Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da apar, dar la K7M(1,6 MPi)+JS3, la ruși nu e combinația K9K+TS4, în plus au K9K euro 4și 5
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • t0rquemada, ai cumva la-ndemana rapoartele cutiei TS4-001? Multumesc.

      Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • Ma apropii de 44.000 km cu mașina, vibratiile sunt destul de pronuntate arunci cand merg f mult bara la bara insa rar ma enerveaza. Daca nu ma lasa in drum e ok. Mai are momente cand nu vrea sa bage din prima in R insa asta patesc si eu des la manuala....oricat insist pana nu debreiez nu vrea sa intre in R.
        Ma gandesc sa o las la o verificare a trepidatiilor cand o bag in service pentru schimbarea barii spate...a 2-a in nici 6 luni...cred ca unii au ce au cu nevasta-mea ca numai ea are ghinioane din astea.
        Cu toate astea tin sa recizez ca masina cara la greu si imi fac treaba, totusi as vrea sa profit de garantie si poate sa il schimb cat inca mai pot, mai am mai putin de 1 an de garantie.

        Comment


        • Pana acum, dupa doi ani si 32K, km la mine nu au aparut inca. Presimt ca daca vor aparea probabil va fi dupa expirarea garantiei.
          Si eu sunt deocamdata multumit de TS4 dar in ultima perioada am fost nevoit sa circul mai mult bara la bara si am vazut ca nu prea ii place. Ramane de vazut cand vor aparea cat de deranjante sunt trepidatiile astea. Cred ca este o interdependenta intre soft motor - soft cutie - ambreiaj. Pe primul tine doar de timp (trebuie doar sa gasesc o fereastra) pana cand il voi rezolva. Al doilea este mai dificil dar sunt optimist ca se vor ivi solutii.
          Referitor la ambreiaj rog colegii care au gasit echivalente ale celui original Valeo cod 302056020R cu altele (probabil mai calitative) de la Sachs, Luk, SKF, Aisin sau Exedy sa le posteze (cu multumirile de rigoare). Pentru TS4 nu am gasit inca. De notat ca rulmentul de presiune este separat.

          Comment


          • Salutari, frati comozi, respectivi posesori de Easy-R TS4

            Ieri am facut revizia de 2ani, aproximativ 38.000km.
            Am subliniat problemele cu cutia de viteze:
            -Trepidatii la plecarea de pe loc cu motorul cald
            -Trepidatii la schimbare viteze la turatii mari
            -Trepidatii zmucituri la treapta a2a dupa franare
            -Scaun dreapta slabit.
            Si altele minore

            Au inceput cu filtrele uleiul, etc, si scaunul dreapta slabit, moment in care le-a dat cu virgula de ce sunt suruburile slabite, si au inceput sa ia in serios trepidatile produse de Easy-R
            Au incercat o reinitializare cutie, respectiv zic ei au resetat parametrii celor doi actuatori, s-au tot facut teste.
            Concluzia trasa de seful de la mecanica, este ca va trebui sa vin cat mai repede sa deschida o fisa de incident, nu este normal modul in care se comporta cutia de viteze, au spus ca cei de la dacia vor ca aceasta fisa de incident sa fie deschisa online, si doar pana in ora 12 se poate face acest lucru, si aici ajungem la faptul ca eu la 8 am predat masina, ei au considerat ca cele spuse de mine sunt exagerari (asa cum au facut la revizia de un an/20.000km) si pana au bagat ei de seama ca e nevoie de fisa de incident, era deja tardiv.
            Tot seful de la mecanica, si-a dat cu parerea, si-a zis ca probabil se va schimbul setul de actuatoare, dat fiind faptul ca problema cu ambreiajul este comuna, doar la 0.9tce si 1.5dci nu are probleme cu discul de ambreiaj.

            Printre altele trebuie sa schimb si farul din dreapta pe garantie (reglaj defect) si atunci voi deschide si fisa de incident pentru cutie si vedem ce urmeaza.
            Eu personal nu doresc schimbarea ambreiajului, momentan cea mai enervanta problema e cea cu trepidatul in treapta a2a.
            Dar vedem ce va fi.

            Pana una alta observ niste chestii noi, dar nu pot fi sigur 100% pana nu reusesc sa le reproduc sau sa le observ mai bine:
            - pe un drum cu urcare in panta, urcare lina care undeva la final se accentueaza brusc, m-am apucat sa vad ce poate masina, am urcat frumos 120-130-140 dupa 140 parca a dat a6a sau a ramas in a5a, asta nu mai stiu sigur, cert e ca in momentul in care panta a devenit brusc mai accentuata, cutia a retrogradat a3a, fapt ce sa transformat in frana de motor, tot timpul a fost pedala la fund, nu a vrut sa mai schimbe pana nu am trecut pe manual si am dat treapta a4a, totul a fost apoi normal si nu am putut reproduce, cert e ca toata urcarea sa produs cu talpa la podea si masina relativ incarcata.
            -observ uneori in trafic, masina incinsa, clima lucreaza din greu, calc frana, ma opresc pe loc, si parca s-ar simti ca si cum cutia lasa ambreiajul cuplat, decuplarea ambreiajului parca ar avea un lag de 1-2-3 secunde de la oprirerea completa a rotilor.

            sigpic

            Comment


            • Ultimul punct mentionat de tine patim si noi la 0,9. Cat timp masina nu se opreste complet, ambteiajul nu este decuplat complet, ci patinat. Arcurile cu elasticitate neconforma ale discului sau discul care nu este curatat bine de materialul ars de frictiune ar fi cauza trepdiatiilor si la plecare si la oprire.

              Comment


              • Originally posted by SoNyKeL View Post
                Pana una alta observ niste chestii noi, dar nu pot fi sigur 100% pana nu reusesc sa le reproduc sau sa le observ mai bine:
                - pe un drum cu urcare in panta, urcare lina care undeva la final se accentueaza brusc, m-am apucat sa vad ce poate masina, am urcat frumos 120-130-140 dupa 140 parca a dat a6a sau a ramas in a5a, asta nu mai stiu sigur, cert e ca in momentul in care panta a devenit brusc mai accentuata, cutia a retrogradat a3a, fapt ce sa transformat in frana de motor, tot timpul a fost pedala la fund, nu a vrut sa mai schimbe pana nu am trecut pe manual si am dat treapta a4a, totul a fost apoi normal si nu am putut reproduce, cert e ca toata urcarea sa produs cu talpa la podea si masina relativ incarcata.
                De la 140 sigur nu a schimbat a 3-a pentru ca ar fi insemnat sa treaca turatia maxima in a 3-a (a 4-a la 4750rpm are aproximativ 140km/h). Ca a retrogradat si a tinut-o turata nu e anormal deoarece panta avand o inclinatie mare, masina fiind incarcata si pedala la podea aceasta a incercat sa mentina viteza, sau chiar sa accelereze, si chiar daca e diesel fara turatie nu poti accelera la viteze mari.

                -observ uneori in trafic, masina incinsa, clima lucreaza din greu, calc frana, ma opresc pe loc, si parca s-ar simti ca si cum cutia lasa ambreiajul cuplat, decuplarea ambreiajului parca ar avea un lag de 1-2-3 secunde de la oprirerea completa a rotilor.
                s-a mai discutat asta, comportamentul este "normal" in sensul ca asa fac toate. Debreierea se face la cateva secunde dupa ce masina stationeaza.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • -Scaun dreapta slabit.
                  Si altele minore

                  si scaunul dreapta slabit, moment in care le-a dat cu virgula de ce sunt suruburile slabite
                  Suruburile de pe sina sau ceva interne? Si eu am o problema similara dar spatarul are joc, nu scaunul pe sine.

                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • Silviu suruburile de la sina erau slabite, am observat chiar recent, ca o data cu trepidatiile se auzea un zgomot urat, doar cand era scaunul liber.

                    Referitor la retrogradare, stiu sigur ca viteza era aproximativ 140, nu stiu sigur daca apucase sa dea a6a sau tine a5a, si stiu 100% sigur ca masina a retogradat a3a pentru ca senzatia nu a fost frumoasa, sa simtit o frana de motor brusc, un zgomot de supraturare al motorului si cand m-am uitat in bord era a3a, am slabit acceleratia, deja era pe la 110, nimic, am mai slabit putin nimic, i-am dat a4a manual, iar drive si mi-am vazut de drum. Deci asta e sigur, si oarecum m-am speriat si nu am stiut cum sa reactionez, pentru ca efectiv ma infranat brusc.
                    Singura explicatie posibila, este ca ea posibila nu a dat direct a3a, a retrogradat a4a, si apoi a3a, eu neputand sa fiu atent in bord tot timpul, oricum ca si efect final mi-a redus viteza.
                    Last edited by SoNyKeL; 23 July 2019, 11:30.

                    sigpic

                    Comment


                    • Foarte ciudat. 140km/h in a 5-a inseamna 3500rpm. La TS4, diferenta intre tr.3 si tr.5 e de 2x. Daca a retrogradat inseamna ca turatia a sarit la 7000rpm (sau pe aproape). Asta nu permite nici ECU injectie si nici ECU Easy-R. Probabil aveai viteza mult mai mica cand a retrogradat ca a apucat sa intre pe panta abrupta, nu a putut mentine viteza, aceasta scazand, si cand a calculat ca nu poate a retrogradat.

                      Dar daca totusi s-a intamplat atunci e grav. Nu are voie sa autorizeze retrogradarea in treapta inferioara daca turatia depaseste 4750rpm pe noua treapta.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • Posibil nu neg, are foarte multa logica si ce zici tu, probabil ca nu am realizat scaderea vitezei cand a intrat pe panta abrupta, dar totusi sustin ca ceva sa intamplat, si masina mi-a produs o frana de motor din cauza unei retrogradari personal m-am speriat si senzatia nu a fost frumoasa. Oricum voi incerca sa testez fenomenul , in limitele in care siguranta mea si a celor din jur mi-o permite.
                        Acum ideea era, poate aceasta mica eroare sa aiba vreo legatura cu reinitializarea actuatoarelor? sau reinitializare facuta gresit?

                        sigpic

                        Comment


                        • Calculatorul decide schimbare treptelor pe baza soft-ului. Reinitializarea inseamna reinvatarea punctului de contact intre discul de ambreiaj si volanta. Ca sa raspund la intrebarea ta, nu are legatura schimbarea aiurea a treptei cu reinitializarea.
                          Doar un soft nou scris (update) poate repara sau modifica cand are loc achimbarea treptelor.

                          Comment


                          • Originally posted by SoNyKeL View Post
                            dar totusi sustin ca ceva sa intamplat, si masina mi-a produs o frana de motor din cauza unei retrogradari personal m-am speriat si senzatia nu a fost frumoasa.
                            Te-ai speriat din cauza socului dat de ambreierea la turatie mare, pe retrogradare :-).

                            Acest caz intra la retrogradarea defectuoasa, o semnalam si eu mai demult. E non-sens sa retrogradeze (cutia) in treapta inferioara la turatie aproape de maxim deoarece chiar daca accelereaza o sa urce imediat in treapta imediat urmatoare. Cateodata retrogradeaza prea mult si inutil generand socuri mecanice similare cu ce ai simtit tu.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Si noi cu 0,9 am avut problema asta cu retrogradarea, dar s-a rezolvat un ultima versiune de soft. De exemplu, inainte retrograda din 5 in 3 la turatii de peste 3000 de rpm, statea 1-2 secunde in treapta 3 la 6000 de rpm si apoi schimba in 4. Timp mort si pierdut de pomana. Acum nu mai retrogradeaza din 5 in 3 decat daca am sub 2000 de rpm. Daca am peste 2000 de rpm retrogradeaza din 5 in 4.

                              Comment


                              • Nu vreau sa bag batul prin gard dar de ce incercati asemenea experimente? Eu nici macar in linie dreapta sau in depasiri nu stiu daca am trecut de punctul dur de cateva ori in doi ani. A fost curiozitatea din primele zile si apoi de proba in una sau doua depasiri. De ce sa apas pedala la fund mai ales in urcare mai accentuata? Daca tin cu tot dinadinsul sa fortez eu retrogradarea ciupesc scurt acceleratia si ea retrogradeaza o treapta sau trec pe manual. Rostul acestei transmisii este sa-ti ofere confort prin schimbarea automata asa cum stie ea sa o faca si pedala se apasa doar atat cat se poate urca confortabil si in siguranta. Nu se stie deja ca daca treci de punctul dur va retrograda una sau doua trepte? Daca am avea sub fund motoare potente cu manuala sau cutii automate setate pe sport mai inteleg, dar asa ce sa sa chinuim degeaba motoarele si transmisiile?
                                Last edited by gabrieln1960; 23 July 2019, 14:50.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google