Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cine rezolva trepidatiile la cutia asta js3 i se acorda premiul nobel petru stinta si tehnica !

    si sa mor io ca nu merita, nu poate zeci de inigneri francezi romani nici cei chineji sa rezolve !!!

    NOBEL scrie pe el !

    Comment


    • Mda, cam asa este, dar cred ca premiul trebuia deja ”decernat” distinsului coleg care a ”rezolvat” in repetate randuri (pentru el ”odiseea” a luat sfarsit de nenumarate ori) aceasta problema, ultima a fost asta:
      Recalibrarea la 5000 - 8000 km , sau chiar 10000 km si demararea din cand in cand (atunci cand te incearca primele vibratii) in treapta - II-a manual rezolva in totalitate problema vibratiilor
      Plus ca recent a scris (ca in reclamele teleshoping) ca ”si asta nu este totul”, mai are inca o ”rezolvare” pe care deocamdata o tine ”la secret” (sau ma rog pentru ”urmaritorii” sai) si ne-a spus doar atat ”Am incercat sa va conduc prin jocul "rece , rece , cald cald , fierbinte ".
      Lasand gluma (totusi ”zdruncinaturile” astea sunt clar neplacute pentru cei care le au) regret ca s-a confirmat asa repede ceea ce am scris la finalul postului #6070 (dar nu numai) despre efect, cauze diferite, cumul de factori, ”rezolvare” magica universal valabila, si mai ales timpul care poate sa confirme\infirme asta.
      Insa raman la parerea (atat si nimic mai mult) ca orice problema are o rezolvare (unele pot avea chiar mai multe solutii, mai simple\usoare sau mai ”grele”). Si am toata aprecierea pentru cei care incerca sa le rezolve (si impartasesc si altora experientele lor bune sau mai putin bune), iar din pacate insa pentru unii colegi "fieratania" asta si cu senzori-menzori pe ea nu prea tine cont cat de ”priceputi” sunt ei, ea isi urmeaza ”legile ei naturale” (iar ”toreadorii” spanioli se pare ca nu prea s-au ”jucat” bine cu ele).
      Numai de bine!

      Comment


      • La distinsul coleg care ne-a părăsit, se potrivește de minune "
        Cu prostul nescolarizat te lupti putin si ai scapat. Dar duci o lupta colosala,cu prostul care are scoala!"

        Comment


        • Originally posted by nickey1982 View Post
          Cand am ajuns am parcat in subteran, la racoare si am stat vreo 4 ore prin mall. La plecare, pana sa ies din parcarea subterana a trebuit sa opresc si sa virez de vreo 3-4 ori la 90 de grade. A trepidat ca naiba la plecarea de pe loc cu viraj maxim. Pe drumul spre casa a mai trepidat de vreo 3 ori si pe franare. A doua zi si a treia zi am facut drumuri scurte de 3-4 km si a mers perfect de la prima pornire pana la ultima oprire.
          ...Cred ca ar trebui trecuta la a 8-a minune a lumii.
          @ nickey1982 , tinand cont de cele scrise si de faptul ca atat actuatoarele cat si servodirectia sunt mari ”consumatoare”, s-ar putea ca in acest caz particular sa existe (sau nu) o interdependenta, as sugera (desigur doar daca doresti) sa monitorizezi la o plecare de pe loc (si cutia ”rece”) cu viraje la 90 de grade cel putin variatia parametrilor din captura atasata (extrase de la un alt JS3, dar evident ca nu sunt in ”functionare”), cred ca ar putea sa fie interesante. Chiar daca la JS3 nu sunt acesti parametri atasez grafice dintr-o monitorizare (si este clar ca datele sunt ”in vivo” de pe masina, in regim urban-autostrada-DN, pornire cu motor rece) la TS4 cu variatia curentilor actuatoarelor si pozitiile lor, se poate observa ”curentul” pe urban si DN.
          Iar despre trepidatiile pe franare cred (doar o parere) ca o mica influenta poate avea si incarcarea pilotata, atasez grafice suprapuse (se pot vedea diferentele) din trei monitorizari in acelasi regim de condus (evident extrase din injectie) cu cativa parametri (sunt mai multi referitor la acest subiect, dar nu voi detalia pentru ca discutia este putin ”mai lunga”).
          Repet, ma refer strict la acest caz, si pot sa fie (sau nu) interdependente. Insa pana la ”proba contrarie” raman la parerea ca ”zdruncinaturile” sunt mecanice dar pot avea cauze diferite, uneori si\sau cumulative, iar din cate s-a scris pana acum pe acest topic sunt chiar si cazuri diferite care cred (din nou doar o parere) ca ar trebui si ”tratate” diferit.
          Numai de bine!
          Attached Files

          Comment


          • Nu vreau sa fiu offtopic, dar vezi sa nu fie discurile de frana ovalizate, dacă ai trepidatii la franare. E doar o parere.
            Sau ar mai putea fi un tampon care a cedat. De verificat aceste aspecte

            Comment


            • Corect, posibil.
              LE: In primul caz pe langa servo am uitat sa mentionez si AC-ul:
              Originally posted by nickey1982 View Post
              ...Am avut o lunga perioada in care avem speranta ca problema s-a rezolvat, dar se pare ca o data cu venirea caldurii si functionarea aproape continua a aerului conditionat, problema a reaparut...
              (daca toti acesti "consumatori” au sau nu o influenta in cursa actuatorului ambreiaj la JS3)

              Attached Files

              Comment


              • Apropo nu stiu cum e la alte motoare, dar am pățit și eu de curând sa trepideze motorul sacadat la relanti, mers neregulat.Se mai oprea in mers mașina cand franam sa opresc, nu tinea relantiul. Sau murea motorul la plecare de pe loc in treapta 1-a. Benzina Efix de 95, Rompetrol. După ce am consumat tot rezervorul de s-a oprit motorul in drum și nu mai pornea, am pus din canistra, benzina proaspata Petrom 95, si-a revenit la normal.
                Contează si de unde alimentati cu benzina.

                Comment


                • Originally posted by Gil26 View Post
                  (daca toti acesti "consumatori” au sau nu o influenta in cursa actuatorului ambreiaj la JS3)[/FONT]
                  confuzie grava, js3 volanta simpla. ts4 volanta masa dubla

                  vibreaza altfel, se resimte altfel

                  dar eu nu trebuia sa intru in polemica voastra, scuze ... eu decit simplu taxist, voi ingineri,.. oameni cu carte ...



                  Comment


                  • Cu tot respectul, dar ai mai scris asta recent, iar despre volante s-a tot discutat pe acest topic.
                    Si cred ca am scris destul de clar "...cursa actuatorului ambreiaj la JS3", tocmai de aceea cred ca ar fi interesante date\valori (parametrul subliniat in grafice) ale colegilor care au aceste "vibratii" si\sau comportamentul in diferite cazuri\situatii (si ar fi bine cred sa "citim" mai cu atentie ).

                    Comment


                    • La motor 0.9tce si 1.0sce, ai volanta plina cum e la Dacia 1300.
                      Nu mai dezvolt, exista functia search, google pentru manuale tehnice de reparatii etc

                      Comment


                      • pistritu nu am discurile de frana ovalizate, deoarece s-ar simti la fiecare franare, ori daca franez lin sau tare de la viteze mai mari de 10 km/h nu trepideaza niciodata. Trepideaza doar rar, de la viteze de sub 10 km/h cu franare foarte lina, chiar inainte de oprire completa.
                        Gil26 as putea sa monitorizez, dar nu cred ca ma ajuta cu nimic in rezolvarea problemei. Sau, daca tu crezi ca in urma rezultatelor, as putea sa intreprind o actiune clara, o sa ma pun pe treaba.
                        Legat de trepidatiile la plecarea de pe loc cu viraj maxim, are clar o influienta servodirectia, desi la noi nu e electrica. De asemeni stiu ca la viraj maxim nu trage decat o singura roata, cea care in directia in care se face virajul. De exemplu, la o cutie manuala, cred ca la viraj maxim, instinctiv as patina si accelera mai mult ambreiajul si as termina secventa de ambreiere abia cand volanul ar fi din nou drept. Ori la noi clar nu se intampla asa si ambreierea are loc ca si cum ai pleca drept.
                        Legat de trepidatiile la franare foarte usoara si cu viteza foarte mica, am doua teorii. Ori actuatorul ambreiajului e lenes si debreiaza tarziu si saracul motor da sa caleze, ori datorita dilatarilor, punctul de ambreiaj decuplat nu e corect si desi calculatorul a dat comanda de debreiere completa, ambreiajul inca se mai afla in contact fin cu volanta.
                        Astazi am facut o plimbare de acasa la AFI, cam 15 km in total, trafic mediu spre lejer. Am plecat pe ploaie torentiala si m-am intors pe uscat. Plecarea din parcarea subterana a fost aproape identica ca si viraje cu cea din Park Lake, dar nu au fost deloc probleme prin parcare. Cutia a functionat perfect pe toata durata calatoriei.
                        Cred ca e o ecuatie cu foarte multe variabile in joc, astfel incat e foarte greu de prezis conditiile in care trepideaza. Dar clar, nu e un defect mecanic permanent, deoarece nu se manifesta decat in unele conditii, destul de neclare.

                        Comment


                        • @ nickey1982 , daca crezi ca nu te ajuta cu nimic monitorizarea transmisiei atunci desigur ca poti proceda cum doresti si trage orice "concluzii" vrei, va fi totusi interesant cum vei separa varabilele (pana acum doar ai adaugat, iar cele pe care le-ai "eliminat" in trecut au "reaparut").
                          Oricum eu iti doresc succes si toate cele bune!

                          Comment


                          • Cred ca acele grafice pe care le-ai pus ar fi de ajutor celor care au acces la codul sursa al cutiei si il pot modifica si recompila. E doar o parere personala, asta nu inseamna ca nu apreciez munca ta si timpul pierdut pentru a extrage acele date.

                            Comment


                            • Cum\de cine este facut softul transmisiei cred ca este cu totul alta discutie, dar pe mine acele grafice m-au ajutat sa inteleg cum functioneaza\comporta masina in diferite conditii, interdependentele intre stari\parametri, etc., nu am pierdut timpul, nici nu a fost "munca" prea multa, imi pot fi de folos oricand, ...
                              Si cred ca toate acestea confirma cele ce am scris anterior, desigur insa ca fiecare poate intelege ce si cum doreste, iar pentru cine considera ca monitorizarile sunt inutile e foarte simplu: nu le face (end of story).

                              Comment


                              • Vezi cu bieleta antirasturnare sau vreun tampon de la cutia de viteze. Ti le verifica mecanicul cu levierul, cu mașina pe rampa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google