Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pentru JS3 002:

    doar cutia(fără actuatoare, calculator, cablaje) bvr ass js3 320103663R 3216euro+tva
    actuator schimbare viteze 260564700R 298euro+tva (dreapta în poza)
    actuator ambreiaj 260566650R 298e+tva (stânga în poză)
    Cu alte cuvinte, robotizata costa o mica avere.

    Comment


    • Cu alte cuvinte, din punctul de vedere al clientului costa doar cu 500Euro in plus.

      Daca producatorul cere doar 500Euro in plus probabil ca exista o echivalenta (mai simplu si ieftin de pus un sistem electronic decat unul mecanic, de la proiectare la implementare).
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • Vorbind mai mult despre actuatoare am uitat ca in pretul asta de 500 euro teoretic ar trebui sa intre si senzorii pozitie si modulul electronic de control (TCU).
        La unele marci de masini se mai intampla sa pice si astea.
        Din ce stiu cutia de viteze este 95% identica cu cea de la manuale (conversia la manuala se poate face destul de usor).
        Last edited by Gil26; 10 June 2018, 11:18.

        Comment


        • Originally posted by Gil26 View Post
          Vorbind mai mult despre actuatoare am uitat ca in pretul asta de 500 euro teoretic ar trebui sa intre si senzorii pozitie si modulul electronic de control (TCU).
          La unele marci de masini se mai intampla sa pice si astea.
          Din ce stiu cutia de viteze este 95% identica cu cea de la manuale (conversia la manuala se poate face destul de usor).
          Pai si la Dacia mai pica! Mi-a zis cineva ca la una i-a picat pana in 10k km acel calculator pozitionat in partea din fata jos. Schimbat in garantie. Deci pe langa acei 2 robotei mai trebuie luat in calcul si calculatorul, senzorii etc (nu stiu tot sistemul) care in mod normal costa mai mult de 500e lejer. Ei au vrut sa faca un bine, sa ofere o cutie "automata" destul ce confortabila la un pret foarte accesibil; din pacate au cam dat cu bata-n balta pana acum in ceea ce priveste partea de trepidatii, vedem daca vor continua in acest stil si in garantie!

          Sunt curios daca stie cineva care ar fi costurile pentru DACIA sa faca o conversie la manuala.
          Daca vor avea toate masinile probleme, macar sa dea o solutie prin care ofera clientilor posibilitatea sa accepte conversia, dat fiind faptul ca este complicat sa remedieze trepidatiile (fiind motor 0.90 care trepideaza si la manuale, trebuie gandit tot sistemul altfel pentru a fi fiabil si pentru a disparea disconfortul trepidatiilor).

          Una peste alta, eu am 10k km si merge bine. Am avut foarte mici trepidatii ocazionale (la rece si cand era mai rece si afara) de obicei cand plecam de pe loc si atat; asa ca ma astept ca in iarna sa faca si la mine asa cum descrieti voi.
          Mentionez ca trepidatiile apareau daca o lasam singura sa se accelereze (mai ales daca era foarte putin in rampa drumul), daca o ajutam cu acc isi revenea si oricum la urmatoarea oprire mergea f bine si daca se acc singura.

          Comment


          • S Stepway, permite-mi, cu scuzele de rigoare, sa nu fiu de acord cu ce ai afirmat mai sus.
            Costurile acestor componente teoretic sunt incluse in cei 500 euro. Altfel Dacia ar pierde bani.
            Confortul oferit de Dacia cu Easy-rul este un pas inainte. De anul trecut am fost sigur ca va prinde si pe piata din Romania. De zilele trecute avem un nou coleg pe forum cu JS3. Inainte de achizitie a citit si pe acest forum.
            Nu stiu costurile Dacia pentru o eventuala conversie dar stiu niste baieti priceputi prin Corunca - Mures ce o faceau pe vreo 850 euro la alte marci (timonerie, soft, toate cele).
            Eu unul nu am facut si nu voi face asta.
            De fapt si tu la sfarsitul postului ai punctat influenta jocului din acceleratie.

            Ar fi mai important ca cei de la Dacia sa organizeze cursuri cu cei din reprezentante legate de Easy-R (defecte, cauze, identificarea problemelor, mod de reparare). Acum se pare ca toti asteapta informatii "de la centru".
            Spun asta deoarece la o marca de masina, la 5-6 ani de la implementarea unei transmisii secventiale, mai toate reprezentantele habar nu aveau cum sa rezolve problemele. Schimbau in nestire componente dar problemele tot erau.
            Caz foarte probabil dupa un oarecare timp. Pe CB apar liniutele la Easy-R. Transmisia nu mai functioneaza corect. Pe platforma si in reprezentanta. Cei de acolo se scarpina in cap: o fi senzorul nu stiu care, o fi TCU, or fi actuatoarele....? Schimba ceva, mai mergi cu ea o perioda si iar liniute. Si iar, si iar...

            Eu sunt foarte multumit de TS4 si de masina. Bravo celor de la Dacia.

            Comment


            • Ma refeream la faptul ca acum te costa mult mai mult sa cumperi toate componentele care tin de functionarea EASY R-ului si sa achiti manopera decat cei 500 de euro pe care ii cheltuie DACIA cel mai probabil.

              In rest, multi km fara pbl iti doresc!

              Comment


              • Originally posted by Gil26 View Post
                Cei de acolo se scarpina in cap: o fi senzorul nu stiu care, o fi TCU, or fi actuatoarele....? Schimba ceva, mai mergi cu ea o perioda si iar liniute. Si iar, si iar...
                Eu sunt foarte multumit de TS4 si de masina. Bravo celor de la Dacia.
                N-o fi chiar asa, erorile din transmisia automatica pot fi depistate electronic destul de usor.Mie cand mi-au facut resoftarea mi-au dat un raport electronic cu erorile prezente in toate calculatoarele masinii, inclusiv in TCU.

                Comment


                • Mda, aveti dreptate. Ce pot sa ma zic? Sa fie bine, ca sa nu fie rau.

                  Comment


                  • Raman cu o intrebare . De ce dupa un drum dificil care implica o solicitare mare a abreiajului masina merge mai bine o anumita perioada de timp ? Apoi de ce ambreierea la TCE 0.9 cu cutie manuala se mai face uneori cu tremuraturi similare ? Banuieli am , dar nu certitudini .
                    PS. Si la mine dupa resoftarea cutiei apareau vibratii si la cald , rare dar apareau , ceea ce nu se intampla inainte . Cred ca totusi inginerii de la Dacia/Renault isi bat capul cu gasirea unei solutii , dupa identificarea precisa a cauzei .

                    Comment


                    • Originally posted by augustus8186 View Post
                      Foarte inteligenta remarca colegului SoNyKeL privind feribotul, pana acum 1 an nu ajunsese inca pe platforma de la Mioveni dar poate intre timp o fi ajuns
                      Cine a ajuns la concluzia ca aceasta transmisie e de "rahat" ca e un "esec" cum spune colegul inseamna ca n-a inteles nimic.
                      Imi cer scuze daca te-am jignit, eram oarecum ironic, la adresa celor care nu au avut tangente cu aceasta cutie, sau au facut doar un drive-test la dealer, si totusi isi dau cu parerea, avem toti dreptul sa ne dam cu pararea, dar e aiurea sa si tragi concluzii pe care le expui public si le sustin, nefiind in cunostinta de cauza.

                      Originally posted by Valderama View Post
                      Am facut cerere la vc pentru un control, pentru ca daca inainte de resoftare erau trepidatii pe motor rece, acum da semne de trepidatie si pe motor cald. Destul de rar ce este drept, insa aleatoriu, atunci cand doreste ea. Ca un facut, masina nu a dat niciun semn de trepidatie atunci cand a fost evaluata de cel din reprezentanta. Pe buna dreptate, evaluatorul cum sa deschida fisa de incident daca masina nu a dat semen de trepidatie. Totusi, s-a deschis o fisa de incident la cererea mea, urmand a primi raspunsul celor de la Dacia.

                      Se pare ca dupa 30k rulati, costul schimbarii chitului de ambreiaj va fi de 50/50. Ciudat. Totusi, daca ar fi sa se dea solutie de schimb chit, inseamna ca fabricantul isi accepta 50% vina pentru probleme.

                      De curand am facut o deplasare pe Transalpina. Masina a fost solicitata la maxim. Miros de ambreiaj foarte mult si des. Am folosit peste jumatate din traseu modul automat, insa anumite situatii m-au speriat, si am fost nevoit sa trec pe manual. Incerc a ma explica. Foarte multe curbe, multe in ac de par. Tocmai in curba si in panta, datorita vitezei, masina a trecut in treapta I dintr-o treapta superioara, insa sistemul de franare pentru a nu o lua masina in spate nu a functionat. Masina de cateva ori a dat cu spatele. Treaba buna dupa aceasta deplasare este faptul ca masina nu mai da niciun semn de trepidatii, merge foarte bine in orice conditii.
                      Originally posted by Gil26 View Post
                      Pe Transaplina mirosul de ambreiaj "face parte din peisaj" indiferent de fiarele din dotare.
                      Am facut si eu Transalpina cand masina avea aproximativ 1500km, am mers pe sensul Novaci-Ranca-Obasria Lotrului-Tau Bistra retur si apoi spre Voineasa.
                      Deci masina era noua, am urcat si coborat in ritm de turism, prima oara pe transalpina, nu am intampinat nici cea mai mica problema sau miros de ambreiaj. De mentionat ca am avut ceva emotii si inca invatam cum se comporta cutia, dar mai jos de a2a nu a retrogradat, si nici o data aiurea, tot traseul l-am facut doar pe modul automat.
                      Last edited by SoNyKeL; 11 June 2018, 09:53.

                      sigpic

                      Comment


                      • Originally posted by SoNyKeL View Post
                        Deci masina era noua, am urcat si coborat in ritm de turism, prima oara pe transalpina, nu am intampinat nici cea mai mica problema sau miros de ambreiaj. De mentionat ca am avut ceva emotii si inca invatam cum se comporta cutia, dar mai jos de a2a nu a retrogradat, si nici o data aiurea, tot traseul l-am facut doar pe modul automat.
                        Ma gandesc ca te referi la masina din dotare care este un diesel cu un cuplu mult mai mare decat 0,9tce si care isi arata adevarata valoare tocmai in astfel de situatii.

                        Comment


                        • Azi am foat pus intr-o situatie cu adevarat periculoasa:
                          Vroiam sa parchez cu spatele intre 2 masini in parcare la Lidl, masina mea fiind perpendicular cu cele 2. Am selectat modul R si am apasat usor de tot acceleratia, moment in care s-a cuplat foarte brusc ambreiajul, provocand o zmuncitura zdravana, situatie similala la manuala cand dai drumul la pedala de ambreiaj brusc. Noroc ca stau bine cu reflexele, am apasat aproape instantaneu pe frana. Am fost la un pas de a lovi o masina. A mai patit cineva asa ceva?

                          Comment


                          • Eu nu , dar cred ca este mai bine sa o lasi sa plece usor din pedala de frana . Pentru o manevra cu spatele viteza de deplasare este suficienta.

                            Comment


                            • De obicei asa procedez si eu, dar a fost putin aglomerat vroiau sa mai treaca si altii, am fost nevoit sa grabesc putin manevra. Am mai fost in situatii de genul si nu au fost probleme. Oricum nu a fost un comportament normal, socul a fost violent. Mentionez ca am condus cam 2 zile in modul M. Sa aiba legatura?

                              Comment


                              • Pe Transalpina si Transfagarasan nu am ajuns inca cu masina noua asa ca nu ma pronunt. Pot doar sa spun ca pe Transfagarasan am si uitat de cate ori am fost cu D1300 -1410 si Solenza si niciodata nu am avut probleme de ambreiaj. Am fost de vreo trei ori la Cheile Bicazului, am mers Bacau-Brasov si la fel, niciun fel de probleme din acest punct de vedere.
                                Cu asta noua am fost pe Transbucegi, Valea Prahovei de cateva ori, Valea Buzaului pana la Brasov, am traversat muntii de la Lepsa pana la Tg. Secuiesc, am fost de cateva ori pe portiunea Magura - Ciolanu si doar o singura data a trebuit sa trec pe manual pentru ca eram in modul Eco si franasem pana la a ma opri pe o curba extrem de stransa din cauza ca nu incapeam si eu si camionul care cobora in acel moment. Am dezactivat Eco, am trecut in manual si am accelerat fara efort dupa ce a trecut camionul. Pana acum eu nu am avut probleme cu miros de ambreiaj incins.
                                Ieri am mai facut o plimbare pana la Siriu si am mers in buna parte pe segmentele sinuoase pe manual doar pentru exercitiu. Desi la Easy-R acest mod M este extrem de usor de folosit nu merita sa-l folosesti decat doar daca vrei sa forjezi motorul pentru a-l impinge catre limite. Altfel urci si cobori in D fara nici cea mai mica grija.
                                Am citit cu surprindere aici si de probleme aparute la HSA. Am cautat un drum forestier cu inclinatie cat mai mare si am incercat sistemul, atat la plecarea cu fata cat si cu spatele. Nicio problema, a functionat perfect. Trebuie doar ca masina sa fie oprita complet pentru ca sistemul sa intre in functiune. Poti sa fi incepatorul incepatorilor si in mod normal nu ai cum sa te duci la vale, cele 2-3 secunde fiind mai mult decat suficiente pentru plecare atat in D cat si in M.
                                Cateva cuvinte si despre frana de motor care pasamite "este sublima dar lipseste cu desavarsire" la 0,9 TCe. Este desigur absolut fals. Poti face fara probleme frana de motor la 0,9 TCe cu Easy-R. Merge si intr-a doua si intr-a treia si intr-a patra. Daca cobori cu o anumita treapta si nu atingi deloc acceleratia masina merge fara probleme in frana de motor si schimba singura in treapta imediat superioara de abia cand turatia ajunge undeva la 5.000. Daca nu vrei sa vezi acul la 5.000 nu te opreste nimeni sa calci frana atat cat este nevoie pentru a nu iesi din zona ta de confort. In cele mai multe situatii insa nu ajunge pana acolo din simplul motiv ca vine urmatoarea curba si in general esti nevoit sa franezi usor. Daca in timpul coborarii accelerezi un pic, schimba imediat in treapta superioara si isi ia viteza fiind nevoit sa franezi mai puternic la urmatoarea curba cand normal ca retrogradeaza singura atat cat e nevoie.
                                Last edited by gabrieln1960; 11 June 2018, 12:02.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google