Logan vs Logan 1/4 mile

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si cu toate astea tot ia bataita la curul gol dci 65/70 de la amaratul de 1.4 mpi.
    Vb de 400 m, nu de reprize in tr 4 de la 60 la 100, consum redus s.a...
    Last edited by Cezar; 24 February 2010, 14:59.

    Comment


    • Pai asta-i treaba, unu e bun la fuga, altu e bun la tras.
      Cel mai bine se vede treaba asta la deal, cand la 110-120 1.4 nu poa' sa-si tina viteza fara sa retrogradezi o treapta, adica sa-i dai ture tata. ))

      Comment


      • Originally posted by Cezar View Post
        Si cu toate astea tot ia bataita la curul gol dci 65/70 de la amaratul de 1.4 mpi.
        Vb de 400 m, nu de reprize in tr 4 de la 60 la 100, consum redus s.a...
        Ia bataie chiar si de la aragazul 1.4 (1.4 GPL)
        Logan GPL 1.4

        Comment


        • 1.4 benzina si 1.4 GPL e diferenta foarte mica, probat (3-4 metri).

          Comment


          • Originally posted by Octavian___31 View Post
            E...esti in urma.
            Ia exemplu la BMW 325d , are cuplu max (400Nm) intre 1300-3750 rpm.
            Deci pe plaja lui de turatii, sta foarte bine.
            Unde sunt in urma ? Nu mi se pare ca 5000 RPM plaja de cuplu maxim e comparabil cu 2500 RPM, tie da ? Mie mi se pare diferenta colosala.

            PS - cand 325d-ul ala isi da duhul, un benzinar (eventual turbo) mai are cel putin 2000 RPM in care trage bine.
            Last edited by Shakar; 24 February 2010, 20:30.
            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

            Comment


            • te contrazici singur octaviane. uitete cun arata graficele alea. la benzina tinde sa se aplatizeze cuplul si la diesel are clar forma eliptica cu varf. la benzinare intradevar intervine cutia care echilibreaza situatia. benzina suporta trepte scurte pt ca are turatie mare. si dieselul si benzina au viteze aproximativ egale la maxim de ture in treapta respectiva si aici conteaza caii te ajuta sa ajungi mai repede la viteza respectiva. un cal putere ridica 75 kg intr o secunda la inaltimea de un metru deci cat mai multi cai inseamna ca ridici mai repede.

              si a o mia oara nu mai comparati mpi cu dci. este o aberatie. se compara aspirat cu aspirat si turbo cu turbo. ia sa imi dea mie un tractoras turbina lui de pe dci 85 sa ii arat smecherie la maxim de cai si de cuplu si de tot ce vrei. sau sa isi scoata el turbina si sa ne dam.

              poate am exagerat cand am zis 90 la suta dar mare parte din cuplul maxim la 16 v meu o am de la 2000 2100 rpm pana la 6500. deci pe o plaja de turatie cat toata turatia de la diesel.

              ps: din grafice nu se intelege care e care. care e banzina care e dieselul ?

              m am alergat cu dci 105 megane si cu tdi 105 skoda. a fost care pe care de fiecare data am si pierdut am si castigat. cutiea scurta de benzinar egaleaza situatia. daca imi pui cutie de diesel ma afuma rau si un dci 85.

              eu la 16v am la 1000 rpm aprox 110 NM cuplu. la 6000 am 115 NM cuplu.

              da dci 105 la 1000 rpm are aprox 80 NM (mai putin ca la benz) iar la 5000 (unde nici nu ajunge) are iar 80 NM

              eu am aproximativ 80 % din cuplul maxim pe o plaja de turatie mai mare decat toata turatia de care este capabil tractorasul si mai am un juice de 500 rpm pana la 6500.

              varful de cuplu este indiscutabil superior dieselului dar este atenuat de cutia mai lunga. ca altfel trageai blocu dupa tine dar aveai viteza maxima 120 130.
              avand turatie mica i s au pus trepte mai lungi sa poata tine pasul cu benzina.

              benzina avand cuplu mai mic i s au pus trepte scurte pentru a putea tine pasul cu dieselul.

              dar la cupluri egale deja o benzina si un diesel nu se pot compara. daca un dci 105 are 250 Nm o benzina cu 250 Nm are 250 cai si e total altceva.
              Last edited by alessandro; 25 February 2010, 00:09. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Cu megane de 105 care mere ca un logan 1.4 mpi, si o skodosenie 1.9 tdi care mere ceva mai bine ca un 1.4 mpi, ti-ai gasit si tu.
                Cine are chef de calculat, sa calculeze aria graficului. Ca asa un punct maxim e cam egal cu zero. Comparati apoi graficele, luati indicii cutiei de viteza si vedeti care-i miscarea.
                As face-o eu, insa nu ma pricep.

                Cat despre comparatia mpi cu dci, nu-i buna ca ala n-are turbo...ete fas. Uite cum mpi si "aragazul" ( am ras cu lacrimi, multumesc Lucian), fac fata cu brio unui dci 65/70 pe 400 m. Cat despre dealuri si alte bazaconii, evident ca unde-i altitudine mare mpi respira greu. Motorul diesel este bun pt ca ofera ceea ce in mod obisnuit se foloseste: plaja de turatie intre 1000 si 3000 rpm. Dar pe 400 m nu are nicio sansa. Poate doar cel mai mic consum pe 400 m. ( si aici vb de masini in configuratii stock, nu tiganite).

                Sunt curios ce scoate pe 400 m un 1.5 dci 85 si un 85 resoftat.
                Last edited by Cezar; 25 February 2010, 00:43.

                Comment


                • Apropo, care sunt vitezele maxime atinse de 1.5 dCi 70 respectiv 85 in diferite trepte de viteza (pana in limitare) ? Ma intereseaza primele 4.

                  Diesel-ul are o cutie complet diferita, doar asa poate sa compenseze turatia mai mica.
                  '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                  Comment


                  • m am dat si eu cu ce am gasit prin vecini dementi si priteni suferinzi. este exact ce am zis si eu ca la puteri apropiate benzina face dieselul la sprinturi. aia 5 cai care aragazul ii are in plus dau de pamant cu aia aproape 60 Nm in plus ai tractorasului. si care e faza cu dealul ? cine zice ca dieselul face benzina la deal ? fals. daca o face la deal de ce nu o face si la plat ?

                    in legatura cu ce a zis cezar despre aria graficelor, ceva ma face sa cred ca ariile sunt cam egale.

                    Comment


                    • Originally posted by Shakar View Post
                      Unde sunt in urma ? Nu mi se pare ca 5000 RPM plaja de cuplu maxim e comparabil cu 2500 RPM, tie da ? Mie mi se pare diferenta colosala.
                      .................................
                      Ar fi diferenta colosala daca ar avea aceleasi rapoarte.
                      Fiecare are rapoartele gandite pt plaja de turatii in care lucreaza motorul.

                      Nu la altitudine m-am referit tras la deal (acolo clar ca dizalu turbo are un avantaj mare), ci la un deal atacat pe ultima treapta la o viteza ~110/h, daca dealu are 800-1500 metri si o inclinatie suficienta, 1.4 nu poa' sa tina viteza de 110 pe ultima treapta, pe cand un dci (si de 65 cp sa fie) o poate face.
                      Era o constatare reala, dar unii vorbesc, apoi gandesc.
                      Normal ca daca retrogradezi te duci cu 1.4, dar daca nu faci asta, nu e in stare sa mentina o turatie de cuplu maxim la deal in ultima tr.
                      La liniute cp/greutate conteaza, la tractiune (cand mergi la arat) conteaza cuplul.
                      Gata ca incepem inevitabil cu tractoare vs benzinare.

                      La dci 85 cu dci 85 resoftat rezultatul se stie.
                      Frumos ar fi de vazut dci 70 cp resoftat cu dci 85 cp stock.

                      Comment


                      • Tot nimeni care sa stie ce poate un dci 85 pe 400 m?

                        Comment


                        • daca ar avea aceleasi rapoarte da corect benzina ar castiga detasat. dieselul ar avea viteze maxime de scuter 50cc pe diferite trepte si 120 130 pe a 5 a .
                          asta daca ar avea rapoarte de benzina. dac ar avea amandoua rapoarte de diesel ar castiga dieselul. asa cum sunt ele facute acum la puteri egale sunt si ca performante egale. simplu.

                          da logic ca nu ma ma referit la altitudine. ci la inclinatie(panta). nu are rost sa compari a 5 a de diesel cu a5a de benzina. se compara a 5 a cu a4a sau a3a. daca s ar face un sprint de 400 m in totalitate situat pe o panta tot benzina castiga (mp3 75 cai)
                          si din mom asta nu mai zic absolut nimic. asa e cum zici tu. care vrei tu castiga.

                          @cezar ma apuc eu sa caut pe net dci 85 pe 400 m.

                          Comment


                          • dci de 85 stock vs dci de 70 resoftat -bate ala de 70 resoftat probat de mine de 5 ori ne am dat de 5 ori m-a facut (masina de la munca dci de 85-iar aia de 70 resoftata al unui prieten)
                            Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803

                            Comment


                            • Ca timp bre, ca timp....

                              Comment


                              • Originally posted by Cezar View Post
                                Ca timp bre, ca timp....
                                ca timp da logic. problema e ca nu se gaseste. am cautat si megane dci85 si golf 4 90 si nimic. cred ca trebuie sa se gaseasca un voluntar pe forum si sa il cronometram. pe net nimic.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google