Problemele de servodirectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din cate imi dau seama urmarind o schema electrica, presostatul, caci asta este pana la urma, trimite un semnal luat de la masa, catre calculatorul de injectie; nu stiu insa care va trebui sa fie raspunsul calculatorului la acet semnal.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Originally posted by Costi-bc View Post
      mi s-a dus pompa in mers. era sa rup gardurile...
      nu s-a aprins nimic!
      "Gogoasa" mi se pare foarte umflata,daca doresti dau si argumente!

      Originally posted by EUGEN2008 View Post
      te cam contrazici singur....logica mea spune ca daca nu ai lichid in vas e clar ca pompa invarte si aer pe langa ulei de servo deci presiunea pe conducta de inalta (unde e si sonda) scade. Dupa spusele tale ar trebui sa se aprinda caci presiunea scade daca circuitul prinde aer. Oricum sa nu deviem de la intrebarea mea initiala , ma interesa daca cuiva i s-a aprins si in ce context.
      Nu exista martor in bord,pentru servodirectie.Sonda respectiva,trimite semnal la calculator,prin care este pusa in evidenta presiunea in sistemul respectiv(poate fi citita cu testerul),aceasta confirmind functionarea pompei,existenta nivelului minim,etc.Nefunctionarea sistemului,nu prezinta pericol in conducere,deoarece la viteze relativ mari,este neglijabil,la viteze mici,presupune un efort fizic,suplimentar si doar atit.

      Originally posted by IancuMIC View Post
      Din cate imi dau seama urmarind o schema electrica, presostatul, caci asta este pana la urma, trimite un semnal luat de la masa, catre calculatorul de injectie; nu stiu insa care va trebui sa fie raspunsul calculatorului la acet semnal.
      Notiunea de -presostat- ,presupune controlul presiunii intr-un sistem.In cazul nostru avem doar masura presiunii,deci avem un senzor si atit...!
      Last edited by big_electro61; 25 April 2012, 20:06. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • te rog cu argumentele pentru ca nu-i gogoasa. eram intre Onesti si Brasov (pe Bretscu) si de obicei merg doar cu o mana pe volan ...
        cu 2 saptamani inainte scosesem masina din service (statuse o luna) lovita in fata si fara lichid de servo in pompa (o conducta fisurata)
        o/____\o
        (i)
        .........

        Comment


        • Originally posted by big_electro61 View Post
          Notiunea de -presostat- ,presupune controlul presiunii intr-un sistem.In cazul nostru avem doar masura presiunii,deci avem un senzor si atit...!
          Iti recomand sa studiezi "Logan-Scheme electrice";stiu, vei spune ca e prost facut.
          Attached Files
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Tu stii ce voi spune eu,normal ca si eu sunt curios,care-i parerea ta...? Argumentata tehnic!
            Last edited by big_electro61; 25 April 2012, 21:06. Reason: x

            Comment


            • eu am crezut ca e montata acolo pentru a compensa subturarea motorului , cand e rece motorul , cand e la ralanti , cand ajungi cu volanul in cap de cursa si sarcina e maxima etc dar nicidecum pentru aprins becuri cum zice Iancu . Vin cu 2 argumente : De ce loganul diesel dotat doar cu servodirectie asemanatoare cu cea de pe benzinar nu are acest presostat? Pentru ca motorul are un cuplu mult mai mare si nu e asa sensibil la consumatorii astia suplimentari de putere gen pompa servo , compresor AC etc. Banuiesc ca si Dci-ul ar avea nevoie de martor aprins in bord sa semnalizeze "presiunea din circuit" sau sa faca circuitul de servo diagnosticabil pe tester cum spune Big. Al 2-lea argument care-mi sustine teoria cu reglatul turatiei la ralanti ar fii ca am testat o solenza europa acum ceva ani buni la care s-a montat servodirectie fara a se conecta senzorul respectiv , la ralanti se subtura vizibil daca invarteai de volan .
              Pain brings out the truth in us all...
              ...how much truth can you stand?

              Comment


              • Originally posted by EUGEN2008 View Post
                eu am crezut ca e montata acolo pentru a compensa subturarea motorului , cand e rece motorul , cand e la ralanti , cand ajungi cu volanul in cap de cursa si sarcina e maxima etc dar nicidecum pentru aprins becuri cum zice Iancu .
                Acum nu mai sunt convins de lucrul asta, dupa ce am vazut legatura dintre senzor, presostat cum vreti si calculatorul de injectie; mai ales ca eu aveam in minte un martor pe ceasuri sub forma unui volan.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by EUGEN2008 View Post
                  eu am crezut ca e montata acolo pentru a compensa subturarea motorului , cand e rece motorul , cand e la ralanti , cand ajungi cu volanul in cap de cursa si sarcina e maxima etc dar nicidecum pentru aprins becuri cum zice Iancu .
                  Ceea ce ai crezut,este foarte pertinent si real.Orice nevoie de putere suplimentara la relanty,este compensata cu o cantitate suplimentare de benzina data de calculator,motorului.Prin putere suplimentara,inteleg,"soc automat(la rece),AC(la relanty),directie asistata(la relanty).Calculatorul "vede" aceste necesitati,prin intermediul unor senzori dedicati,in sistemele respective.In cazul directiei asistate,cu motorul la relanty,cind calculatorul vede(prin intermediul senzorului) ca soferul vrea sa vireze(presiunea creste in sistem) compenseaza automat cu un debit suplimentar de combustibil.

                  Comment


                  • Originally posted by big_electro61 View Post
                    In cazul directiei asistate,cu motorul la relanty,cind calculatorul vede(prin intermediul senzorului) ca soferul vrea sa vireze(presiunea creste in sistem) compenseaza automat cu un debit suplimentar de combustibil.
                    Presiunea din circuitul hidraulic al directiei asistate(informatie data de senzorul de presiune) este folosita in vederea mentinerii regimului de consemn relanti; aceste nu se face prin debit suplimentar de combustibil(calculatorul are informatia "picior ridicat") ci prin gestionarea debitului de aer cu ajutorul MPP.
                    -saracirea sau imbogatirea amestecului.
                    Last edited by IancuMIC; 26 April 2012, 00:15.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Se poate oare mentine un relanty atunci cind este cerere de putere suplimentara(AC,directie asistata),fara consum suplimentar de combustibil?proportia amestecului carburant trebuie pastrata,si cum costul aerului nu ma interesa,ma-m referit doar la benzina.

                      Comment


                      • probleme directie
                        intr-o dimineata volanul mi-a mers fff greu, a trebuit sa opresc si sa trag de el, dupa care
                        si-a dat drumul, a mers din ce in ce mai usor. speriat m-am programat la service unde au zis
                        ca merge bine si n-au ce sa faca (servo hidraulic 1.4 MPI 2006), dar daca mai face la fel sa ma prezint la ei. au zis ca sunt posibilie doua probleme pompa hidraulica care are niste valve (scuze nu ma pricep) ce se pot realinia sau e bulita caseta de directie. apoi am dat niste ture prin oras, prin toate giratoriile si s-a comportat bine. Ce parere aveti si ce ma sfatuiti.

                        Comment


                        • E vorba de acele supape sertaras care se gasesc in pozitie neutra, respectiv in linie cu gaura blocului portsupape, in situatia cand masina merge in linie dreapta. Probabil una din supaple nu s-a aliniat cum trebuie sau functioneaza defectuos.
                          Ca sfat, exact ce ti-au spus si mecanicii, nu prea ai tu cum sa intervii.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • pai fiind din 2006 si nu stiu cati km , eu te sfatuiesc sa-i schimbi uleiul de servo , nu ca ar avea neaparat legatura cu incidentul , dar oricum e clar ca uleiul ala si-a mai pierdut din proprietati sau poate chiar are ceva depuneri pe acolo care au blocat temporar vreo supapa. E aprox 30 de lei un litru de ulei , ajunge 1 litru ptr schimb. Si mai departe urmaresti daca mai face, n-are rost sa investesti in piese la intamplare .
                            Pain brings out the truth in us all...
                            ...how much truth can you stand?

                            Comment


                            • multumesc pt sfaturi!
                              sincer m-am mai linistit nitelus, pt ca nu ma incanta fff tare ideea cu schimbatul casetei de directie si in plus in zilele astea a mers bine volanul/servo.
                              in loc de concluzie: tare-i bun forumu' asta!!!

                              Comment


                              • Am schimbat zilele trecute distributia si scutul era plin de ulei de la servodirectie. Am si eu aceleasi simptome descrise de toata lumea: un zgomot specific cateodata cand iau curbe si un fel de zumzait din fata imediat cand plec de pe loc. Altfel directia functioneaza bine, deci sper ca nu e problema la pompa. Asa ca am fost la magazin si am cumparat o sonda senzor de presiune. Cea originala era la 150 Ron asa ca am ales una mai "ieftina" cu 78.
                                As intreba e greu de schimbat? Trebuie sa am grija la ceva anume sau doar se desurubeaza si se pune cea noua in loc pur si simplu? Va multumesc!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google