Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sunt taaaaaaaaaaaaaaare curios daca luni o sa faca by defalut. nu o sa le zic eu si ii las. la final, o sa ii intreb de acest ots, daca a fost facut ))

    Comment


    • Nu îl pot executa decât dacă au senzorii noi pe stoc. De exemplu la Dacia Buzău nu au acum, abia săptămâna viitoare ajung.

      Dacă nu îi au pe stoc ar trebui să-ți spună de OTS și că o să te sune când îi au.
      Last edited by DFA; 3 February 2023, 12:05. Reason: spelling
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Da, dar apoi mai trebuie ca si acest nou senzor sa rezolve problema, tinand cont ca anul trecut pe la inceputul lui decembrie s-a scris asta:
        quote=punktnet,5 Dec 2022, 10:23]
        S-a facut o analiza fulger de catre LandiRenzo la peste 100 statii GPL din zona de sud a tarii din cauza aparitiei brusc a multor probleme pe senzorii de pe rampa de injectie.
        ...
        Din surse neoficiale, exista in lucru o directiva care va duce la refuzul inlocuirii pieselor defecte din cauza calitatii gazului, eu personal sunt curios cum se va verifica in service vaporizarea GPL-ului din rzervor
        au mai fost si sarbatorile de iarna, etc... apoi acum o saptamana asta:
        Originally posted by punktnet View Post
        Sunt 2 OTS pentru inlocuirea senzorilor de gaz, 0DQW si 0DDR in caz ca sunteti curiosi despre ce este vorba.
        Dupa cum am zis sunt prioritare cazurile in care au fost schimbati senzorii si defectiunea a revenit.
        Cine nu are aceasta problema de 2 ori nu primeste noua referinta.
        timpul in care s-a dezvoltat si "solutionat" cauza problemei pare destul de scurt.
        (si mai sunt din pacate ex de probleme "tratate" pe repede-inainte la care nu a fost rezolvata cauza radacina).
        Insa este bine ca macar acum cei de la Dacia via LandiRenzo au admis ca nu doar "gazul" si clientul sunt vinovati ci si senzorul minune are "buba" lui.
        Ramane de vazut (si citit) daca la cei care il vor schimba va fi si rezolvata definitiv problema.

        Comment


        • Originally posted by paul_damian View Post
          Sunt dator cu un update, in special pentru colegii care m-au ajutat mult, stiti care sunteti :-)

          Problema initiala a fost cea a nenumaratelor mesaje "Prioritate incarcare baterie", nefunctionare Stop&Start, rateuri in alte sisteme care depindeau de partea electrica, tensiune permanent 15,2V.

          Am reclamat problema in garantie, reclamatia mea a ajuns la un nivel superior, iar ulterior, acum doua saptamani, a fost schimbata bateria cu una Renault, precum si tot ansamblul care continea senzorul de curent. Inainte de asta a fost schimbat accidental si ECU UPC-EMM.

          De atunci nu au mai aparut nici un fel de probleme. S&S intra mereu, tensiunea variaza in functie de starea de incarcare a bateriei si mersul in accelerare sau decelerare, etc, asa cum e de asteptat. Nu mai apar mesaje (singurele au fost "Prioritate confort termic" si "Prioritate motor pornit") si totul functioneaza ok. Tensiunea n-a mai urcat niciodata dincolo de 15,0V.
          Singura problema care am observat-o de atunci a fost ca uneori modulul de SOS nu-si mai aprinde LED-ul verde - nici cel rosu, e pur si simplu stins, nu apar mesaje de eroare.

          Acest test l-am facut dupa ce masina a stat in garaj 24h:

          Bateria noua si comportamentul tensiunii:

          Inca o data, va multumesc pentru ajutor!

          V-am pa!
          Revin la problema. Rezolvarea a durat cam o jumatate de an. Acum situatia e din nou ca la inceput. Am reclamat-o la garantie, vedem ce se intampla mai departe. Va tin la curent (pun intended )

          Comment


          • Originally posted by Gil26 View Post
            Da, dar apoi mai trebuie ca si acest nou senzor sa rezolve problema, tinand cont ca anul trecut pe la inceputul lui decembrie s-a scris asta:

            au mai fost si sarbatorile de iarna, etc... apoi acum o saptamana asta:

            timpul in care s-a dezvoltat si "solutionat" cauza problemei pare destul de scurt.
            (si mai sunt din pacate ex de probleme "tratate" pe repede-inainte la care nu a fost rezolvata cauza radacina).
            Insa este bine ca macar acum cei de la Dacia via LandiRenzo au admis ca nu doar "gazul" si clientul sunt vinovati ci si senzorul minune are "buba" lui.
            Ramane de vazut (si citit) daca la cei care il vor schimba va fi si rezolvata definitiv problema.

            Și încercați de fapt să spuneți ce cu această postare?
            Citați două postări neoficiale de pe un forum, în unul dintre ele și scrie " surse neoficiale". V-am tot citit ultimele intervenții în topicul acesta, pe lângă că nu transmit nimic, mai și era o urmă de atac parcă la adresa lui punktnet si DFA de parca ei ar fi purtatori de cuvant ai Dacia și nu doi oameni care ajută cu ce pot.
            E bine că măcar abordați problema cu impresii personale și "surse neoficiale" de pe forumuri.

            Comment


            • Pe scurt as putea sa raspund cu aceeasi intrebare: ce incercati sa spuneti cu aceasta postare? (in care se face referire doar la persoana \persoane fara sa ”transmita” nimic altceva si nici macar un singur cuvant legat de vreo problema tehnica).
              Sau putin mai detaliat:
              1. Am scris ca schimbarea senzorilor ”buclucasi” este (poate) conditia necesara dar nu neaparat si suficienta pentru rezolvarea problemei cu instalatia GPL, iar timpul scurt poate sa fie unul din factori, tocmai de aceea am si citat (in decembrie era in lucru directiva aceea prin care nu se mai inlocuiau senzorii defecti, cauza fiind calitatea gazului) dar am scris destul de clar ca este bine ca cei de la Dacia via LR au acum cel putin un alt mod de abordarea a problemei, ramane de vazut daca asta va rezolva definitiv problema(ele).
              2. Nu este absolut nicio o urma de atac la adresa celor doi colegi, cu punktnet nu am fost de acord in privinta sistemelor si problemelor cu bateria, circuitul de incarcare, gestionarea energiei masinii si acelui OCV, dar am scris de cateva ori ca apreciez faptul ca ofera informatii ”din interior”, doar ca ex (sunt mai multe):
              ... Dar pentru colegii cu masinile din aceasta sectiune nu sunt prea multe disponibile, doar cativa colegi altruisti mai ofera cateva, iar faptul ca doresti sa ajuti este de apreciat ​​​​. Toata stima pentru asta! ​​​​​​​​​​​
              .......
              OK atunci, keep up the good work ... si asteptam cu interes si alte informatii utile (si daca se poate cat mai detaliate) ​​​​​​​​​​​
              ....
              Iar legat de colegul DFA chiar ai ”dat cu nuca in perete”, posturile #2148 si #2147 au fost aproape in acelasi timp, am dat si ”Like” postului sau la fel ca la multe altele si inca de cand a devenit membru pe acest forum am scris ca va aduce plusvaloare, tocmai pentru ca stiam activitatea sa si pe alt forum, am scris de nenumarate ori (nu mai caut acum toate posturile, sunt mult prea multe) ca informatiile pe care le ofera sunt foarte interesante si utile celorlalti, bine detaliate structurate si explicate, etc..., vezi doar ex si postul meu de aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...78#post3673278
              mai adaug acum (din graba am uitat asta acolo) ca ii si multumesc pentru timpul si efortul sau in colectarea, analiza si prezentarea acestor date ​​​​​.
              Si sa fie foarte clar pentru toata lumea (chiar daca fiecare intelege ceea ce poate \doreste) ca DFA
              NU este ” purtator de cuvant al Dacia”, plus ca si el acolo a scris cam acelasi lucru (chiar daca in paranteza) pe care l-am scris si eu anterior in #2148.

              PS: cred ca cei care vor schimba acesti senzori pot posta in acel topic (aici fiind unul general de probleme tehnice), informatiile vor fi mai bine structurate (si cred ca ajuta la ”statistica”) si usor de gasit, plus ca experientele lor pot sa fie de ajutor si celorlati.
              Si inchei postul mai lung (cer scuze pentru asta ) cu aceeasi parere: Sa speram ca noul model de senzor va rezolva definitiv problema aceasta neplacuta si des intalnita de ceva vreme.
              Sa auzim numai de bine!
              Last edited by Gil26; 4 February 2023, 07:25.

              Comment


              • Originally posted by paul_damian View Post

                Revin la problema. Rezolvarea a durat cam o jumatate de an. Acum situatia e din nou ca la inceput. Am reclamat-o la garantie, vedem ce se intampla mai departe. Va tin la curent (pun intended )
                In primul rand tin sa iti multumesc pentru faptul ca ai revenit cu un update la aceasta problema.
                Apoi regret ca aceasta a reaparut, sper sa o rezolvi definitiv pe garantie si asteptam cu interes orice informatii legate de asta, experienta ta ar putea sa fie de folos si altor colegi cu aceesi problema (iar daca tin bine minte la tine a fost schimbata atat bateria cat si senzorul de curent, nu mai stiu insa daca ai facut si un update de soft).
                Oricum ai fost printre primii colegi de pe acest forum care ai oferit date concrete si ai facut masuratori clare si mai ales corecte ale bateriei, cine doreste poate sa citeasca si sa vada capturile tale atat inainte cat si dupa inlocuirea componentelor, sunt destul de clare, asa se masoara o baterie (si eu sunt ”old school”) tinand cont de U, SOC, SOH, Ri iar daca se poate si parametri aferenti cititi in\de softul masinii.
                Ulterior si alti colegi au mai oferit valori si experiente pe acest topic, cred ca se poate vedea destul de clar ca bateria, sistemul de incarcare si gestionare al energiei NU functioneaza asa cum trebuie, plus ca si pe forumurile straine sunt din pacate alte foarte multe (ne)cazuri asemantoare, au fost si useri care au schimbat baterii dupa bateri la un timp destul de scurt dupa achizitionarea masinii (unii chiar cu alta marca daca tin bine minte Exide) si tot au avut ulterior probleme, etc...

                Este evident ca la multe masini L&S3 produse sistemul ”ingenuncheaza” destul de repede chiar si o baterie noua \buna, egal de ceea ce s-a ”sustinut” anterior cu OCV-ul asta minune foarte ”inteligent” facut si implementat plus acele ”materiale de studiu gasite in graba pe goagle” lasate aici, mi-am facut putin timp si am ”studiat” link-urile, primele doua nu sunt ”functionale” iar cu al treilea chiar m-am amuzat putintel, atasez si trei capturi din acel ”studiu” pentru cine nu doreste sa mai caute, tot cu un ”hahaha” in incheiere.

                PS: si problema acesta pare una asemanatoare cu cea a senzorilor GPL (poate doar la o alta ”scala”), la fel de neplacuta si des intalnita la masinile produse si sa speram ca macar la cele care se vor fabrica de acum incolo va fi rezolvata, chiar daca poate nu este una chiar asa de simpla (pare atat o problema SW cat si HW) si cei de la Dacia o vor aborda si pe aceasta in mod corespunzator (iar ca proiectarea, dezvoltarea, testarea si implementarea sistemelor de pe masina NU se bazeaza pe niste ”studii” gasite in graba pe ”goagle”).
                Attached Files
                Last edited by Gil26; 4 February 2023, 08:44.

                Comment


                • Calitatea senzorilor de PT GPL Landi este in discutie cam de un an, din 2021 octombrie cand incepusera sa fie multe cazuri.
                  De la un furnizor de rang 2 (adica furnizor al lui LR) s-a trecut la furnizor de rang 1 (adica furnizor pentru GR) si de aici procedural a durat mai mult.
                  Deci, solutia nu este facuta pe genunchi in cateva zile, sunt aproape 13 luni de cand se studiaza cazul cu cei de la Dell'orto sa se spele rusinea LR...

                  Daca nu va convine la 2-3 ce postez eu pe aici, nu e problema mea, le convine la restul poate
                  Legat de stop/start - mesajul cu prioritizare incarcare baterie, din ce imi amintesc, nu este un mesaj de eroare si este tratat in manualul de utilizare. Si in service sunt instruiti sa spuna la fel, nu va bateti capul, daca valoarea OCV este buna, nu se schimba nimic pe garantie.

                  Spor.

                  Comment


                  • Prima pornire ratata, am dat la cheie de 2 ori luuung pana a luat-o. Bateria avea 12.6v, afara 0C, benzina din rezervor sub 2 saptamani vechime, masina nu fusese pornita de 4 ore (apa rece, a trecut dupa cateva minute pe gaz). De invartit invartea de puteam sa plec pe electromotor ca hibridele...nu merg pe distante scurte, S&S intra normal (cand il uit pornit), periodic mai fac un drum pe benzina sa nu se strice in rezervor, masina are 14ooo km. Sa nu ziceti volanta...astept sa vad daca a fost un pitic de calculator sau se repeta problema

                    Comment


                    • Originally posted by punktnet View Post
                      Legat de stop/start - mesajul cu prioritizare incarcare baterie, din ce imi amintesc, nu este un mesaj de eroare si este tratat in manualul de utilizare. Si in service sunt instruiti sa spuna la fel, nu va bateti capul, daca valoarea OCV este buna, nu se schimba nimic pe garantie.
                      Eu nu am reclamat la garantie faptul ca imi apar mesajele acelea, am reclamat pur si simplu ca nu functioneaza, din nou, de luni de zile Stop&Start, care este o functie "marketată/instalată/(plătită)", ca sa-l citez din nou pe colegul torquemada , si, as putea adauga, obligatorie pentru omologarea de tip.

                      Comment


                      • Originally posted by daymaker View Post
                        Pe mine m-au programat pentru constatare peste o săptămână
                        Nu au zis nimic de OTS. Poate pana atunci se afla si la Buzău.
                        Am avut noroc, au avut sezori pe stoc si am rezolvat problema in aceeasi zi

                        Noul senzor cica e facut de LR, vechiul era Continental.

                        Au reprogramat si calculatorul de GPL.

                        Untitled.png 20230206_155645.jpg
                        Last edited by daymaker; 6 February 2023, 17:02.

                        Comment


                        • Senzorul nou nu mai e de la LR (Continental) ci de la Dell'Orto SpA.

                          Iar reprogramarea (care e obligatorie pentru toate mașinile care intră în service) e pentru acces la OBD2 - nu pentru GPL - se coboară nivelul de securitate al SGW (Secure GateWay) / Gateway UCE la - Funcționalitate: Operații de bază (citirea stărilor și parametrilor, citirea și ștergerea defectelor) ca fiind AUTORIZATĂ (deci acum se pot citi parametrii, dar nu se pot modifica);
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • Inseamna ca tanti aia de la receptie e mai priceputa ca mine.. canci...​

                            Ma intrebam si eu daca tot face LR senzor de ce nu au pus de la inceput acest senzor.

                            Pe 15 feb. ma duc iar la ei sa-mi schimb 2 chedere si sa rezolv cu zgomotul aerotermei.
                            Last edited by daymaker; 6 February 2023, 19:01.

                            Comment


                            • Consider foarte buna si legitima intrebarea \nedumerirea aceasta:
                              Originally posted by daymaker View Post
                              ...Ma intrebam si eu daca tot face LR senzor de ce nu au pus de la inceput acest senzor.
                              Iar daca ”caliatea senzorilor de PT GPL Landi este in discutie cam de un an” atunci de ce cei de la Dacia in decembrie erau pregatiti sa dea directiva aceea prin care NU se mai schimba niciun senzor pe garantie ”bazati” pe acel ”studiu fulger” al celor de la LR privind caliatea gazului si NU ca senzorul lor minune este ”buba”?
                              Iar rusinea NU este a celor de la LR , rusinea este a celor de la Dacia, clientul a cumparat o masina Dacia si nu cred ca il intereseaza de tot felul de furnizori Tier1 sau Tier2 ce ”fac 2pi cu bolta” peste producatorul auto care s-a complacut in jocul lor fara sa ia masurile corecte necesare inca de la bun inceput, dar care bine ca s-a trezit macar in al 12 ceas cand efectiv a ”explodat” problema aceasta (plus ca ramane de vazut daca noul ”supersenzor” va rezolva complet si definitiv problemele).

                              Legat de S&S daca sistemul nu este functional (la fel si altele), daca bateria este descarcata mult prea repede (sunt cazuri chiar la cateva luni dupa achizitie), daca senzorul de curent baterie este defect, etc ... cred ca este o problema pe care daca cei de la Dacia o trateaza la fel ca si pe cea cu senzorul minune, ii instruieste pe cei din reprezentante sa spuna la fel ca ”asa face toate domne’ .... nu va bateti capul ” bazati doar pe acest mirabolant OCV si asteapta pana cand si aceasta ”bubuie” atunci este cam tot de ”rusinica” Dacia si NU vreun furnizor de nu stiu ce ”rang”.
                              Plus ca nu am gasit despre ”mesajul cu prioritizare incarcare baterie" care nu este un mesaj de eroare unde anume ”este tratat in manualul de utilizare”.

                              Si egal de cei ii convine sau nu unuia sau altuia aceste doua probleme (plus celelate ex turbina, AC, aeroterma, Medianav, etc...) si foarte multele (ne)cazuri cu acestea clientul a cumparat o masina noua Dacia si doreste ca toate sistemele pentru care a platit sa fie functionale si NU sa tot mearga prin reprezentante sa ii tot fie schimbate piese de la furnizori de tot felul de ”ranguri” pe baza a multe OTS-uri ”colorate”, pierzand timp si nervi uneori si fara sa ii fie rezolvata complet si definitiv problema.
                              Last edited by Gil26; 6 February 2023, 19:40.

                              Comment


                              • Stiu ca la Ford se putea face, din soft, trecerea de la incarcarea inteligenta la cea clasica. Era deja implementata, doar se selecta optiunea. E posibil sa se faca si la L3/S3 acelasi lucru? Eu as fi interesat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google