atunci cand la 3000rpm nu accelereaza, sa dai inferioara si "pica" exact in 4000-4500rpm si ciudat, incepe sa accelereze usor pana spre 5000-5500, dupa care iar parca i se ia "gazul" pana ajunge in limitare.

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    In general lumea se refera la ce turatii sa schimbe viteza pentru a nu subtura. A merge in tr a 5-a cu 50 de km/h tine de pregatirea ca sofer sa nu faci asa ceva.
    Cat despre benzina, stie ECU cata sa bage in motor.
    Dupa ce se obtine cuplul maxim, devine subturata sau nu, in aceeasi treapta de viteza ? Ca si atunci baga multa benzina. Eu as inclina sa spun ca e supraturata.
    Last edited by mr.K; 3 December 2010, 15:07.

    Leave a comment:


  • SorinXp
    replied
    Daca va spun ca subturarea nu depinde numai de turatie, ce ziceti ? (bagati cutia in calcul, 1 la 3000rpm urc pe pereti, a 5-a la 3000rpm cu masina plina pierde viteza la urcarea unui pod).
    Poate fi subturata si la 4000RPM si 5000RPM. De fapt de cate ori ii dai pedala la fund, este subturata.
    Subturarea = se baga benzina foarte multa, maximul admis (exista un maxim)
    Acum depinde daca e deal, vale ... e discutabil
    Pentru testare : calcati usor acc si daca ea accelereaza era bine, nu era subturata.
    Nu confundati turatia la care se obtine cuplul maxim cu subturarea, sunt persoane care asociaza aceste 2 chestii.

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Obsitor de detaliat pe trepte de viteza. Pentru mine. Cand se aude ca urca pe la 3000, schimbi viteza si gata.

    Leave a comment:


  • user2000
    replied
    masina mea este condusa in felul urmator: treapta 1 ->2000ture treapta a 2a ->2500 treapta a 3a ->3000 ture a 4a ->3000 ture si a 5a restul si nu am avut probleme de genu' sa-mi zica mecanicul ca o conduc subturat sau supraturat dupa parerea mea e turatia optima

    Leave a comment:


  • MIHAI_MOL
    replied
    Mai fratilor, la 6000rpm in tr3 loganul pe banzina are numai 120kmh, la 5900 rpm in tr 4 atinge o viteza maxima de 165kmh. Asta se poate verifica si urmarind filmuletele urcate de mine pe youtube. Deci daca tipul de mai inainte avea 145kmh viteza si inca mai avea plaja de turatii asta inseamna ca era deja in tr4, dar poate nu a realizat ca probabil a plecat cu tr 2 de pe loc. La 145kmh in tr4 ai cam 5200rpm, deci pana la 6000 rpm cat permite stock mai ai ceva plaja de turatii.


    Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    125 in tr3 la aproape 6000rpm. pt 145 mai trebuie 1000rpm si s-a rezolvat. dar vorba unora, daca la 145 in tr3 mai avea pedala, sa-l ia dracu' de racheta sau sa fi fost in tr4?

    Leave a comment:


  • o8MeLC
    replied
    nu inteleg ce vrei sa spui .... am gresit cu ceva ? nu am zis nicaieri ca datele sunt exacte. am spus ca la regula de trei simpla si la datele luate de mine nu am mai vrut sa aproximez si am pus rezultatul exact: 5900*100/4800=122.91(6).
    pe youtube m-am uitat la un filmulet sa vad o turatie si viteza aferenta acelei turatii in treapta a 3 pentru a putea face regula de 3 simpla...

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    Originally posted by o8MeLC View Post
    ..................... am pus rezultatele exacte, fara a aproxima. datele primare (adica la 100km/h sunt 4800 turatii) au fost luate de pe youtube de la un filmulet.
    ....................................
    Foarte tare, youtube a devenit o sursa de informatie exacta.

    Leave a comment:


  • Irinel TIN
    replied
    08melc ai dreptate.in a 4-a are limitare cam pe la 165 km/h.

    Leave a comment:


  • gold8xspeed
    replied
    Treapta 3

    Daca exista remapare, datele problemei se schimba......Am sesizat un comportament mai bun, o placere deosebita a masinii sa mearga mai bine in treapta 3 decat in 4 care in loc de 3000 de ture, o selectez pe la 3500-4000

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google