Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
Ieri pornise GMV in treapta a II-a dupa ce am mers bara la bara si tot doua linii erau pe bord. Furtunul care ducea de la termostat la radiator era fierbinte tare cred ca avea undeva la 100 de grade. Am decis sa-l inlocuiesc singur, o sa comand unul de origine. Mai intai pun un prosop si apoi o tava colectoare sub senzor. Stie cineva cat lichid de racire ar putea curge prin scoaterea senzorului? De asemenea, lichidul scos din instalatie se mai poate repune la loc in vasul de expansiune, sau este compromis, fiind necesar sa pun unul proaspat? Multumesc.
-
Salut Winnie ,
Pe scurt: poate este bine sa schimbi “mecanicul”
Putin mai detaliat: pentru Logan I 1.4MPi cod motor K7J7xx (si nu numai) este un singur senzor temperatura lichid de racire (NU “… sunt doi senzori pe 1.4 MPi K7J, privind din fata unul in lateral dreapta al motorului, deasupra senzorului de turatie, altul in fata putin ma jos de ultima bujie dreapta, in dreptul GMV. El spune ca ECU primeste date de la unul si celalalt este pentru liniutele din bord”), iar acesta are trei pini: pinul 1-42A semnal “+” merge in tabloul de bord pe pinul 12, pinul 2-3JK “-“ si pinul 3-3C semnal “+” merg in injectie pe pinii 53 si 13 uzual.
Atasez si cateva capturi cu diagnosticarea senzorului (se pot observa si valorile rezistentei la diferite temperaturi), schema electrica (conexiuni, culorile firelor pot sa difere dar uzual sunt alb, orange, maro), locatia si mufa cu descrierea pinilor, localizarea pe motor, procedura de demontare /montare (se strange la 22 Nm) si un cod OE probabil (acesta se obtine doar pe baza seriei VIN, functie si de nr. fabricatie motor), poate sunt de folos si altor colegi de forum:
Last edited by Gil26; 30 September 2025, 19:19.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Sa reanimam discutiile.
Am un Logan 1.4 MPi foarte bine intretinut. Niciodata nu am avut probleme cu indicatorul de lichid de racire. Porneam masina, in 3 - 4 minute chiar si stat pe loc facea 2 liniute, apoi cum ma puneam in miscare se ridica la 4 liniute si acolo ramanea indiferent ca eram la drum intins. Acesta este comportamentul normal. De cateva luni urca la 4, apoi coboara la 2, iar urca la 4, iar coboara si ramane la 2 liniute. GMV porneste semn ca 95 grade temperatura lichidului de racire.
Cum se apropia revizia, odata cu schimbarea antigelului, am cumparat de origine si termostatul. Am pus apa la fiert si am masurat cu sonda temperatura. Am scufundat termostatul si am vazut cu incepe sa se stranga cu cat crestea temperatura. Undeva la 90 de grade era deschis mare. L-a montat apoi mecanicul pe masina, a pus antigel nou, a aerisit, inclusiv cu surubul de la furtunul care da in habitactlu. A pus si pe incalzire, nivelul cerut la carte. Am plecat cu masina si problema nu a fost rezolvata. Cauza acum este clara, senzorul de temperatura.
Mecanicul spune ca de fapt sunt doi senzori pe 1.4 MPi K7J, privind din fata unul in lateral dreapta al motorului, deasupra senzorului de turatie, altul in fata putin ma jos de ultima bujie dreapta, in dreptul GMV. El spune ca ECU primeste date de la unul si celalalt este pentru liniutele din bord. Mi-a zis ca rezistenta interioara a senzorului s-a modificat si astfel cand creste temperatura nu mai are rezistenta initiala. D-asta exista si jocul sus-jos in bord.
Nu am facut pasul, am vrut sa cer pareri. Daca sunt de fapt doua sonde, care este pentru liniutele din bord si care pentru ECU? De asemenea, ce coduri de origine au. Nu am manual al motorului sa verific, din acest motiv am pus intrebarile public.
Leave a comment:
-
Astazi la un 1.6mpi, apa imi statea la 2 linii, dupa care urca la 4 linii timp de cateva secunde, in final coborand din nou la 2 linii.
Primul gand: S-a dus naibii termostatul.
Am stat putin si m-am mai gandit, am deschis capota si am vazut ca ventilatorul se invartea de zor. M-am gandit ca ventilatorul porneste la o temperatura muuuult mai mare decat cea de deschidere a termostatului, asa ca am dedus ca temperatura este corecta, doar ca afisajul din bord este eronat.
Citisem mai demult ca sonda de apa are 2 functii impartite: una de a comanda gmv-ul sa porneasca, iar cealalta de a afisa in bord temperatura apei. Am luat repede o sonda de apa de la magazin, am schimbat-o si n-am mai avut probleme.
Multi mecanici ar fi schimbat termostatul fara sa mai stea pe ganduri, fiindca nu cunosc hibele "clasice" ale Loganului. Aveti grija; 3 sonde am schimbat in 2 ani la 3 masini diferite: 2 le-am schimbat pt ca nu isi mai indeplineau functia de a trimite comanda la gmv sa porneasca, apa ajungand astfel la 8 linii, iar pt. cea de-a 3-a sonda cititi postarea.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Foarte util tocmai am schimbat termostatul cu unul de origine insa fără rezultat. Am schimbat și sonda și e ok momentan. Îmi stătea pe 2 pavele in mers și atunci când aveam ac pornit. Multe pavele pot apărea de la lipsa de masa la caroserie in principal. Aprinzi lumini pornești consumatori și crește nivelul la apa eronat.
Leave a comment:
-
Poate gasesti explicatii pe la pagina 152...153.... http://www.loganclub.ro/forum/forum/...racire/page152
Leave a comment:
-
am verificat cu tester si furtunul de la termostat se incalzeste exact la 88-89 grade cat scrie pe el.ma deranjeaza ca motorul sta prea cald,dar nu sare de 98 grade.pleaca gmv si il raceste la 90-92 grade.in mers oricum as merge temperatura sta in intervalul 80-90 grade.eu totusi suspectez sonda de temperatura.
Leave a comment:
-
O fi termostatul defect, posibil sa deschida prea tarziu, eu la logan nu am vazut 6 linii in viata mea, doar la un amic, cand am urcat vara pe transfagarasan in racing mode...
Leave a comment:
-
Am schimbat si eu acum 2 zile corp termostat si termostat.incepuse sa curga antigel.am schimbat si sonda temperatura motor.caldura baga bine,dar in continuare daca stau in aglomeratie urca temperatura la 6 linii in bord.dupa care porneste si gmv.ciudat este ca si pe frigul care a fost saptamanile trecute temperatura urca tot la 98 grade.e normal?
Leave a comment:
-
Nu se pune silicon, poate bloca chiar el termostatul ... Sau poate ajunge in alte parti...
Leave a comment:
-
Toata vara a functionat ireprosabi dar cum a dat frigul nu am mai avut caldura decat foarte slab , clar termostatul s-a decalibrat si deschidea prea repede. Am luat unul nou Wahler , am schimbat in 10 minute tot , aerisit , merge ca noua, frige la maxim . Nu am pus silicon, doar garnitura originala cu ce a venit termostatul , cand am dat jos termostatul original Calorstat nu avea silicon din fabrica, doar garnitura , nu scapa nimic dupa vreo 30km cat am apucat sa merg in test .
Foarte multumit de Wahler , sa vedem cat va tine .
Banuiala mea este ca dupa 5-6 ani de utilizare termostatul chiar daca functioneaza se decalibreaza . La 100 lei cat e cu transport cu tot chiar nu mai stau sa chinui motorul, sa rabd frig si sa ajung la consumuri mari . Practic de la consum mi-am dat seama ca ceva nu este in regula , am facut 130km si au cazut 2 linii la rezervor, inainte de plecare am facut plinul , ceva imi dadea cu virgula . Am dat pe silicon Victor Reinz jumatate de pret cat pe un termostat si nici nu l-am folosit , 30 lei 70 ml, dar e ok, e bun pe langa casa.
Leave a comment:
-
Principial nu este nicio problemă. La o adică poți completa și doar cu apă distilată dacă nu este vorba de o cantitate prea mare.
Leave a comment:
-
Inca o dilema...daca completez antigelul (verde-tip D) si cel care vine in completare este de alt producator are ceva? Suna putin hilar,dar am auzit varianta ca trebuie sa fie de acelasi producator pt ca altfel nu stiu ce reactie sau nu stiu ce se intampla.Din moment ce ambele sunt tip D ma gandesc ca nu e problema.....
Leave a comment:
-
Daca ai schimbat termostatul si tot oscileaza liniile, nu mai poate fi decat senzorul de temperatura, este pe motor, lateral in dreapta. La mine oscila la fel dar nici nu mai incalzea foarte bine, termostatul ramanea pe deschis cateodata.
Nu ai decat sa schimbi si senzorul care nu costa mai mult de 150 ron, de origine.
Leave a comment:

Leave a comment: