Probleme Ambreiaj

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cristian8800
    replied
    Zgomot Motor Care Dispare La Apasarea Ambreiajului

    Stiu ca acest aspect e destul de discutat pe internet, dar topicurile pe subiect nu au concluzie comuna clara, asa ca postez si eu problema mea cu personalizarea de rigoare.

    De 2 luni sunt posesorul unei Dacia Sandero 1.2 Laureate 2015, 12.000 km, cumparata de la un dealer partener Renault din Bucuresti. Pana la vanzare a apartinut Renault Romania si a fost rulata de ei. La cum arata masina pe toate partile, kilometrii sunt mai mult ca sigur reali.

    Am parcurs cu ea pana acum 600 km si am observat recent ca la ralanti motorul ruleaza cu un zgomot mai putin rotund, zgomot ca de curea zornaind e prima comparatie care imi vine in minte. Sau ca un diesel. Acest zgomot dispare de fiecare data odata cu apasarea ambreiajului. Se manifesta si cand motorul e rece, dar mai ales cald.


    https://www.youtube.com/watch?v=B_VrwJ4LnQo


    De la 0:15 se aude cel mai bine, se si vede cand apas; se aude cel mai bine din habitaclu. Daca stau in fata masinii, cu capota ridicata, si altcineva apasa ambreiajul, nu identific nicio diferenta (!?). Scuze pt filmat vertical, atentia era concentrata pe altceva in acel moment...

    Eu cunosc doar ca ambreiajul desprinde cutia de motor si o variatie de turatie este normala, dar zgomotul mi se pare departe de normal. Cum ziceam, topicurile de pe internet nu au o deloc o concluzie clara. De la "asa fac toate", problema cu rulmentul de presiune (cea mai comuna), pana la probleme la cutie.

    Acum, problema mea e ca masina mai are garantie pana in iulie 2018. Daca este intr-adevar ambreiajul, stiu ca nu este acoperit de garantie si poate nu ar fi o tragedie daca ar trebui deja sa-l inlocuiesc (in cazul in care nu a fost menajat de utilizatorul anterior), dar daca e o problema din cutie - mult mai costisitoare, ar trebui sa grabesc rezolvarea pe garantie.

    Pe un forum din strainatate cativa oameni sustineau ca rulmentul intra in functiune atunci cand apesi ambreiajul, deci daca zgomotul dispare atunci, problema este din cutie si in nici un caz din ambreiaj. Multitudinea de pareri diferite m-a cam lasat confuz si nu stiu ce sa mai cred. E vreo ureche experimentata pe-aici pe forum? Preferabil o ureche obisnuita cu un motor pe benzina. Au ascultat 2 colegi cu diesel, lor li se pare normal, ca ale lor sunt chiar mai zgomotoase. Dar pe mine nu ma ingrijoreaza atat zgomotul, cat variatia sa...

    Mai mentionez ca din prisma mea ca sofer ambreiajul functioneaza fara probleme, zgomotul e singurul simptom. Am probat si pleaca de pe loc lin, fara acceleratie, chiar si din a 2-a. Intra bine in viteza ("bine" pt o Dacie), si in general se comporta ireprosabil. In acest caz, daca problema este sigur din ambreiaj pot sa nu ma grabesc cu schimbatul kit-ului pana nu incep si alte simptome? Mai ales ca circul doar 5-700 km/luna si majoritatea extraurban! Inca mai am datorii de la achizitionarea acestei masini.

    Multumesc anticipat pentru pareri!

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Nu dați banii pe prostii, luați bomboane la copii!
    S-a dovedit ca ambreiajul la logan tine mai mult decât tabla și vopseaua.
    De fapt, în afară de un rezervor - doua de benzina/motorina, cam toate reperele tîn mai mult decât caroseria.

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    logan 1,4 mpi.vreau sa stiu daca e posibil sa ajung la 120 000 km parcursi sau asta e un vis numai.
    150k, ambreiajul duce inca.

    Sa tina (numai) 120k ar fi un vis urat.

    Leave a comment:


  • bolovan
    replied
    Am casat masina la 200k cu ambreiajul original. Probabil mai mergea 30-40k. Si nu a avut viata foarte usoara (plecat de pe loc pe munti etc). Totul este sa-l menajezi cat poti de mult...in sensul ca nu stai la semafor cu piciorul, sa nu o ti la semafor din ambreiaj....si in general sa nu uiti ca bteajul este doar pt plecat de pe loc si schimbat vitezele. Adica sa ai piciorul pe ambreiaj cat mai putin

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    @misugaby, la Logan 1.6MPI 2007 l-am schimbat la 180.000km (10 ani). Incepuse sa "tremure" la plecarea de pe loc, tot mai frecvent.

    A tinut destul de bine tinand cont ca nu l-am menajat deloc. Cel putin in primii 5 ani (aprox 70.000km) am condus foarte "energic" :-)

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Poți ajunge și la 200+, așa cum am ajuns cu al meu...dar fără miute și tenis de picior. .

    Leave a comment:


  • misugaby
    replied
    Imi spuneti va rog la citi km se schimba discul de ambreiaj ,la un stil de condus fara fluieraturi de roti si fara participari la miute?logan 1,4 mpi.vreau sa stiu daca e posibil sa ajung la 120 000 km parcursi sau asta e un vis numai.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Originally posted by CeDeBe-L View Post
    Totusi, acel pivot de debraiaere pe unde e si cum se poate interveni asupra lui?
    Poti sa-l gresezi periodic.
    Scoti cablul de ambreiaj din parghia de debraiere.
    Extragi protectia de cauciuc situata pe parghie inspre cutie, dupa care o sa ai mai multa libertate in a manevra acea parghie. E intuitiv locul unde se afla acel pivot; se spijina parghia pe el pentru debraiere.
    Bagi acolo niste vaselina cu punctul de curgere ridicat; o vreme tine figura.
    Dupa care, se reia actiunea.
    Atentie la remontare protectie din cauciuc; daca nu o fixezi bine, n-oi sa stea acolo.

    Leave a comment:


  • alessandro
    replied
    Pt schimbarea pivotului ala se da cutia jos.

    Pe unele modele de Renault exista pivot debraire cu ggauri in el ca sa tina vaseluna acolo.

    Cautati de Rrnault 5 sau Megane Coach F7R

    Leave a comment:


  • CeDeBe-L
    replied
    Nene Iancule...ba eu am vazut unsoare pe cablu!
    Cand mai cotrobaiam pe la piulita de reglaj a ambreiajului am pus mana pe bucatica de cablu care este expusa atunci cand pedala nu este apasata...si era unsuros-alunecoasa.
    Acum...nu mai e asa.
    Totusi, acel pivot de debraiaere pe unde e si cum se poate interveni asupra lui?

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Uzura teflonului de la pivotul de debraiere, e cea mai frecventa cauza.
    Lubrifierea cablui de ambreiaj e de prisos in aceste conditii; acesta nu vine cu niciun fel de unsoare pe el.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • CeDeBe-L
    replied
    Exact asa am si eu! Doar ca mai devreme!
    Am aceleasi simptome ale cablului de ambreiaj la 60.000 km. Scartaie si sacadeaza usor cand se incalzeste, mai ales vara. E un "asa face ele" cand incep sa se uzeze, lubrifiantul dintre cablu si camasa pe care culiseaza isi pierde din proprietati si cauzeza acest disconfort in utilizare. Pana sa fie pericol de rupere a cablului ar mai fi ceva.
    Eu ma gandesc daca sa ma duc la cineva sa il greseze (dar cica nu tine mult) sau sa il schimb...dar cica e greu sa gasesti un cablu cam ca cel de prima echipare.

    Leave a comment:


  • andreyi
    replied
    La mine se intampla doar vara cand e foarte cald si cand merg mult cu masina sa scartaie sau sa sacadeze finut, ca si cum e un pic gripat, (insa doar cand eliberez usor ambreiajul, adica mai mult la plecari de pe loc). Chiar ieri am fost la un amic si a curatat/gresat pe-acolo pe la furca si cablu dar nu si la pedala, si e totul ok momentan. E a doua oara cand fac operatia si a fost ok, insa nu dureaza foarte mult rezultatul. S-a folosit un spray Wurth si niste vaselina speciala.
    Apropo, mi-a reglat ambreiajul sa tina mai jos caci era cam sus din ce zicea, din aproximari undeva la jumatatea pedalei e acum(banuiesc ca asa e corect). Recunosc ca parca o zbugheste mai iute la plecarea de pe loc la semafor, dar nu stiu daca e normal sau nu asa.
    Masina are aproape 150.000 km si ambreiajul si cablul de ambreiaj sunt cele originale.

    Leave a comment:


  • anto84
    replied
    Cred ca la rece nu prea se aude.

    Leave a comment:


  • CeDeBe-L
    replied
    Cand e rece, face? Adica scartaie/paraie daca apesi de cateva ori pedala de ambreiaj dimineata sau dupa primii cativa kilometri parcursi?
    Sau incepe cu scartaiala dupa ceva timp de bantuit prin oras cu destul de multe apasari ale ambreiajului, conform traficului urban?

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google