Discutii despre orice, mai putin pe teme politice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Interzicerea masinilor care emit CO2 pana in 2040.

    Danemarca, susținută de alte 10 țări ale Uniunii Europene, a cerut interzicerea, la nivel european, a vehiculelor diesel și pe benzină până în 2040, pentru a combate schimbările climatice.

    Danemarca a făcut propunerea în cadrul unei reuniuni a miniștrilor UE de mediu desfășurată la Luxemburg.

    UE își propune să reducă emisiile de carbon cu 40% până în 2030, în timp ce Comisia Europeană intenționează să le reducă la zero până în 2050, pentru a ajuta la oprirea încălzirii globale.

    Jorgensen a spus că, dacă UE va fi de acord cu privire la o interdicție la nivelul întregii uniuni, ar fi bine dacă fiecare dintre țări ar putea să pună în aplicare o astfel de măsură. „Planul A ar fi acela de a adopta o interdicție europeană”, a spus el.

    Totuși, Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria și alte câteva țări au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vânzările de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.
    https://www.reuters.com/article/us-e...-idUSKBN1WJ1YW

    Articolul pare putin confuz, cum adica CE isi propune sa reduca la zero emisiile de carbon? Pai si noi ce expiram? In realitate, este vorba ca Europa sa devina neutra la carbon, adica emisiile nete sa fie zero. Ceea ce se emana sa fie reabsorbit (fie de paduri, fie de statii de absorbtie).

    Daca in 2040 vrei sa interzici circulatia (nu doar vanzarea, atentie) tuturor vehiculelor cu ardere, si nu doar in orasele mari, ci oriunde pe continent.... va dati seama ca vanzarile de masini cu ardere interna ar trebui interzise 10-15 ani mai devreme. Pentru a permite eliminare graduala, prin casare normala, la terminarea duratei de exploatare normala, a parcului de masini din Europa. Pai asta inseamna 2025 interzicere totala a vanzarilor. Socant.

    Comment


    • In ce consta acel "Contract de intreținere" despre care scrie in "MyDacia"?

      Comment


      • Un articol despre cum nu sunt 99,999999% dintre oamenii de azi.... si daca ar fi, cresterea economica nu ar mai exista pentru ca este cauzata mereu de consum si dorinte din ce in ce mai costisitoare, peste tot pe glob. Este un milionar foarte tanar care are doar o masina de 35 de mii, se imbraca de la H&M si isi prepara singur cafeaua, asta pentru ca prefera sa nu arunce banii pe lucruri pe care le poate face si singur.
        https://www.zf.ro/business-internati...erios-18647157

        Comment


        • De acord cu ce a zis tanarul: „Pentru a deveni milionar nu trebuie să stai să te gândeşti la fiecare achziţie, nici nu trebuie să lucrezi 12 ore pe zi. În schimb, trebuie să gândeşti înafara tiparelor. Ceea ce funcţionează pentru mine, nu cred că va funcţiona pentru toată lumea, fiecare are o abordare şi o perspectivă diferită privind economisirea banilor”

          Comment


          • Disputa targurilor de Craciun.

            Cel din Sibiu se lauda ca a fost mentionat intr-un articol dintr-o publicatie americana. Si are periodic campanii in niste jurnale de stiri pe la TV.
            Am evaluat suprafata Pietei Mari din Sibiu unde este targul. 6000 mp.
            Am evaluat si suprafata din Piata Constitutiei din Bucuresti. 15000 mp.

            Ce are targul din Sibiu? Un brad de 24 m, o roata, un carusel, un patinoar si probabil niste zone de luat masa mai micute.

            Ce are targul din Bucuresti? Un brad de 30 m, o scena profesionala, uriasa, demna de concerte adevarate unde canta colinde si cantece de sezon coruri ale tarii si alte trupe, un carusel, o casuta a mosului pentru copii, un patinoar si doua zone uriase, mereu pline ochi, de luat masa.
            Casutele de comercializat obiecte sunt aceleasi peste tot: ceramica, dulciuri, produse traditionale de patiserie, branzeturi, mezeluri, etc.

            Care-i faza? De ce da spaga organizatia care se ocupa de targul sibienilor pentru a se fali cu premii false, cu reportaje platite si alte mite date promoterilor de la stiri? Datele obiective indica faptul ca cel mai tare Targ de Craciun este in Bucuresti.

            Comment


            • Exagerezi! In Sibiu (care este el Sibiu) este enorm sa se faca asa ceva. In Bucuresti e o nimica toata. Sibiul are 100.000 de oameni, Bucurestiul are 3 milioane doar in acte (oficial). Daca faci comparatie o sa constati ca "de la Sibiu vine ploaia"
              Dupa cum ai observat, toata branza din Romania e de la Sibiu, toti carnatii sunt de la Plescoi si toti pepenii sunt de la Dabuleni.
              Ce ne da Sibiul noua? lapte, carne, branza, oua.... pardon doar branza.
              Glumim si noi de sarbatori.
              Sarbatori fericite!

              Comment


              • Sarbatori fericite. Sibiul ne-a dat si doi sefi de partide si chiar de tara. Deci am sa imi reglez ceasul dupa turla de acolo si stirile interpretate de oamenii lor .

                Comment


                • Sarbatori fericite tuturor! si

                  (indiferent de cat de mare e targul lor de Craciun, bradul, urbea, daca de la ei se da ora exacta sau nu, si ce au dat ei celorlati)

                  Comment


                  • Am fost 3 ani consecutivi la târgul din Sibiu, și-o să mai merg și anul viitor. Nu știu cât de adevărate sunt statisticile astea cu „cel mai” și „cel mai”, dar noi ne simțim bine acolo, însă o prietenă a soției mele, care a fost câțiva ani la rând atât la Sibiu, cât și la Viena, ne spunea că sunt cam la același nivel calitativ.
                    Când am fost în București ultima oară (20-22 nov.), târgul de Crăciun încă nu era. Am mers chiar acolo în zonă și ne-am plimbat puțin pe la gardul perimetral, erau doar căsuțele puse acolo dezordonat. N-am avut ocazia să-l vedem „funcțional” decât ulterior, la TV.
                    M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                    Comment


                    • Targul de Craciun din Viena situat langa Primarie, Christkindlmarkt Rathausplatz, are un patinoar de peste 3000 mp, sub forma unui circuit, nu un ring. Are peste 150 de casute, carusel, trenulet de reni, scena pentru cantat live, pom de craciun de 32 m, tot natural, nu schelet metalic ca in Romania. In fiecare an, o alta provincie austriaca doneaza acel brad. In 2019 a venit din Salzburg si avea o varsta de 130 de ani. Plus superba priveliste a arhitecturii vieneze si apropierea parcului impodobit si el. Pe langa alte peste 10 targuri pe langa diferite obiective turistice.

                      Eu inteleg patriotismul ardelenesc si sibi-mania. Sibiul a fost primul oras transilvanean pe care l-am vazut, eu obisnuit cu sudul tarii si marea noastra. Si atunci am fost cucerit de el, prin 2000. Dar.... am mai vazut si alte chestiuni si revederea lui anul trecut nu mi-a mai starnit mari emotii. Este dragut si cam atat.

                      De fapt, nu prea este patriotism ardelenesc. Am citit putin despre istoria si valurile migratoare de sasi si specificul celor care au construit Sibiul. Ei erau negutatori si scopul plasarii lor acolo de catre imparat era sa sporeasca economia locala (spre deosebire de cei mai din sud, de pe langa Timisoara, mai muncitori si mai modesti). Am cumva impresia ca saxonii sibieni erau negustori cam laudarosi.

                      Comment


                      • Există două orașe în țara asta în care mi-ar plăcea să mă mut (dacă mi-aș permite asta, evident). Oradea sau Sibiu.
                        M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                        Comment


                        • Foarte frumos, toata mass-media a luat foc pe tema ecologiei, a focurilor din Australia (vreo 200 de cetateni arestati acolo pentru declansarea unor incendii ... ne aducem aminte de Grecia acum cativa ani cand rechinii imobiliari au starnit niste incendii).

                          Ce sa ne facem daca cercetatorii germani au facut urmatorul calcul.... este vorba de Christoph Buchal de la University of Cologne, publicat de Ifo Institute in Munich in vara lui 2019.
                          A battery pack for a Tesla Model 3 pollutes the climate with 11 to 15 tonnes of CO2. Each battery pack has a lifespan of approximately ten years and total mileage of 94,000, would mean 73 to 98 grams of CO2 per kilometer (116 to 156 grams of CO2 per mile), Buchal said. Add to this the CO2 emissions of the electricity from powerplants that power such vehicles, and the actual Tesla emissions could be between 156 to 180 grams of CO2 per kilometer (249 and 289 grams of CO2 per mile).
                          Mineritul materialelor din bancul de baterii al unei Tesla 3 este mare generator de CO2 (ca se folosesc utilaje foarte grele si procese tehnologice ce presupun temperaturi inalte). Se emana 11-15 tone de CO2 pentru fabricarea unei baterii care are un timp de viata mediu de 10 ani si peste 100 000 km. Rezulta o medie de 73 - 98 gr de CO2 / km. Se adauga si CO2 rezultat din procesul de generare a energiei electrice (termocentrale pe gaz sau nuclear, atunci cand incarci masina in timpul noptii ... ca asa-i obiceiul) si rezulta ca masina Tesla 3 contribuie cu 156 - 180 gr de CO2 / km.
                          MAI MULT DECAT DIESEL.
                          Articolul a fost comentat si de Brussel Times. Poate l-au citit si politrucii din Parlamentul European... dar slabe sperante.

                          Iata si imaginea unei statii de incarcare Tesla alimentata de la un generator Diesel.
                          tesla%20generator.jpg?itok=cFpQAlrH.jpg


                          Una peste alta, eu sunt mai ecologist ca un teslist idiot. Am masina diesel pe care o folosesc doar in afara oraselor, la drumuri lungi. In oras, bicicleta sau transportul in comun.
                          Last edited by gecmc94; 7th January 2020, 00:56.

                          Comment


                          • Iata in acest experiment facut de australieni cum o masina Tesla consuma la 100 km cam la fel ca o masina Volvo diesel de 2 litri. Sigur, Tesla are recuperarea energiei la franare si reuseste sa consume mai putina motorina decat Volvo, cam cu 10% mai putina. Cand este alimentata noaptea de la retea, apar si pierderile in reteaua de transport, de la centrala pe combustibili fosili la consumator. In experiment, pierderile de transport erau zero, Tesla fiind alimentata de un generator diesel aflat langa masina. Deci, cu tot cu pierderile din retea, o Tesla consuma exact cat un Volvo diesel de 2 litri. Iar la asta mai adaugam si tonele de CO2 pentru producerea bateriei. Deci, masinile electrice chiar sunt mult mai nocive. Dar efectul de turma nu poate fi controlat. O masina electrica nu ar trebui sa fie vanduta decat daca ai un sistem cu panouri solare acasa sa o incarci. Altfel, nu.
                            https://ww.electrek.co/2018/02/16/te...sel-generator/

                            Comment


                            • Atrag atentia pe aceasta cale acelor care sunt in tranzit prin Buzau si utilizeaza podul din Zona Industriala - Metalurgica
                              Date fiind uzura avansata a acestora (de facto sunt 2 poduri unite: unul feroviar si secundul-rutier), s-au obtinut fondurile necesare demararii renovarii-reconstructiei acestora.
                              In acest moment nu este emis (inca...) avizul pentru podul feroviar, ci doar pentru cel rutier.
                              In consecinta, pentru a nu afecta circulatia dinspre Buzau si inspre Buzau, s-a acceptat solutia tranzitului pe podul feroviar si pe bretelele care erau cu sens unic, la cel rutier au inceput procedurile de demolare, de astazi, 22.01.2020
                              .
                              In zona semnalistica este relativ OK (inca se lucreaza la disparitia unor semne vechi de circulatie), DAR sunt deja montate barierele de interdictie si trasate marcajele longitudinale galbene, de ghidaj.
                              Mai multe informatii in link-urile de mai jos, inclusiv in foto anexat.

                              1) https://www.buzoienii.ro/practic-il-vom-demola/
                              2) https://www.buzoienii.ro/acum-in-buz...in-zona-anunt/

                              Am transmis deja informarea de saptamana trecuta catre Waze, sunt in vigoare regulile de circulatie noi pe aceasta aplicatie.

                              In momentul in care apar modificari pe acest plan, voi reveni cu un update.
                              Attached Files
                              Last edited by 77sky; 3 weeks ago.
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP; C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie sigpic

                              Comment


                              • Stiu acest pod, este praf facut ! sa speram ca se si tin de treaba sa-l termine repede.
                                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google