Revizii/reparatii 1.0 SCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Cristi822 View Post
    eu folosesc asa ceva dar e scump pentru unii, cu toate ca nu ar trebui sa fie daca folosesti masina in familie. Eu fac taxi cu ea si chiar sunt multumit de ele, la relanti mai ales nu se mai simte acel miros de benzina nearsa, ma tin undeva la 70k km si am gpl pe ea.
    Am vazut că aceste bujii sunt recomandate pentru varianta 0,9 TCE...zici că merg ok și pe 1.0SCE...le-a mai pus cineva? Dacă mergi 70.000km cu ele nu m-i se pare scump....

    Comment


    • Salutare, am si eu câteva întrebări punctuale pentru un 1.0 sce 2018.

      1.Pentru check engine + eroare catalizator inteleg ca exista un OTS prin care, daca masina se încadrează, se schimba catalizatorul. Se mai face acest OTS daca masina nu mai e in garanție?!
      Catalizatorul nou ce are diferit de nu mai aprinde checkul?! Unii spun ca nici ala original nu are nimic, e ceva de pe la sonda dinaintea lui care se poate pacali cu nu știu ce adaptor. Pai atunci ce are cel nou de nu mai aprinde becul?!! Are cineva metoda asta cu adaptorul sau merge de mult timp cu becul aprins cu catalizatorul original? Consuma mai mult / merge mai prost?!

      2. La motorul asta cred ca am citit de cea mai mare varietate de uleiuri folosite. Eu as merge pe ceva 5w40 RN700/710cu acea a3/b4. Sa merg pe altceva gen 5w30/10w40?!

      3. Pentru tamponul motor multi spun ca dupa ce il schimbi in cateva mii de km face la fel. Are cineva vreo soluție de durata mai mare pentru problema asta?!

      4. Pentru teava de AC o am pe cea originala, masina are 30 mii km, am inteles ca se poate monta o contragreutate care sa o echilibreze cat de cat. are cineva info despre asta?!
      Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

      Comment


      • Sunt unul din fericiții posesori de 1.0 sce, care nu s.a confruntat cu nici una din problemele de mai sus și ca să citez, un coleg ; "Dacia , pt mine, a făcut o masina bună" . Încerc sa.ti răspund, chiar dacă nu sunt trecut prin ele;
        1. Nu cred ca Dacia va mai schimba catalizatorul, iesit din garanție, gratis.
        2. Te sfătuiesc sa fol Elf 5w40 Sxr, îl folosesc de 5 ani, fara probleme, scurgeri, zgomote etc.
        3. Trebuie sa existe un reper de tampon, care nu bate/troncane, la mine nu se manifesta, poate te ajuta codul.
        4. Teava AC, într-adevăr, vibrează, dar nu a produs nici un defect.

        Comment


        • Cauta pe grupurile logan pe fb, unde sunt baieti care vand protectie pentru sonda din amonte cea de pe catalizator ce genereaza acel martor conceput special pentru acest motor, dar merge si pe 0.9 tce daca apar aceste probleme. Din ce am inteles temperatura arderii pe gpl e mai mare si da peste cap parametrii, problema e ca am vazut si masini cu acelasi motor fara gpl care au aceiasi problema. Iar cu aceasta protectie iti dispare martorul, eu sunt deja la a4-a verificare itp si gazele ies ok, catalizatorul nu e prajit cu acea protectie montata. Protectia costa undeva la 70-80 de lei plus transport maxim 120.
          La ulei 5w40 e ok, dar schimbat la maxim 10k, eu il schimb la 7k si bag lm toptec 4100. E irelevant brandul daca e schimbat des cum am spus.
          Sunt doua tampoane de motor care pot fi schimbate plus cel de la cutie, le-am schimbat undeva la 170k. Pentru repere vezi ca au scris baietii aici cateva pagini mai in spate.
          Pe parte de teava ac e o problema de proiectare/reduceri costuri, de la vibratii si diverse operatii pe langa motor aceasta se olareste la intrarea in compresor si pierzi freonul, acela scump ecologic undeva la 500-600 de lei un plin si mai bagi manopera. Solutia la mine a fost sa dau de un meserias pe ac, care stia problema si mi-a explicat solutia, ce consta in demontarea acelui racord si dus la alti baieti care sa refaca acea imbinare ce intra in compresor, mi se pare ca taie putin capatul si face o recticificare prin sudura plus o prindere mai buna de compresor. Au trecut 2 ani si nu am mai avut problema cu acel racord. Rectificarea m-a costat 150 de lei, freon plus manopera 600 acum 2 ani 750 in total, acum probabil e putin mai scump. Am inteles de la baiatul cu ac ca sunt baieti care testeaza freonul de tip vechi pe aceasta instalatie pentru ca e mult mai ieftin, dar nu m-am riscat pentru ca am inteles ca sunt uleiuri diferite folosite in aceste tipuri de compresor, plus presiunea mai mare folosita la freonul ecologic, nu am chef sa schimb compresorul pentru 400 de lei diferenta cat e fata de o incarcare cu freon de tip vechi.
          Last edited by Cristi822; 18 February 2023, 16:01.

          Comment


          • 1. OTS e serie de sasiu și e conditionat de km și vârsta mașinii nu de perioada de garanție.

            2. 5w40

            3. Depinde de stilul de mers, ambreierea smucită duce la uzura acelui tampon.

            4. S-ar putea să obții efectul invers.


            Reducția pentru sondelele lamba se caută pe aliexpress, pe facebook le găsești la suprapreț
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Originally posted by bossake View Post
              Salutare, am si eu câteva întrebări punctuale pentru un 1.0 sce 2018.

              1.Pentru check engine + eroare catalizator inteleg ca exista un OTS prin care, daca masina se încadrează, se schimba catalizatorul. Se mai face acest OTS daca masina nu mai e in garanție?!
              Catalizatorul nou ce are diferit de nu mai aprinde checkul?! Unii spun ca nici ala original nu are nimic, e ceva de pe la sonda dinaintea lui care se poate pacali cu nu știu ce adaptor. Pai atunci ce are cel nou de nu mai aprinde becul?!! Are cineva metoda asta cu adaptorul sau merge de mult timp cu becul aprins cu catalizatorul original? Consuma mai mult / merge mai prost?!

              2. La motorul asta cred ca am citit de cea mai mare varietate de uleiuri folosite. Eu as merge pe ceva 5w40 RN700/710cu acea a3/b4. Sa merg pe altceva gen 5w30/10w40?!

              3. Pentru tamponul motor multi spun ca dupa ce il schimbi in cateva mii de km face la fel. Are cineva vreo soluție de durata mai mare pentru problema asta?!

              4. Pentru teava de AC o am pe cea originala, masina are 30 mii km, am inteles ca se poate monta o contragreutate care sa o echilibreze cat de cat. are cineva info despre asta?!
              Salut!

              Am schimbat catalizatorul la un Logan II 2018, 1.0SCe. Masina avea 40000 km. dupa schimbare nu a mai aparut acel martor. Inainte de schimbare ( a durat 3 luni sa se schimbe pe garantie) am mai facut cu masina undeva la 3000 km ( un drum de Grecia dus-intors) fara probleme, desi la intoarcere am mers aproxmativ 600 km la peste 40 grade.

              Asa cum au mentionat si altii , pot sa afirm ca masina se comporta foarte bine cu Ulei motor Elf Evolution 900 SXR 5W40.
              Pana acum ( bolidul are deja 65000 km nu am avut pierderi de ulei.




              Am schimbat si suport motor (2 ori) posibil ca acum cele mai noi sa fie dezvoltate pentru motoarele in 3 pistoane ( vibratii mai mari) si sa nu mai apara problema asta.

              Poate ajuta informatia asta.
              Last edited by CostiC; 22 February 2023, 12:23.

              „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

              Comment


              • Buna ziua,

                Logan 1.0SCE a atins deja 80.000km. Stiu că trebuie schimbată cureaua de accesorii și galeti. Oare se poate întâmpla ceva dacă mai merg vreo 10.000km? Ce am observat, la rece, vreo 30 secunde -1 min. de la pornire are un zgomot ca de tacheți...după care nu se mai aude. O fi de la acestă curea cu accesorii?
                Să nu uit....si m-i se pare că masina vibreaza mai tare decat eram eu obisnuit....asta banuiesc că e de la tamponul din dreapta de sus de la motor....

                Stiu că o să mă certați că, dacă scrie 80.000km ce mai scriu aici...dar daca e cineva care a mers ceva mai mult nu-mi strică experiența....

                Multumesc mult...

                Comment


                • cbota Dacă se aud și zgomote, cel mai bine ar fi sa o schimbi ca să nu riști sa se rupă, cum am pățit-o eu, desi nu avem același motor. Cureaua asta ar trebui schimbata la maxim 60-70kkm..La mine s-a rupt fix la 80kkm cât scrie în fisa tehnica ca trebuie schimbata, noroc ca nu s-a rupt de tot, a mai rămas o fâșie mica din ea.

                  Comment


                  • cbota Părea mea, este , ca nu are legătură cureaua de accesorii, cu bătaia de tacheti. Zgomotul l.am auzit și eu , la masina din semnătură, dar nu mereu, de obicei când e f.frig, la prima pornire, dimineața. Este startul uscat al motorului, pana urca uleiul în rampa, apoi zgomotul dispare, după ce își ia ulei. Cureaua o schimbi , datorita uzurii și sa nu ramai fără "accesorii ".

                    Comment


                    • alex1ioan multumesc mult...e adevarat...acel zgomot s-a auzit mai mult doar cand a fost rece afara...azi dimineață chiar am urmarit si nu mai l-am auzit...sau ma rog a fost insesizabil....

                      Comment


                      • Acest topic, a început cu cu o problema grava la acest motor; problema ungerii, relatata de un coleg, fara a detalia prea mult, circumstanțele in care s-a produs, doar ca a fost montata instalatia GPL și ca, Dacia, s-a absolvit de vina. Distinsul coleg, disparut , imediat , din viata forumului, a creat suficiente valuri și incertitudini,posesorilor ,indemnand la precautie in privinta motorului si nivelului uleiului .Din fericire, acest lucru nu s-a mai reprodus, la nivel de forum, dar a fost suficient pt a creea insomnii, posesorilor, cu fixatia de a saltă capota zilnic. Se pare ca, pt mulți " entuziaști ", de la vremea respectiva, a fost un pariu pierdut, motorul dovedindu-se unul, extrem de fiabil , econom și ușor de întreținut.

                        Comment


                        • Zgomotul facut de una dintre acele doua curele de accesori poate scoate un chitait semanator cu o rola intinzatoare ce e pe duca si dispare cand se incalzeste motorul, dar nu e semn de schimbare curele, eu le schimb la 70-80k de obicei. Probabil acel chitait apare de la fulia de la vibrochen, care pe interior unde calca cureaua e turnat un strat cauciucat si probabil cand se incalzeste materialul de la frecare dispare acel chitait. Asa ca nu au treaba acele doua curele cu zgmotul parerea mea.

                          Comment


                          • In privinta problemei cu catalizatorul de la 1.0 sce, as dori sa stiu cateva informatii tehnice.

                            De ce se aprinde becul la masinile cu catalizatoarele originale? . Multa lume spune ca nu are absolut nimic daca mergi asa dar atunci ce anume e diferit la catalizatorul nou de nu mai aprinde becul? De asemenea, ce anume exact face acea reductie pentru sonda lambda?!
                            Si in final, este apelarea la reductia asta o metoda safe?!

                            e vorba de o masina cu 30.000km FARA gpl.
                            Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

                            Comment


                            • Originally posted by bossake View Post
                              In privinta problemei cu catalizatorul de la 1.0 sce, as dori sa stiu cateva informatii tehnice.

                              De ce se aprinde becul la masinile cu catalizatoarele originale? . Multa lume spune ca nu are absolut nimic daca mergi asa dar atunci ce anume e diferit la catalizatorul nou de nu mai aprinde becul? De asemenea, ce anume exact face acea reductie pentru sonda lambda?!
                              Si in final, este apelarea la reductia asta o metoda safe?!

                              e vorba de o masina cu 30.000km FARA gpl.
                              De ce sa nu fie safe? Consumul e bun, catalizatorul nu se strica, cel putin la mine dupa mai mult de 1 an jumate sunt foarte ok gazele. Daca stau sa compar lipsa acestei probleme la 0.9 tce, ma gandesc ca e problema de setare alegere sonda lambda. Iar la mine problema a inceput sa apara pe la 140k, primii 100k mergand doar pe benzina. Reductia e montata undeva la 170k, iar acum am 245k, o sa revin prin mai cu update de la urmatorul itp facut. La tine apare problema doar pe benzina la 30k km, foarte dubioase aceste probleme.
                              Dar daca e inca in garantie mergi si schimba catalizatorul pe garantie cum au facut multi si se pare ca s-a rezolvat.

                              Comment


                              • Eram curios dpdv tehnic, ce o fi diferit la noul catalizator de exemplu sau de ce reductia face sa nu se mai aprinda becul.

                                masina nu mai este in garanție de vreo 2 ani, este 2018,dar tocmai am deschis un tichet la vocea clientului, poate se încadrează la vreun OTS pe partea de catalizator
                                Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google