Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cristi3775
    replied
    De aeea am spus sub cuplu......si da...ai dreptate.....numa vad ca nu se pricepe acest lucru, si se tine in continuare teoria chibritului........te rog frumos, mai scrie odata ce este acea subturare cu bold........si apoi sa se inchida....

    Originally posted by Nepotu123 View Post
    Tremura si daca schimbi treapta 1 mai devreme decat ar trebui, si dai a 2-a si accelerezi si tu-mi zici ca nu tremura daca schimbi pana in treapta 5-a la relanti? Depinde ce inseamna tremurat la tine... nu face ca vechea dacie sa te ia la "suturi" dar se simte ca motorul se gatuie si incepe sa vibreze mai mult decat normal.
    Acu sincer:"Tremura si daca schimbi treapta 1 mai devreme decat ar trebui- tu vezi macar ce scrii??? ca eu unu nu am inteles ce ai vrut sa spui.....si dupa ce intrebare ai formulat, si ce varsta ai la status, imi imaginez ca nu prea ai km la activ, dapai sa testezi masina cum trebuie, in regim acceleratie-franare.

    Vrei sa fac un tutorial cum masina nu tremura, nici gutuie, nici da in nas......FARA A APASA ACCELERATIA??!
    Last edited by cristi3775; 17 May 2011, 22:22. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • Nepotu123
    replied
    [QUOTE=cristi3775;961574]vorbim de motoarele pe benzina ...da?..asipirate/injectie-- tin sa te anunt ca, testat si pe motorul de 1.4 si 1.6 (8v), pornind de pe loc, schimbat treptele de viteza pana la treapta 5, fara a calca catusi de putin acceleratia (motorul cald, sa nu zici ca statea acu peste 1000 de ture, ci normal la 700-800 tr/min) masina nu a tremurat catusi de putin. Chiar daca pe durata de drum ajungi sa : mananci pranzul, fumezi 3 tigari..etc.....masina merge in raport normal.

    Tremura si daca schimbi treapta 1 mai devreme decat ar trebui, si dai a 2-a si accelerezi si tu-mi zici ca nu tremura daca schimbi pana in treapta 5-a la relanti? Depinde ce inseamna tremurat la tine... nu face ca vechea dacie sa te ia la "suturi" dar se simte ca motorul se gatuie si incepe sa vibreze mai mult decat normal.

    Leave a comment:


  • vitriol
    replied
    Originally posted by cristi3775 View Post
    .......................
    Subturare-este atunci cand,chiar daca mergi constant la o turatie scazuta, sub cuplu, si schimbi treapta superioara, apoi apesi brusc pe acceleratie....abia atunci se intampla fenomenul de subturare....nu prin faptul ca mergi mosnegeste pe drum...la 1800-2000 tr/min.
    In situatia descrisa de tine, adica sa zicem ca mergi cu 50 km/h intr-a 4 a, ii dai a 5 a, si dupa aia accelerezi... sau ma rog, vrei sa accelerezi, nu se mai cheama subturare, se cheama "ce papucii mei cauti la volan?!".
    Cum au spus si colegii, mai sus, daca esti la 1500 rpm si accelerezi brusc, se cheama subturare.

    Leave a comment:


  • cristi3775
    replied
    Originally posted by Nepotu123 View Post
    Sa mergi cu treapta 5-a la 60-65 km/h constant, fara incarcatura pe masina, pe drum drept nu e subturare. Cand schimbi treapta se presupune ca accelerezi in treapta urmatoare... mai mult sau mai putin dar totusi accelerezi. Iar daca la un amarat de 1.4 schimbi la 1800 rpm si accelerezi, ca oricum trebuie sa accelerezi ca altfel nu poti mentine viteza nu vei obtine decat vibratii pentru ca saracu motor va incepe sa dea in nas. Pana la urma subturarea o si simti/auzi cand motorul incepe sa se poticneasca.
    Ce puteri/cuplu au motoarele alea la care automata schimba la 1800-2000 rpm?
    vorbim de motoarele pe benzina ...da?..asipirate/injectie-- tin sa te anunt ca, testat si pe motorul de 1.4 si 1.6 (8v), pornind de pe loc, schimbat treptele de viteza pana la treapta 5, fara a calca catusi de putin acceleratia (motorul cald, sa nu zici ca statea acu peste 1000 de ture, ci normal la 700-800 tr/min) masina nu a tremurat catusi de putin. Chiar daca pe durata de drum ajungi sa : mananci pranzul, fumezi 3 tigari..etc.....masina merge in raport normal.


    Originally posted by vitriol View Post
    Bine... atunci o luam semantic.
    sub = in sensul de dedesubt, de mai jos
    turare = exprima cresterea de turatie
    subturare = crestere a turatiei sub... o limita joasa... sa spunem.
    Dar in situatia in care se merge constant la turatie joasa, se mai poate numi subturare?
    Subturare-este atunci cand,chiar daca mergi constant la o turatie scazuta, sub cuplu, si schimbi treapta superioara, apoi apesi brusc pe acceleratie....abia atunci se intampla fenomenul de subturare....nu prin faptul ca mergi mosnegeste pe drum...la 1800-2000 tr/min.
    Last edited by cristi3775; 17 May 2011, 22:04.

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    Si 1.4 te baga in scaun de la(podea) 1500 rpm pe tr I....as compara cu un 4L la 1500 rpm pe tr III
    Cand vorbim de V-uri (6-8 cil) 4000-5500 cmc parca nu mai conteaza ce turatie ai, stii sigur ca te duci sau depasesti si nu intelegi de ce un Passat sau A4 cu 2.0 TeDei parca sta pe loc...
    Scuze de offtopic.

    PS: cum a fost diferenta intre 1.4 si 1.6 16V (0-100/h ca nu imi dadeam seama) asa e la ~400 cp cand esti la 160-180/h.

    Leave a comment:


  • alexopran2007
    replied
    sal, sunt nou pe aici...
    1.4 am si eu, uneori mai merg si eu cu a 5 la 60-65 km/h dar foarte rar. in rest schimb undeva intre 2500-3000

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    Am zis mai sus, vorbim de Logan, ca daca ne referim (offtopic) la benzinare aspirate de la 4l in sus, si de la 1500 RPM incepe sa te bage in scaun, indiferent de treapta.

    Leave a comment:


  • Nepotu123
    replied
    La benzina-aspirat poti sa subturezi pana in panzele albe... nu prea se intampla nimic. In cel mai rau caz o sa se infunde catalizatorul, dar si cazurile alea sunt rarisime. In schimb, cand o sa "ceri" ceva de la masina, o sa se comporte mai prost decat o alta masina identica dar cu care s-a mers normal.

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    Originally posted by darksid3 View Post
    Pai si la hidramata ai posibilitatea ca-ti retrogradeaza cutia imediat daca bagi piciorul in acceleratie. La manuala stai sa mesteci in "mamaliga" daca vrei s-o duci intr-un regim de putere mai mare .........
    Pai asta era ideea, automata schimba, la manuala poate nu schimbi si o calci pana isi ia avant...cum fac multi.
    Corect.

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    Daca esti dispus sa retrogradezi treapta pentru ZVAC, tehnic, in afara de calamina depusa in timp, nu se intampla nimic. Practic nu cred ca vei scoate un consum mai bun in stilul asta, ca pana la urma asta ar fi motivul sa rulezi la 1500 RPM.
    Mai grav e daca "uiti" retrogradarea si incepi sa accelerezi (fara sa se intample mare lucru) de la 1500 pana la un 2500-3000 RPM. Bulesti tampoanele, afumi bujiile, consum mare, etc.

    Leave a comment:


  • vitriol
    replied
    Bine... atunci o luam semantic.
    sub = in sensul de dedesubt, de mai jos
    turare = exprima cresterea de turatie
    subturare = crestere a turatiei sub... o limita joasa... sa spunem.
    Dar in situatia in care se merge constant la turatie joasa, se mai poate numi subturare?

    Nepotu123: e vorba de un 2.5 v6 benzina, aspirat.

    Darksid3: nu e vorba de a vedea sensul sau rostul, e vorba ca se poate si nu se intampla nimic grav. Corect?
    Last edited by vitriol; 17 May 2011, 21:32.

    Leave a comment:


  • Nepotu123
    replied
    2.5 V6 diesel, cuplu cat cuprinde disponibil de jos in ture, cai multi nici nu ma mira ca schimba cutia automata la asa turatii. 1.2 tsi tot la fel, cuplu maricel jos in ture pt. ca e turbo, putere buna n-avea probleme. Masinile cu care ai mers tu au cuplu maxim disponibil de la 1500 rpm... din cauza asta isi "permitea" automata sa schimbe asa. Ce rost are sa combari cu 112 nm la 3000 rpm si 75 cp aspirati la 5500 sau la cat ii obtine.
    Cat despre plecatul de la semafor... treapta 1 nu se pune aia poti s-o schimbi si la 1800-2000 rpm dar sa schimbi 2-3 3-4 la turele astea mi se pare aiurea chiar daca ai "melci" in fata ta. 2.500-600 rpm mi se pare insa ok sa schimbi daca nu poti sau nu vrei sa te misti repede.

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    Pai si la hidramata ai posibilitatea ca-ti retrogradeaza cutia imediat daca bagi piciorul in acceleratie. La manuala stai sa mesteci in "mamaliga" daca vrei s-o duci intr-un regim de putere mai mare (nu vorbim de motoare de la 4l in sus)
    Personal nu vad rostul la a merge la 1500 RPM cand pot merge cu minim 2000 (mers constant)

    Leave a comment:


  • Octavian
    replied
    In situatia prezentata de tine tot subturare se cheama daca schimbi in 2000 rpm in fata unui adormit.
    Eu NU schimb daca am adormiti in fata la semafor, o automata ar schimba.
    O tin in 2000-2500-3500 si asta e, NU suport sa stau in 1500-1700 rpm in spatele coloanei

    Leave a comment:


  • vitriol
    replied
    Ca sa ne intelegem, eu nu sunt adeptul schimbatului la 2000 rpm, spun doar ca se poate merge constant (deci nu urca, nu vreau sa urce) la 1500 rpm, fara ca motorul sau masina sa aiba de suferit.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google