Bujii Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iridium se schimba de la 90.000 in sus.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • Corect; la 60.000 le schimbi pe alea de origine.
      Eu am depasit demult 50.000 cu iridium.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • 30k nu s-a pus degeaba ca interval de schimbare a bujiilor.
        Degeaba "inca mai merg" la 50-60k niste bujii normale, cand ele nu mai functionea in parametri nominali inca de pe la 30k.

        Ca acum s-a extins intervalul la 60k-> Dacia incearca sa ne inoculeze ideea ca face supermasini.

        Daca 70 de lei la 30k inseamna mult pentru cineva, cred ca nu isi permite masina si trebuie s-o vanda.

        Comment


        • Originally posted by mr.K View Post
          30k nu s-a pus degeaba ca interval de schimbare a bujiilor.a
          De unde stii ca 30.000km este intervalul corect? Poate 60.000 e cel real.
          Degeaba "inca mai merg" la 50-60k niste bujii normale, cand ele nu mai functionea in parametri nominali inca de pe la 30k.
          Doar presupuneri... Ceva concret?


          Ca acum s-a extins intervalul la 60k-> Dacia incearca sa ne inoculeze ideea ca face supermasini.
          Obsesii..
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • [QUOTE=mr.K;1681528]
            ...Daca 70 de lei la 30k inseamna mult pentru cineva, cred ca nu isi permite masina si trebuie s-o vanda.[...../QUOTE]

            +1 Total de acord

            Originally posted by IancuMIC View Post




            Degeaba "inca mai merg" la 50-60k niste bujii normale, cand ele nu mai functionea in parametri nominali inca de pe la 30k.


            Doar presupuneri... Ceva concret?

            Da-
            -obiectiv -adaptivii UCE injectie (care pot fi vazuti cu un banal DDT)
            - masurarea efectiva a pieselor ( bujiilor ) cu un banal multimetru(testare)


            - subiectiv : mers neregulat, "smucituri" la accelerare/decelerare brusca, esapament afumat, etc etc


            O bujie nu se rezuma doar la varf (electrodul central), degeaba rezista 100000...Km daca rezistenta interna ( de ex ) creste exponential sau daca izolatorul este strapuns.....

            Comment


            • -obiectiv -adaptivii UCE injectie (care pot fi vazuti cu un banal DDT)
              - masurarea efectiva a pieselor ( bujiilor ) cu un banal multimetru(testare)
              Ce faceee, adaptivii aia?
              Testam bujiile cu multimetru? Si cu rezistenta interna, cum e? Creste...cum?
              Last edited by IancuMIC; 14 August 2015, 15:31.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Am priceput....discutia ia o tendinta similara celei de pe topicul cu ulei, cu motul 0w50...
                Evident eu nu vreau polemici si cu atat mai mult nu am dispozitie sa dau explicatii pe care partial leam mai scris(pe topicul bujii gpl)- netul e plin de info pt cine e capabil sa compile-eze

                Deci, "in concluzie" NGK iridium rullz ! ;) ))

                Comment


                • Ma umfla rasul . Schimbati-le mai bine, lunar. La cat costa, nu se simte si nici rau nu faceti. Cu siguranta, dupa cateva zile de folosire, undeva la nivel atomic, deja electrodul incepe sa se uzeze
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Originally posted by Hirayama View Post
                    ......................
                    - subiectiv : mers neregulat, "smucituri" la accelerare/decelerare brusca, esapament afumat, etc etc


                    O bujie nu se rezuma doar la varf (electrodul central), degeaba rezista 100000...Km daca rezistenta interna ( de ex ) creste exponential sau daca izolatorul este strapuns.....
                    Absolut, si nu trebuie sa fie foarte accentuate simptomele, ele pot exista dar in fc de gradu de nesimtire sau nepasare al utilizatorului, pot fi "bune" muuuuulti km.

                    D-asta vezi la multi "am 750000 km cu bujiile si merge bine motoru" , pai merge bine nu zic, doar ca nu mai sunt in niste parametrii.

                    Cum am spus, difera de la utilizator la utilizator.
                    Eu am avut problema cu bujiile de fabrica (in 2000 rpm isi mai dadea in nas pr tr II sau III la accelerare, mai avea mici intreruperi la 5000+ rpm, esapamentul negricios) , data masina la altcineva (frate-meu, tata-meu) "pai ce vrei ca merge foarte bine"...
                    Cand am schimbat bujiile, alta masina, pt mine schimbare majora, pt altul...poate nimic.
                    Si atunci te mai intrebi de ce nu trage la fel/identic un mpi cu alt mpi ))

                    Comment


                    • Simptomele pe care le descrii pot avea si alte cauze; chiar foarte multe. Ai zis tu ca e de la bujii; nu te contrazic.
                      Foarte mult placebo in astfel de cazuri.
                      ...
                      Pentru cei interesati.
                      O bujie este caracterizata prin rezistenta mecanica, termica si dielectrica.
                      Rezistenta inclusa in izolatorul ceramic mai este denumite si antiparazitara; la unele branduri, prezenta ei este inclusa in codul bujiei. Daca la aceasta ii spun unii rezistenta interna si valoarea ei scade pe masura degradarii bujiei, atunci e o total eronat.
                      Rezistenta dielectrica a bujiei se verifica cu megohmetrul; testerea sistemului de aprindere include interpretarea variatiilor tensiunilor din circuitele primar si secundar; curbele de variatie a acestor tensiuni pot fi vazute pe ecranul osciloscopic al testerelor.
                      Pentru ca testarea sistemului de injectie nu este la indemana oricui si in orice situatie, ramane ca inspectia vizuala sa fie aceea care ofera ceva date concludente.
                      As dori sa va spun ca in general scanteia unei bujii este afectata de scaderea drastica a dielectricului (spargere izolatori, fisurare), cresterea semnificativa a distantei dintre electrozi prin topirea acestora. Ca o paranteza, eu am inlocuit bujiile cam pe la 50.000 (poate ceva mai putin, nu mai retin exact), iar distanta dintre electrozi era 0,95-0,96mm; am pus cu iridium, da'nu asta e important.
                      Asa ca din moment ce distanta dintre electrozi se incadreaza in +/- recomandat de producator, dielectricul este bun, chestiunea cu..."nu mai e in parametri", e o doar o proprie motivatie autoindusa de a inlocui bujiile.
                      Dupa parerea mea, 60.000km cu bujiile de origine e un termen absolut decent.
                      Poza 1; bujie ce functioneaza corect.
                      poza 2; bujie uzata.
                      Attached Files
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • Originally posted by IancuMIC View Post

                        Daca la aceasta ii spun unii rezistenta interna si valoarea ei scade pe masura degradarii bujiei, atunci e o total eronat.
                        Aici total de accord cu tine, in timp se intampla exact invers

                        Originally posted by IancuMIC View Post


                        Rezistenta dielectrica a bujiei se verifica cu megohmetrul; testerea sistemului de aprindere include interpretarea variatiilor tensiunilor din circuitele primar si secundar; curbele de variatie a acestor tensiuni pot fi vazute pe ecranul osciloscopic al testerelor.
                        Pentru ca testarea sistemului de injectie nu este la indemana oricui si in orice situatie, ramane ca inspectia vizuala sa fie aceea care ofera ceva date concludente.
                        Rezistenta electrica a bujiei se masoara intradevar cum ai zis dar....ce zici tu acolo de "testarea sistemului de aprindere"? Ce intelegi tu prin system de aprindere, testezi UCE injectie ?.....si la ce variatii de tensiune dintre circuitele primar secundar te referi?


                        De fapt, probabil ai facut un copy/paste nu?

                        - prin primar/secundar te referi la bobina de inductie care intradevar se masoara astfel si valorile sunt date in manualul de uzina al loganului -fara variatii

                        -poate fi la indemana oricui are un simplu DDT si care stie sa si interpreteze




                        Originally posted by IancuMIC View Post
                        As dori sa va spun ca in general scanteia unei bujii este afectata de scaderea drastica a dielectricului (spargere izolatori, fisurare), cresterea semnificativa a distantei dintre electrozi prin topirea acestora. Ca o paranteza, eu am inlocuit bujiile cam pe la 50.000 (poate ceva mai putin, nu mai retin exact), iar distanta dintre electrozi era 0,95-0,96mm; am pus cu iridium, da'nu asta e important.
                        Asa ca din moment ce distanta dintre electrozi se incadreaza in +/- recomandat de producator, dielectricul este bun, chestiunea cu..."nu mai e in parametri", e o doar o proprie motivatie autoindusa de a inlocui bujiile.
                        Dupa parerea mea, 60.000km cu bujiile de origine e un termen absolut decent.
                        Poza 1; bujie ce functioneaza corect.
                        poza 2; bujie uzata.

                        Da, partial adevarat doar ca stii de ce este scanteia afectata de lucrurile care le-ai zis ( cresterea distantei etc etc )? Ai idee sau ai verificat imbogatirea sau avansul ( de ex ) cu bujii la 20 000 km si eventual apoi la 50 000 ca sa sustii pe date obiective ca este in parametrii "sistemul de injectie"?

                        Pe ce va bazati cand ziceti ca xx km cu o piesa ( bujie ) e termen decent? Nu am vazut nicaieri aici sa pomeneasca cineva de ceva parametrii vazuti pe diagnoza dupa schimbul lor, sau masurati in timp......

                        Comment


                        • Deja discutia asta se indreapta intr-o directie total ridicola:
                          1- cu siguranta nu sta nimeni sa ia mostre de combustibil sa mearga la laborator si sa vada diferentele in functie de un grafic perfect
                          2 - Nimeni nu verifica compozitia din cauciucurile anvelopelor, sa compare gradul de stres si uzura, la microscop
                          3 - Mai da-le dreaq de motoare, ca nu suntem la Formula 1 sau NASA, unde toleranta este aproape zero
                          4 - Etc

                          Daca constructorul spune 60.000 cu niste bujii, fac prinsoare cu oricine ca, exceptand posibile defectiuni de fabricatie (a unei bujii), masina o sa mearga la fel de normal de la zero km, pana la 59.999 km. Acum, ca unii stau cu griji la aspectul ca bujiile au scanteia afectata de rezistenta si ca scad parametri in timp (de parca toate variabilele sunt perfecte, doar bujiile sunt de vina), mai are de a face si cu durata timpului liber sau lipsa de alte hobbyuri.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Bineinteles ca o sa mearga normal de la 0 la 59 999km, ba dimpotriva o sa traga chiar mai bine.....dar de ce?
                            Si intrebare ajutatoare : ce inseamna o imbogatire de 185-190?

                            Ai dreptate, pare ridicol, in fond este logan deci family car, low cost etc; insa am scris pt cei care pun pasiune si dau exemplu 2 oameni de aici: octavian- racer-ul si diametral opus Iancu- not racer dar pasionat ca masina sa mearga perfect cat mai mult timp....de ce sa nu ridicam nivelul daca sunt si astfel de oameni?

                            Comment


                            • In 5 minute schimbi bujiile, deci ramane timp si pentru hobby-uri.

                              Nu inteleg grija unora pentru banii altora.

                              Comment


                              • Asta e altceva, se numeste subiectivism Si nu poti invoca motive tehnice ca daca vine colegul cu "laboratorul NASA" dupa el si-ti masoara bujiile, nu dupa 30 de mii, ci 10 mii, tot nu mai "merg" ca la inceput. Cel mai sigur e sa schimbi setul la fiecare plin de benzina.
                                Last edited by darksid3; 16 August 2015, 22:44.
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google