Bujii Logan
Collapse
X
-
Am uitat sa spun ca am 40.000 de km cu cele din fabrica. Ma mira ca recomanda un interval asa mare de schimb.
-
Da. Daca masina inca merge nu inseamna ca merge optim.
Bujiile sunt destul de ieftine si nu merita sa risti alte probleme neschimbandu-le la timp.
Leave a comment:
-
La Logan 1.6 din 2009 vad ca producatorul recomanda schimbarea la 60.000 km, masina merge bine are rost sa le schimb ?
Leave a comment:
-
acum 14 luni si sa zic cel mult 20.000 km am schimbat bujiile. am montat bujiile originale cu un electrod, pentru 16 valve. de cand le-am montat la pornirea la rece se balbaia. pornea, dar nu imi placea cum. am inlocuit bujiile cu cele cu doi electrozi, tot de origine. acum pornirea la rece este perfecta.
Leave a comment:
-
Originally posted by einstein1984 View PostNu stiu de ce ar recomanda asta, ai 5 kOhmi de rezistenta pe fisa + rezistenta antiparazitaj in bujie si incerci sa reduci rezistenta de contact intre bujie si fisa/bobina? Plus ca risti sa ai curenti de fuga mai apoi pe izolatorul bujiei spre chiulasa daca o manjesti de carmazul ala...
Mai bine dielectrica ca SA NU INTRE UMEZEALA acolo si ai scapat de grija, nu am auzit de bujii cu conectorul superior erodat de arcul electric sau cu piesa conjugata afectata similar.
De rateuri de la apa din putul bujiei insa da!
Bine, asa fac cei de la citroen, pun in capatul terminalelor si pun si pe filetul bujiei (antiblocaj).....nu stiu cat au ei rezistenta la bujii, iar fise nu au ( bobine creion)
Treaba asta o fac inclusiv cei de la divizia sport, sunt ff meticulosi cu treaba asta
La logan eu am dielectrica, cum recomanda producatorul.....desi eu nu am 5kohm pe fisa ( am maxim 1-1.5 kohm/fisa) iar bujiile au cam tot 1Kohm ( spre deosebire de standard cu 5-12 kohm)- asa se impaca cel mai bine cu stilul meu/carburant folosit...etc
Eu am folosit inclusiv la terminalele de la bobina, am avut experiente cu scapari pe acolo pe care le-am depistat usor....in general daca fura current, poti depista usor
Leave a comment:
-
Deci clasice ca sa zic asa. Ramasesem cu idea ca trebuie sa fie ceva mai lungi.
Leave a comment:
-
Ce lungime trebuie sa aiba cheia de bujii pentru motorul 1,6 16v?
Leave a comment:
-
Nu stiu de ce ar recomanda asta, ai 5 kOhmi de rezistenta pe fisa + rezistenta antiparazitaj in bujie si incerci sa reduci rezistenta de contact intre bujie si fisa/bobina? Plus ca risti sa ai curenti de fuga mai apoi pe izolatorul bujiei spre chiulasa daca o manjesti de carmazul ala...Citroen de ex, pune vaselina conductoare strict pe terminalul metallic al fisei si al bujiei
Mai bine dielectrica ca SA NU INTRE UMEZEALA acolo si ai scapat de grija, nu am auzit de bujii cu conectorul superior erodat de arcul electric sau cu piesa conjugata afectata similar.
De rateuri de la apa din putul bujiei insa da!Last edited by einstein1984; 19 May 2016, 09:38.
Leave a comment:
-
Da colegul Einstein dar vezi tu...parerile sunt impartite .....mai exact:
Renault vrea dielectrica ( sa previna scaparile pe langa, cum zici tu) si recomanda sa fie pusa pe capusonul fiselor fara sa atinga conectorul metallic al fisei sau al bujiei
Citroen de ex, pune vaselina conductoare strict pe terminalul metallic al fisei si al bujiei....Vw recomanda ca Renault, skoda si BMW invers.....
Deci parerile sunt impartite....si colac peste pupaza au masurat unii si au obs ca de fapt nu e diferenta intre o vaselina obisnuita siliconica si una dielectrica ( diferenta e prea mica, nesemnificativa din ce scria unul pe net)
Eu folosesc dielectrica beru....strict pe capusonul fisei, fara sa atinga restul...si atat-la logan
Chestia cu unsoarea cu cupru este prezenta si la diesel-urile care se respecta ( bujii cu incandescenta) dar si la citroen benzina de ex.....e o idee buna daca vrei sa lasi bujiile de la 50 000 km in sus si eventual sa le scoti usor....
Insa da, ai dreptate pt cei care strang ca apucatii sau nu se pricep e mai bine fara....
Leave a comment:

Leave a comment: