Omologare Jante: Petitie Catre Fabrica

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sa intre pe forum si pe petitiionline si vede, e foarte simplu...

    Comment


    • oricum si asta cu un dealer de jante, importator, etc...tot cam degeaba este...
      de ce? pentru ca in mod normal, RAR-ul ar trebui sa monitorizeze aceste firme, si sa aiba grija ca ei sa aiba numai produse omologate sau care se pot omologa la RAR...ca in strainatate... si logic sa dea si sanctiuni in cazul in care au jante made in turkey ( un exemplu ) care nu au omologare, nu se pot omologa si nici nu se stie daca nu cumva prezinta si un pericol montate pe masini...
      din pacate, eu fiind un oprimist inrait, sa zic asa, nu cred ca se va rezolva nimic, pana nu vor functiona macar RAR-ul cum trebuie, ca la carte, fara cadou cand ai o neregula si etc...d-apai in magazine piese de tuning fara macar acte ca ai voie sa le pui pe masina.....
      mai ales la jante, care dupa mine sunt extrem de importante, siguranta si etc, pe care nu dai 150 lei ca pe un eleron ( iarasi un exemplu ), si care dupa ce le pui pe masina iti mai iei si amenda si talon luat, de ce? ca RAR-ul nu ti le omologheaza pe masina...sau nu esti nebun sa mai dai inca o data pretul lor ( complet cu anvelope ;) ) pentru omologare individuala
      bafta si noroc cu petitia

      P.S. padurarud, ce lista sa mai trebuiasca? in aceasta petitie aproape toti care au semnat au si scris ca ori au deja jante pe 16/17 sau ca ar cumpara daca ar fi legal
      crezi ca-i doare pe astia cu firmele undeva de omologari? ei oricum isi iau banii pe jante
      Last edited by bolo; 18 March 2011, 13:08.
      Life is short...play more!
      http://www.loganclub.ro/forum/bolo-t4578.html?t=4578

      Comment


      • Ce idee euro-comunista! Sa cheltui banii contribuabilului ca sa supraveghezi o firma care vinde chestii doar pentru un procent din populatie. La nivel de economie si stat, asta e una din gaurile din EU: reglementarile excesive si extrem de scumpe pentru populatie. Nu degeaba in europa impovararea prin taxe e undeva la 50%!
        Stii ce e penibil, in SUA, NU exista standarde obligatorii pentru producatorii de roti sau omologari stufoase. De asta nu exista nici organisme ale statului care trebuie sa suga bani din bugetele statului ca sa supravegheze firmele. La ei e simplu: pui ce roti vrei pe masina iar daca faci accident si se dovedeste ca e din cauza modificarilor, ti-o iei! Pare o lipsa de relementare care ar duce la un "vest salbatic" daca ar fi sa ne luam dupa spalatura pe creier administrata de socialistii europeni. In realitate insa, americanii nu cumpara jante facute in China/Turcia/pe vapor pentru ca sunt constienti de risc. Noi Europenii cumparam jante care au pretul umflat de taxe si omologari, asa ca punem botu' imediat la chinezarii ieftine! Mai rau, nu ne intereseaza sa verificam daca jantele sunt omologate, pentru ca presupunem ca toate sunt omologate din moment ce sunt la vanzare. Exista si situatia inversa: eu am jante Enkei facute in Japonia care are standarde cel putin la fel de riguroase ca cele europene cand vine vorba de jante. Din pacate, nu sunt omologate in Europa, deci sunt "ilegale".
        In concluzie, RAR-ul este o intitutie inutila cand vine vorba de omologari de piese. E evident ca nu face NIMIC sa creasca siguranta rutiera, din moment ce nu poate face nimic in fata acestor doua situatii prezentate mai sus:
        1. jante proaste care se comercializeaza.
        2. jante bune care nu sunt omologate.
        sigpic
        ^Logan turbat (WIP)^

        Comment


        • aici cu ultima parte, perfect dreptate ai my friend

          " In concluzie, RAR-ul este o intitutie inutila cand vine vorba de omologari de piese. E evident ca nu face NIMIC sa creasca siguranta rutiera, din moment ce nu poate face nimic in fata acestor doua situatii prezentate mai sus:
          1. jante proaste care se comercializeaza.
          2. jante bune care nu sunt omologate. "

          dar, sincer...nu stiu cum vezi tu asta, desi am vazut un pic mai sus, dar mai degraba ceva gen germania, da control inutil si etc...dar mai bine asa decat ca la noi, sincer si nu te supara
          mai degraba sa imi ia o taxa, care apropo, am bani s-o platesc, nu ca aici ;), dar prin taxa aia, sa nu imi lase la vanzare chinezarii ( cauciucuri chinezarii sunt si la ei la vanzare, dar nu la 20 euro bucata, si sunt controlate strict ;) ), asa, si sa imi faciliteze omologari si etc

          asa ca la noi, pana la un asa nivel...sincer si cu parere de rau, avem mult prea mult...

          P.S. ca in america, nu vreau...sa pot pune orice...exemplu :
          tu, nu pui orice stiind de riscuri, io, ma doare-n cot, si pun kkturi de jante pe masina...uite asa pierd controlul masinii ca o janta a crapat instant si aiurea, si intru in tine...murim amundoi ( doamne fereste!!! )
          io, nu mai are cine sa ma sanctioneze ca am pus kkturi de jante pe masina, is mort...dar de ce sa mori si tu, din prostia mea, doar ca legea nu m-a controlat la achizitia jantelor???

          hai sa nu ne certam, ca nu are rost, astea is doar pareri, sa ni le respectam, si atat
          Life is short...play more!
          http://www.loganclub.ro/forum/bolo-t4578.html?t=4578

          Comment


          • Exemplele tale sunt foarte bune.
            Din pacate pentru Europa ignori factorul cost: oricum ai lua-o, cineva plateste pentru omologarile alea, si acel cineva e intotdeauna cumparatorul in una din doua moduri:
            1. Sistem RAR (stat): toata lumea plateste prin taxe. Mi se pare jaf in stil comunist. De ce trebuie sa plateasca unul care nu foloeste masina si sta la tara pentru omologarile mele? Nu ma refer la jante, acolo statul prefera sa ma jefuiasca doar pe mine, vorbesc de finantarea generala a RAR-urului.
            2. Sistem TUV: sistem evident superior, TUV e o firma privata btw. Costurile sunt suportate initial de firmele producatoare care mai departe impart costurile la cumparatori. E superior sistemul prin faptul ca plateste doar cine foloseste.

            Totusi, se poate si mai ieftin...

            E bun exemplul dat de tine pentru situatia americana dar din fericire realitatea nu e asta. Ei nu au reglementari atat de dure pentru ca firmele de asigurari au un cuvant greu de spus in siguranta rutiera. De exemplu, au facut studii cu diferentele de pret de reparatii intre producatori si au obligat Audi sa scada preturile la service-urile oficiale. Au facut asta marind primele de asigurare pt Audi. Pe deoparte, oamenii s-au interesat de ce cresc preturile si au facut scandal la Audi, pe de alta parte Audi a vazut studiul si nevrand sa piarda clienti, a redus preturile practicate pentru manopera.
            Daca jantele neomologate ar fi un pericol asa mare prin calitae si/sau prin numarul lor, firmele de asigurare ar avea de pierdut si s-ar implica in stabilirea de standarde.
            Mai mult, in caz de accident cauzat de jante, utilizatorul/firma de asigurari ar da sigur in judecata firma producatoare. Stim foarte bine ca in SUA se practica datul in judecata ;)

            Nu e neaparata nevoie sa mergem toti cu buzele tuguiate la stat sa ne "protejeze", putem fie:
            a. angaja o firma sa ne protejeze (vezi TUV)
            b. sa ne descurcam singuri

            Eu merg pe partea de responsabilizare personala desi recunosc ca un sistem gen TUV functioneaza dar din pacate ramane costisitor. As prefera ca resursele cheltuite cu omologarile sa fie folosite in alta parte.
            sigpic
            ^Logan turbat (WIP)^

            Comment


            • Sustin petitia.
              Totusi eu am o dilema, oare cei de la rutiera cunosc ce tip de janta sau de anvelopa sunt obligatorii pentru BMW, MERCEDES, KIA, AUDI, etc...?
              Sincer nu cred acest lucru, noroc ca masinile de politie sunt logan, motiv intemeiat sa se ia de noi ) ...asta e ghinion.

              Ce se mai aude cu petita?

              Comment


              • din cate stiu , este pe stalp/portiera la sofer dimensiunile, unde este de asemena si presiunea recomandata
                " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                Comment


                • eu am jante M S au mers cu cauciucurile de fabrica .,o sa fie probleme cu politia?
                  sigpicmasina personala pare cea mai deosebita

                  Comment


                  • ce problema sa fie daca sunt pe dimensiuniile stock?))
                    Logan TAXI http://www.loganclub.ro/forum/logan_...4.html?t=27374

                    Comment


                    • am intrebat
                      sigpicmasina personala pare cea mai deosebita

                      Comment


                      • Sa te afli si tu in treaba ... Pfff

                        Nimic constructiv n-ati aduce si voi, doar intrebati... O lege ai citit?
                        _
                        B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                        sigpic

                        Comment


                        • Rog pe cineva sa inchida thead-ul.

                          Asa cum am mentionat deja cu cateva pagini in urma, raspunsul primit de la Dacia a fost negativ.

                          Nici macar nu s-au obosit sa ne dea un raspuns oficial, au pus o tanti de la relatii cu clientii sa ne taie macaroana cu gargara clasica: mergeti la RAR.
                          Le-a fost lene sa citeasca scrisoarea pana la capat sa vada ca nu vrem sa mergem la RAR, de aia am scris petitia. Evident petitia nu urcat mai sus de primul nivel din relatii cu clientii si a fost tratata cu superficialitate!

                          Nu m-am obosit sa incerc sa trimit mai sus petitia, nu vreau sa ma injosesc pe mine si clubul asta in pupat in fund o corporatie plina de bani care a ales sa-si ignore clientii. E o lipsa de respect pe care nu cred ca trebuie noi ca fani sa o compensam prin timp pierdut!

                          Fiind membru al Logan Club si fan Dacia (ideea, masina, nu compania), interactiunea intre uzina si fani mi se pare cruciala. Din pacate, Renault si Dacia au proasta reputatie de a-si trata fanii cu spatele si a ignora doleantele lor directe.

                          Spun asta nu doar pentru ca sunt total nemultumit de modul in care au tratat petitia de fata, dar si pentru ca au adoptat aceeasi atitudine cand a venit vorba de clubul fanilor Logan MCV din Olanda (http://www.dacialoganmcv.nl/, acum inchis). Acestia au avut "nesimtirea" sa contacteze Renault in Franta si sa le ceara ajutorul. Rezultatul a fost acelasi: un mare deget aratator catre usa...
                          sigpic
                          ^Logan turbat (WIP)^

                          Comment


                          • la fel au patit si dacia club europa cu sediu in germania, au stat la poarta fabricii 2 ore ca sa-i bage in seama cuneva.
                            Intalniri LC.Sibiu sambata ora de vara 17 / ora de iarna 16 in Valea Aurie (intrarea 2 la ZOO).

                            Comment


                            • Valentin, ca Dacia sa omologheze alte dimensiuni de roti, ar trebui :
                              1) Sa fac propriile procese de testare si omologare
                              2) Sa plateasca RARul sau alt organism europeana ca sa faca omologarea de tip si cu jantele alea.
                              Deci pe scurt sa dea bani; bani pe care sa-i recupereze prin pretul crescut al masinilor (ca nu sunt fundatie non profit sa plateasca asta din profit). Masini care, in proportie de 98% ruleaza cu jante cu dimensiuni de fabrica, pentru ca sunt cumparate de oameni care vor masini ieftine de cumparat si intretinut (nu am salariu tocmai mic, insa a usturat cand am dat 1200 de lei pe gume 185/65/R15 si jante de iarna ). Pe scurt, multi oameni ar ajunge sa dea cate 30 de euro in plus pe o masina ca foarte putini "pasionati" sa-si cumpere si sa-si monteze alte jante pe masina.
                              Ca sa nu adaug si ca pretul masinii ar creste suplimentar si din cauza costurilor suplimentare generate de utilizarea de anvelope cu talon jos montate acum pe masina (articulatii, amortizoare, directie etc).
                              Sau spus altfel, daca voi nu vreti sa dati bani pe omologare pentru placerea voastra, eu de ce as face asta?
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Cum in Germania si alte cateva tari modificarea e legala tind sa cred ca nu e o problema asa mare legata de uzura.
                                Legat de costurile anevelopelor si jantelor, Dacia le poate vinde ca optionale si poate face profit din asta indeajuns sa acopere o amarata de omologare! Daca pentru mine ca persoana fizica omologarea rotilor costa 1000E, nu vad de ce omologarea de tip ar costa mai mult pt ei. Exista moduri de a compensa astfel de cheltuieli neprevazute si sunt sigur ca cei din conducerea companiei ar fi capabili sa gaseasca un mod de a face asta profitabil.
                                Totusi, per total, ce m-a deranjat e atitudinea companiei fata de petitie, nu decizia luata pentru ca nu cred ca stiu mai bine decat Dacia daca renteaza o astfel de omologare... E treaba lor asta, dar avand in vedere ca raspunsul lor a venit la cateva zile de trimiterea mail-ului, da-mi voie sa fiu sceptic cu privire la faptul ca Dacia chiar a luat in considerare toate optiunile legate de omologarea jantelor, si-a facut calculele si a decis ca nu renteaza.
                                sigpic
                                ^Logan turbat (WIP)^

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google