Consumul mediu 1.6 16v 105CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by alessandro View Post
    ai dreptate. mai imbacsit = consum mai mic putere mai mica.

    pana la un punct in care ecu va imbogati amestecul sa ajute motorul sa urce in turatii

    in AFR sta toata smecheria. ecu in permanenta incearca sa optimizeze AFR in functie de senzori si sonda lambda.

    stoichiometric si chimic perfect AFR ul este 14.7 : 1 adica in motor intra 14.7 litri de aer injectoarele dau 1 litru de benzina

    ce este sub 14.7 ex: 13 12 11 este un amestec bogat
    ce este peste ex 15 16 17 este un amestec sarac

    motorul masinii merge usor bogat (amestec idealpentru putere cuplu consum etc ) adica AFR 12.5 13 valori pe care ECU incearca sa le mentina in limitele care il lasa senzorii (daca ii dau 100 litri de aer s ar putea sa dau ECU peste cap pt ca senzorii de temp si presiune aer nu stiu sa citeasca decat 50 litri de exemplu. si senzorii sunt calibrati dupa dimensiunea si marimile galeriei de admisie )

    daca mie in loc de 13 litri de aer imi intra 12 (filtru imbacsit) nu voi avea AFR 12. ECU va incerca sa mentina AFR 13 prin scaderea cantitatii de benzina mai exact in loc de 1 litru imi va da 0.92 litri benzina
    Pai daca presupunem ca avem filtrul imbacsit si cantitatea de aer 12 iar media ar trebui sa fie 13 cum se poate mentine amestecul constant ? Eu cred ca tot printr-un consum mai mare de benzina (valabila probabil de la anumite viteze/turatii in sus ).

    Comment


    • deci ECU modifica adapteaza in permanenta AFR ul pentru a l aduce mereu la valoarea programata de producator. sa presupunem 13:1

      adica masa de aer impartita la masa de benzia. 14.7 reprezinta fix masa de aer necesara pentru a arde complet 1 litru de benzina si sa nu mai ramana nimic nici din aer nici din benzina ( ca sa ma exprim plastic )

      ECU incearca in permanenta sa ofere motorului un amestec usor bogat . adica motorul inhaleaza 13 litri de are si ECU ii da 1 litru de benzina. mai putin aer mai multa benzina dar intr un raport fix pe care il incearca sa il mentina dupa cum a fost programat. asa functioneaza bine motoarele asa consuma si polueaza putin.

      13/1 = 13 corect

      daca tie iti intra 12 litri ECU va da mai putina benzina astfel incat sa se respecte proportia de 13 ori mai mult aer dacat benzina :

      12 / 13 = 0.923 litri benzina la 12 litri cat a inhalat motorul tau

      12 / 0.923 = 13 proportia necesara unei functionari corecte insa mai putin aer si mai putina benzina = putere scazuta

      sonda lambda are un rol decisiv in stabilirea AFR ului

      valorile citite de sonda lambda sunt raportul dintre AFR utilizat si AFR stoichiometric :

      AFR utilizat 13 / AFR stochiometric 14.7 = 0.88 valoare lambda

      valoarea 1 citita de lambda reprezinta un amestec neutru (perfect) nici sarac nici bogat.
      tot ce este sub valoarea 1 lambda este amestec bogat
      tot ce este peste valoarea 1 lambda este amestec sarac
      valorile citite de lambda in jurul valorii 1 reprezinta cantitatea de oxigen depistata si prezenta pe exacuare dupa producerea arderii

      Comment


      • Bun , pai atunci concluzia logica este ca in momentul cand ai amestecul modificat (aer mai putin decat normal) nu mai poti atinge viteza f mare (pierdere putere) , corect?

        Comment


        • nunai amestecul modificat. ci cantitatea de benzina si aer modificata

          da corect pierdere de putere.

          incearca sa invelesti filtrul de aer intr o carpa. vezi daca mai fuge la fel si vezi ce consum ai.
          carpa sa nu fie prea restrictiva ca o zapacesti. doar sa intre o idee mai putin aer decat prin filtrul stock

          Comment


          • Originally posted by alessandro View Post
            nunai amestecul modificat. ci cantitatea de benzina si aer modificata

            da corect pierdere de putere.

            incearca sa invelesti filtrul de aer intr o carpa. vezi daca mai fuge la fel si vezi ce consum ai.
            carpa sa nu fie prea restrictiva ca o zapacesti. doar sa intre o idee mai putin aer decat prin filtrul stock
            OBLIGATORIU CONSUMUL SI PUTEREA TREBUIE SA FIE DIRECT PROPORTIONALE
            1,6 16V CONSUM MARE =PUTERE MARE
            1,2 16V CONSUM MIC=PUTERE MICA
            POTI SA PUI FILTRE SI ALTE CELE, DEGEABA
            CE MAI MOTOR 2000 16V CONSUM MARE DAR ZBOARA

            Comment


            • Alessandro , rationamentul este corect cu scaderea puterii in conditiile scaderii debitului de aer , dar este posibil sa fortezi mentinerea acelorasi performante in aceleasi conditii de debit redus ? Si daca da ,care este rationamentul cresterii consumul de benzina in conditiile in care volumul de aer este mai mic decat normal (exact ca in exemplul propus de tine cu filtrul si carpa) ?

              Comment


              • pai daca pui o carpa peste filtru va consuma mai putin .

                daca pui 10 carpe va consuma mai mult. tu apesi accelaratia motorul nu se tureaza pt ca nu are aer si astfel ECU imbogateste amestecul cu benzina ajutandu l sa urce si sa mentina turatia care i o comanzi tu din deschiderea clapetei de acceleratie

                de ce creste consumul cand punem filtru de aer sport ? pt ca intra mai mult aer deci ii da mai multa benzina pt a mentine proportia de 13:1 a amestecului

                Comment


                • Prea putini au filtre de aer sport bune, montate cum si unde trebuie. Consumul le creste pentru ca motorul trage aer cald, filtru este de calitate indoielnica, se renunta la rezonator, bla, bla. THE END

                  Cele mai bune consumuri se scot atunci cand ai filtrul de aer curat, uleiul, bujiile si celelalte minuni in parametri normali de functionare. Tipul profilului la anvelope influenteaza direct si destul de mult consumul datorita rezistentei la inaintare.

                  Restul sunt balarii pentru care voi incepe sa dau report in mod sistematic.
                  sigpic

                  Comment


                  • pai zi mi ce este gresit din ceea ce am zis eu legat de AFR de consum si de cantitatea de aer inhalata in motor.

                    aerul cald scade consumul. pentru ca este rarefiat. aerul rece creste consumul. este mai dens are o presiune mai joasa ceea ce este interpretat de senzori ca o cantitate mare mai mare de aer

                    Comment


                    • Originally posted by dr_mke View Post
                      Prea putini au filtre de aer sport bune, montate cum si unde trebuie. Consumul le creste pentru ca motorul trage aer cald, filtru este de calitate indoielnica, se renunta la rezonator, bla, bla. THE END

                      Cele mai bune consumuri se scot atunci cand ai filtrul de aer curat, uleiul, bujiile si celelalte minuni in parametri normali de functionare. Tipul profilului la anvelope influenteaza direct si destul de mult consumul datorita rezistentei la inaintare.

                      Restul sunt balarii pentru care voi incepe sa dau report in mod sistematic.
                      La ce te referi ?

                      Comment


                      • La multe posturi care vehiculeaza informatii bulangiste din folclor, gen filtrul de aer murdar asigura un consum mai scazut si asa mai departe. Cu atat mai rau, unele posturi de genul asta apartin chiar unor moderatori.

                        In nici un caz nu faceam referire la Alessandro sau alti colegi care posteaza chestii utile si la subiect.
                        sigpic

                        Comment


                        • In timpul saptamanii, in Bucuresti am o medie de 9,6 pe drumurile nationale scot 6,4 iar pe autostrada ceva peste 8.
                          Am batut Germania de doua ori cu ea si pe autostrazile lor aveam peste 9 intrucat saream de 170( stiu ca este incostienta dar eram presat de timp).

                          5% nu am scos niciodata si nici nu imi dau seama cum este posibil.

                          Masina este folosita serios, schimb aproape de cuplul maxim, am anvelope Continental, ulei Castrol (nu mai stiu exact de care) iar reviziile cam uit sa le fac la 10.000, mai prind si 15.000 cateodata.

                          Comment


                          • Reviziile se fac in mod normal la 15.000 sau 20.000 in functie de anul cumpararii masinii, deci nimic deosebit.

                            Cum consumi sub 5 % ? Mergi de exemplu cu 80 kmh constant si ai sa vezi sub 5%.
                            sigpic

                            Comment


                            • Am PH1 dupa 2008 cu revizii la 20.000.
                              Dat fiind ca drumurile "in oras" sunt facute in Bucuresti am zis ca nu ar fi rau sa schimb macar filtrul de aer mai devreme.
                              Filtrul de polen din fibre este deja foarte imbacsit la 10.000km si cred ca o sa il schimb mai devreme.


                              Referitor la mersul cu 80, din punctul meu de vedere este periculos.
                              Mergand sub turatia de cuplu, aproape subturat, nu am control bun asupra masinii.
                              Nici nu pot accelera si nici nu pot frana cu ajutorul motorului iar schimbarea treptei inseamna secunde pretioase.

                              Asa ca pana o trecem de criza raman multumit cu Loganul si cu consumul lui.

                              Comment


                              • Eu raman la parerea deja facuta, cum ca nu ai habar de ce inseamna subturare ori condus rapid in limitele bunului simt, ori condus economic, ori frana de motor si asa mai departe. Doar un agitat care face valuri aiurea pe un topic destul de serios. Exista parca, un topic dedicat pentru chestiile celelalte.

                                La 160 kmh stabilizat cosumul este 10-10.5% in functie de vant, dar poate urca spre 13% daca se merge in urcare. Probat de mine pe 40 km de autostrada, 9% la 170 sunt povesti nemuritoare.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google