Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Octavian
    replied
    Dr Mke, daca vorbesti de 1.6 16V o sa-ti dau report ca faci poluare.

    Leave a comment:


  • ion_R5
    replied
    De acord Octavian, dar tine foarte mult de feeling si de talpa... Doctorul ti-ar arata ce bine merge masina ta la 145 - 150 km/h, cum urca dealul fara nici o problema, lunadu-si din timp avant mai dinainte si lasand masina sa curga frumos la vale pe partea cealalta, menajand si consumul si motorul si tot asa.

    Chestii de genul asta imi aduca aminte de o chestie de prin 1993 sau 94. Un fost coleg de liceu - Dumnezeu sa il odihneasca - a plecat cu 2 cunoscuti din Ploiesti la Bucuresti/Vitan, fiindca prietenii lui mergeau sa isi vanda masinile. Unul avea un BMW 525 benzina, fabricatie 1988 si celalalt un Renault 5 fabricatie 1981, motor 1.1 benzina... Si dupa ce au iesit pe DN, cel cu BMW-ul in care era si colegul meu, a accelerat la 130 km/h... uitand de amicul din spate cu Renault, care facea disperat cu farurile. Dupa padurea de la Romanesti si-au adus aminte de "colegu din spate" si s-au oprit sa il astepte. A venit omu' in sfarsit un pic suparat "Bine bai, faceti misto de mine... ca harbul asta nu trece de 110 km/h... am motor de 1.1, ce naiba"

    La care colegul meu - tipul stia sa mearga super bine, alergase si la karting - i-a zis omului: Pai ai super masina de "700" de kile. Lasa ca merg eu. Si a mers pana la Bucuresti cu 140 - 150 km/h cu fulgul de R5, facand slalom printre adormitii de pe sosea, de nu se putea tine ala cu BMW-ul de 2.5 l dupa el.

    Asadar, asta cu "poate" sau "nu poate" masina, tine strict de sofer.

    Leave a comment:


  • dr_mke
    replied
    Pe aceiasi rampa, la 3500 scade mai mult decat la 4000 rpm, la 3000 rpm mai mult ca la 3500 rpm, desigur fara sa apesi acceleratia suplimentar.
    Pe rampa de 8% in a 5-a cu pedala in podea, 2 persoane, masina isi mareste viteza. Cu pedala apasata 50% din cursa isi mentine viteza constanta in a 5-a.
    Mie nu mi-a sughitat nimic la regim de croaziera 4500 rpm, sute de km, poate doar pasagerii si Ion care prevede o segmentare la 150.000 km. Peste 1 an probabil il voi contrazice cu dovezi ''de fier''

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    La 3900 ai 140, sustine cam greu viteza asta asa ...constant. Un mic deal si scade (nu mai spun daca esti incarcat).
    Eu asa simt la utilajul meu, pana pe la 130-135 pot sustine cu 75 cp si aerodinamica de dulap.

    Leave a comment:


  • ion_R5
    replied
    Octavian___32

    Absolut corect 2, 3, 4 stau bine pe la 1800 - 1900 rpm, dar fara accelerari sprintene.
    La treapta 5 se simte bine motorul peste 2500 rpm, iar sub 2200 se simte fara vlaga (subturat)

    La 130-135 km/h esti pe acolo 3750 - 3900 rpm

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    Originally posted by Bad_Wolf View Post
    Deci ce-i peste 6000 rpm este surpraturare ce-i sub 2000 rpm este subturare.
    Se poate merge fara probleme cu tr III sau chiar IV la 1800 tr. Toata treaba e sa nu dai podele.
    Eu preponderent merg prin oras pe tr III la 2500-3500 rpm, nu dau tr IV. )))

    Originally posted by dr_mke View Post
    ......................
    Viteza maxima civilizata de rulat pe autostrada consider (nu doar eu) ca este cel mult viteza de la care motorul incepe sa dea semne evidente de slabiciune, in cazul subsemnatului aprox 160 kmh in bord, ca de altfel cam ca orice alt motor de ~ 100 cp.
    ..................
    La noi (1.4) cam pe la 130-135/h incepe sa ''semnalizeze'' ca mai mult n-are rost ca se chinuie.
    Daca exista autostrada veritabila, nu sare de 7% la 130-135 (la gol).
    Last edited by Octavian; 17 May 2011, 19:01. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • ion_R5
    replied
    Doctore, sincer imi place cum ma certi.

    In privinta consumului - ai dreptate... fie ca se merge cu 120 - 130, sau ca se merge cu 140 km/h, consumul tot foarte aproape de 7.0 este.
    Last edited by ion_R5; 17 May 2011, 18:27.

    Leave a comment:


  • dr_mke
    replied
    70% din Vmax la cel mai rapid Logan nu inseamna nici macar viteza legala de autostrada. Cifra vehiculata este arbitrara.

    Viteza maxima civilizata de rulat pe autostrada consider (nu doar eu) ca este cel mult viteza de la care motorul incepe sa dea semne evidente de slabiciune, in cazul subsemnatului aprox 160 kmh in bord, ca de altfel cam ca orice alt motor de ~ 100 cp.

    Viteza de croaziera cea mai economica pe autostrada este la fel ca si pe un drum national, daca ne uitam numai si numai la consum. Altfel, este recomandabil sa rulam cu viteza legala, orice taraiala cu 100 kmh din partea unui turism mi se pare absurda, pe autostrada, fara sa fie vorba de defectiuni, mers pe rezerva de benzen, etc.

    Un motor care are ulei bun, se uzeaza mai putin la 4000-4500 rpm pe autostrada decat pe distante scurte in oras

    Nu inteleg de ce se tot despica firul de par in 4 ! Daca s-a facut curat la uleiuri, amu' se trecu' alt topic pe care sa-l umpleti de balarii.

    Leave a comment:


  • ion_R5
    replied
    Doctore, banuiesc ca te referai la mine.

    Daca vorbim despre regimul de functionare al unui motor, putem vorbi despre regimul termic, consumul de benzina, consumul de ulei, pastrarea capacitatii de ungere a lubrifiantului/oxizi si impuritati, grad de uzura motor, etc.

    Eu sunt de parere ca un motor care functioneaza la 3000 sau 3500 rpm va consuma mai putin ulei decat unul care functioneaza la 5000 rpm. De asemenea motorul care functioneaza la 5000 rpm va avea in timp un grad de uzura mai mare decat cel care merge la 3000 sau 3500 rpm.

    Daca ai alta parere, te rog sa punctezi.

    Originally posted by darksid3 View Post
    Cu un ulei bun nu ai de ce sa-ti faci griji pentru uzura motorului la mers constant de 5000 RPM.
    In alta ordine de idei, la o masina cu putere apropiata de Logan (75-105 cai), mersul de croaziera ar trebui sa fie cam 70% viteza din Max-ul dat de fabrica, considerand ca este legal.

    Pai la 1.4 mpi daca viteza maxima data de constructor e undeva pe la 167 km/h x 0.7 = 116.9 km/h

    Aici nu e prea mult de comentat. Fiecare poate avea propria parere. Am cunoscuti care au urmatoarea conceptie: masina trebuie sa mearga cu viteza maxima anuntata de catre constructor. Sau chiar mai bine - maxim ce scrie pe cadranul tahometrului. Altii nu tin sa verifice spusele constructorilor...

    PS: Chiar si cu un ulei foarte bun, impuritatile si gradul de oxidare al uleiului din baia de ulei la un motor care merge cu 5000 rpm sunt mai mari decat la unul care merge cu 3000 - 3500 rpm. Asta ca sa nu mai vorbim de numarul de curse realizate de catre fiecare piston, respectiv numarul de rotatii executate de catre arborele cotit si axele cu came - care este aproape dublu.

    In fine, nu tin sa conving pe nimeni de nimic. Mergeti si cu 8000 rpm - cand se rupe fierul, luati altul - dar nu asta era ideea.
    Last edited by ion_R5; 17 May 2011, 18:10. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    Cu un ulei bun nu ai de ce sa-ti faci griji pentru uzura motorului la mers constant de 5000 RPM.
    In alta ordine de idei, la o masina cu putere apropiata de Logan (75-105 cai), mersul de croaziera ar trebui sa fie cam 70% viteza din Max-ul dat de fabrica, considerand ca este legal.

    Leave a comment:


  • dr_mke
    replied
    Cu tot respectul, ai dat-o in balarii destul de grav !

    Leave a comment:


  • vitriol
    replied
    Sunt masini care merg toata viata lor cu 5000 rpm pe autostrada si tot nu se strica.

    Leave a comment:


  • ion_R5
    replied
    Sigur, aici pot fi foarte multe pareri...

    Daca ne uitam pe vitezometrului - pe axa verticala avem 110 km/h --- ceea ce corespunde unei turatii aprox. 3150 rpm

    Daca ne uitam pe turometrului - pe axa verticala avem 3750 rpm --- ceea ce corespunde unei viteze aprox. 131 km/h

    Intre 3150 si 3750 rpm cu siguranta motorul nu e nici "subturat" si nici "supraturat"

    O indicatie de referinta este si viteza maxima anuntata de catre constructor - fiindca se obtine la turatie mai mica decat limitarea care apare pe la aprox. 6500 rpm

    Ar trebuie definit foarte clar ce intelegem prin "supraturat". Unii vor spune ca atat vreme cat motorul nu se distruge la regimul respectiv de turatie - nu este "supraturat"

    In acceptiunea mea, intervalul uzual de turatii la un motor pe benzina gen Dacia Logan este in intervalul (2500)2900 - 4000 rpm. La 5000 rpm gasesc motorul turat destul de bine... eu unul nu as merge pe autostrada la 5000 rpm 500 - 1000 km "in continuu". Sigur, sunt destui care merg si masina nu se strica dupa 5 drumuri...
    Last edited by ion_R5; 17 May 2011, 17:47.

    Leave a comment:


  • sanderizer
    replied
    Haha,glumetule...sigur vorbesti de Logan?

    Leave a comment:


  • Bad_Wolf
    replied
    Deci ce-i peste 6000 rpm este surpraturare ce-i sub 2000 rpm este subturare.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google