Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aveti dreptate, daca o inveti lenesa, o sa fie lenasa! Dar daca o inveti "sugativa" cum credeti ca o sa fie? Eu zic ca daca schimbati treptele pe la 2500 RPM este numai bine si pentru consum si pentru motor. Poate "pilotii" considera subturat dar eu cred ca asta este turatia ideala de schimbat viteza!

    Comment


    • La diesel poate...la benzina se schimba in apropierea turatiei de cuplu (la diesel e f joasa turatia asta). Mergi cu o masina hidramata sa vezi la ce turatie schimba vitezele in functie de stilul de condus pe care il ai.
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • Daca nu te grabesti nicaieri si nu te deranjeaza sa atingi 60 km/h in juma' de ora e tocmai bine sa schimbi atunci. Si eu am zile cand nu ma grabeste nimeni si pe acolo schimb.
        Dar cand vrei sa si fugi si schimbi la 2500 rpm atunci nu prea e ok.
        Daca sunt primul la semafor, schimb si la 6000 rpm daca e nevoie, dar daca il am pe unu' in fata mea care are si el starea aia de lene de care am zis eu mai sus o sa schimb chiar si mai jos de 2500 rpm. Daca apar portite de fentat benzile, treapta inferioara si blana pana cand consider eu, poate fi 4000 rpm, 5000 rpm sau si mai sus, depinde de situatie, nu exista o regula.
        Cand e super liber pe strada, merg cu a 5 a la 65 km/h si nu consider ca e subturata atata timp cat mersul este constant.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • Pai daca de abea la 80 km/h ai 2000 de rot/min,cam cat ar fi minim ca sa nu fie subturat motorul,la 65 km/h in a 5 a nu e ok.

          Comment


          • Cum a zis si darksid3, eu am invatat sa schimb vitezele mergand cu masini cu cutie automata. Aia daca mergi constant cu 65 km/h isi ia singura a 5 a si nu se strica. Sau daca apesi pedala de acceleratie foarte putin, iti scimba viteza chiar si mai jos de 2000 rpm. si la fel, nu se stica. In schimb daca tii pedala de acceleratie in blana iti schimba cat mai sus, daca ai si modul sport si o tii in blana se duce pana in limitare si iar... nu se strica...
            Sunt prea multe aspecte de discutat cu subturarea asta. Cert este ca viteza se schimba in functie de ce vrei sa faca masina...
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • @vasile78: acel "invat" isi are si dezvatul. in 20 de km ai dezvatat-o de tot ce-a stiut; niciodata nu mi-a putut explica nici un mecanic cum 3,14 ma-sii se invata niste jigloare sa consume mult sau putin (vezi infinita intelepciune populara despre dacia 1300 cu carburator cum o inveti-asa o ai). chiar astept pe unul sa ma lumineze si pe mine. la astea cu injectie electronica stiu ca ecu are capacitaea de a se adapta stilului de condus, dar tocmai aceasta adaptare il face sa mearga si econom si blana, dupa cum i se cere.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • Originally posted by vitriol View Post
                ............................
                Cand e super liber pe strada, merg cu a 5 a la 65 km/h si nu consider ca e subturata atata timp cat mersul este constant.
                Mai mult consumi la 65/h in tr V decat in tr IV, asta inseamna ca nu place ceva la motor...

                Comment


                • Octaviane, in ultima mie de km, mi-a consumat 8.2 l/100km, in oras. Cat sa-mi consume mai putin de atat?
                  Si pana la urma nu e vb numai de consum, eu o simt bine la viteza si turatia aia. Stiu ce zici, am facut si eu testul asta de care zici tu si intradevar consuma mai putin cu a 4 a decat cu a 5 a.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • @darksid3 am mers cu un Audi A6 motorina hidramata si halea cam 13% (motorina!!!) in extraurban (Galati-Bucuresti) consum mediu pe CB (nu m-a interesat capacitatea motorului)! Eu cred ca este foarte mult si prefer sa "mestec" in benzina/motorina si sa merg cum consider eu la consum! Daca ma facea mama patron, i-mi luam Panzer cu, cutie hidramata si nu ma interesa!

                    Originally posted by Seba View Post
                    @vasile78: acel "invat" isi are si dezvatul. in 20 de km ai dezvatat-o de tot ce-a stiut; niciodata nu mi-a putut explica nici un mecanic cum 3,14 ma-sii se invata niste jigloare sa consume mult sau putin (vezi infinita intelepciune populara despre dacia 1300 cu carburator cum o inveti-asa o ai). chiar astept pe unul sa ma lumineze si pe mine. la astea cu injectie electronica stiu ca ecu are capacitaea de a se adapta stilului de condus, dar tocmai aceasta adaptare il face sa mearga si econom si blana, dupa cum i se cere.
                    ECU se adapteaza mersului econom sau blana in cateva secunde, de aia avem injectie controlata de Calculator!
                    Last edited by vasile78; 31 August 2009, 16:55. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • Pai daca o fi fost 3.0 tdi cu 3000 cmc normal ca haleste 13%. Nu are nici o treaba asta cu cutia automata... Crezi ca daca ai fi mestecat tu ar fi consumat 5 la suta?
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • Originally posted by vitriol View Post
                        ................
                        Si pana la urma nu e vb numai de consum, eu o simt bine la viteza si turatia aia. ........................
                        Corect.
                        Cre' ca sunt vreo 1700 rpm la viteza aia, daca n-o gadili la acc deloc, nu protesteaza de nici un fel, dar orisicum... ))) personal nu pot sa n-o gadil la acceleratie, ma plictisesc repede o calc o las, o calc o las

                        PS: d-aia si am ~9-9,5% consum de oras.
                        Mers frumos am sub 8% , da' n-are nici un farmec.

                        Comment


                        • Originally posted by vasile78 View Post
                          @darksid3 am mers cu un Audi A6 motorina hidramata si halea cam 13% (motorina!!!) in extraurban (Galati-Bucuresti) consum mediu pe CB (nu m-a interesat capacitatea motorului)! Eu cred ca este foarte mult si prefer sa "mestec" in benzina/motorina si sa merg cum consider eu la consum! Daca ma facea mama patron, i-mi luam Panzer cu, cutie hidramata si nu ma interesa!

                          ECU se adapteaza mersului econom sau blana in cateva secunde, de aia avem injectie controlata de Calculator!
                          Da coane, A6 am avut si eu dar motor de 2.7 Tdi, manuala. In Bucuresti sub 13% nu scadea. Transmisie integrala permanenta. Daca era hidramata papa si mai mult dar nu asta este important aici ci felul cum schimba vitezele aia automata. Acolo se vede cel mai bine ca nu de prosti au "programat-o" inginerii aia.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • @vasile78: nu chiar cateva secunde, ci vreo 20 de km...deci, cateva minute...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • in a 5 merg de la 80 / h in sus . am forjato la max.in toate conditiile , mai mult de 4 700 turatii nu sa dus.(poate in gol ,nu am incercat si nu voi incerca) , schimb pe la 3000 ,uneori si peste , daca sunt primul la semafor ,pina trec intersectia sunt in trapta a treia si 60 la ora. Am 1.4 vit max 175 . mers pe munte la BABELE.urci vreo 18 km numai in trapta intiia.a mers perfect masina.

                              Comment


                              • e destul de slabut 1.4 nu cred ca trebuie turat foarte tare dar tinand cont ca e masina grea trebuie sa tragi de el putin.oricum e slabut nu se compara cu farasul de dacie care l-am dus la rabla si il manca la orice ora pe loganul care l-am luat.un 1.9 td i-ar fi stat bine la un logan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google