Bujii Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salutare...
    Dupa citirea a cateva din cele 144 de pagini...piticii mei (cat si a altora...vad ca aici nimeni nu duce lipsa de ei) au luat-o pe camp la fuga... si a mai ramas doar unul, incapatanat care vrea neaparat sa fie "satisfăcut"...

    Datele problemei:
    Dacia Logan 1.4 Mpi Laureate cu 65100 Km in bord din 12.2008 masina stock...( app 9000 Km/an)
    Mica "problema": nu am schimbat nici pana azi bujiile...si la vremea care a fost de -12-14 grade am obs. o mica (cam 1/2 din timpul clasic) intarziere la pornire.

    Intrebarea de baraj a piticului ramas: inlocuire Da sau Nu si cu ce ? Cu cele de origine sau altele? cu Gap 0.8 0.9 1 sau 1.1...cu 1 sau 2 sau 1000 de electrozi....

    Sa le las pana cand "moare" ...influenteaza cu ceva?...relanti-ul sta in gen la 750 +/- 50 rpm

    Mersi anticipat.

    Comment


    • Bujii noi e bine sa iei, de la o firma cunoscuta in domeniu (Beru, Eyquem, Champion, denso , NGK). Merg si cele cu un electrod de masa, alea cu 2 sau 4 electrozi de amsa cica ar fi mai andurante. daca ai bani, ia iridiu.
      Diferente notabile in mersul motorului cu oricare din bujiile astea nu vor fi, va fi diferenta intre piesele noi si alea vechi.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • Originally posted by McDan View Post
        Salutare...
        Dupa citirea a cateva din cele 144 de pagini...piticii mei (cat si a altora...vad ca aici nimeni nu duce lipsa de ei) au luat-o pe camp la fuga... si a mai ramas doar unul, incapatanat care vrea neaparat sa fie "satisfăcut"...

        Datele problemei:
        Dacia Logan 1.4 Mpi Laureate cu 65100 Km in bord din 12.2008 masina stock...( app 9000 Km/an)
        Mica "problema": nu am schimbat nici pana azi bujiile...si la vremea care a fost de -12-14 grade am obs. o mica (cam 1/2 din timpul clasic) intarziere la pornire.

        Intrebarea de baraj a piticului ramas: inlocuire Da sau Nu si cu ce ? Cu cele de origine sau altele? cu Gap 0.8 0.9 1 sau 1.1...cu 1 sau 2 sau 1000 de electrozi....

        Sa le las pana cand "moare" ...influenteaza cu ceva?...relanti-ul sta in gen la 750 +/- 50 rpm

        Mersi anticipat.
        E obligatoriu sa le schimbi. Producatorul zice maxim 60 000 de km sa tii bujiile.
        Eu am avut NGK V-line. Relativ ieftine si bune. Nu le-am facut nici un reglaj. Le-am despachetat si le-am montat si au mers brici.
        Logan GPL 1.4

        Comment


        • Poate chiar 30 000 Km. Initial acesta a fost intervalul de schimb, ulterior l-au majorat la 60 000 Km. Nu stiu exact in ce an dar eu am masina fabricata in 2007 iar la mine scrie 30 000 Km in manualul de intretinere. In ce ma priveste m-am decis sa nu respect ce scrie acolo (strict referitor la acest subiect!). Masina are 30 900 Km si nu da semne evidente ca este ceva in neregula cu bujiile.

          Intarzierea la pornire poate avea drept cauza mizeria acumulata la motorasul pas cu pas.
          Last edited by abc; 5 January 2016, 21:14.

          Comment


          • sau bateria slaba

            ca bujii recomand denso k20tt. am avut si ngk v line vreo 15 mii de km insa denso k20tt mi se par peste ngk, denso e ce trebuie

            bujiile de fabrica le-am tinut 40 de mii

            Comment


            • Originally posted by einstein1984 View Post
              Diferente notabile in mersul motorului cu oricare din bujiile astea nu vor fi, va fi diferenta intre piesele noi si alea vechi.
              Diferente notabile in mersul motorului exista intre bujiile clasice si cele cu iridium. Vorbim doar de bujii noi.

              Comment


              • Originally posted by Kojak View Post
                Diferente notabile in mersul motorului exista intre bujiile clasice si cele cu iridium. Vorbim doar de bujii noi.
                Am pus pe 1.4 Denso iridium IK20 si din pacate n-am simtit nicio diferenta.. Inainte am avut eyguem.. denso le-am reglat gapul la 0.8. Sa fi fost de la asta..nu stiu

                Comment


                • Eu pana la Denso Iridium IK20 am avut mereu doar de origine, schimbate la maxim 30 mii.
                  Cand am trecut pe IK20, chiar s-a simtit diferenta, la raspunsul motorului in sarcina pe ture mici si medii. In rest la pornire, sau relanti, fix la fel.
                  Iridiumurile nu le-am reglat niciodata, le-am folosit fix cu 1.05-1.1 cu cat vin ele...nu m-am legat la cap daca nu m-a durut.
                  Last edited by Kojak; 7 January 2016, 23:58.

                  Comment


                  • Kojak, daca schimb in dimineata asta la o masina normala iridiumurile alea cu bujii normale DAR NOI nu simti nici o diferenta. Nu cred ca ai condus masina cu iridiu noi si imediat dupa cu bujii nichel noi. Iridul nu aduce decat un plus la anduranta piesei, nu are a face cu performanta cum cred unii.
                    Cazul motorului tau cu cip cirip tuning si detonatii nu face parte din majoritate.

                    Daca aprinzi focul cu bricheta nu e mai cald decat daca aprinzi cu chibritul.
                    Last edited by einstein1984; 8 January 2016, 10:03.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Ideea este nu cu ce "aprinzi" focul, ci DACA reusesti sal aprinzi mereu in orice conditii

                      Adica indiferent de sarcina, turatii, sau tip combustibil ( benzina, gpl )


                      Cele obisnuite in anumite conditii, chiar noi, pot da rateu.....cele cu electrod subtire au sanse cu mult mai mici sa dea rateu - vezi in videoclip cum dau rateu cele standard cand creste presiunea- cele cu iridium merg ok

                      https://www.youtube.com/watch?v=wbuGpJWNX1M


                      Am daca doresti si linkuri in care mult laudatele beru titan dau rateuri la greu in conditii de presiune peste 9-10 atm

                      Nici eu nu am crezut treaba cu iridium pana nu leam testat; diferenta o observi numai in anumite conditii, la mers normal sunt cvasi la fel ; am avut inclusiv beru titan si varianta cu platina, deci pot sa spun cateva cuvinte despre fiecare

                      Daca conduci normal si nu esti pretentios, atunci e optim standard ; daca mergi ca mine atunci incearca si iridium si apoi spune o parere

                      Comment


                      • Asta si uleiul de motor care educe zgomotul le-as incerca la o proba dublu orb pe un panel de soferi ca tare curios as fi de rezultat.
                        Drumuri bune!
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • ca sa sesizezi diferenta la ulei trebuie sa fii un foarte fin cunoscator al masinii tale altfel, da, e cum spui tu, nimeni nu simte nimic

                          eu când am trecut prima data de la dacia oil 5w30 la mobil 1 esp formula 5w30, primul schimb, am zis ”ce posirca de ulei mai e si asta ca e mai proasta decat dacia oil?!”

                          dupa cateva schimburi, vreo 4, e foarte ok acu, e mai silentioasa in toate regimurile, in special pe autostrada si rezista mai bine in timp. dacia oil la 5-6 mii incepea sa bage rezonante mai ciudate, asta la un stil foarte civilizat de condus, m1 nu da semne de oboseala la km-ii astia

                          cu bujiile treaba e mai clara/usor de sesizat. masina nu mai vibreaza la 1500rpm de ex, pot sa accelerez fara nici un protest/vibratie din partea motorului de la turatia asta, mers rotund al motorului tot timpul, acceleratie pt depasire foarte ok din turatiile potrivite (de la 3500 in sus)
                          Last edited by cristi....; 8 January 2016, 18:39.

                          Comment


                          • Drumuri bune si tie sir Einstein !

                            Lasand uleiul si zgomotele, explicami tu de ce cu bujii standard cazanul abia atinge 160-170 ( noi, cu 1-2n electrozi, originale sau aftermarket) iar cu iridium ia 180 si peste de voie....acelasi drum si conditii, carburant etc..

                            Serios, fara misto si fara a crede ca e provocare...

                            Comment


                            • Cred ca ma bag si eu la un schimb de bujii , voi lua unele de origine .
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • mai bine denso k20tt daca merg si pe motorul de 1.2

                                au performante apropiate de iridium dar la un pret mult mai accesibil

                                acu depinde de simturile fiecaruia: unii nu simt niici o schimbare, altii da. eu zic ca exista, nu fabuloasa, dar un 15-20% peste ce e obisnuit la logan exista.
                                Last edited by cristi....; 8 January 2016, 22:38.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google