Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cel mai mare pericol pentru motoare, il reprezinta uleiurile contrafacute, nicidecum dacia oil.
    Daca ar fi fost asa, am avea sute de cazuri, cu motoare cazute; un ulei slab, face ravagii internelor, fara sa ajunga la prea multi km. Cum dovezi, in afara de perceptiile senzoriale, nu avem, mai bine ne abtinem sa-l catalogam ca slab. Eu spun de pluton, mediu, dar nu slab. Fisa uleiului dacia este in oglinda cu aia a lui SXR 5w30, de la Elf; acelasi ulei, prin urmare.
    Atat timp cat nu avem dovezi elocvente, nu putem spune fara sa gresim ca, renault recomanda pentru motoarele sale, un ulei slab. Care ar fi logica?
    Last edited by IancuMIC; 11 September 2016, 10:58.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Parerea mea conteaza doar pentru masina mea.

      Din ce stiu, nu e infractiune sa ti se para un ulei slab si sa afirmi asta public.
      Logic pentru care Renault in cardasie cu Elf isi lauda copilul comun e banul, loveaua.

      Poate doar la naivi...eu sunt insa satul de produse "ieftine si bune".
      Vad ca ma cataloghezi naiv, dar eu personal nu as da oricat ca sa pun ulei doar in reprezentanta.

      Acum 10 ani un TV CRT diagonala 54 cm costa 10 milioane de lei vechi. In banii de acum ar insemna cel putin dublu.
      Acum, cu 10 milioane cumperi un LED full HD de 82 cm diagonala. Cu 2000de lei cumperi unul de 121 cm diagonala.

      Tu esti ala care pune la indoiala evolutia si scaderea costurilor, deci mergi pe CRT in continuare.

      Ca sa nu se interpreteze, in exemplu de mai sus:
      CRT=Dacia Oil
      LED= Mobil1 0w40 sau orice ulei de top la pret corect

      IAr asta ar trebui sa ridice semne de intrebare asupra autenticitatii lui.
      ine ca HOTIA reprezentantei nu iti ridica semne de intrebare.
      Ignoranta romanilor face ca orice hot sa prospere in tara asta.
      Last edited by mr.K; 11 September 2016, 11:13. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • foarte corect spus

        normal ca tehnologia de top de acu 10 ani s-a ieftinit f mult si a devenit accesibila si maselor

        de ex navigatia de tip touch era o dotare destinata eclusiva masinilor de lux, s klass sa zicem acu vreun deceniu

        acu s-a ajuns sa ai navigatie si pe un ciur de dacie, la un pret mai mult decat rezon

        doar apple-urile si mac-urile mai sunt supra evaluate
        asa si cu uleiurile. eu intotdeauna am spus ca dacia oil/elf 5w30 e un ulei care rezista bine 5 mii de km, la stilu meu de mers, la altii numai 2500km. dar sa-l recomanzi/girezi pt 20 de mii, mi se pare prostie. prostie nu din partea cui gireaza ci din partea cui da crezare

        oricum, masinile acu au ajuns sa fie folosite doar in perioada garantiei. dupa ce ies din garantie poti sa le vinzi

        asa ca pericolu nu e chiar atat de mare sa omori un motor in 3 ani cu dacia oil, la rulaje medii de 10-15mii/an. daca insa l-ai folosi ca pe circuit, cu 6 mii de ture uzual si schimbat la 20 de mii mai mult de 2 schimburi nu cred ca ar rezista. si teoretic ai tot dreptu sa folosesti motoru la regimu asta: respecti ce recomanda producatoru si intervalele de schimb. se risca careva sa incerce "rezistenta" uleiului la regimu asta?

        producatorul e interesat sa recomande ce e mai ieftin pt el, nu ce e mai bun pt masina, ca daca ar fi asa ar da faliment, daca ar construi masini super fiabile; servicurile ar fi tot timpu goale
        Last edited by cristi....; 11 September 2016, 17:08.

        Comment


        • Originally posted by mr.K View Post
          Parerea mea conteaza doar pentru masina mea.

          Din ce stiu, nu e infractiune sa ti se para un ulei slab si sa afirmi asta public.
          Logic pentru care Renault in cardasie cu Elf isi lauda copilul comun e banul, loveaua.


          Vad ca ma cataloghezi naiv, dar eu personal nu as da oricat ca sa pun ulei doar in reprezentanta.

          Acum 10 ani un TV CRT diagonala 54 cm costa 10 milioane de lei vechi. In banii de acum ar insemna cel putin dublu.
          Acum, cu 10 milioane cumperi un LED full HD de 82 cm diagonala. Cu 2000de lei cumperi unul de 121 cm diagonala.

          Tu esti ala care pune la indoiala evolutia si scaderea costurilor, deci mergi pe CRT in continuare.

          Ca sa nu se interpreteze, in exemplu de mai sus:
          CRT=Dacia Oil
          LED= Mobil1 0w40 sau orice ulei de top la pret corect

          ine ca HOTIA reprezentantei nu iti ridica semne de intrebare.
          Ignoranta romanilor face ca orice hot sa prospere in tara asta.
          Hotia reprezentantei este reala, dar nu despre ea vorbim.

          Apropo, motorul mpi e tehnologie nu de acum 10 ani ci de vreo 15.
          Adica eu am (tot) CRT-ul, dar tu vrei sa-i pun piese de schimb de LED.
          Mi-e foarte greu sa cred, oricare ar fi interesele, ca Dacia ar recomanda un ulei prost care a fost folosit intr-un milion de motoare timp de 12 ani si nu au fost probleme cu ele, ajung masinile la casat c u 400.000 km si motorul in stare buna.
          Mai degraba as fi sceptic fata de un ulei nou, chiar daca e excelent pentru motoarele actuale mai moderne, ca si cum am zis mai sus, mi se uzeaza o piesa din CRT si eu vreau sa o inlocuiesc cu una d e LED, crezi ca merge sigur?
          Hotia reprezentantei e problema lor, eu nu mai fac revizii acolo de vreo 7 ani. Ma costa 80-90 lei uleiul Elf si mi-l schimb singur chiar usor sub 10.000 km . Eu inteleg ca Mobil 1 o fi mai "smecher", dar nu vreau sa ma leg la cap fara sa ma doara

          Originally posted by cristi.... View Post
          foarte corect spus
          daca insa l-ai folosi ca pe circuit, cu 6 mii de ture uzual si schimbat la 20 de mii mai mult de 2 schimburi nu cred ca ar rezista. si teoretic ai tot dreptu sa folosesti motoru la regimu asta: respecti ce recomanda producatoru si intervalele de schimb. se risca careva sa incerce "rezistenta" uleiului la regimu asta?

          producatorul e interesat sa recomande ce e mai ieftin pt el, nu ce e mai bun pt masina, ca daca ar fi asa ar da faliment, daca ar construi masini super fiabile; servicurile ar fi tot timpu goale
          1. Iar o dam in SF, Loganul nu e masina de folosit ca pe circuit. 6000 de ture uzual? A mea nu cred ca a vazut 6000 de ture in 10 an i, iar 5000 cred ca de sub 10 ori, si maxim 30 secunde de fiecare data.

          2. Aia cu producatorul si recomandarile nu e chiar asa . Nu-si permit sa fa ca masini care sa se strice, ca dupa aia nu le mai cumpara nimeni, si ce afacere au facut? Cat despre service-uri, iar nu t ine, mai ales romanul nu se mai duce la reprezentanta dupa iesirea din garantie, piese fac toti de toate, deci nu e un castig sigur ptr producator daca incep sa se strice masinile. Orice om normal la cap, daca ia o masina si a ia se s trica prematur dupa cativa ani, a doua oara nu mai ia marca respectiva.
          Mai degraba dac a masina aia tine 7-10 ani, poate ia si a doua oara.
          Si apropo, nu vad logica, cum adica recomanda uleiul cel mai ieftin ptr el, nu utilizatorul masinii cumpara uleiul? Producatorul baga d oar uleiul de prima folosire, ce economie poate face cand asa cum z iceti voi, Mobil 1 e si el ieftin? Un 50 ron/masina? Ptr un 50 de ron de masina sa riste ca motorul sa streice prematur?
          Last edited by anto84; 11 September 2016, 17:45. Reason: Automerged Doublepost

          Comment



          • producatorul e interesat sa recomande ce e mai ieftin pt el, nu ce e mai bun pt masina, ca daca ar fi asa ar da faliment, daca ar construi masini super fiabile; servicurile ar fi tot timpu goale
            Nu prea inteleg ideea; in general producatorii (Opel, Ford, VW, la intamplare), recomanda un anume ulei si nu cred ca o fac in mod intamplator; trecem peste relatiile contractuale. Ce producator ar recomanda si ar turna la prima umplere, o posirca? Chiar nu inteleg, rationamentul.
            Ca toti furnizorii si cel ce pune uleiul, trebuie sa respecte un caiet de sarcini; ce producator si-ar pune motoarele in pericol, admitand un ulei prost, in perioada celor 120 de mii, cat e in unele cazuri garantia.
            Din cate vad pe diferite forumuri auto, uleiurile recomandate isi fac datoria in cazul unei utilizari normale, de strada sa zic asa. Varietatea de oferte este tentanta si lumea pune uleiul care crede ca se preteaza cel mai bine stilului sau, iar unii pur si simplu experimeteaza. In tot cazul dupa 10-12 ani si 150 de mii sa zicem, nu prea te mai intereseaza ce se intampla cu acel motor; tot acolo ajunge si motorul care a fost uns cu dacia-elf si cel ce a fost mangaiat de mobil.
            Last edited by IancuMIC; 11 September 2016, 18:02.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Daca uzura pe cama este nesemnificativa iti vor recomanda clar ce e mai ieftin= posirca...
              Noroc ca rezista motorul si aici vorbim doar de dragul......as vrea sa va vad fata cand v-ati duce in garantie cu sludge sau fisuri in arbore si dealerul v-ar spune ca nu face obiectul garantiei....ca e de la calitatea consumabilelor etc si alte vrajeli.....ca la aia din exemplele tale asa procedeaza (vag ford etc)

              Nu e vb ca dacia oil e prost...ci ca se poate mai bine la acelasi pret....la fel ca rugina, la fel ca aerodinamica masinutei....

              Insa in loc sa evolueze ( ca tot ziceti ca e de 15ani) ei sau folosit de robustetea motorului si lau lasat asa....ca rezista...

              Ca la romani....oricum suntem obisnuiti ca mentalitate...


              @anto: tu ai CRT dar sa stii ca M1 nu e piesa de LED....

              LED la uleiuri sunt alea esterice si de gr 4......

              M1 e de bun simt pt crt tau, e doar un full SAPS ....era full saps se duce, noile motoare merg cu uleiuri facute pt a...proteja catalizatoare....culmea prostiei....

              Asa trebuia sa faca si dacia....sa ofere un full saps ca ala e pt protectie maxima....si eventual un eco pt ceilalti...

              Comment


              • mai fac si producatorii tampenii, gen 1.2tsi pe lant cu intinzator pozitionat prea jos (eroare de proiectare deci), bmw care a schimbat parteneriatu cu Castrol tot din cauza uleiului si a lanturilor cazute din cauza lui etc etc

                bmw in america spunea ca uleiu la cutia de viteze automata zf e pe viata, dupa cateva cutii cazute si reclamatii, stati ca ne-am gandit mai bine si nu mai e pe viata, trebuie schimbat regulat si ex pot continua

                nu mai luati de bun tot ce spun producatorii, ei urmaresc doar maximizarea profiturilor si minimizarea celorlalte costuri

                multe recomandari sunt doar marketing, cel putin la treaba cu uleiu si intervalele de schimb e clara treaba, n-au nici o treaba cu realitatea

                eu nu inteleg de ce elf-u ma rog mai are in gama uleiuri sl care se toarna in motoarele moderne ale grupului? sl e o norma pt anii 2001, ce sa caute un ulei de genu asta pe motoare din 2016, la sl uzura si depunerile fiind mai mari ca la un sn

                de ce nu-si upgradeaza toata gama la ultima norma sn?

                Comment


                • Nu e vb ca dacia oil e prost...ci ca se poate mai bine la acelasi pret....la fel ca rugina, la fel ca aerodinamica masinutei....
                  Deja e alta discutie.
                  ...
                  Nu stiu de ce, dar am senzatia ca Reno a negociat asa cum trebuie pretul acelui ulei; asa cum stiu ca face cu toti furnizorii. Oare ce discutii ar fi fost daca pretul unui litru de ulei dacia ar fi fost 4 lei; nu discutam de preturile practicate de reprezentante, pentru ca nu e relevant; la dCi mi-au dat oferta cu 236 de lei, 5l de Full Tech FE; l-am luat cu 150 de lei si mi l-au turnat fara probleme.
                  Am nevoie de un ulei pe care sa ma pot baza, cu specificatiile x,y,z, la pretul de productie de maxim pe x lei/litru si -ti asigur desfacerea a n tone pe luna, ca ulei de prima umplere. Crezi ca poti sa-l faci?
                  In 2004-2006, uleiul dacia era produs de Texaco.

                  LE.
                  Care e uleiul de la Elf cu norma SL?
                  Last edited by IancuMIC; 11 September 2016, 18:48.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Ca la romani....oricum suntem obisnuiti ca mentalitate...
                    de ce nu-si upgradeaza toata gama la ultima norma sn?
                    Peste tot in lume se merge pe principiul : "daca merge asa si scoatem bani multi cheltuind putin, las-o asa." Cand nu se va mai vinde se mai schimba ceva , culoare, miros, forma bidonului etc.

                    Comment


                    • Originally posted by IancuMIC View Post

                      LE.
                      Care e uleiul de la Elf cu norma SL?

                      Elf 900 SXR 5w-30 are api SL

                      Last edited by prometheus; 11 September 2016, 18:53. Reason: Automerged Doublepost
                      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                      Comment


                      • Si este rocomandat DOAR pentru Renault

                        Comment


                        • Scuze; am ramas cu norma SJ in cap aia de era respectata de uleiul Dacia din 2004.

                          LE.
                          Norma SL e pentru motoare fabricate pana in 2004; SJ e pentru motoare pana in 2001. SXR 5w40 are SN
                          Last edited by IancuMIC; 11 September 2016, 19:03.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • numai Renault face motoare fiabile, de asta e doar pt "cunoscatori"

                            la restu producatorilor li s-ar buli motoarele dupa 2-3 schimburi extended cu aceasta relicva a uleiurilor

                            da la latini merge si cu calitatea a 2a, nu mor astia asa repede )

                            ce-o mai fi de saraca turbina cu oloiu asta, mai ales ca majoritatea soferilor conationali opresc motoru imediat, ce racire a turbinei ce prostii
                            Last edited by cristi....; 11 September 2016, 19:05.

                            Comment


                            • Originally posted by IancuMIC View Post
                              Nu stiu de ce, dar am senzatia ca Reno a negociat asa cum trebuie pretul acelui ulei; asa cum stiu ca face cu toti furnizorii. Oare ce discutii ar fi fost daca pretul unui litru de ulei dacia ar fi fost 4 lei; nu discutam de preturile practicate de reprezentante, pentru ca nu e relevant; la dCi mi-au dat oferta cu 236 de lei, 5l de Full Tech FE; l-am luat cu 150 de lei si mi l-au turnat fara probleme.
                              Care e uleiul de la Elf cu norma SL?

                              Ala era pretul correct (4 lei)....si nu ma mai deranja cu nimic- nu ca mar deranja acum

                              Am mai scris....nu zic ca e prost elf/dacia dar se plateste prea mult pt cat face...

                              SXR 5w40 e un mid saps mediocru.....nici full saps nu lau putut face si are norma de Renault sport

                              SXR 5w30 e SL.....norma veche, de pe vremea lui Pazvante....ok, o sami ziceti ca motor vechi cere norma veche- nu aici, ca asta il vreti pt DPF si alte "jucarii" moderne, pe asta puteau sal faca macar SN iar la SXR 5w40 sal lase cu norma veche si full saps ca sa protejeze mai bine...


                              Totusi imi place ca desi ii luati apararea, puneti altceva ( decat dacia/elf)....)))

                              Comment


                              • SJ e pentru motoare construite pana in 2001; asta era standardul inscris pe bidoanele dacia oil in 2004.

                                Totusi imi place ca desi ii luati apararea, puneti altceva ( decat dacia/elf)....)))
                                Te asigur ca e o perceptie gresita.
                                Nu am fost de acord cu idea ca dacia oil e un ulei prost; asta e parerea mea. Am spus, cel mult de pluton, mediu; vezi posturile anterioare.
                                De aici a inceput discutia.
                                Last edited by IancuMIC; 11 September 2016, 19:13.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google