Probleme Ambreiaj

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • t0rquemada
    replied
    Deci MCV II ph1, 1,2 16v euro5 + GPL (D4F734), ambreiaj comandat pe cablu.

    a. Alte detalii ?
    b. Posibil, ai ambreiaj comandat pe cablu fix (are la capete turnate niște opritoare), care poate fi scos cu mâna liberă din furcă cu pedala pe liber. La montarea inițială pedala se autoreglează după cablu.
    c. Posibil, se poate investiga neinvaziv cu un endoscop.
    d. Exclus, mașina are ASR (controlul tracțiunii) și ai fi văzut martorul ESP clipind rapid.
    e. Rezolvat.
    f. Rezolvat

    Leave a comment:


  • defered
    replied
    Buna ziua!
    Am fost azi la "mecanic" dar va mai rog inca o parere.
    Dacia Logan MCV 1.2 GPL+benzina, 2015, 25000 km la bord , ambreiaj non-hidraulic, in momentul accelerarii bruste si mai puternice in timpul deplasarii turatia motorului creste foarte rapid (motorul fiind accelerat), in schimb viteza de inaintare a masinii ramane aproape constanta (ca si cum ambreiajul ar patina), simptomul se manifesta din treapta a 3-a in sus, in treapta 1 si 2 pare ca ar avea angrenare buna.
    Din ce am mai citit pe forumuri, variante posibile:
    a. problema des intalnita si la 3400 km , si la 12000 km , kit-ul de ambreiaj prost din fabrica ("ambreiajul pe duca si asta e unul din primele simptome dar te mai duce inca 5000 km minim daca nu mergi ca prostul")
    Aici ar fi ceva curios la cealalta nu am schimbat ambreiajul decat la 70000 km
    b. ar putea fi totusi dereglat cablul de ambreiaj - "prea strans" - la capatul pedalei ambreiajul nu preseaza suficient - nu se realizeaza coplet cuplare disc - placa (desi mecanicul meu zice ca "nu e cazul, ambreiajul asta se regleza din pedala")
    c. scapa ulei din cutie si ajunge pe disc, simering cutie paradit (nu stiu pe ce forum recomanda "Brake cleaner")
    d. cauciucele is duse si intra diferentialul cutiei caz in care e acelasi simptom (nu e cazul, am cauciucuri noi).
    e. trebuie schimbat doar discul (mecanicul meu a zis ca "e pe riscul meu" daca schimba doar discul)
    f. "daca e discul ... incearca sa pleci cu a 3 a de pe loc ... merge sau se tureaza motorul si in rest nimic." Raspuns: Pleaca de pe loc in a 3-a.
    g. "testul bordurii: Pui masina cu rotile din fatza paralel cu o bordura. Bagi in treapta 1 si urci bordura. Daca urca e ok ambreiajul, daca nu ... nu". Raspuns: Urca bordura.

    Va cer parerea deoarece mecanicul la care sunt "abonat" a mai dat gres de cateva ori, fapt verificat in concediu cu masina cealalta, nu mai intru in detalii aici insa m-am convins ca este nevoie si de o a 2-a opinie inainte de a mai face ceva cu el, cel putin sa ma lamuresc in ce consta problema inainte sa repare el.

    Cel mai important, pana ma lamuresc , care este cel mai grav scenariu posibil daca mai astept cu reparatia ?
    Multumesc

    Leave a comment:


  • nicholas
    replied
    Seara buna. Mi-ar prinde bine o parere privind un simptom al vechiului meu Logan din 2005. Personal cred ca este o masina buna, am 157.000 km, facuti in proportie mare(cca. 80%) in afara localitatii. Nu am schimbat nicio piesa originala, cu exceptia pivotilor, bieletelor antiruliu, discuri, placute, curea de distributie, intr-un cuvant doar consumabilele. Folosesc ulei Dacia Premium 5W30. De aproximativ 6 luni a aparut un zgomot (scartait) in anumite momente ale rularii/accelerarii. De curand a fost inlocuit kitul de distributie. Mi s-a spus ca scartaitul aparut in momentul accelerarii masinii ar putea fi de la cureaua de accesorii. Am considerat ca poate nu a fost stransa suficient. Am revenit la atelier si s-a facut verificarea, cu putina strangere suplimentara. Se pare ca nu de acolo este problema. Scartaitul nu tine cont de distanta rulata, de incalzirea motorului...parcurg zeci de kilometri fara probleme,dar, la trecerea intr-o treapta inferioara (ex: din vit 5 in vit.4),la ridicarea ambreiajului urmat de accelerarea motorului apare un scartait deranjant pret de 4-5 secunde, pe urma dispare, fara niciun alt simptom. Mentionez ca, in timpul scartaitului daca apas ambreiajul, scartaitul dispare. Daca cineva s-a mai confruntat cu asa ceva, mi-ar prinde bine un sfat! Multumesc anticipat!

    Leave a comment:


  • agp626
    replied
    Dupa revenirea din concediu si 3 zile de mers prin oras , cam 50 km in total, mers normal fara manifestarile descrise

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    motoras pas cu pas, corp clapeta, cablu de acceleratie, senzor vacuum galerie...cam orice altceva in afara de ambreiaj.

    Leave a comment:


  • agp626
    replied
    Va salut, Logan 1.4 MPI, 2005, 98kkm.
    Azi a avut prima manifestare astfel: Dupa cateva sute de km de autostrada 120-140 km/ora, la schimbarea vitezei inspre treapta superioara (mai rar si invers), la apasarea ambreajului se tureaza de la 3000 pana la 5000 r/m, sta asa cateva secunde si-isi revine. In rest mers normal. La intrarea in localitate la primul semafor surpriza si mai mare: 1700-2000 tutre la relanti de trebuia sa tin pe frana sa nu plece de pe loc. Apoi mers pana la domiciliu inca cativa km in oras si mers normal, si relani norma. 700 ce sa f fie?

    Leave a comment:


  • dacia1981
    replied
    Pfff...chiar nici un răspuns ? Nu mai e acest forum ce era odata...
    On topic: De la problema semnalata am mai parcurs cca 300 de km fara a mai avea vreo problemă , masina merge f bine . Ramane totusi o enigma ce a avut masina in acea zi...

    Leave a comment:


  • dacia1981
    replied
    Am o nelămurire cu privire la ambreiaj. Acum cateva zile am observat ca se tureaza motorul cu cca 500 de ture cand calc pedala la maxim, am mai testat ulterior in a 3.a in cuplu maxim si da mai mi.a patinat de cateva ori.
    Am dat comanda de kit de ambreiaj nou , de origine dar zilele astea surpriză mare, masina merge normal si am tot testat.o inclusiv cu frana de mana si plecarea de pe loc ,pe drum in trafic in toate vitezele, turata si subturata, accelerata cu pedala la.maxim si nimic...Masina merge f bine si nu se mai tureaza deloc.
    Totusi mentionez ca la plecarea de pe loc uneori mai trepideaza , acest fenomense manifesta doar la tr.1 si la plecarea de pe loc si doar cand ambreiajul este cald (am observat asta stand la o coloana pe dn1 si unde mai mult stateam decat sa merg).
    In rest masina se comporta normal, intra bine in viteze etc...
    Asadar problema cu ambreeiajul s.a manifestat o singura data si atat.
    Ce ma.sfatuiti sa fac , sa schimb ambreiajul sau sa mai astept sa mai imi faca probleme si sa.l schimb ulterior?
    Imi poate pica asa din senin si sa am.vreo surpriza sa nu mai.pot pleca de pe loc?
    LE: am 153.000km, cumparata de la 110.000 si mers mai mult extraurban.
    Last edited by dacia1981; 15 January 2019, 11:58.

    Leave a comment:


  • bolovan
    replied
    La mine zgomotul a aparul direct in reprezentanta...si ambreiajul a tinut cat masina (200k km).

    Leave a comment:


  • Cherubino
    replied
    Exact același zgomot îl aud și eu (Logan ph2 1.4MPI) de vreo 7-8 luni, dar abia în urmă cu vreo 2 săptămâni am sesizat că dispare la apăsarea ambreiajului. La mine nu este chiar atât de puternic. Am fost în urmă cu 3 zile la mecanicul (am un mecanic specializat în mașini Dacia, care are atelierul său propriu, la el mă duc încă de când am cumpărat mașina) și, după ce s-a uitat pe sub mașină și apoi a stat cu capul băgat în motor vreo 15 minute, timp în care eu apăsam și eliberam pedala de ambreiaj la comanda lui, a concluzionat că e zgomotul specific cutiei de viteze („zgomot tehnologic acceptat de producător”- parcă așa mi-a zis că-i spune). La nedumerirea mea legată de faptul că până la sfârșitul verii trecute nu exista acel zgomot, mecanicul a zis că zgomotul cu pricina apare „la un moment dat” în timpul exploatării mașinii, moment care poate fi diferit în timp de la o mașină la alta. Mi-a confirmat că ambreiajul și cutia de viteze funcționează în parametri normali și că nu există niciun motiv de îngrijorare.

    Leave a comment:


  • CeDeBe-L
    replied
    @ cristian8800
    Nu ai cautat pe topicurile potrivite...
    Vestea buna e ca aici subiectul a fost dezbatut pe toate partile si concluzia e clara: e un zgomot obisnuit de la ambreiaj! Asa face ele. Nu e nici o defectiune. E un zgomot specific, un pic deranjant, dar ambreiajul functioneaza mult si bine.
    Deci relax.

    Leave a comment:


  • Catalin S.
    replied
    La vechiul Opel Astra din 2008 (tot benzinară), când apăsam ambreiajul motorul mergea mai "rotund".

    La fel și la Logan acum... .

    Leave a comment:


  • bolovan
    replied
    Sa nu fie zgomotul clasic de la cutie (specific 1.4 si 1.6). Din inregistrare nu se aude prea bine (cel clasic este putin mai ascutit...dar cu telefonul este greu sa-ti dai seama).
    Daca-i ala...n-ai ce sa-i faci...si te tine cutia mai mult decat motorul/toata masina. Eu nu prea am auzit cutii defecte (la 1.4 si 1.6 si nici la 1.2).

    Leave a comment:


  • alessandro
    replied
    Pare a fi zdranganitul clasic al gunoaielor de cutii de viteze tip J.
    Nu mi pot da seama de intensitate zgomotului din filmulet.

    Leave a comment:


  • cristian8800
    replied
    Zgomot Motor Care Dispare La Apasarea Ambreiajului

    Stiu ca acest aspect e destul de discutat pe internet, dar topicurile pe subiect nu au concluzie comuna clara, asa ca postez si eu problema mea cu personalizarea de rigoare.

    De 2 luni sunt posesorul unei Dacia Sandero 1.2 Laureate 2015, 12.000 km, cumparata de la un dealer partener Renault din Bucuresti. Pana la vanzare a apartinut Renault Romania si a fost rulata de ei. La cum arata masina pe toate partile, kilometrii sunt mai mult ca sigur reali.

    Am parcurs cu ea pana acum 600 km si am observat recent ca la ralanti motorul ruleaza cu un zgomot mai putin rotund, zgomot ca de curea zornaind e prima comparatie care imi vine in minte. Sau ca un diesel. Acest zgomot dispare de fiecare data odata cu apasarea ambreiajului. Se manifesta si cand motorul e rece, dar mai ales cald.


    https://www.youtube.com/watch?v=B_VrwJ4LnQo


    De la 0:15 se aude cel mai bine, se si vede cand apas; se aude cel mai bine din habitaclu. Daca stau in fata masinii, cu capota ridicata, si altcineva apasa ambreiajul, nu identific nicio diferenta (!?). Scuze pt filmat vertical, atentia era concentrata pe altceva in acel moment...

    Eu cunosc doar ca ambreiajul desprinde cutia de motor si o variatie de turatie este normala, dar zgomotul mi se pare departe de normal. Cum ziceam, topicurile de pe internet nu au o deloc o concluzie clara. De la "asa fac toate", problema cu rulmentul de presiune (cea mai comuna), pana la probleme la cutie.

    Acum, problema mea e ca masina mai are garantie pana in iulie 2018. Daca este intr-adevar ambreiajul, stiu ca nu este acoperit de garantie si poate nu ar fi o tragedie daca ar trebui deja sa-l inlocuiesc (in cazul in care nu a fost menajat de utilizatorul anterior), dar daca e o problema din cutie - mult mai costisitoare, ar trebui sa grabesc rezolvarea pe garantie.

    Pe un forum din strainatate cativa oameni sustineau ca rulmentul intra in functiune atunci cand apesi ambreiajul, deci daca zgomotul dispare atunci, problema este din cutie si in nici un caz din ambreiaj. Multitudinea de pareri diferite m-a cam lasat confuz si nu stiu ce sa mai cred. E vreo ureche experimentata pe-aici pe forum? Preferabil o ureche obisnuita cu un motor pe benzina. Au ascultat 2 colegi cu diesel, lor li se pare normal, ca ale lor sunt chiar mai zgomotoase. Dar pe mine nu ma ingrijoreaza atat zgomotul, cat variatia sa...

    Mai mentionez ca din prisma mea ca sofer ambreiajul functioneaza fara probleme, zgomotul e singurul simptom. Am probat si pleaca de pe loc lin, fara acceleratie, chiar si din a 2-a. Intra bine in viteza ("bine" pt o Dacie), si in general se comporta ireprosabil. In acest caz, daca problema este sigur din ambreiaj pot sa nu ma grabesc cu schimbatul kit-ului pana nu incep si alte simptome? Mai ales ca circul doar 5-700 km/luna si majoritatea extraurban! Inca mai am datorii de la achizitionarea acestei masini.

    Multumesc anticipat pentru pareri!

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google