Anvelope - Cunostinte De Baza Si Nu Numai

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    deci merita tot efortul acesta financiar, sau nu?! Aio stabilitate si aderenta mai buna cu cauciuc mai lat? eu as spune ca ai. in ce masura nu stiu, ca nu sunt expert. de aceea am intrat aici sa mai aud ceva pareri. va multumesc
    1g in + adrenalina,1l - la benzina!

    Comment


    • #32
      De acord cu Seba 100%, atata doar ca o anvelopa de 2 ori mai lata nu aduce nici pe departe de 2 ori mai multa stabilitate. O alta caracteristica a anvelopei este suprafata in contact cu solul, variabila odata cu viteza si cu gradul de umflare. Astfel, la viteze mari, suprafata de contact cu solul scade, la fel si la presiunea prea mare sau prea mica:
      - la suprapresiune, zona de contact cu asflatul se limiteaza spre centrul ariei de rulaj;
      - la presiunea prea mica, zona de contact se aplica in 2 puncte, spre exterior, in zona flancurilor.

      Comment


      • #33
        200% corect. esti cumva profesor, de explici asa bine? ca mie nu-mi prea ies explicatiile
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #34
          Si ca sa lamurim al doilea aspect intrebat de "asculatatorul" edy, a-propos de marimea 245/35/18, cel al inaltimii talonului:
          Anvelopa tinde sa se deformeze in viraje, la limita sa se "descalte" de pe janta (cum s-a intamplat acun 4 ani cu Loganul ADAC) din cauza fortei centrifuge.
          Cu cat anvelopa este mai plata, adica al doilea indice - cel care da raportul intre inaltimea talonului si latime - este mai mic, cu atat deformatia va fi mai mica si siguranta traiectoriei in viraj va fi mai mare. Aici apare insa compromisul de confort. De asemenea aderenta creste in viraje cu latimea anvelopei.
          In principal, daca vrei sa ai prestatii superioare dinamice, si iti "risti" talonul, este bine sa cresti latimea si sa scazi inaltimea talonului, dar in limite decente. Nu cred ca 245/35/17 este o marime justificata pentru performantele Loganului. Ce ar trebui pus atunci pe M3 in loc de 265/35/19?

          Comment


          • #35
            roti pe 22.5, ca la autobuz...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #36
              Despre comportamentul anvelopei la viteza se vede cel mai bine la un dragster din cel cu rotile pe spate mari filmat cu incetinitorul. Se vede cu ochiul liber cum se "ascut" anvelopele, cum se micsoreaza suprafata de contact.
              Cel mai lent 1,6 8v

              Comment


              • #37
                de fapt cuvantul potrivit la ascutit este ingustare. acolo e alta mancare de peste. nu se poate aplica asa ceva la o masina...si presiunea din rotile acelea de pe dragster sunt mult mai mici decat una normala. acceleratia la dragster este atat de puternica incat cauciucurile se invart practic pe janta
                sigpic

                Comment


                • #38
                  greu de crezut ca se invart pe janta, ca n-ar mai pleca de pe loc in 1.5 secunde suta. de alungit se alungesc datorita fortei centrifuge. orice guma se mareste cu cat o invarti mai tare.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #39
                    la forta si viteza aia, cred ca se invart putin. doar nu sunt batute in cuie

                    exista in romania autoturisme echipate cu anvelope din cauciuc natural? aveti la cunostinta asa autoturisme?
                    Last edited by bogdan_1984; 30th April 2009, 14:23.
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Seba View Post
                      greu de crezut ca se invart pe janta, ca n-ar mai pleca de pe loc in 1.5 secunde suta. de alungit se alungesc datorita fortei centrifuge. orice guma se mareste cu cat o invarti mai tare.
                      Se intampla frecvent sa sara de pe janta la drag, este o situatie la limita acolo, dar nu are nici o legatura cu Loganul.

                      Comment


                      • #41
                        anvelope din cauciuc natural? ala are consistenta si rezistenta plastilinei. cum sa faci roti din el? daca ai ocazia sa vizitezi o fabrica de gume cu sectie de mixing, uita-te sa vezi cum arata cauciucul natural. te crucesti din ce ne fac astia rotile de aia se baga sulf, silicati si negru de fum, sa capete rezistenta. daca te referi la amsini cu gumele albe, nici alea nu-s din cauciuc natural. se vopsesc inainte de a fi vulcanizate cu o vopsea speciala sau se aplica un strat de cauciuc alb pe lateral, ala oricum e doar ca sa fie scrise fantezist sau sa nu moara asa rapid in soare.
                        daca gresesc si stii vreo masina cu roti din guma naturala, zi-mi si mie, chiar sunt curios de tehnologie, dat fiind ca naturalul are aderenta mai buna decat artificialul.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #42
                          interesante posturi, am citit ce ati scris pe aici. Insa ceea ce vreau eu sa stiu este care din aceste marimi se potrivesc mai bine pe logan: 195/60/15, 205/55/15 sau sa raman la cele originale 185/65/15 si sa investesc bani in calitatea cauciucului(sa iau ceva de firma). Problema cea mai mare a mea la logan este: 1- ineficienta franei, 2- stabilitate in viraje, 3- aderenta. ok, partea cu aderenta am inteles-o, un cauciuc mai lat nu ajuta neaparat prea mult pe partea aceasta. Insa la stabilitate in viraje si eficienta franarii, ce spune-ti, nu ar ajuta?! Si daca da, care din marimile de mai sus le recomandati. Nu ma intereseaza neaparat aspectul masinii, adica nu am nevoie de jante pe 18, oricum astea de tabla ce le am acu sunt duse rau, le-am echilibrat dar degeaba, au inceput sa fuleze. Asa imi trebuie daca ma catar pe unde nu trebuie cu loganul. Acu are suspensia sport, gata cu offroad-ul.

                          Deci vreau sa ii iau ceva jante de alu, si cauciucuri. Si am spus ca inainte sa investesc banii acestia, poate ii fac si o schimbare in bine pe partea aceasta, punandu-i alte cauciucuri(alta dimensiune). Apropos, aveti vreun set de jante de alu la un pret mai bun? Pe 15, nu vreau mai mari. Merci
                          Last edited by edy_blacksoul; 9th May 2009, 13:32. Reason: Automerged Doublepost
                          1g in + adrenalina,1l - la benzina!

                          Comment


                          • #43
                            Ca sfat, eu am pe 2 Loganuri 205/55/16, este o guma cu o dimensiune foarte raspandita, si de aici preturile sunt decente, chiar daca este pe 16. Talonul este mai mic decat cel stock cu cca. 10 mm, ceea ce face sa nu scada dramatic confortul (chiar mai poti escalada si cate o bordura fara mari griji), dimensiunea este putin peste cea de prima echipare (dar in limitele erorii kilometrajului - adica va indica chiar o viteza corecta pe bord).
                            Cu 205/55/16 esti mult sub diametrul nominal, vei pierde la top speed, dar vei castiga la demaraj. Mie insa mi se pare prea mica dimensiunea in conditiile in care viteza maxima a Loganului deja nu e prea mare.
                            Gumele de calitate la dimensiunea 195/60/15 vei constata ca sunt mult mai putine si scumpe, iar castigul nu este mare la stabilitate in viraje.
                            Ti-am expus cateva puncte de vedere, decizia e la tine.

                            Comment


                            • #44
                              Multumesc detail- ptr acest raspuns, cat se poate de scurt si la obiect. Am inteles ca procedura de omologare a unui cauciuc este destul de simpla. Mergi la un dealer Dacia, acesta iti inmaneaza o "hartie" (nu stiu exact ce fel de document), in care specifica: "Ptr autoturismul dacia logan cu serie sasiu, nr inmatriculare, etc., toate datele masinii, se poate echipa si cu dimensiunile x/Y/z, apoi mergi la RAR cu asta, ei iti trec in C.I., dupa care mergi la politie si iti completeaza si pe talon la mentiuni. Si asta este tot. Informatia aceasta o am de la un angajat al RAR-ului. Nu stiu la dealer-ul dacia ce anume conditii tre sa indeplineasca autovehicolul ptr a primi acest "privilegiu". Despre schimbarea dimensiunii jantelor nu am intrebat. Dar ma voi interesa. Deocamdata nu sunt in tara. In 2 saptamani ma voi intoarce si ma voi interesa. Pana atunci mai incercati si voi daca este asa de simplu. Si scrieti pe forum despre asta.
                              1g in + adrenalina,1l - la benzina!

                              Comment


                              • #45
                                Eu sunt de parere ca 185/65/15 sunt ceam mai buna varianta pentru logan. Conteaza doar ce fel de cauciuc iti cumperi. Cumperi calitate ai performante, cumperi ceva ieftin nu e bine.
                                Eu am matador aquila evo si vreau sa zic ca din momentul cand le-am pus s-a schimbat totul, directia e mai precisa, acceleratia mai buna am atins chiar viteze mult mai mari, iar franarea pe timp de ploaie o minune. Cauciucurile anterioare fiind Kormoranurile din fabrica. Iar pentru iarna micheline sunt cele mai tari.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google