Logan vs Logan 1/4 mile

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Taica da'i ceva experienta, toate astea le-ai testat, sau au fost live? Ca din auzite se fac multe ''calcule''.
    Eu ce pot sa-ti confirm din toate sirurile alea (defapr ce mi-a sarit in ochi), 1.6 mpi vs 1.5 dci 85 cp, ca dif e relativ mica, lucru testat.

    Eu am spus si-n trecut, ca nu prea cred (nici acum) ca dci-ul 85 cp scoate 13 sec ca 1.4 mpi 0-100. Mai ales ca dupa 100/h ia clar avans cativa metri (lucru contrazis de carte, dar e adevarat).

    Marx: ai scos 16 prostii pe metru patrat si la penultimu si la ultimu post.

    Comment


    • Am mentionat, experienta mea, experienta altora (live) si presupuneri. Cat despre 0-100 @ 13 secunde, daca doua masini au 0-100 in acelasi timp nu e neaparat sa fie in acelasi loc, adica 1.5 dCI 85CP evident face 1.4 MPI 75CP, cred ca il face si resoftat. Acolo am pus doar anumite situatii care au sens nu 1.5 dCI soft @ 105CP vs 1.4 MPI @ 75CP.

      Cu 16V-ul meu am facut ceva masini cu pretentii, mai mari sau mai mici, Skoda Octavia Tour 1.4 (este extrem de lenesa, nicio sansa), Golf IV Variant 1.9 TDI 101CP (i-am dat vizibil), Opel Vectra A 1.6 75CP (lenesa, nicio sansa), VW Bora 1.9 TDI (D si I rosii dar nu stiu daca are 131 sau 110 CP), Audi A6 Avant (modelul precedent) 1.9 TDI, nu stiu daca era 131 sau 116 CP, Alfa Romeo 156 (de prin 2000-2002, ceva de genu) 1.9 diesel 105CP, etc. De obicei nu fac curse strict pe 400M, ci eventual din mers, 2-3 trepte, suficient cat sa iti formezi o parere. De pe loc nu imi place sa ii dau cox ca imi pare rau de ambreiaj.

      PS - vreau sa ma dau in curand cu masina unei amice, 320d E46 @ 136CP, cred ca ii rup capu avand in vedere ca masina ei are totusi 9 sau 10 ani si evident nu se afla in cea mai buna stare deci o parte din caii aia au mai plecat la plimbare.
      Last edited by Shakar; 23 February 2010, 23:16.
      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

      Comment


      • contrazice ma ! cu argumente. nu cu replici penibile ca am scos nu stiu ce pe metrul patrat. e total inadecvat un asemena raspuns. poti scoate ceva mai elaborat. credeam ca poti mai mult.
        Last edited by alessandro; 23 February 2010, 23:27.

        Comment


        • intru si eu in hora

          Weekendul trecut m-am intalnit cu un prieten la un schimb de Loganuri.

          El nu mai condusese 1.4 stock pe GPL si nici eu nu mai condusesem dci 65 stock.

          Am facut cativa kilometri pe un traseu mixt, eu cu a lui, el cu a mea.

          In prima faza a zis ca mult mai puternic ii pare tractorul lui decat polizorul meu(cu toate ca a recunoscut ca, cu a 3-a la 4000 de rpm se duce frumos 1.4 meu). De asemenea a mai zis ca nu simte diferenta la trecerea pe GPL(i-am dat sa conduca si pe gaz si pe benzina) si chiar i se pare ca mai bine trage pe gaz decat pe benzina(asa a zis el - nu dati cu pietre).

          Dupa aceea am mers pe centura Sibiului care e in constructie. Sunt cateva portiuni finisate in regim de autostrada(3 benzi pe sens). Acolo am facut 3 curse de la 0 la 120 km/h pe vitezometru.

          De fiecare data am castigat cu 10 - 15 metri. Pana la 100 de km/h ma indepartam de el dupa care distanta dintre noi ramanea constanta. La 2 curse am mers pe GPL si la a 3-a pe benzina. A zis ca i-a dat cat a putut masinii. A schimbat la >4000+ rpm.

          Eu am mai condus inainte dieseluri de 65 de cp dar aspirate, fara turbo(citroen 1.9 65 cp, renault 1.9 65 cp) si mi s-au parut mai placute la condus decat dci 65 de la Dacia. Posibil sa fie doar o impresie. Probabil altfel sta treaba cu un dci resoftat.
          Logan GPL 1.4

          Comment


          • Originally posted by stolniceanulucian View Post
            Weekendul trecut m-am intalnit cu un prieten la un schimb de Loganuri.

            El nu mai condusese 1.4 stock pe GPL si nici eu nu mai condusesem dci 65 stock.

            Am facut cativa kilometri pe un traseu mixt, eu cu a lui, el cu a mea.

            In prima faza a zis ca mult mai puternic ii pare tractorul lui decat polizorul meu(cu toate ca a recunoscut ca, cu a 3-a la 4000 de rpm se duce frumos 1.4 meu). De asemenea a mai zis ca nu simte diferenta la trecerea pe GPL(i-am dat sa conduca si pe gaz si pe benzina) si chiar i se pare ca mai bine trage pe gaz decat pe benzina(asa a zis el - nu dati cu pietre).

            Dupa aceea am mers pe centura Sibiului care e in constructie. Sunt cateva portiuni finisate in regim de autostrada(3 benzi pe sens). Acolo am facut 3 curse de la 0 la 120 km/h pe vitezometru.

            De fiecare data am castigat cu 10 - 15 metri. Pana la 100 de km/h ma indepartam de el dupa care distanta dintre noi ramanea constanta. La 2 curse am mers pe GPL si la a 3-a pe benzina. A zis ca i-a dat cat a putut masinii. A schimbat la >4000+ rpm.

            Eu am mai condus inainte dieseluri de 65 de cp dar aspirate, fara turbo(citroen 1.9 65 cp, renault 1.9 65 cp) si mi s-au parut mai placute la condus decat dci 65 de la Dacia. Posibil sa fie doar o impresie. Probabil altfel sta treaba cu un dci resoftat.
            nu am inteles cand v ati alergat ati mers fiecare cu golanu lui ? deci tu cu unu patru l ai facut pe el cu dci. daca e asa ti ai semnat condamnarea la moarte prin faptul ca ai zis ca l ai facut cand mergeai pe gaz. eu nu te contrazic. este adevarat posibil plauzibil.

            Comment


            • Originally posted by marx View Post
              contrazice ma ! cu argumente. ..........
              Chiar nu are rost sa iti aduc argumente.
              Eventual mai citeste o data sau de cateva ori ce-ai scris si poate te dumiresti si singur.
              Nu ma dau eu desptept, si eu mai scot tampenii pe metru patrat, poate mai multe ca tine in unele cazuri, dar aici ai fost maestru.

              Comment


              • Originally posted by marx View Post
                nu am inteles cand v ati alergat ati mers fiecare cu golanu lui ? deci tu cu unu patru l ai facut pe el cu dci. daca e asa ti ai semnat condamnarea la moarte prin faptul ca ai zis ca l ai facut cand mergeai pe gaz. eu nu te contrazic. este adevarat posibil plauzibil.
                Gandeste-te ca la un dci de 65 stock, in a 2-a dupa 60 km/h nu mai trage deloc, o cere pe a 3-a + lagul care se stie dupa ce schimbi vitezele (dupa 3500 nu prea mai trage..), este lenes pe 0-100 fata de 1.4 stock + gaz + dotari. Un dci de 65 remapat trage foarte bine pana in 4500 (asa mi s-a parut mie), si bate orice 1.4 stock (cu sau fara gpl, A/C etc.).
                4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                Comment


                • diferentele dintre masini sunt foarte mici ... conteaza "pilotul" ...
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • @octavian. chiar nu inteleg la ce te referi. sa inteleg ca nu esti in stare sa aduci argumente. ce am gresit ? ca benzina are cuplu pe toata plaja de turatie ? ca dieselul are doar 1000 1500 rpm de cuplu maxim ? sau ca o benzina cu cai mai multi face un diesel ? da toate sunt adevarate. si ?

                    Comment


                    • Benzina are trepte lungi nu scurte. Daca aspiratorul pe benzina e greu si-o ia de la diesel chiar daca are CP mai multi. Atat am vazut eu. Poate Tavi a vazut mai multe.
                      Cel mai lent 1,6 8v

                      Comment


                      • Originally posted by marx View Post
                        nu am inteles cand v ati alergat ati mers fiecare cu golanu lui ? deci tu cu unu patru l ai facut pe el cu dci. daca e asa ti ai semnat condamnarea la moarte prin faptul ca ai zis ca l ai facut cand mergeai pe gaz. eu nu te contrazic. este adevarat posibil plauzibil.
                        Cu toata condamnarea la moarte inca traiesc.

                        Concluzia deloc neasteptata a 'curselor' a fost ca 1.4 GPL stock face dci 65 stock fara emotii.

                        De fapt stiam asta dinainte asa ca nu am avut nici un fel de emotii. Vezi link ul de mai jos:

                        http://www.ultimatespecs.com/index.p...5423,5420&do=1
                        Logan GPL 1.4

                        Comment


                        • Originally posted by marx View Post
                          @octavian. chiar nu inteleg la ce te referi. sa inteleg ca nu esti in stare sa aduci argumente. ................
                          Nu te lasi
                          Sa te citez:
                          niciodata un diesel cu mai putini cai decat o benzina nu va fi mai bun la absolut nici un capitol.
                          Dizalu are doua chestii principale (si cam atat) care il avantajeaza in fata benzinarului: cuplul si consumul, deci cred ca te-ai lamurit. Un dizal cu ceva mai putini cp decat un benzinar, nu inseamna ca are neaparat si cuplu mai mic, daca le-ai pune la dragster (sa se traga una pe alta) ala care are cuplu mai mare castiga.
                          Avantaje si dezavantaje. Unu-i bun la carat, altu-i bun la liniute.

                          la puteri egale fortele masurate la roata vor fi aproximativ egale la diesel si benzina pt ca intervine cutia de viteze care echilibreaza situatia. dieselul are cuplu si trepte lungi, iar benzina are turatie si trepte scurte.
                          Ti-am pus atasat doua grafice de cuplu-putere de la un dci 105 cp si un 1.6 16V 107 cp (motoare Renault). Vezi acolo ce forte la roata au ambele motorizari si mai vorbim.
                          De asemenea fa un test daca ai unde si cu cine, vezi cat urca (la viteza) un benzinar Logan si apoi un Logan dizal asa pe tr II, III, IV, sigurat n-ai sa mai spui ca benzinaru are trepte scurte si dizalu trepte lungi.

                          foarte corect. benzina are 90% din cuplu maxim pe toata plaja de turatie. pe cand dieselul are doar in plaja de boost a turbinei. gata nu mai zic nimic ca sare lumea sa ma taie.
                          Da-mi exemplu de un benzinar care pe toata plaja de turatii are disponibil 90% din cuplul maxim.
                          Si mai uita-te o data macar pe graficele alea, sa vezi nu numai procentele, dar ce valoare de cuplu are tractorasu inca de la 1500 rpm pana la 4000 rpm si fa o comparatie cu benzinaru.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Asa cum am spus si intr-un post precedent, avantajul diesel-ului este unul singur - consumul. Cuplul/plaja de cuplu intra tot in contul benzinarului. Bineinteles, daca facem comparatii corecte, ambele turbo sau ambele aspirate. In cazul in care comparam mere cu capsuni evident o sa castige capsunile dar aici deja nu mai tine de diesel vs benzina ci de turbo vs aspirat. Motoarele de generatie noua ofera cuplu mare pe o plaja uriasa de turatie care incepe jos de tot. La 1.2 TSI incepe de la 1500 RPM si tine pana la 4100 RPM, la 5.0 TFSI incepe de la 1500 si se termina la 6300 RPM, aproape 5000 RPM plaja de cuplu maxim, un diesel nici nu viseaza la asa ceva.

                            Avem motor de serie pe Mitsubishi EVO FQ400, 2.0 turbo, 410CP / 480 NM, asta inseamna 240 nm / litru. Cel mai bun diesel de 2000 cmc se afla la BMW, 2.0d 200+ CP / 400NM, asta inseamna 200 nm / litru. Astea sunt aproape 2 extreme la capitolul motoare de 2000 cmc, de obicei valorile se invart intre 150 si 200 nm / litru.

                            PS - la motoare aspirate, un motor pe benzina poate in jur de 100 nm / litru, un diesel aspirat (1.9 SDI) este capabil cam de 65 nm / litru si doar < 35 cp / litru....performante de toata jena. Asadar, in afara de consum, restul sunt dezavantaje si anume - putere/cuplu/plaja de cuplu/plaja de putere/sunet/posibilitati de upgrade (se ajunge si la 500cp/litru la motoare pe benzina de strada), rafinament, timp de incalzire, cost de intretinere si cam orice altceva.
                            Last edited by Shakar; 24 February 2010, 14:20.
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • Originally posted by Shakar View Post
                              ........... Motoarele de generatie noua ofera cuplu mare pe o plaja uriasa de turatie care incepe jos de tot. La 1.2 TSI incepe de la 1500 RPM si tine pana la 4100 RPM, la 5.0 TFSI incepe de la 1500 si se termina la 6300 RPM, aproape 5000 RPM plaja de cuplu maxim, un diesel nici nu viseaza la asa ceva.

                              ......................................
                              E...esti in urma.
                              Ia exemplu la BMW 325d , are cuplu max (400Nm) intre 1300-3750 rpm.
                              Deci pe plaja lui de turatii, sta foarte bine.

                              Comment


                              • corect...sa nu uitam ca la mpi vs dci comparam benzinar aspirat cu o masina turbo...
                                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google