Probleme Directie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jplop
    replied
    Salut,
    zilele astea in timp ce mergeam cam cu 10-15 km/h pt ca drumul era asfaltat cu pietriș si la un moment dat s-a auzit o trosnitura destul de tare, iar apoi cand am intrat pe drum asfaltat surpriza in timp ce accelerez si o țin accelerat se aude o bataie continua de genul " tac tac tac tac" in momentul in care i-au piciorul de pe acceleratie intensitatea zgomotului creste simțitor si se aude in felul următor" trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr", o scot din viteza si Zgomotul se reduce iar...la "tac tac tac" zgomotele se aud doar dacă depășesc 20 km/h,.Am fost la service si a zis inițial ca este de la planetare după verificarea lor nimic, apoi după vreo 30 min de accelerare mașina si ascultare zgomote a venit verdictul destul de dureros, ca ar fi de la caseta de directie...dar eu unul nu prea cred, deoarece nu văd legătura între accelerației si caseta.....bine cei drept nici prea am treaba cu mecanica. A mai pățit cineva asta?

    Leave a comment:


  • dsign
    replied
    Nu este asa. Orice masina se comporta la fel. Sunt elemente facute sa se deformeze usor. Gandeste-te ca acele elemente sunt facute sa reziste in alte conditii, nu la lovituri contra bordurilor din lateral.
    Repet : toata greutatea + forta de inertie a masinii in momentul impactului s-au sprijinit pe articulatiile directiei.

    In curand vei schimba rotulele de la roata respectiva : cap de bara, bieleta directie si/sau pivot.

    Leave a comment:


  • mariannn
    replied
    da, ar trebui sa se intipareasca in mintea multora ca garantia nu mai este valabila in acest caz(in cazul pataniei mele).
    chiar si-asa, daca imi pica caseta, mai mult ca sigur am pierdut garantia.

    din pacate nu am raportul emis in urma corectarii convergentei, am un raport cu valorile finale din care nu reiese valorile inainte de corectarea convergentei.

    oricum, cui povestesc ca de la o simpla bana ATINGERE de bordura, a trebuit sa-i fac geometria, nu crede.
    si mie mi se pare dubios, doar de la atat sa se deregleze directia...
    nu s-a strambat janta si s-a dereglat convergenta...pot sustine cu tarie ca e cam slabut pe articulatie loganul.

    Leave a comment:


  • dsign
    replied
    Inseamna ca s-a strambat ceva pe la ansamblul bieleta directie-capat de bara, altfel nu avea de ce sa fie modificata convergenta. Ai scapat ieftin, sa zicem.

    Recomand tuturor, mai ales lui Urmelinho sa citeasca TOT ce scrie in contractul de garantie.

    Repet : constructorul (in speta Dacia) nu poate acoperi/plati in garantie reparatii la elemente stricate din neatentia soferului. Garantia acopera defecte de fabricatie.
    O bieleta indoita in urma unui soc lateral primit de roata nu poate fi considerat deect de fabricatie.

    Nu iau apararea nimanui, ba chiar te ajut, draga Urmelinho sa nu te faci de ras cand te duci la service.

    Asfalt curat, ochii cat cepele la gropi!

    Leave a comment:


  • mariannn
    replied
    neata tuturor!
    problema mea nu face obiect de garantie; se face pe casco sau judecata cu primaria.

    noutatile:
    aseara(cand zic aseara, adica dupa serviciu), am fost la Serus, pus masina e stand, tras de elemente de articulatie, fortat-probat SI PE STANGA SI PE DREAPTA, totul OK. convergenta in schimb trebuia reglata.
    celelalte unghiuri mi-a spus Dl.mecanic(unul dintre putinii mecanici cu chef de treaba), ca sunt ok, sunt in limite.
    cum au decurs lucrurile:
    reglat convergenta, mers in proba, depistat ca a fost convergenta reglata cu volanul usor stramb(de catre Dl.Mecanic), revenit pe stand, reglat convergenta cu volan drept, client multumit/linistit, platit din buzunar, mers acasa, dormit linistit.

    LE: imi pare rau ca raportul ce l-am copiat, este cu valorile initiale de la a doua reglare(cand s-a reglat cu volanul stramb), nu am valorile initiale de la prima verificare, cu valori gasite.
    Last edited by mariannn; 18 September 2014, 07:52. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Daca masina tragea intr-o parte, o facea dinainte de a atinge o bordura cu 5 km/h. Parerea mea.
    Ori drumul era inclinat pe o parte.
    Suspensia nu e din mamaliga, socuri ca astea sau mai mari sufera zi de zi.

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Speta colegului @mariannn NU face obiectul garantiei!

    @Urmelinho, au postat aici colegi care au lucrat sau inca mai lucreaza prin service-uri, inclusiv reprezentante, deci nu te mai da kokosh.
    Last edited by Kojak; 17 September 2014, 20:44.

    Leave a comment:


  • Urmelinho
    replied
    De unde s-a plecat si unde s-a ajuns. La sfaturi cum se urca borduri sau daca @design poate sau nu sa urce o bordura pentru ca masina lui e joasa.
    @design, faptul ca modificarile facute masinii tale nu iti permit sa urci un limitator de viteze de la trecerile de pietoni, fara sa atingi ceva, nu iti rezerva dreptul de a spune ca aici nu este caz de garantie (daca ce a spus @mariannn este exact cum a spus si nu altfel eu zic ca nu este normal ce i s-a intamplat)

    Pe de alta parte, nu cred ca sunt soferi care sa nu stie cum sa urce o bordura. Adica nu stiu, aia care fac altfel nu sunt soferi ci doar oameni cu carnet de conducere. Trebuie sa fii retardat sa vrei sa urci/cobori obstacol mai mare de 3-4 cm cu viteza mai mare de 10 km/h sau sa urci bordura (de regula au undeva la 10 cm cel putin) fara sa te lipesti de ea si apoi sa o cateri - la coborare este valabil sa cobori pas cu pas.

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Bordurile sau obstacolele inalte se urca sau coboara "calcat" sau "pasit", adica atat de incet incat urci, respectiv cobori cu fiecare roata in parte.
    Valabil ptr. ambele osii.
    Cu alte cuvinte, se evita pe cat posibil urcarea ortogonal pe borduri / obstacole / bumpere de-alea imputite sub forma de teava metalica cu sectiune rotunda sau patrata.
    Asta daca tii la articulatii si la gume, jante etc.
    Last edited by Kojak; 17 September 2014, 16:52.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    "mariannn: incercand sa ocolesc HARTOAPELE formate si ignorate pe linia de tren, am atins cu roata din dreapta fata de bordura. viteza nu aveam, maxim 5km/h..." eu din asta înțeleg că a mers cu roata frecată de bordură, situație în care apar ceva daune, mai ales dacă mai și forțezi volanul.

    Service, verificare, reparare/înlocuire pe garanție sau nu.

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Originally posted by dsign View Post
    Eu nu pot urca borduri cu masina mea, decat din ACELEA DE MAX 3CM INALTIME. Niciodata nu le urc din mers, apropii roata de bordura si abia apoi o rostogolesc peste marginea inalta.
    Eu am impresia ca multi citesc in diagonala sau zig-zag si tu o zici si eu am precizat mai sus o patanie (postul 91), nimeni nu ia in seama sfaturile.

    Din pacate, pentru ei.

    Leave a comment:


  • 827sam
    replied
    Asa se si urca, dar majoritatea nu folosesc tehnica asta pentru ca vezi doamne strica "ambreaju".

    Totusi daca nu prezinta niciun fel de urma a vreunei lovituri se poate incerca pe garantie. Cel putin 2 prieteni au schimbat chiar capetele de bara pe garantie pe la ~40.000 km.

    Leave a comment:


  • dsign
    replied
    Eu nu pot urca borduri cu masina mea, decat din ACELEA DE MAX 3CM INALTIME. Niciodata nu le urc din mers, apropii roata de bordura si abia apoi o rostogolesc peste marginea inalta.

    Leave a comment:


  • Urmelinho
    replied
    Originally posted by dsign View Post
    Nu lucrez la Dacia. Iar Logan din cate stiu nu este masina de teren, sa sari peste borduri cu ea.

    @Marian, vei descoperi imediat despre ce e vorba, baietii de la Serus sunt ok. De stricat ai stricat tu ceva, poate ai noroc si a cedat ceva ieftin
    Originally posted by dsign View Post
    Anul trecut cu masina cea veche am mutat bordurile din Popesti Leordeni cu roata din dreapta, le-am miscat 3 cm mai incolo. Janta (EvoCorse 17") a avut o mica zgarietura, anvelopa s-a ciupt pe banda de protectie a jantei si s-a indoit cadrul motor.

    Cum ar fi sa ma duc la garantie si sa spun ca vreau sa-mi repare masina, pt ca eu am fost prost si am mers prea tare si n-am avut timp sa franez la timp???

    Repet : garantia acopera defecte de fabricatie. Ultima data am primit o caseta de directie noua, pentru ca avea un joc evident in stanga. Dar inainte de schimb au verificat peste tot sa nu fie urme de lovituri. De data asta s-a intimplat la masina cea noua.


    Am spus ca lucrati la Dacia sub forma de ironie, ca sunteti categorici la ceea ce spuneti.
    Nu nu este masina de teren, dar o bordura de 5-7 cm sa nu imi spui ca nu ai urcat niciodata cu masina, ca nu te cred, indiferent de ceea ce spui.
    Si ce am spus relativ la garantie, a fost strict la ce a descris @mariannn, adica 5km/h. Daca asa a facut cred ca va merge 100% cu ea acolo sa vada ce spun cei de acolo. Daca avea 20-30km/h fii sigur ca nu va merge sa spuna sa-i schimbe pe garantie. Eu unul nu stiu, dar as face tamtam mare sa stiu ca am atins bordura cu 5 la ora si a sarit si motor si cutie si roti si tot din cauza asta, dar daca intru cu 20 la ora merg la ei sa verifice masina, platesc corect si asta este.
    Last edited by Urmelinho; 17 September 2014, 15:05.

    Leave a comment:


  • mariannn
    replied
    @Dsign, pai din cate am vazut ai logan din 2011, la fel ca si a mea: troncaneala din caseta am ignorat-o din primii km cand am auzit-o(maxim 5000km si a aparut troncaneala).
    din cate am inteles, asa face toate.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google