Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by daymaker View Post
    De ce il lasi 3 minute la relanti? Nu mai e masina cu carburator sa-l lasi sa se incalzeasca...
    Da, dureaza foarte mult incalzirea...
    Este gresit ce spuneti dvs. Motorul si uleiul fiind reci,la prima pornire dimineata,trebuie lasate cateva min sa se incalzeasca pe loc la relanti ,sa circule uleiul prin tot circuitul de ungere, dupa care te pui in miscare. Asta daca nu vrei sa ai uzuri si sa protejezi motorul.Bafta
    ​​​​​​

    Comment


    • Originally posted by mesterelu View Post
      ....Asa de mult dureaza la motoarele acestea incalzirea?
      La -50C la ECO-G 100 cu climatronic antigelul atinge 450​C pe la ~ 3km parcurși - în timpul ăsta climatronicul (pe AUTO) face doar încălzire/dezaburire progresivă parbriz (crește progresiv turația ventilației).

      Comutarea pe GPL are loc MULT înainte ca antigelul să atingă 450​C​.

      Apoi antigelul atinge pragul de 560​C care permite comutarea încălzirii la picioare+parbriz pe la ~ 4-5km parcurși (cu reducerea turației de ventilație). La scurt timp climatronicul taie încălzirea parbrizului și o lasă doar la picioare.

      Mult mai mult durează până atinge următorul prag de 780​C​, pe la 10-15km​ parcurși.

      La ECO-G 100 temperatura la nivelul chiulasei este mai mare și automat încălzirea e mai rapidă - din cauza asta și bujiile se înlocuiesc de 2 ori mai repede (30.000km) decât la 1.0 TCe 90 (60.000km).
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Originally posted by DFA View Post


        La ECO-G 100 temperatura la nivelul chiulasei este mai mare și automat încălzirea e mai rapidă - din cauza asta și bujiile se înlocuiesc de 2 ori mai repede (30.000km) decât la 1.0 TCe 90 (60.000km).
        How does the higher temperature arise?



        Comment


        • La 1.0 TCE temperatura era de 79-80C dupa 12 km parcursi! La -3 grade Celsius exterior!
          SI nu am fortat climatizarea!
          Am stat chiar cu geaca pe mine in masina!



          Ce intrebare am, de ce grilele de la radiator nu se inchid la temperaturi negative, pentru a permite incalzirea acestor motoare mici?!?

          Comment


          • Originally posted by logandriver3 View Post
            How does the higher temperature arise?
            I
            In the case LPG is used in SI engines, the burning rate of the propane is faster than the burning rate of gasoline. On other words, propane burns more rapidly and thus the burning process in the engine occurs in shorter times than gasoline engine. Thus, the combustion duration of propane is decreased. ..... As a consequence of rapid combustion of propane, the cylinder pressures and temperatures predicted for LPG are higher than those obtained for gasoline. The increase in the cylinder pressure is about 1-20%. .....
            Source: https://www.researchgate.net/publica...al_combustion_ engines_in_the_aspect_of_economy_performance_envir onment_and_sustainability



            ------------------

            Also, see the paper "Effects of LPG Fuel on Catalyst Temperature of a SI Engine under Real Life Driving Conditions​" - for debunking the myth that burning LPG produces catalyst temperature increase.​

            https://www.researchgate.net/publica...ing_Conditions
            Last edited by DFA; 20 December 2022, 16:10. Reason: spelling
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Originally posted by NFS Guru View Post
              Mi s-a spus ca doar daca aveam clima automata era mai ok, pentru ca aceea avea incalzire si pe o rezistenta electrica!
              Din câte știu eu, doar variantele cu 1.5dCi aveau aerotermă cu încălzire suplimentară electrică, cu 2 rezistențe.

              Nu știu ca climatronicul de pe Logan/Sandero III să fie la fel...
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • Originally posted by Leo0608 View Post
                Motorul si uleiul fiind reci,la prima pornire dimineata,trebuie lasate cateva min sa se incalzeasca pe loc la relanti ,sa circule uleiul prin tot circuitul de ungere, dupa care te pui in miscare. Asta daca nu vrei sa ai uzuri si sa protejezi motorul.Bafta
                Cele mai mari uzuri în motor sunt când uleiul are mai puțin de 80-900 Celsius - deci, odată terminată faza de pre-încălzire pornește la drum - încălzirea motorului se face în mers - nu pe loc!!!!

                Stând pe loc la ralanti doar mărești uzura de aiurea, nu ai nici un beneficiu PENTRU MOTOR, din contră...
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Originally posted by DFA View Post
                  Source:
                  I prefer this source with real measurement results http://web.archive.org/web/201311050...myb5ffy2nt.pdf

                  Page 16 and 22 Petrol, Page 17 and 23 GPL, Page 18 and 24 Difference diagram GPL colder than petrol
                  Page 42 Summary of all measurement results​

                  Comment


                  • Originally posted by DFA View Post
                    Cele mai mari uzuri în motor sunt când uleiul are mai puțin de 80-900 Celsius - deci, odată terminată faza de pre-încălzire pornește la drum - încălzirea motorului se face în mers - nu pe loc!!!!

                    Stând pe loc la ralanti doar mărești uzura de aiurea, nu ai nici un beneficiu PENTRU MOTOR, din contră...
                    stau 5 min iarna pe ger. In rest 2 min vara.
                    ​​​​​​

                    Comment


                    • Originally posted by NFS Guru View Post
                      La 1.0 TCE temperatura era de 79-80C dupa 12 km parcursi! La -3 grade Celsius exterior!
                      SI nu am fortat climatizarea!
                      Am stat chiar cu geaca pe mine in masina!



                      Ce intrebare am, de ce grilele de la radiator nu se inchid la temperaturi negative, pentru a permite incalzirea acestor motoare mici?!?
                      Grila se inchide, azi dimineata au fost -4 grade si s-a inchis.

                      Comment


                      • Cum se verifica? Aratase cineva un clip cu sistemul ala de voleti care se inchideau, dar nu-l mai gasesc.
                        Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                        Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                        Comment


                        • Dimineața, când e rece, pornești motorul și apoi te uiți la radiator, jos de tot..., ar trebui să fie închiși voleții...
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • Mersi, hai ca intre timp am dat si de clip:

                            videoclip, distribuire, telefon cu cameră, videotelefon, gratuit, încarcă
                            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                            Comment


                            • Originally posted by Leo0608 View Post
                              Este gresit ce spuneti dvs. Motorul si uleiul fiind reci,la prima pornire dimineata,trebuie lasate cateva min sa se incalzeasca pe loc la relanti ,sa circule uleiul prin tot circuitul de ungere, dupa care te pui in miscare. Asta daca nu vrei sa ai uzuri si sa protejezi motorul.Bafta
                              Nu zice nimeni sa dai cheie si sa pleci in secunda 2 la minus 10 grade, dar cred ca 20-30 secunde sunt arhisuficiente "sa circule uleiul". Uite ce zice manualul.

                              Screenshot 2022-12-21 175246.jpg

                              Originally posted by Leo0608 View Post
                              stau 5 min iarna pe ger. In rest 2 min vara.
                              ​2 minute vara, pe bune?!
                              Last edited by daymaker; 21 December 2022, 18:58.

                              Comment


                              • Care ati avut probleme cu trecerea pe GPL ? Am avut un drum lung de facut si am plecat din Bucuresti la -2 grade, cu full benzina si gaz. Masina nu a trecut pe GPL nici dupa 30 de minute de mers pe autostrada. Cand in sfarsit a trecut, la cea mai mica acceleratie trecea pe benzina cu un mic sut. Dupa multe treceri GPL-benzina a ramas pe benzina. Am prins o bariera la Mizil si am incercat sa apas pe butonul de GPL, nimic mort. Am oprit motorul complet si l-am repornit si a trecut pe gaz. A mers ok restul drumului si nu a mai facut figuri. E prima data cand imi face asemenea figuri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google