If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
...Cand apas pe ambreiaj ca sa schimb viteza, dupa ce iau piciorul de pe acceleratie se tureaza motorul, ceea ce consider anormal. Care ar fi problema?
...
Dupa ce am schimbat un tampon la cutie (stanga, Optimal made germany-nu recomand), nu mai intra in viteza. Meseriasul daduse cumva cablul intr-o parte si nu-l mai pusese la loc. La pus la loc si parca se simte un pic altfel decat inainte. Ma gandeam sa schimb cablul. Cautand pe net am vazut ca sunt si de 1033 mm si de 1135 mm. Diferenta mi se pare destul de insemnata. As opta pentru cel de 1033. Intrebari:
1. De ce e diferenta asta?
2. Se poate schimba usor, in fata blocului?
Față de poziția actuală, să zicem la 1/2 din cursă,
-dacă vrei să tină la podea(4/4) sau 3/4 trebuie desurubate piulițele de pe cablu
-dacă vrei să tină sus la 1/4 trebuie însurubate piulițele de pe cablu
...
Pentru cazul 1 se desurubează piulițele, există chiar o cotă (mm) de reglaj, iar pentru 2 3 se strâng
Multumesc pentru detalii. Chestia este ca la mine nu prea mai merg stranse piulitele ca, dupa ce am schimbat ambreiajul ultima data, mi-a ramas cablul mai lung (nu stiu de ce, am mai auzit de un caz asemenea) si am mai pus niste piulite ca distantier. Ar trebui sa- gasesc un distantier mai mare sau mai multe piulite.
Creșterea turație motorului la apăsarea ambreiajului, e normală în anumite limite (50-100rpm), motorul nefiind forțat să rotească și cutia care probabil are ulei "gros"
Nu stiu ce fel de ulei au pus baietii acum. Turatia n-am vazut cu cat creste dar am auzit. E parca as apasa putin mai tare acceleratia in gol.
Last edited by Fanez; 9 October 2015, 20:52.
Reason: Automerged Doublepost
La ambreiaj comandat pe cablu ar trebuie să fie:
1-decuplat la apăsarea la podea (ideal, dar dacă ai preș sub pedală nu vei debraia complet niciodată);
2-decuplat foarte aproape de podea sau până la 3/4 din cursa pedalei (cel mai ok);
3-decuplat la apăsarea la 1/2 (de obicei la X52 cam așa e reglat din fabrică - dar atenție mecanic între cazul 1 și 2 -e pedală cu preluare automată a "jocului" )
4-decuplat la apăsarea la 1/4 din cursă - deja rulmentul e presat pe soare permanent iar debraierea e excesivă - poate duce în timp la uzura prematură a "soarelui" asta dacă nu cedează rulmentul primul.
@Fanez:
Pentru cazul 1 se desurubează piulițele, există chiar o cotă (mm) de reglaj, iar pentru 2 3 se strâng
La comanda hidraulică reglajul e în cazul 2, debraiere la pedală apăsată 1/2 nereglabil.
Creșterea turație motorului la apăsarea ambreiajului, e normală în anumite limite (50-100rpm), motorul nefiind forțat să rotească și cutia care probabil are ulei "gros"
Mai devreme am postat gresit in alta parte. Repet aici: Azi cand am luat masina de la service am constatat ca am ambreiajul altfel decat era inainte. E normal, l-au reglat baietii altfel, doar ca acum are cursa mai lunga. Incepe sa cupleze cam de la jumatea cursei in sus si pt ca nu sunt invatat cu el asa, scoate un "clonc" cateodata. As vrea sa-l reglez cum era inainte adica la un sfert de cursa, dar nu mai stiu acum daca trebuie strans sau slabit cablul. Acum pe ultimul sfert de cursa cand apas parca scapa in gol pedala. Cand apas pe ambreiaj ca sa schimb viteza, dupa ce iau piciorul de pe acceleratie se tureaza motorul, ceea ce consider anormal. Care ar fi problema?
P.S. Scartaitul ala in pedala il am si eu mai ales cu motorul cald.
daca atunci cand ambreiajul este eliberat, si se aude la ralantiu in tac tac tac, cel mai probabil este trenul fix din cutia de viteze! Alessandro stie ce zic!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Leave a comment: