Diagnoza Si Activari Functii Cu Clip Si DDT4ALL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multumim t0rquemada pentru ajutor. Spun asta cu riscul ca georgsteisib sa spuna ca sunt si acolitul tau. Sper ca dumnealui sa vada, in postul tau, de cate ori ai folosit cuvantul "risc".Cuvant folosit indelung si de Gil26 . De aici se poate trage concluzia, cine "stie carte" si cine "baga batul prin gard".

    Comment


    • "Daca taceai , filozof ramaneai " - dicton latin.

      Comment


      • Pentru a evita invechirea benzinei si ratarea pornirii motorului "la cald", am modificat pragul de trecere pe gaz, de la 60 la 80 grade. Asa am patit la 1.4, nu vreau sa repet povestea cu 0.9.
        Daca am iesit bine cu martorul aprins de culoare rosie pentru butonarea leptocului timp de vreo 2 ore cu contactul pus si implicit pana de curent, scaderea puterii bateriei sub nu stiu care nivel, apoi acelasi martor aprins portocaliu, pentru depasirea intervalului de service, fac proba si cu Oil Pressure Threshold. L-am setat la 500 rpm, apoi cheie motor. Nici o clipire a martorului rosu/portocaliu la pornire. Sta stins atat la ralanti, cat si la turatie. Ulei ravenol 5w40 cu norma RN0710, rulat aproximativ 4000 km. Posibil sa nu stranute din cauza motorului cald, vad maine dimineata ce spune, cand motorul va fi rece, la aproximativ 10 grade. Intentionez urmatorii 15 ani, cat voi alerga golanul, sa fac achimburile de ulei, ca si la 1.4, la 8-9.000 km. Deci sanse infime sa sa ajunga sa dauneze motorului, dar daca totusi un martor care il simte neconform se va aprinde si-mi va atrage atentia ca e diluat cu benzina sau facut marmelada din cauza ca am avut ghinionul sa nimeresc un bidon de ulei scapat de privirea agera a CTC-ului, de ce sa nu ma folosesc de el ?
        Cat despre parerea personala a georgstelsib, ca as posta aici la comanda, ca fac modificari la golanul propriu stil cobai, am si eu parerea mea personala ca dumnealui prinde fluturi. Citesc forumul si postez unde pot da/primi sfaturi, strict din proprie vointa. Si o fac din 2006 cu mare placere, chiar daca unora li se par incomod. Rog a se vedea tutorialul cu schimbul distributiei la 1.4, unde am avut mai multe multumiri decat reprosuri. Caz asemanator cu Gil26. E aplaudat de toti si contestat de georgstelsib, care ii multumea cu o luna in urma pentru ajutor.
        18th April 2020, 08:05
        Multumim frumos pentru urari , dar si pentru softuri.

        E ca in povestea cu sarpele care a trecut apa la gatul batranului si apoi l-a sufocat drept multumire.
        Attached Files

        Comment


        • georgstelsib, am tot recitit postul lui Gil26 si nu am inteles de ce te-ai oparit asa, nu am reusit sa gasesc unde te "obliga" ceva.
          A, si sa stii ca eu sunt al 2lea "acolit", urmaresc postarile lui, cu mult interes.

          Si ca sa incerc sa inchei aici o cearta gratuita, intreb si eu:
          Se poate cumva, modifica ceva, ca sa pot porni AC-ul fara sa apas pe butonul auto? Ma enerveaza la culme ca nu-l pot porni din butonul AC on/off, pentru a pastra celelalte setari.

          Comment


          • @ t0rquemada, problemele pot fi distincte. Nu stiu de unde "provine" pragul de 500rpm dar cel de 2000rpm este prea permisibil (si asta cred ca o sti si tu).
            Renault a avut\are motoare destul de OK dar au fost si cateva cu probleme. Plus ca pot fi si unele "rateuri". Iar daca motorul este "pofticios de ulei" (vezi si unele 1.2), uleiul este necorespunzator calitativ (chiar si din reprezentante, dar aici clar ca e o discutie mai lunga), se "imbogateste" si pe parcurs, etc. nu este mai bine sa ai o avertizare prealabila decat un motor "pe chituci"?
            Motorul meu (unul ajuns la "maturitate") este OK, am facut reviziile in reprezentanta la 10-12k Km (iar pe viitor uleiul va fi schimbat mult mai timpuriu), diluarea actuala este 1.8%, dar totusi am modificat acest prag la 1200rpm (deocamdata asta e valoarea pe care o incerc) nu in demo ci pe masina proprie (de masa).
            Asta pentru ca asa cum am mai spus prefer sa fiu avertizat cand\daca va fi cazul. Sunt banii mei (nu le duc grija dar nici nu ii arunc pe fereastra), este masina mea si fac ce\cum doresc pe\cu ea.
            Dar repet: fiecare procedeaza cum doreste.

            Cele patru puncte nu ma vizeza dar sunt binevenite si voi raspunde prin prisma mea.
            Nu cred ca sunt prea sarac, imi permiteam chiar si o alta masina mai scumpa. Dar l-am preferat pe Sanderica si eu nu ma plang de absolut nimic.
            Referitor la interfata pe langa cele doua ELMuri clone am luat de curand si o sonda chinezeasca CLiP (mai am de "buchisit" la Reprograming, dar sincer deocamdata nu ma incanta asa tare).
            Cochetam si cu un OBD Link, am zis pas dar nu e exclus sa mai achizitionez si una din asta (doar de curioziate), ramane de vazut daca MX sau SX (poate incerc si RenoLink-evident cu licenta aferenta). Buget este, timp nu prea este (iar sa inveti toate detaliile programelor acestea ia ceva timp).
            Despre port serial ce sa zic, am inceput cu un TIM-S, MS-DOS si apoi incercat toate celelalte (Pentium, Windows3.1, etc.) deci cam stiu ce inseamna o comunicare seriala. Tocmai de aceea mai tin\folosesc si un vechi laptop cu XP ce are vechile porturi (cam greu sa mai gasesti asa ceva acum).
            Referitor la urmat mecanic un tutorial am tot scris asta: cu cat intelegi si ai mai multe detalii cu atat riscurile sunt mai mici. Si tot timpul am spus ca orice modificare se face pe propria raspundere.

            Deci toate astea sunt N\A pentru mine dar poate colegul "vocal" (si caruia ii voi raspunde separat si on-topic) va intelege macar ceva din tot ce ai scris.

            PS: Cu toate astea raman la parerea ca activari\dezactivari simple se pot face si cu o chinezarie ieftina si cu programele astea "gratis". Important e sa se inteleaga bine ce\cum trebuie facut.
            Toate astea (interfete si programele aferente) sunt doar niste unelte (mai ieftine, mai scumpe, mai simple, mai complexe, etc.), important este si cum sunt folosite.

            Last edited by Gil26; 25 May 2020, 19:55.

            Comment


            • Încurci borcanele una e senzorul de presiune zero ulei (al cărui prag e la 2000rpm) alta e senzorul de nivel ulei, prezent pe orice TCe dar necablat (aș scrie și de ce, dar fac R&D pe banii mei nu pe banii forumului) la Dacia, îl voi cabla la următorul TdB de Clio4 transplantat pe Logan II.

              Aia cu interfața se aplică pentru toți cu gratis și bun (nu există așa ceva)
              Aia cu portul serial e pentru it-stul ce dă filmulețe de pe contul privat.
              Mașina de pe masă = cam toate calculatoarele de Logan II, calculatoare care nu cresc în copaci - deci trebuie investit.

              Asta Si tot timpul am spus ca orice modificare se face pe propria raspundere. trebuia scris mare, cu bold încă de la început, nu ai făcut asta astfel că orice boacănă făcută de fani/urmăritori se întoarce ca un boomerang... Ghinion.

              Un exemplu ai mai sus: cineva care întreabă, defapt cere (dacă vroia să facă ceva testa pe mașina proprie) niște modificări pe climarizarea automată
              Attached Files
              Last edited by t0rquemada; 25 May 2020, 23:32.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • La "valoarea implicita este 2000 rpm (atat la diesel cat si la cele pe benzina), atunci cand turatia motorului este mai mica de 2000rpm semnalul senzorului de presiune nu este luat in considerare" m-am referit, daca nu a fost prea clar scuze ( si problema ar fi la relanti sau turatii pana in 2000rpm fara avertizare, ce ar duce la o uzura in timp).
                In rest de acord si felicitari pentru dezvoltarea solutiilor.
                Totusi unele lucruri se pot face la fel de bine si cu costuri mici, apoi cred ca am scris de nenumarate ori despre asumarea raspunderii.
                Si nu vad nimic rau in faptul ca cineva cere informatii (asta de fapt cred ca este si scopul forumului). Cine poate si doreste sa ajute le ofera, eu din pacate nu am experienta cu asta (modificarea AC automata).
                Last edited by Gil26; 25 May 2020, 23:58.

                Comment


                • Originally posted by t0rquemada View Post
                  Un exemplu ai mai sus: cineva care întreabă, defapt cere (dacă vroia să facă ceva testa pe mașina proprie) niște modificări pe climarizarea automată
                  Cu ce am gresit, nu inteleg? Nu am cerut nimic, doar am intrebat daca se poate modifica. Nu despre asta este vorba in topic, pai daca nu, atunci ar trebui inchis. Sau e poate e doar un loc de cearta unde va dati voi cocosi?
                  t0rquemada, cand o iesi din garantie poate voi risca sa testez pe ea, daca nu, voi merge la cineva care stie ce face.

                  Comment


                  • Ma pregateam sa raspund posturilor jignitoare ale colegului georgstelsib si mai ales afirmatiilor complet false (astea erau on-topic) dar citind cele de mai sus consider ca nu are rost, si e bine sa evitam sa transformam forumul intr-o arena.
                    Referitor la intrebarea colegului Stormy (cu scuzele de rigoare si eu am scris ca celalalt raspuns "cere" cand de fapt este o intrebare) din pacate nu am raspuns, ma depaseste.
                    Si eu invat destule lucruri si nu stiu cum\daca s-ar putea modifica ceva in configuratie, vezi capturile din ddt4all si PyRen. Cu CLiPul sunt absolut novice, m-am conectat doar de doua ori (si este destul de anevoios pentru mine, trebuie sa "trag" o caruta de "mate", incep sa regret achizitia).
                    Eu ACul il folosesc cam 80% din an pe automat facand setarile de rigoare, pana acum nu m-a deranjat asta, dar voi mai "sapa" poate gasesc si ceva raspunsuri la aceasta intrebare.

                    PS: si eu am acelasi principiu: daca pot, stiu, am timp\spatiu sa modific\testez ceva pe\la masina o fac (si de aceea incerc sa invat cat mai multe lucruri despre ea), daca nu atunci apelez la cineva care stie\poate are cu ce\unde face asta (si din comoditate in ultima vreme o fac tot mai des). Ma bucur insa ca masina a venit bine "dotata" si configurata, mare lucru nu prea am ce sa schimb\modific (multe nu le consider necesare ori deranjante).
                    Attached Files
                    Last edited by Gil26; 26 May 2020, 09:00.

                    Comment


                    • Topicul a pornit de la ideea de gratis și bun (nu există așa ceva) folosit de oricine, asta împlică ceva cunoștințe de bază în IT și electronică (preferabil auto).

                      Folosești cunostințele afișate aici doar mecanic, fără a le întelege și nu vrei să investighezi pe timpul/banii tăi(a se citi mașina ta) te numești .......... (completează fiecare cu ce vrea).

                      P.S. Ca de obicei, se va chiui un prost pe timpul lui/banii lui să investigheze pentru alții apoi va primi niște oale în cap că nu merge nu știu ce port serial... Ghinion.

                      P.S.2. Dintre vitejii de aici, e vreunul capabil să-și desfacă comandă de climatizare automată să facă niște poze la cablaj față/spate și să le urce aici... mie greu să o desfac pe cea de pe masă
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Originally posted by Gil26 View Post
                        La "[I]valoarea implicita este 2000 rpm (atat la diesel cat si la cele pe benzina), atunci cand turatia motorului este mai mica de 2000rpm semnalul
                        Vai de steaua si mama lor lu astia de la dacia / renault daca le e rusine ca se aprinde becul de presiune la ulei la ralanti pune uzina acolo 2000 rpm sa scape cu becul stins altfel sa vezi reclamatii la garantii ca-i prinzi cu dinaintea goala !
                        Last edited by george.sce; 26 May 2020, 11:14.

                        Comment


                        • Aici cam ai dreptate. Am vazut sute de logane pe marginea drumului cu motoarele blocate din cauza lipsei de ulei. E pandemie de defectiuni din acest motiv la Dacia. ​​​​​​
                          Culmea e ca stiu o marca ce are probleme adevarate din acest motiv si care a determinat stricarea multor motoare. Doar ca acolo pompa de ulei e spre 1000 de euro dar nu rezolva problema.

                          Comment


                          • "P.S.2. Dintre vitejii de aici, e vreunul capabil să-și desfacă comandă de climatizare automată să facă niște poze la cablaj față/spate și să le urce aici... mie greu să o desfac pe cea de pe masă"

                            Daca eram viteaz, nu mai umblam pe aici cu mana intinsa, lacrimi pe obraz si muci picurand din nas. Ma cautau altii sa le arat de unde si pana unde, si de cate ori.
                            Deci pun pozele in calitate de acolit al oricarui om imi da informatii de pomana.
                            Pup mana oricui ma ajuta, indiferent ca il cheama t0rguemada sau Gil26.
                            Am pus cateva fotografii, daca e nevoie, mai am altele cu portiuni din placuta, se pot vedea literele/cifrele de pe piese.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Am dat like dar trebuie sa ii si multumesc colegului Urs pentru curajul si vointa de a explora.
                              E usor sa urmezi niste "pasi batatoriti", dar am toata consideratia pentru cei care testeaza\imbunatatesc\invata lucruri noi pentru prima data si le impartasesc apoi si celorlalti. Toata stima pentru astfel de colegi!

                              @ t0rquemada, uite ca s-a gasit unul "viteaz" si pe aici "capabil să-și desfacă comandă de climatizare automată să facă niște poze la cablaj față/spate și să le urce aici ... mie greu să o desfac pe cea de pe masă" care a urcat pozele cerute.
                              Acum asteptam cu interes si solutia ta.

                              PS: de fapt asta e si scopul forumului, de a ne ajuta reciproc.

                              Comment


                              • Interesant e că are comandă de Twingo III cu ICE(motor cu ardere internă) ,așa e cea de X52:
                                Attached Files
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google