Diagnoza Si Activari Functii Cu Clip Si DDT4ALL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Am dat like, dar tebuie sa si multumesc pentru informatie.

    Comment


    • #77
      Originally posted by Gil26 View Post
      As avea si eu o rugaminte si in acelasi timp o intrebare "mai blonda".
      Am instalat pe telefon PyClip-2.1 si EcuTweaker. Doresc sa modific putin baza de date din PyClip dar nu gasesc (folosesc Total Commander) locatia unde s-a instalat.
      Stiti cumva calea de instalare (nu folderul Pyren cu cache, dump, etc.) in Android?
      Multumesc mult pentru eventualele raspunsuri.
      Pur și simplu puneți o nouă bază de date în folderul pyren.
      Baza de date internă este apoi ignorată.


      Comment


      • #78
        Multumesc mult eastcowboy pentru metoda eleganta propusa (nu mai trebuie sa avem root).

        Pentru lucruri mai serioase folosesc variantele pe PC ddt4all si PyRen. Dar pentru altele este mai convenabila varianta lor pe telefon. Pe Android folosesc si recomand combinatia EcuTweaker, PyClipDacia-1.4 (am revenit la asta pentru ca e OK pentru masina mea), Torque si PyRen pentru Android (cu sl4a, PythonForAndroid si pyren-master) functie de necesitati.
        Pentru colegii care doresc instalarea ultimului program am urcat o arhiva cu tot ce este necesar pe: https://www16.zippyshare.com/v/VW3d02qJ/file.html
        Este arhiva pentru Android versiune mai mare de 8, atasez pasii de instalare si cateva capturi. Un alt avantaj al programului este ca butonul update va actualiza automat cu ultima versiune de pe site-ul https://gitlab.com/py_ren/pyren.

        In incheiere ar trebui sa multumim celor care au dezvoltat aceste programe: Cedric PAILLE, Zmiterm, Marianpol , ShrLnm , celor care au facut tutoriale, descris: amokkspb, tvisura, Dector, Texas, lajo si multi altii. Si nu in ultimul rand unor colegi de pe acest forum.
        Datorita lor avem aceste instrumente. Asa cum recomanda toti acestia trebuie atentie si asumarea unor riscuri, dar sunt unelte foarte utile.
        Attached Files
        Last edited by Gil26; 6 February 2020, 21:38.

        Comment


        • #79
          Baza de date ddt2000-12.2019 full: https://www2.zippyshare.com/v/IjLZpZi5/file.html
          Baza de date pyren CLiP194 full (dar DocDB_RO doar vehiculele Dacia si Location doar GB, RO, FR): https://www2.zippyshare.com/v/0M6P9IWU/file.html
          Baza de date pyren-pyclip CLiP190 (adaugat EcuDacia; Location doar GB, RO, FR; vehicule doar Dacia): https://www2.zippyshare.com/v/raEuTMar/file.html

          Comment


          • #80
            In postul precedent am uitat in arhiva pyrendata_190 sa curat si EcuRenault.
            Am urcat arhiva doar pentru Dacia pyrendata_190(Dacia) si alte fisiere pe: https://www19.zippyshare.com/v/lX3T39eU/file.html
            In folder am pus si arhiva curatata pentru masina mea pentru a vedea diferentele (doar cu TCOM_151.xml, fisierele FG si SG necesare). In Location am adaugat si DiagOnCAN_RU.bqm (daca dati update la pyren-master uneori acesta are default limba rusa, se poate schimba si din settings.p dar e mai usor asa)
            Am urcat o arhiva Pyren cu ultimul pyren_master si baza CanClip190 si DDT2000 curatat pentru modelele Dacia pe: https://www19.zippyshare.com/v/wA4SrxJ1/file.html
            Aceasta arhiva se poate copia in directorul radacina si rula direct PyRen pentru Windows prin lansarea fisierului _pyren_launcher.py (se poate face si un shortcut). Are si un fisier savedEcus.p pentru lucrul in Demo (pe care e bine sa il stergeti inainte de a va conecta prima data la masina).

            Se poate crea propria baza de date din versiunea de CanClip dorita astfel:
            - Se instaleaza in directorul radacina python-2.7.17.msi (asta e ultima versiune, eu am folosit si 2.7.16)
            - Se creaza un folder nou in care se pun fisierele extract.py si i12comp.exe
            - Din arhiva CanClip se extrag in acest folder fisierele data1.hdr si data2.cab
            - Se ruleaza extract.py (dureaza vreo 10 minute) si se creaza folderele necesare (BVMEXTRACTION, Params,Location,MTCSAVE, EcuDacia, EcuRenault,EcuRsm, NML).
            Astfel se obtine baza de date dorita ce se poate copia\inlocui.

            Acum se poate trece la etapa mai interesanta si utila, crearea documentului pe baza seriei VIN:
            - Se copiaza din CanClip folderul limbii dorite (ex. RO) fisierul DocDB_RO.7ze, din acesta se extrag (recomandat cu Total Commander) folderele (ex in cazul meu DocDb151) pentru masina dorita in \Pyren\DocDB_RO. In arhiva Pyren am pus toate folderele gasite pentru Dacia. Daca nu stiti documentul necesar se poate reveni ulterior.
            - In folderul Pyren\pyren se pune un fisier Notepad text savedVIN.txt in care scrieti VIN-ul masinii (l-am pus in prima arhiva, trebuie doar introdus VIN-ul).
            - Din linia de comanda (Command Prompt) se lanseaza C:\Pyren>pyren\doc_maker.py . Atasat este o captura. Nota: in arhiva Pyren dar si in DiversePyren am pus fisierul doc_maker.py “tratat” pentru limba romana, implicit este in rusa. Se poate si prin lansarea doc_maker.bat dar eu nu am incercat asta.
            - Daca nu ati ales DocDbxxx corect in linia de comanda va aparea eroare si se va specifica folderul necesar. Deasemenea este importanta platforma masinii (ex: X52 in cazul meu, se poate vedea si in cea de a doua captura din modul DDT).
            - Daca totul este OK cei doi pasi vor fi finalizati. In folderul MTCSAVE va fi un folder cu datele din VIN (se pot extrage si manual din BVMEXTRACTION\Xxx, MTC.dat dar este mai complicat). In fisierul mtcdata.txt gasiti datele ce au fost extrase si de pe siteul ucrainean. Iar in folderul Pyren\pyren\doc va fi generat un fisier (vreo 11 GB) htm cu numele din VIN.

            Consider ca tot acest efort se merita. In fisierul respectiv se gasesc multe lucruri interesante (diagnosticare, procedura, valori de referinta, descrierea codurilor de eroare, etc.) si utile despre masina. In posturile mele am atasat cateva capturi din el, mai atasez cateva. Deasemenea din multe locatii ale PyREN prin apasarea tastei H (Help) se deschide direct la informatia respectiva
            Attached Files
            Last edited by Gil26; 11 February 2020, 19:38.

            Comment


            • #81
              Din graba am scris 11 GB in loc de Mb (vezi si captura atasata). Deasemenea mentionez ca inca nu am intrat pe CAN2.
              Daca nu aveti alte informatii despre masina este preferabil sa incepeti cu o baza de date mai mare (valabil si pentru DDT2000) pe care in urma scanarii sa o micsorati (se pot vedea folderele cache si dumps).
              Si ca regula nu tot ce este mai nou este neaparat si mai bun. De pe la versiunea CLiP 183 sau chiar 176 Dacia nu a suferit modificari majore (au fos introduse doar alte modele Renault, RSM, NML,…). Eu utilizez si acum versiunea 183 de pe blogul lui Zmiterm
              . Printre altele, este utila si optiunea Extended command set ce are multe comenzi disponibile pentru fiecare ECU (trebuie insa avut grija cu ele) care au fost scoase ulterior. Reiterez faptul ca tutorialele sale sunt de referinta si au reprezentat o piatra de hotar.

              Deasemenea trebuie subliniat aportul lui ShrLnm la dezvoltarea PyREN (notabile find Modul DDT, FAV, etc).
              Datorita unor astfel de persoane ce ajuta benevol avem aceste unelte updatate.

              Doresc tuturor lucru pe CAN cat mai placut si util, fara probleme si mai ales caramizi.
              Attached Files
              Last edited by Gil26; 11 February 2020, 21:22.

              Comment


              • #82
                Multe multumiri si tie pentru efortul depus in descifrarea tutorialelor rusesti si pentru explicatiile postate pe forum!
                Pentru acei mai putin initiati in programarea sistemelor dar foarte interesati de configurarea si diagnoza lor, ajutorul tau cantareste foarte mult!
                „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                Comment


                • #83
                  Din categoria "prost sa fii, noroc sa ai", am descoperit azi, butonand ddt4all, locul de unde se activeaza liniile de la temperatura motorului. La 1.4 le aveam non-stop, la 0.9 le-au ascuns. In cei 14 km parcursi cu a-3-a si 50 km/h, fara dealuri, doar drum drept, caldura data pe "maxim", afara erau vreo 2 grade, au aparut 3 linii. Nu stiu daca e "maximul" sau sunt mai multe, ca la benzina. Rog sa-mi spuna cine a facut manevra mai demult. Multumesc.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #84
                    @ Urs felicitari, ai dovedit ca e simplu si se poate (ai si scutit vreo 30-50 lei si o deplasare la cineva). Din cate stiu semnificatia barelor este: 0 bara: sub 25 ° C ; 1 bara: 25 - 49.9 ° C : 2 bare: 50 - 74.9 ° C ; 3 bare: 75 - 92.9 ° C : 4 bare: 93 - 102.9 ° C ; 5 bare: de la 103 ° C. Cand motorul se raceste, ele scad cand coboara cu 4 ° C sub aceste valori.

                    Asa este, activarea temperaturii motor este "ascunsa" (ciudat lucru) si se poate activa la modelele dupa aproximativ septembrie 2017. Din pacate masina mea (iunie 2017) nu este "dotata" asa ca nu o pot activa. Ar fi interesant de stiut si opiniile colegilor cu masini din 2017, daca au reusit sau nu (a delimita perioada de cand a fost introdusa).

                    Multumim si pentru detalii. Din ce am observat ai 4 ECU detectate de ELM din care doua rosii (ar trebui cred revazuta si baza de date). De apreciat si ca folosesti varianta pentru PC (laptop) a programului (lucru recomandat si pentru PyRen). Atasez si eu o captura cu pasii din ddt4all, acelasi lucru cred ca se poate si din modul DDT din Pyren. Pentru cine doreste, din acest cluster se pot activa\dezactiva si alte functii folosind ddt4all Dacia.exe (multumiri lui
                    Zmiterm ), vezi atasat (eu nu le-am considerat necesare, asa ca nu le-am testat si nu pot spune daca sunt OK sau nu).

                    Dar uitandu-ma la capturi mi-am adus aminte de un lucru care doream sa intreb de ceva vreme. Aici este si DPF_Present si nu stiu semnificatia lui pe acest cluster. Poate colegii mai cu experienta m-ar lamuri (multumesc anticipat).
                    Attached Files
                    Last edited by Gil26; 29 February 2020, 07:27.

                    Comment


                    • #85
                      0,9 TCe stă normal între 3 și 4 pavele, la 4(99C) pleacă gmv pe tr.I, la 5(110C) pleacă gmv pe tr. II

                      SCR are martor/funcție (motor blocat în x Km dacă nu puneți adblue) la noile bluedci
                      GPF- ul e pentru 1,3TCe (TdB identic du Duster ph2 care se mai produce în anumite regiuni și care va primi 1,3TCe)
                      DPF va primi martor la următoarea revizie
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #86
                        @ t0rquemada multumim pentru informatii. Pentru mine conteza mult "DPF va primi martor la următoarea revizie" , raman de vazut detaliile.

                        Comment


                        • #87
                          Un martor care se va aprinde când e colmatat* DPF-ul e si mega util.

                          *a se citi înfundat și trebuie schimbat
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • #88
                            E bine ca ai venit cu erata asta. Eu fara sa aprofundez am intrebat despre DPF_Present apoi am dat like si multumit pentru raspuns din politete si complezenta.

                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            0,9 TCe stă normal între 3 și 4 pavele, la 4(99C) pleacă gmv pe tr.I, la 5(110C) pleacă gmv pe tr. II

                            SCR are martor/funcție (motor blocat în x Km dacă nu puneți adblue) la noile bluedci
                            GPF- ul e pentru 1,3TCe (TdB identic du Duster ph2 care se mai produce în anumite regiuni și care va primi 1,3TCe)
                            DPF va primi martor la următoarea revizie
                            Despre temperatura de functionare a motorului, SCR si GPF stiam, dar a fost interesanta afirmatia subliniata. Citind in graba (mea culpa) erau doua posibilitati:
                            - Ai informatii din interior si stii ca se va adauga un alt martor (conditionare) la urmatoarea revizie in afara acelui Martor luminos pentru control gaze eşapament deja existent (despre care s-a tot discutat pe topicul dedicat si ale carui conditionari le cunosc destul de bine)
                            - Ai "aruncat" aceasta afirmatie ca si in ultimele posturi, doar din dorinta de a epata.

                            A doua ipoteza este mai probabila. Softul DDT a fost creat de o buna bucata de timp pentru inginerii de la Renault (celebra divizie) si softul ofera diferite posibilitati, optiuni si variante (exemplu e prevazut chiar si pentru Logan3) in cazul de fata SCR, GPF (nici nu aparusera atunci) sau DPF.
                            Evident ca toate trei nu pot fi in acelasi timp pe o masina iar la mine acest DPF_Present in clusterul TDB se refera la martorul existent. Daca ai alte informatii despre ce "primesc" la urmatoarea revizie te rog sa le precizezi (si acel multumesc ramane valabil). Daca nu, atunci ramane o afirmatie falsa.
                            Last edited by Gil26; 29 February 2020, 20:04.

                            Comment


                            • #89
                              Știi câte revizii hardware a avut până acum TdB-ul de Logan II până acum? Dar câte versiuni de soft, există? - Atenție vorbim de versiuni reale (exclus mașinile de test), nu din nu știu ce fișier copiat de nu știu unde.

                              Dacă nu ești capabil să primești niste informații, îmi poți poti ignora postările, cu tot cu mulțumiri și like-uri
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • #90
                                Iar incepem? E normal ca orice hardware\software sa aibe revizii.
                                Dar ai dreptate, trebuie sa fi foarte ”capabil” pentru a descifra unele informatii oferite (si asta au spus-o mai multi colegi de-a lungul timpului). Referitor la DPF_Present, ce se poate intelege din:
                                DPF va primi martor la următoarea revizie
                                .............
                                Un martor care se va aprinde când e colmatat* DPF-ul e si mega util.
                                *a se citi înfundat și trebuie schimbat

                                DPF are deja martor care se aprinde cand e colmatat si trebuie schimbat, o spun si altii "Când va detecta peste 20g va da eroare permanentă, DPF cere schimbare" legat aparitia martorului la un DPF Dacia (si chiar inca din 2010) aproape colmatat (cantitatea limita insa ar putea fi discutabila).
                                Dar ca sa fiu impaciuitor, asa cum am spus (atat aici cat si pe celalalt topic), raman de vazut detaliile, daca\ce modificari vor mai fi. Cei de la Renault se tot joaca cu softul DPF-ului, sunt destule lucruri ciudate chiar si in softul\versiunile lor ”reale” pe masini existente vandute. Si tangential la asta, legat de Euro6, b,c,...., sper sa nu fie si ei prinsi cu ocaua mica.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google