Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by aurbrz View Post
    Ma gandesc ca te referi la masina din dotare care este un diesel cu un cuplu mult mai mare decat 0,9tce si care isi arata adevarata valoare tocmai in astfel de situatii.
    Da, corect se vede diferenta de cuplu, dar referitor la ce zicea colegul Gil26, eu zic ca nu e normal/valabil indiferent de "fiarele" din dotare.

    sigpic

    Comment


    • Originally posted by gabrieln1960 View Post
      ...
      Cateva cuvinte si despre frana de motor care pasamite "este sublima dar lipseste cu desavarsire" la 0,9 TCe. Este desigur absolut fals. Poti face fara probleme frana de motor la 0,9 TCe cu Easy-R. Merge si intr-a doua si intr-a treia si intr-a patra. Daca cobori cu o anumita treapta si nu atingi deloc acceleratia masina merge fara probleme in frana de motor si schimba singura in treapta imediat superioara de abia cand turatia ajunge undeva la 5.000. Daca nu vrei sa vezi acul la 5.000 nu te opreste nimeni sa calci frana atat cat este nevoie pentru a nu iesi din zona ta de confort. ...
      Perfect de acord cu tine.
      Referitor la perceptia asupra franei de motor, conteaza si cum e obisnuit cel care emite aceasta parere. Am un prieten cu un Ford Focus benzina 1.6 benzina 110CP care zice ca masina lui nu face deloc frana de motor. El defapt prin frana de motor vrea sa simta pe drum drept senzatia de pe serpentine cand masina chiar e franata doar din motor. El nu are conceptul de incetinire, frana trebuie sa fie violenta ca sa se incadreze la frana de motor.

      Acelasi prieten a intrat in curul unei masini din fata la 1 zi dupa ce a schimbat cauciucurile cu unele noi de iarna si a dat vina pe cauciucuri .

      Comment


      • Eu am mers pe Transfag cu masina plina si n-am simit niciun miros de la ambreiaj. De fapt, niciodata n-au fost astfel de probleme si am fost de mai multe ori de la munte; si am forjat-o si in M sa vad ce poate.

        Posibil sa fie ceva in neregula daca apare miros cel putin la un mers normal pe orice tip de drum din tara.

        Comment


        • Originally posted by C.Mike View Post
          De obicei asa procedez si eu, dar a fost putin aglomerat vroiau sa mai treaca si altii, am fost nevoit sa grabesc putin manevra. Am mai fost in situatii de genul si nu au fost probleme. Oricum nu a fost un comportament normal, socul a fost violent. Mentionez ca am condus cam 2 zile in modul M. Sa aiba legatura?
          Sigur nu are legatura cu modul M . Poate avea legatura cu motorul rece si cu apasarea brusca (chiar milimetrica) a pedalei de acceleratie .

          Comment


          • Pentru ca am facut-o putin "de oaie" ar trebui sa explic foarte scurt. Transalpina am facut-o cu vechitura din dotare in forja (trebuia sa ajung si la Cheile Nerei in aceeasi zi). Am mai avut in jur ceva "gioarse". La asta am facut referire.
            Cu Sandrica nu am ajuns inca iar anul asta cred ca nu voi avea parte (pa concediu). Dar l-am barait destul de mult pe multe alte coclauri. Se comporta super (si fara miros de ambreiaj). Urca si coboara de nu se poate. Si am mers doar in modul automat.

            Am gresit, ridic steagul alb si promit ca voi fi mai atent. Scuze tuturor.

            Pe de alta parte poti "incinge" si "curata" destul de usor ambreiajul.
            Last edited by Gil26; 11 June 2018, 18:19. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • Originally posted by georgstelsib View Post
              Poate avea legatura cu motorul rece si cu apasarea brusca (chiar milimetrica) a pedalei de acceleratie .
              Motorul nu era rece, am mers mult inainte de a parca. Foarte ciudat comportamentul chiar periculos, am facut mii de manevre, in fel si chip fara probleme, dar azi nu stiu, sper sa nu se repete. Cu trepidatiile vad ca deocamdata nu mai am probleme.

              Comment


              • Doresc sa va impartasesc si eu din experienta, si anume la stepway-ul meu cu 1.5 dci easy r, inainte de revizie aveam anumite trepidatii, un pic deranjante, in special la retrogradarile treptelor de viteza. Dar si la parcari. Revizia am facut-o intr-o samb, insa in service nu era personal pentru diagnoza, si a ramas sa ma prezint intr-o alta zi, iar dupa diagnoza, trepidatiile au cam disparut. Din pacate la diagnoza a fost sotia si mi-a spus ca a conectat laptopul si in 15 min a fost gata. I-a spus sotia ca avem trepidatii, si raspunsul a fost ca "asa fac toate". Eu am facut sesizare la vocea clientului pt trepidatii si pt ironia cu care am fost tratati, dar... acum nu mai avem trepidatii. Avem 14k km.

                Comment


                • "Cu cat mai multe butoane cu atat mai multe defecte" . Cred ca trebuie sa ne obisnuim cu unele "reactii neasteptate". Mie mi-a "sarit din viteza" in timpul mersului de doua ori si asta a fost tot . Mi-au mai aparut cele trei liniute in bord tot de doua ori , odata dupa ce am fortat-o sa ies din zapada la prima pornire a refuzat sa mai asculte de cheie . Dar asta a fost cam tot si daca-mi aduc bine aminte mi se pare ca am cam zapacit masina cu comenzi incoerente si mult prea rapide. Multimea de senzori ale masinii se pare ca duce la un astfel de comportament . Sfat : nu bruscati (in sensul accelerarii succesiunii ) comenzile masinii . Electronica are viteza mare de reactie , dar cele mecanice au o oarecare inertie si nu raspund la milisecunda , putand fi astfel bulversate.

                  Comment


                  • Mi s-a intamplat o chestie ciudata astazi...

                    Sandero Stepway noua (425 km) cu Easy-R - la iesirea dintr-o parcare subterana (rampa cu declivitate mare), motorul s-a inecat si am avut senzatia ca se va opri (s-a comportat exact ca unul cu schimbator de viteze manual). A trebuit sa apas pedala de acceleratie pana la fund pentru a pleca mai departe. In alte ocazii, urcam aceeasi rampa apasand usor pedala de acceleratie.

                    In alta ordine de idei, nu inteleg exact la ce se refera lumea cand spune ca apar vibratii. In ultimele zile, am simtit si eu (mai ales cand stau la semafor sau merg in coloana si trebuie sa opresc des si am si aerul conditionat pornit) ca, din cand in cand, masina incepe sa tremure si sa devina mai zgomotoasa, dupa care motorul revine la zgomotul normal, linistit.

                    Cred ca e normal pentru inceput, masina nefiind inca rodata - sper sa-si revina dupa primii 2-3000 de km...

                    Mentionez ca benzina este de la Mol - jumatate de 100, jumatate de 95. Nu stiu daca are vreo importanta asta la acea senzatie de inecare a motorului...
                    Last edited by Bobses; 12 June 2018, 17:43.

                    Comment


                    • Originally posted by Bobses View Post
                      Mi s-a intamplat o chestie ciudata astazi...

                      Sandero Stepway noua (425 km) cu Easy-R - la iesirea dintr-o parcare subterana (rampa cu declivitate mare), motorul s-a inecat si am avut senzatia ca se va opri (s-a comportat exact ca unul cu schimbator de viteze manual). A trebuit sa apas pedala de acceleratie pana la fund pentru a pleca mai departe. In alte ocazii, urcam aceeasi rampa apasand usor pedala de acceleratie.

                      In alta ordine de idei, nu inteleg exact la ce se refera lumea cand spune ca apar vibratii. In ultimele zile, am simtit si eu (mai ales cand stau la semafor sau merg in coloana si trebuie sa opresc des si am si aerul conditionat pornit) ca, din cand in cand, masina incepe sa tremure si sa devina mai zgomotoasa, dupa care motorul revine la zgomotul normal, linistit.
                      1.Motorul nu s-a inecat . Posibil motorul sa se fi racit in parcare si necesita mai mult carburant si mai erai(cred) in modul ECO. Se mai poate intampla . S-a mai intamplat si la altii , dar foarte rar.
                      2.Nu acelea sunt vibratiile de care ne plangem noi . Motor in 3 cilindri , intra in functie compresorul aerului conditionat. Este normal.

                      Comment


                      • Multam fain.

                        Nu, nu eram in modul ECO (l-am folosit doar cateva ore si am renuntat la el din cauza ca masina devine prea lenesa).

                        Comment


                        • Eu cam de pe la 800 de km am inceput sa sesizez trepidatiile, cei drept foarte timide, dar stiind de posibilitatea aparitiei lor am fost atent. Temperatura afara incepuse sa scada. Trepidatiile se simt ca la o manuala cand nu esti in treapta corespunzatoare si motorul da sa moara.

                          Comment


                          • Originally posted by Bobses View Post
                            In ultimele zile, am simtit si eu (mai ales cand stau la semafor sau merg in coloana si trebuie sa opresc des si am si aerul conditionat pornit) ca, din cand in cand, masina incepe sa tremure si sa devina mai zgomotoasa, dupa care motorul revine la zgomotul normal, linistit.
                            Cred ca e acelasi lucru care se intampla si la manuala, cand merge AC-ul! La reducerea vitezei in tr. II si III cand turatia scade sub ~1500 motorul incepe sa tremure si trebuie sa debreiez! Fenomenul nu apare cand AC-ul este oprit, motorul nu tremura la incetinire nici la turatia de ralanti!
                            Banuiesc ca la tine se intampla tot la fel, se reduce turatia, incepe sa tremure pana in momentul in care sistemul debraiaza, si totul revine la normal!

                            Comment


                            • Da, cam așa ceva.

                              Comment


                              • DannyMC, este corect ce ai spus la manuale. La Easy-R mai intra in ecuatie actuatoarele, legatura lor cu ambreiajul, softul...

                                Probabil toata lume stie lucrurile astea referitoare la ambreiaj:

                                Este bine ca ambreiajul să fie angrenat la turaţie cât mai mică a motorului. Cea mai comuna cauză a schimbării unui ambreiaj este că materialul de fricţiune se uzează. Acesta se uzează numai când discul merge la o altă rotaţie faţă de cea a volantei. Adică atunci când ambreiajul este bruscat
                                Cel mai des, ne dăm seama că un ambreiaj este uzat, atunci când începe să alunece. Asta înseamnă că materialul de fricţiune s-a uzat, astfel contactul dintre disc şi volantă nu mai este perfect. Un ambreiaj pe uzat este dacă în viteza a 2-a sau a 3-a motorul se turează şi rămâne pe loc.
                                Ambreiajul “lipicios” este o altă problemă care apare atunci când ambreiajul nu se decuplează complet de volantă, nu ne va permite uneori să intre în viteză sau ne va forţa cutia de viteze.
                                Viata unui ambreiaj depinde de stilul de condus al fiecarui sofer, iar pentru a evita orice neplacere cauzata de defectarea sa incearca pe cat posibil sa nu il bruschezi.
                                Patinarea ambreiajului se manifestă prin mărirea lentă a vitezei la accelerare şi un miros specific de garnitură arsă. Transmisia nu mai este conectată perfect cu motorul, şi chiar dacă pedala de aceleraţie este călcată motorul se turează în gol, iar viteza maşinii creşte foarte puţin.

                                Referitor la Transaplina am ridicat steagul alb. Ultima oara am facut-o acum cativa ani (dinspre Sebes) cu vechitura de 1.2 in mijlocul verii. A fost intens mediatizata si toti vroiau sa faca poze cu magarusii. Traficul a fost in coloana. Trebuia sa mergi in functie de ceilalti. Un bizon cu "Meleul" a oprit in panta sa-si faca un selfie cu pitipoanca in peisaj. Noi ceilalti treceam cum puteam pe langa (nici o regula urcare-coborare). Cam toate fiarele aveau ambreiajul incins. Indiferent ca e Meleu, Bemeveu, Haudi sau ce o fi, si indiferent de materiale, placutele de frictiune la tempereaturi ridicate put. Unele a Coco Sanel. E adevarat ca sunt ambreiaje pentru masini de strada, de curse si de anduranta. Logic ca daca nu fortezi mult ambreiajul nu ai aceste miresme. La o alta marca aveam chiar si senzor de temperatura pentru el (cand depasea o anumita temperatura se aprindea beculetul rosu).
                                Transalpina am facut-o prima oara cu Cielo (cutie automata, hidramata) cand drumul Tau-Oasa era forestier. Ploase cu o zi inainte, era spre inserat. Am intalnit doar niste motociclisti ce se noroiau si unul cu Hillux ce mi-a facut semn ca sunt nebun. Cand am ajuns la Oasa mi-am facut o cruce mare si din tot sufletul dar nu am simtit miros de ambreiaj.

                                georgstelsib a facut o recomandare. As mai agauga: nu treceti foarte rapid D-N-R. Si legat de "frictiuni" as recomanda (desi nu scrie in manual) sa porniti AC la relanti (pe cat posibil).

                                Acum fiecare interpreteaza cum vrea. Eu m-am predat.

                                Bobses bucura-te de masina ca e faina.
                                Last edited by Gil26; 12 June 2018, 20:33.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google