Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26, dacă dorești putem filozofa pe subiectul acesta cât dorești (cu argumente) dar nu acesta a fost scopul; încercam să-ți sugerez ca ce a postat nickey1982 nu a fost greșit 100% (ca de obicei, te citez) ci poate doar incomplet. Atât. Tot evident este ca înțelegem diferit termenii de principiu și mod de funcționare cât și implementare dar în final ne referim la același lucru.

    E clar ca o cutie automata EDC/DSG este mult mai avansată tehnologic decât una Easy-R (din toate punctele de vedere) și nu știu dacă are sens sa discutam despre asta aici.
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • Eu am mai dat exemplul asta si o sa il dau din nou, poate se intelege mai bine. Sa facem analogie intre perechea ambreiaj si volanta cu placuta de frana si disc de frana. Poti avea placute de frana de diferite materiale si discuri ventilate, neventilate sau eu stiu ce alte feluri. Sistemul de franare e acelasi, placuta de frana care initial e dezlipita de discul de frana se apropie de disc prin presare pana la o lipire completa (daca vorbim de un sistem fara ABS). Daca franezi mult si se incalzesc, coeficientul de frecare se modifica si rezulta o franare mai ineficienta si mai lunga.
      Nu conteaza ce fel de actionare are actuatorul pe cablu, hidraulic sau alt fel al discului de ambreiaj, el tot acelasi lucru il face si anume impinge si apoi preseaza, pana la lipire completa ambreiajul de volanta. Asta la o cutie automata cu simplu sau dublu ambreiaj.

      Comment


      • Analogia ta e bună doar în scenariul:

        - placute de frână+discuri pe masină fară ABS/ASR
        - cutie manuală

        În cazul JS3, cutia se comportă ca ABS-ul, are senzor de turație la ambele capete ale ambreiajului (rpm disc în cutie, rpm volantă de la motor)
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • Originally posted by nickey1982 View Post
          Nu conteaza ce fel de actionare are actuatorul pe cablu, hidraulic sau alt fel al discului de ambreiaj, el tot acelasi lucru il face si anume impinge si apoi preseaza, pana la lipire completa ambreiajul de volanta. Asta la o cutie automata cu simplu sau dublu ambreiaj.
          Ca principiu de funcționare nu contează dar ca implementare contează foarte mult cum este realizată presiunea, în speța precizia acesteia. Din acest motiv apar problemele la cutiile noastre, implementarea este una extrem de simpla și susceptibila la erori (de toleranta, de exemplu). Acționarea pe cablu este cea mai nedorita varianta din cauza proprietăților acestuia.

          Cum ziceam discuția e complexa. Din păcate Dacia nu va mai face probabil nimic ptr JS3. Eu cu TS4 sunt mai fericit deoarece lucrurile par stabile acum, fără recalibrari periodice.
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • 19000 km, fara recalibrari sau schimbare de ambreiaj, confirm toate simptomele descrise in acest forum, iata ce am observat, eu ies din parcare dind cu spatele 4-5 metri cu rotile bracate partial, apoi cu fata alti 4-5 metri cu rotile bracate partial da invers apoi iar cu spatele 5-6 metri cu rotile bracate ca la prima miscare dar la maxim apoi brachez iarasi maxim invers si intru in trafic, ei bine, daca toate aceste miscari la fac fara sa apas pedala de acceleratie, masina se comporta mult mai bine atunci cand intru cu ea in trafic, nu mai da in nas cum face de obicei.
            A mea face "fitze" in special la prima plecare a zilei, da in nas groaznic cate odata, apas pedala de acceleratie si nu raspunde, zici ca la volan este un incepator incepator, dupa aceea totul intra in normal, schimba bine, merge grozav...pana a doua zi dimineata cand iar o luam de la capat.

            Comment


            • Aș schimba și eu loganul 2007 cu o dacie de 2-3-4 ani (logan, sandero, stepway nu contează) și aș alege un easy-r pentru că nu mai vreau manuală. Ce să verific la ea când merg s-o văd la proprietar?

              Comment


              • Câte ambreiaje a schimbat psna acum.
                Citește topicul singur.

                Comment


                • Ia sandero diesel 1,5dci cu TS4 facuta de romani la Titu
                  Evita JS3 si benzinar

                  Comment


                  • Mulțumesc. Să înțeleg că toate modelele Dacia Easy-R cu motorizare 1.5dci au TS4? Acest cod TS4 sau JS3 unde îl identific, în CIV?

                    Comment


                    • TS4 e la diesel, JS3 e la benzina.

                      Comment


                      • Sunt colegii cu TS4, dacă citești topicul, o sa vezi pareri foarte bune, nu s-a plâns nimeni de ea.

                        Comment


                        • ts4 parca e in 6 trepte, si montata pe diesel beneficeaza si de volanta dubla masa ( important pentru vibratii ! ) nu-i asa ?

                          js3 in 5 trepte si volanta simpla dar poate gresesc eu

                          poate de aici apar si diferentele de functionare, vibratii fiabilitate samd....
                          Last edited by george.sce; 23 June 2021, 19:02.

                          Comment


                          • Gil26, intra te rog sa mai postezi. Mai pune pentru necunoscători poze din manualul de service despre cutia TS4.
                            Si da, e net superioara la JS3, nu am citit nimic de rau vreun feedback de dansa.
                            Azi eram într-un Sandero taxi 1,5dci cu cutia asta, zicea omul ca este mulțumit, e mașina lui personala, o are luata de noua :d

                            Comment


                            • Salut,am sandero stepway 2018 cu TS 4 ,40000 km nici o problema semnalata ,merge perfect cumparata de noua

                              Comment


                              • Tu ai TS4, topicul e pt. JS3... Nu înțeleg rostul postării tale...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google