Consum 1,5 DCI 85 CP
Collapse
X
-
Crezi ca nu am facut asta deja ? Am testat in repetate randuri prin diferite metode si CB-ul nu a aratat balarii niciodata.
-
Atunci cand ai chef sa faci plinul,du-te umple rezervorul si reseteaza cb-ul,cand vrei tu dupa aceea sau cand se aprinde iar becul mai fa o data plinul si vezi ce iti arata pe bord-litrii consumati si cati litrii iti intra in rezervor,daca atunci tie iti da la fel eu nu mai spun nimic.La mine e o diferenta de undeva 0,7L/100 si umblu de la plin la plin de mai bine de 4 ani.
Leave a comment:
-
Io nu stiu cum la voi la diesel multi zic ca nu bate CB-ul cu consumul la pompa. Mie imi arata exact la fel, eroarea e maxim 100g/suta. Plus ca a facut si un user de pe forum un test cu 1.5 85 si a mers cu masina pana s-a oprit, a bagat X litri de motorina si a mers iar pana s-a oprit iar consumul calculat de CB a fost exact ala real.
Leave a comment:
-
17000 km in 11 luni, 70 % urban si 30% extraurban
CB arata eronat consumul , doar la pompa se poate verifica exact
In oras (Cluj) pana in 6,5 l vara / 100 km, iarna merge intre 7 si 8
Extraurban pe distante mari in jur de 5,2 iar daca ai cutie deasupra 5,9
Pe autostrada cu masina incarcata 6 - 7 persoane si bagaje - peste 6 litri
Trage foarte bine pentru un motor de 1,5
Alimentez numai cu TOP DIESEL de la Petrom sau EVO DIESEL de la Mol
Leave a comment:
-
Eu nu prea cred povestea cu 1 L in plus fata de ce afiseaza CB....Cand aveam logan niciodata nu mi-a dat cu minus.
Acum ca am plecat cu troaca diesel la drum prin Europa impartasesc si eu consumul, daca nu e cu deranj.
Bucuresti-Turnu Severin, 350 km, 15 litri consumati (verificati la pompa)
Turnu Severin-Serbia-Kosovo-MunteNegru, 1000 si putin..Consum pe bord 4.9. Cine a fost prin Kosovo si Muntenegru stie ca nu prea exista drumuri normale, ci doar serpentine.
Mi se pare un consum jenant de mic
PS: am ramas socat de starea drumurilor in Kosovo. Peste tot numai astfalt bun, proaspat turnat. Mi s-a parut genial, ca pentru un fost "judet" lucrurile sa mearga atat de bine.
Leave a comment:
-
Eu sunt de parere ca real masina consuma cu aproximativ 1 litru in plus fata de consumul afisat pe cb. Asta e parerea mea.
Leave a comment:
-
Am facut si eu experiente privind calculatorul de bord si iata cateva concluzii. O prima eroare la calculator este cea legata de km indicati. Am facut 50 de km, din borna in borna si prima data eroarea a fost de 4,6%, iar a doua oara de 3,8 %, deci in medie putem spune ca eroarea la km indicati este de aproximativ 4 %. Presiune in pneuri corecta, un singur pasager, fara depasiri sau taieri de curbe, de fapt drumul fiind aproape drept. Prima data am experimentat pe traseul Timisoara-Moravita, iar a doua oara pe Timisoara-Arad.
Partea cea mai interesanta este cea legata de consum. In week-end-uri merg la tara, drum drept, asfalt bun, neaglomerat, pentru cei care cunosc zona este vorba despre Timisoara -Jimbolia. Merg aproximativ 25 de km, respectiv la iesirea din Timisoara resetez calculatorul si merg in regim economic, respectiv doar eu in masina, rezervorul cu 5-6 litri, fara accelerari bruste, regim de truratie de 2000, vreme buna, dar racoroasa, fara clima sau faruri. Am facut mai multe astfel de experimente, iar cele mai bune rezultate au fost astfel: 2,8 l/100 km cu motorina omv - sprint diesel; 2,7 l/100 km cu motorina aral dar si cu motorul tunat la 110 cp. Sunt constient ca nu sunt consumuri reale, dar vreau sa vad pana unde se poate cobori.
In privinta unui consum real m-am gandit la urmatorul experiment: plinul ochi, iar dupa iesirea din oras, oprit, resetat calculatorul si plinul din nou ochi din bidon. Apoi mers 100 km ( 50 dus - 50 intors ) tot din borna in borna, oprit fix la 100 de km si facut plinul ochi dar cu o masura gradata, astfel ca voi sti care este eroarea fata de calculator, in privinta acelui stil de conducere. Din pacate imi propun cam de mult acest experiment, dar nu am reusit sa gasesc timpul necesar.
In rest cu motorul tunat, in afara, calculatorul arata 3,8-4 l, iar in oras in jur de 4,5.
Leave a comment:
-
Asa cum supuneau si ceilalti, probabil ca ceva nu se leaga, sau e defect. Am citit mai multe topicuri, la cei mai multi vad ca aveti consumuri mai mari decat al meu. Mie imi scoate pe CB, la drum lung cu 100 km/h in jur de 3,7 la suta. am venit de le Giurgiu la Bucuresti cu masina goala cu un consum de 3,2-3,3 la suta, ce-i drept am mers cu 80 la ora cu a 4-a. Asa indica computerul de bord. Mi se pare extrem de putin. Doar nu e motocicleta. Imi vine sa suspectez CB ca nu ar fi bun. Foarte rar am avut consum mai mare de 4,1 la suta in afara orasului. Doar cand am mers cu 160 km/h, ajunsese pe la 5,2 la suta. In rest numai 3,7 .. 3,9 la suta. Nu stiu cum de va arata voua consumuri de 5 si ceva la suta in afara orasului. Iar in oras imi ia si peste 6, iarna chiar 7 la suta (in bucuresti).
Leave a comment:
-
La fel procedez si eu , adica fac plinul de fiecare data la fel pana se opreste prima data pistolul si uitativa ce consum apare in acel tabel , rar dar foarte rar se intampla ca si consumul normat ( adica cel dat de producator ) sa fie cel efectiv ( adica cel pe care il are masina real , bineinteles influentat de mai multi factori ) .
Consumul indicat de cb este un consum mediu si nu cel efectiv , nu va fi niciodata cel real , cea mai buna metoda de a verifica consumul efectiv este de la plin la plin nu asa cum a facut colegul ( 5 litri si pana se opreste ) va spun din proprie experienta ( ma ocup de un parc auto de vreoi 80 de masini din care doar aproximativ , poate , nici 10 % nu se incadreaza in consumul dat de producator , restul de 90 % au cel putin cu 2-3 litri mai mult consum efectiv in plus fata de cel normat )
Incercati si va calculati consumul real cu tabelul pe care l-am atasat si apoi mai povestim , oricum eu sant multumi de consumul pe care il am
Leave a comment:
-
La mine 'plinul' inseamna sa pun pistopul il blochez cu piedica lui si cand sare si se opreste l-am pus inapoi pe pompa.Atat, nu mai completez nimic si asa am procedat de cand am masina.Ma gandesc ca in felul acesta pompa umple rezervorul de fiecare data cu aceasi cantitate sau cu diferente foarte mici intre alimentari,iar la numarul de km pe care il fac lunar,daca fac un calcul simplu cu numarul de litrii alimentati,nu imi iese cu ceea ce imi rata pe bord.
undeva ceva nu se leaga
Poate asa cum ai scris mai sus,cand fac plinul intra in rezervor mai mlt combustibil si incepe sa calculeze consumul bine doar dupa ce ajunge la 50 litrii,iar la calcul intra si acei km care au fost facuti cand a fost mai mult combustbil si de aici sa iasa consumul ma mic-pare plauzibil.
Oricum eu cred ca ceea ce calculez eu hartie ete cosumul real.Am facut o anumita suma de km si am consumat atatia litrii-de aici e matematica de clasa a 4-a,nu prea am cu ce sa gresesc.Am sa incerc sa nu mai fac plinul,si sa vad daca este vreo modificare la consumul aratat la bord.
Leave a comment:
-
Se stie si s-a discutat destul pe tema aceasta, ca in rezervor intra mai mult de 50 de litri. Daca atunci cand alimentezi faci plinul pana sus, diferenta de la 50 de litri cat este setat C.B-ul sa recunoasca si de unde incepe de altfel sa faca si calculele si cata motorina alimentezi tu de fapt ( nu uita ca in rezervor iti intra mai mult de 50 de litri ), sa fie exact acei litri care nu-ti ies tie la calcul.
Incearca sa alimentezi si sa faci plinul pana "sare" prima data pistolul de la pompa de motorina.Repeta de cel putin doua ori procedeul descris mai sus si vezi daca iti mai apar diferente intre consumul dat de metoda plin-plin si consumul dat de C.B-ul masinii !
Bafta !
Leave a comment:
-
Daca spui ca sunt mai multi factori,iti spun altceva....eu stiu cati km fac pe luna si cat combustibil alimentez,oricate calcule as face consumul iese cu cel putin o jumatate de litru la % mai mare decat cel aratat la bord. Poti sa imi spui ce vrei dar la sfarsit de luna ies cativa zeci de litrii in plus peste consumul aratat la bord,litrii pe care eu i-am bagat in rezervor si care nu s-au evaporat si care nu sunt inregistrati ca fiind consumati in CB.
Numai la ultimul plin a fost o diferenta de 5 litrii intre ce mi-a aratat la bord ca fiind motorina consumata si cantitatea care mi-a indicat-o pompa ca a intrat in rezervor. Aici ceva nu se bate cap la cap si eu cred ca este CB-ul nu pompa de la peco.
Leave a comment:
-
Daca masina functioneaza corespunzator, consumul aratat de CB este foarte precis. Daca faci tu consumul plin-plin pot aparea diferiti factori care pot sa dea calculul peste cap. Cert este ca un baiat de pe forum (tot cu dizel) a testat treaba asta si anume a mers cu masina pana i s-a oprit (lipsa carburant), a resetat CB, alimentat cu bidon de 5 litri de motorina, mers iar pana i s-a oprit iar consumul indicat de CB era acelasi ca si cel calculat de el (km parcursi cu X litri de carburant).
Leave a comment:

Leave a comment: