Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Farurile se aburesc pentru că afară e rece și umiditatea aerului din interiorul farului condensează pe peretele exterior al farului.

    Nu este un defect, ci un efect - se poate întâmpla la orice mașină - vezi atașament - Lamborghini Urus...

    Căldura exterioară sau interioară va provoca uscarea aerului într-un final - condensul va dispare.
    Doar dacă găsești apă în far te poți îngrijora - sursa de apă trebuie găsită și oprită - fisură, capac becuri defect/desfăcut/lipsă, etc.​
    Attached Files
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • flickflack , da, in ultimul timp s-au ”semnalat” destul de multe astfel de (ne)cazuri cu condens in interiorul farurilor si mai ales lampilor spate pe acest forum dar si pe DC, reno sau altele straine si mai ales la modelele noi Dacia \Renault. Producatorul auto considera ca prezenta condensului este un fenomen natural si normal, vezi ex atasat si manualul de utilizare LoganIII cu anomalii de functionare, iar la ”Ce trebuie sa faceti” : nimic.

      PS: acum vreo doua luni cand am citit tot mai multe astfel de posturi m-am uitat mai atent si la Sanderica, am facut poze cu farurile si lampile spate, vremea a fost si ”propice” cu multa umiditate si variatii de temperatura, dar la gioarsa mea nu am vazut condens in interior faruri \lampi spate ...
      Attached Files
      Last edited by Gil26; 30 January 2023, 19:17.

      Comment


      • Confirm cele spuse de colegul Gil26 și consider ca e doar o încercare de pasare a vinei ,pe fenomene meteo. Menționez ca în 5 ani, la auto din semnătură, nu am observat o data vreo urma de condens, în nici o împrejurare, anotimp , pe nici unul din blocurile optice.

        Comment


        • 1.

          Nici eu nu consider că este normal chestiunea cu aburirea farurilor.
          La Nissan Qashqai, cumpărat de nou in 2019, cu faruri full led, așa ceva nu s-a întâmplat niciodată, indiferent de condițiile meteo. Am specificat asta pentru că sunt din același grup.

          2. Tot comparativ cu Nissan ul , la el nu am avut niciodată clipiri eronate ale unghiului mort, indiferent de condițiile meteo și indiferent cat de murdară este masina. La Logan, daca este umed pe șosea sau plouă mai serios, indica aiurea.
          Producătorul și în manualul de utilizare scrie ( că să fie absolvit de orice, printre altele, că trebuie ca senzorii să fie curățați daca sunt murdari). Da, îi curat , după 500 de metri sunt din nou murdari, pe vreme cum este zilele astea, deci o porcărie de rezolvare a problemei.
          Din partea Dacia când am întrebat ce este de făcut pentru senzori am primit răspuns că trebuie să fie curați senzorii, că așa fac și la alte mărci auto in condițiile meteo descrise și să îi dezactivez când fac așa. Foarte frumos! Deci când plouă, de exemplu, și sunt foarte utili , să îi dezactivez. Excelent!

          3. Problema cu blocarea portbagajului.
          La Nissan nu am avut niciodată această problema, deși situațiile sunt identice.
          Pornesc masina, las portbagajul deschis până aduc din casa bagajele.
          Ambele mașini cu keyless.
          La Dacia, dacă îmi rămâne cartela in buzunar, ( cred că întrerupe comunicarea cu uch-ul sau cum se numește) după ce am închis portbagajul, acesta se blochează și nu mai reușesc să îl deschid, decât dacă opresc motorul, închid mașina din telecomanda și o las sa " hodinească" câteva minute.
          Când las cartela in mașină , totul funcționează bine, la portbagaj mă refer.

          Mă supără atitudinea celor de la Dacia.

          Foarte bine tot!
          Mă gândesc dacă am ales bine de data aceasta.

          Comment


          • Și faptul că problema cu aburirea farurilor este întâlnită și la alte mărci, nu înseamnă că este bine ce se întâmplă. Sau este pe principiul vecinului?

            Dar cum se explică atunci că la alte unități Logan , nu există acest " fenomen" ?

            Asta ii culmea la Dacia și mai ales în România, unde trebuie sa aduci nu știu câte argumente că ceva nu este in parametrii normali și de bun simț, observabile de aproape oricine, iar ei îți spun, printre altele, că și la alții fac așa.
            Nu despre asta discutăm, ci de rezolvare.

            Comment


            • Originally posted by flickflack View Post
              Și faptul că problema cu aburirea farurilor este întâlnită și la alte mărci, nu înseamnă că este bine ce se întâmplă. Sau este pe principiul vecinului?
              Nu, e pe principiul - dacă eu nu văd problema, înseamnă că nu există...

              Deci dacă la vecinul meu nu i se aburesc iarna geamurile termopan pe interior înseamnă că termopanele mele sunt varză, nu că am eu mai multă umiditate în cameră sau că bate vântul direct în peretele camerei mele, iar la el e adăpost...

              Înțelegi unde bat? ;)


              Originally posted by flickflack View Post
              Dar cum se explică atunci că la alte unități Logan , nu există acest " fenomen" ?
              Pentru a se produce condensarea, trebuie să fie prezente două lucruri: aer cald și umed și temperaturi pe suprafațe reci sub punctul de rouă. Controlul adecvat al acestor doi factori poate minimiza condensarea.
              Deci fenomenul se explică cu ajutorul fizicii.
              Și a faptului că condițiile meteo și nivelul de umiditate din far pot diferi foarte mult, chiar dacă 2 mașini sunt la 10 metri una de alta, nu e obligatoriu ca ambele să fie răcite la fel și să aibă ambele un aer cu o saturație de umiditate suficientă în far ca să condenseze pe interior...


              Originally posted by flickflack View Post
              Asta ii culmea la Dacia și mai ales în România, unde trebuie sa aduci nu știu câte argumente că ceva nu este in parametrii normali și de bun simț, observabile de aproape oricine, iar ei îți spun, printre altele, că și la alții fac așa.
              Din păcate, nouă ne cam place să ne autovictimizăm și să căutăm explicații și răspunsuri ÎN AFARA subiectului, fără să analizăm de fapt miezul problemei.


              Originally posted by flickflack View Post
              Nu despre asta discutăm, ci de rezolvare.
              Rezolvarea e foarte simplă - când dispar condițiile care au generat problema, dispare și problema. ​​​
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment



              • De​ci faza cu farurile pe care o semnalează colegi e "normală" desi nu mi se pare normal.

                Dar oare semnalizarea de pe aripa e normal sa scot becul sa scurg efectiv apa din ele ? Le-am dat jos, verificat, iar corpul de deasupra nu e prins etans sub nici o formă de corpul inferior, degeaba ai etansare cu garnitura.
                Sa imi bat capul pe garanție, nici vorbă, pierdere de timp daca imi pun unele identice, asa ca o sa iau o solutie buna de lipit si pun eu pe unde nu e etans corpul superior cu baza, un fel de Poxipol sau ceva, mai lichid si transparent.

                Trecând peste cele de mai sus, n-am reușit sa citesc tot topicul, mai am dar vin cu o intrebare pentru voi, aveți probleme cu reglajul electric al farurilor?
                La mine pare blocat pe 4, si de multe ori nici pe faza lunga nu se ridica când dau.
                Se aude motorașul cand încearcă sa regleze si se vede ledul cum da aa se ridice, si "clantane" pe loc ai sare inapoi.

                Partea dubioasă e din cand in cand funcționează, iar alteori in mers, chiar daca e blocat pe 4 incearca sa regleze ceva, isi revine doar cand il setez pe 4 din nou si opresc /pornesc faza scurta din nou.
                Am programare la reprezentanta, dar sper ca fix in momentul ala sa nu se decida ca vrea sa funcționeze
                Last edited by Iulian93; 31 January 2023, 22:06.

                Comment


                • Originally posted by Iulian93 View Post
                  Dar oare semnalizarea de pe aripa e normal sa scot becul sa scurg efectiv apa din ele ?
                  Nu există să intre apă în ele pentru că așa au fost făcute! Deci nu e normal!

                  La tine e o problemă și trebuie găsită și rezolvată. E o fisură care permite apei să intre în corpul semnalizatorului.


                  Originally posted by Iulian93 View Post
                  Sa imi bat capul pe garanție, nici vorbă, pierdere de timp daca imi pun unele identice,
                  defetism - substantiv neutru
                  • Opinie, atitudine a celui care nu are încredere în reușita unei acțiuni; lipsă de încredere.
                  Ai reclamat problema și nu au rezolvat infiltrația de apă în semnalizatoare?


                  Originally posted by Iulian93 View Post
                  ........ vin cu o intrebare pentru voi, aveți probleme cu reglajul electric al farurilor?
                  Nu, trebuie să funcționeze normal, de 0 la 4. Reclamă problema și trebuie reparat în garanție.


                  Originally posted by Iulian93 View Post
                  Am programare la reprezentanta, dar sper ca fix in momentul ala sa nu se decida ca vrea sa funcționeze
                  ​​​
                  ​​...și mai mult defetism ​și negativism...
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by punktnet View Post
                    Pentru cine are problemă cu senzorii de GPL, s-a aprobat pentru vânzare noul reper. Probabil în câteva zile se dă drumul la comandă.
                    Atenție că cine are probleme pentru prima dată, nu va primi noul reper, decât cei care au schimbat de 2 ori intră cu prioritate până se stabilizează stocurile probabil.
                    1. S-a schimbat mesajul, nici o reprezentanță nu mai pune senzori vechi, clienții sunt amânați câteva zile sau 1-2 săptămâni pentru a li se monta senzorul nou - 166395443R.

                    2. Inclusiv cei care ajung în service pentru o revizie și care nu au avut niciodată senzorul defect vor avea senzorul (încă perfect funcțional) înlocuit cu senzorul nou - 166395443R, dacă nu e pe stoc atunci, clientul e rechemat imediat ce apare.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Iar aceasta cred ca este o "bila alba" pentru cei de la Dacia, asa se abordeaza o problema tehnica (cunoscuta de ceva timp si din pacate destul de des intalnita la masinile produse) si NU cu note interne si jumatati de masura bazate pe nu stiu ce "studiu fulger" al celor de la LandiRenzo.

                      Comment


                      • Originally posted by DFA View Post

                        1. S-a schimbat mesajul, nici o reprezentanță nu mai pune senzori vechi, clienții sunt amânați câteva zile sau 1-2 săptămâni pentru a li se monta senzorul nou - 166395443R.

                        2. Inclusiv cei care ajung în service pentru o revizie și care nu au avut niciodată senzorul defect vor avea senzorul (încă perfect funcțional) înlocuit cu senzorul nou - 166395443R, dacă nu e pe stoc atunci, clientul e rechemat imediat ce apare.
                        Da, s-a luat decizia sa se schimbe tot lotul de senzori sa nu mai existe discutii ulterior. OTS-ul este albastru si impacteaza tot ce are GPL de fabrica LR versiunea asta. (clio si captur de la reno parca)

                        Comment


                        • Originally posted by Gil26 View Post
                          In captura pe care si atasat-o este doar tensiunea bateriei iar asta consider cam irelevant si nu asa se masoara o baterie,
                          Iti las niste materiale de studiu gasite in graba pe goagle



                          Open Circuit Voltage is the potential difference between positive and negative terminals when no current flows and the cell is at rest.


                          Download scientific diagram | Relationship between open circuit voltage (OCV) and state of charge (SOC) of the normal battery pack.  from publication: Detection Method for Soft Internal Short Circuit in Lithium-Ion Battery Pack by Extracting Open Circuit Voltage of Faulted Cell | Early detection of internal short circuit which is main cause of thermal runaway in a lithium-ion battery is necessary to ensure battery safety for users. As a promising fault index, internal short circuit resistance can directly represent degree of the fault because it... | Circuits, Lithium Ion Batteries and Battery | ResearchGate, the professional network for scientists.


                          Sunt destui ani de analiza in spatele acestui OCV si te-ai gasit tu sa zici ca nu iti convine

                          P.S - nici macar nu trebuie sa ma crezi pe mine - haha

                          Comment


                          • E o vorba pe care o stiu de foarte multa vreme: teoria ca teoria dar practica ne omoara, iar asta din pacate este perfect valabil pentru tot ceea ce ai "sustinut", dovada si foarte multele probleme tehnice cu bateria, sistemul de incarcare si gestionare a energiei la L&S3, asta egal de ceea ce tot incerci tu sa "arati", plus ca referitor la OCV-ul asta mirabolant chiar tu ai scris asta:

                            Originally posted by punktnet View Post
                            Da, vezi si la 100% cum sa nu. ....
                            In situatia in care vehiculul ruleaza mai mult de 16 ore / zi sau pauzele intre doua rulaje sunt de sub 8 ore, sistemul nu are timp sa faca masuratoarea OCV si atunci apare o neconcordanta, UPC-ul vede ultima valoare OCV ca fiind corecta si trateaza bateria ca fiind buna, cand de fapt este posibil ca bateria sa fie descarcata si are nevoie de tensiune mai mare.
                            Valabil si invers, daca se inregistreaza un OCV sub normal, UPC va pompa tensiune in baterie sa o incarce chiar daca ea este in plaja de peste 85%....
                            si cred ca este destul de clar pentru toata lumea ca OCV-ul asta e o balarie implementata aiurea, iar din pacate sunt foarte multi posesori de L&S3 inclusiv colegi de forumuri romanesti si straine care au tot schimbat bateria, senzorul de curent, etc... la un timp destul de scurt dupa achizitionarea masinii.

                            Comment


                            • Originally posted by punktnet View Post

                              Da, s-a luat decizia sa se schimbe tot lotul de senzori sa nu mai existe discutii ulterior. OTS-ul este albastru si impacteaza tot ce are GPL de fabrica LR versiunea asta. (clio si captur de la reno parca)
                              apare undeva aceasta chemare? ca sunt 100% sigur ca nu vor schimba ei asa de buna voie, doar daca le atragi atentia. ca am intrat in cont my dacia si nu apare nimic (masina din octmbrie 2021)

                              Comment


                              • Deocamdată apare doar în sistemul de gestiune Dacia - LA TOATE MAȘINILE CU ECO-G 100 - OTS culoare Albastră - adică care se efectuează la prima intrare în service a mașinii, indiferent de motiv, garanție, revizie, etc.

                                Cică o să trimită Dacia și scrisori, în cursul anului, bănuiesc.
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google