Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ai acolo vreo 2 probleme diferite...


    A. Dacă la sarcină mai mare cu motorul cald trece pe Benzină și înapoi pe GPL pot fi mai multe cauze:

    1. Ai în rezervor GPL rămas neconsumat de mai demult, din vară?;
    2. E posibil ca GPL-ul din rezervor să fie de o calitate dubioasă;
    3. Vaporizare restricționată - când mai face așa poți încerca să vezi dacă e o problemă de vaporizare activând ECO - dacă cu ECO e stabil pe GPL atunci fluxul de vaporizare e restricționat, fie de mizerie în vaporizator, fie GPL-ul conține și altceva decât propan și butan;
    4. Senzorul de presiune GPL dă să moară;
    5. Un injector GPL e parțial defect;
    6. Toată rampa de injectoare e parțial defectă;
    7. UCE Injecție GPL defect;

    1-3 se pot rezolva de șofer;
    4-7 se pot rezolva doar cu diagnosticare statică sau în mers;

    Note privind clasele de GPL, conform EN 589:
    GPL de Iarnă = 60% propan, 40% butan.
    GPL de Vară = 40% propan, 60% butan.
    Schimbarea se face pentru a se menține presiunea de vaporizare tot timpul aceiași.


    ​B. atunci când butonul LPG de pe bord nu răspundea la comenzi a însemnat că a avut loc o eroare de injecție pe partea de GPL și mașina a dezactivat injecția GPL - nu are neapărat legătură cu punctul A.
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • Am patit-o si eu azi dimineata, a trecut pe benzina la o acceleratie mai viguroasa. Fenomenul s-a repetat cand am incercat reproducerea lui. Dupa accelerare a trecut singura inapoi pe gpl. E prima data cand patesc si am mai mers cu ea la temperaturi negative similare -5C.
      De la ultima alimentare am si consumul marit cu aproape 1l, traseu zilnic neschimbat. E cel mai mare consum in 13k km de cand am masina, asa ca am sanse sa fie doar gazul de calitate indoielnica.
      Astept realimentarea si ma ingrijorez dupa...

      Comment


      • Originally posted by sapte62 View Post
        Am patit-o si eu azi dimineata, a trecut pe benzina la o acceleratie mai viguroasa. Fenomenul s-a repetat cand am incercat reproducerea lui. Dupa accelerare a trecut singura inapoi pe gpl. E prima data cand patesc si am mai mers cu ea la temperaturi negative similare -5C.
        De la ultima alimentare am si consumul marit cu aproape 1l, traseu zilnic neschimbat. E cel mai mare consum in 13k km de cand am masina, asa ca am sanse sa fie doar gazul de calitate indoielnica.
        Astept realimentarea si ma ingrijorez dupa...
        Salut . De la ce benzinarie ai alimentat ?

        Comment


        • Ieri m-a abordat in parcarea de la un Kaufland un tip, posesor tot de Logan pe GPL, sa ma-ntrebe daca am experimentat aceste decuplari de pe GPL. Pana acum, in ~28.000 km, n-am avut asa ceva. Tipul spunea ca anterior, la o problema similara, i s-a inlocuit un senzor, dar dupa o vreme a-nceput sa se manifeste din nou problema.
          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

          Comment


          • Da, un senzor T-MAPC97 pe moarte poate provoca aceste simptome - am menționat mai sus - după care moare de tot și comutarea pe GPL e imposibilă până când nu este schimbat.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Originally posted by DFA View Post
              4-7 se pot rezolva doar cu diagnosticare statică sau în mers;
              Direct GPL diagnosis is not difficult, with https://www.serviceapplications.net/...or=plus_max_RE and https://gazmagazin.ro/interfata-diag...chip-ftdi.html To activate the software for free, send me a private message.


              Comment


              • Originally posted by sapte62 View Post
                Am patit-o si eu azi dimineata, a trecut pe benzina la o acceleratie mai viguroasa. Fenomenul s-a repetat cand am incercat reproducerea lui. Dupa accelerare a trecut singura inapoi pe gpl. E prima data cand patesc si am mai mers cu ea la temperaturi negative similare -5C.
                De la ultima alimentare am si consumul marit cu aproape 1l, traseu zilnic neschimbat. E cel mai mare consum in 13k km de cand am masina, asa ca am sanse sa fie doar gazul de calitate indoielnica.
                Astept realimentarea si ma ingrijorez dupa...
                Sunt in aceeasi situatie la aprox acelasi numar de km.

                Eu dau vina, cel putin momentan, pe gazul de la o statie "no name" TTG str Frasinet Buzau, DFA cred ca o stie.

                Pana acum am alimentat de la un partener Rompetrol FLAGAS SRL si nu fost probleme.

                Fie gazul este prost fie e doar o coincidenta nefericita alimentarea de acolo cu scaderea temperatorilor, ramane de vazut dupa realimentare.

                Comment


                • Originally posted by daymaker View Post
                  Eu dau vina, cel putin momentan, pe gazul de la o statie "no name" TTG str Frasinet Buzau, DFA cred ca o stie.
                  Da, o știu, trec mai mereu pe lângă ea.
                  De la TTG bag GPL doar în butelia de aragaz a socrilor...

                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by mircionesb View Post

                    Grila se inchide, azi dimineata au fost -4 grade si s-a inchis.
                    Salut!
                    O Sa monitorizez mai atent situatia!
                    Cei drept, astazi la -2 grade, am pus pe cineva sa porneasca masina, si eu, am stat in fata cu ochii spre radiator! S-au inchsi si redeschis imediat!
                    Mai degraba ca un fel de verificare a sistemului. Am scos masina in strada si tot deschise erau. Cei drept m-am luat cu treburile si nu am verificat la destinatie daca erau inchise sau deschise!

                    O sa pun GoPro -ul pe ele pe viitor!

                    Comment


                    • Am alimentat de unde fac plinul intotdeauna, Mol. Aceleasi 2 benzinarii, depinde unde ma prinde nevoia. Am incercat din nou o acceleratie mai puternica si fenomenul e reproductibil. Astept consumarea rezervorului si vad daca e de la calitatea gazului sau sap mai departe conform punctelor expuse de colegul DFA

                      Comment


                      • Originally posted by daymaker View Post

                        Sunt in aceeasi situatie la aprox acelasi numar de km.

                        Eu dau vina, cel putin momentan, pe gazul de la o statie "no name" TTG str Frasinet Buzau, DFA cred ca o stie.

                        Pana acum am alimentat de la un partener Rompetrol FLAGAS SRL si nu fost probleme.

                        Fie gazul este prost fie e doar o coincidenta nefericita alimentarea de acolo cu scaderea temperatorilor, ramane de vazut dupa realimentare.
                        Azi am alimentat de Lukoil si se pare ca s-a rezolvat problema.
                        Last edited by daymaker; 23 December 2022, 14:40.

                        Comment


                        • din tot ce am testat pana acum... clasamentul meu personal dupa 40mii km sta cam asa

                          Benzina
                          1. Omv
                          2. Rommpetrol
                          3. Lukoil (95+ doar)

                          GPL
                          1. Rommpetrol
                          2. Omv
                          3. Lukoil

                          Comment


                          • Bun, azi la +4C nu a mai sarit pe benzina...si mi-am dat toata silinta. Apropo, suna bine motorul pe la 5k turatii. Tinand cont ca ieri erau aprox -4C trag concluzia ca problema e vaporizare insificienta cauzata de o formula gpl nepotrivita pentru temperaturi negative. Conduc prin Bucuresti si imprejurimi, pana zilele trecute nu au fost sub 0C. Astept sa fiu corectat, dar cred ca am scapat de varianta "defectiune tehnica la sistemul gpl"

                            Comment


                            • Originally posted by daymaker View Post
                              Alta anomalie a climatizarii.
                              Dimineata am lasat pe functia "vedere clara".
                              In seara asta cand am plecat de la munca, aeroterma "moarta" nu mai sufla deloc indiferent setare si de directia aerului sau nivelul de ventilatie.
                              Am "masat" un pic panoul de sigurante si si-a revenit.
                              Cu ocazia asta am descoperit ca panoul de sigurante e de tot rasul, se misca sigurantele alea zici ca sunt dintii lu' bunicu'
                              Am fost la reprezentanta si mi-au inlocuit o siguranta cu una "mai solida" de vreo 2 saptamani nu a mai facut figuri.

                              Comment


                              • A venit si rindul meu sa schimb senzorul cu problema comutarii pe gpl dupa 45000 km,am asteptat cam 10 zile comanda ,programare si acum e ok,Nu am tinut cont de unde am alimentat cu gpl ptr.mine cel mai bun gpl e cel mai ieftin.....acceptabil si pretul benzinei acum. Am beneficiat si de o actualizare soft, se pare ca vor fi rechemari in service pe tema asta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google