Originally posted by csebalyn
View Post
presiune in pneuri
Collapse
X
-
Eu am fost o data la vulcanizare si i-am zis lu' nene ala sa-mi faca presiunea. I-am dat banii si am plecat mai departe. Eu nu am ABS pe masina si cand franez evit sa blochez rotile si o tin asa...la limita (asta intr-o situatie de urgenta), in rest franez usor, normal. E si am plecat eu, si la o trecere de pietoni am frant mai brusc asa, si m-am dus taras. Eu eram obisnuit sa nu se blocheze roata la forta cu care am calcat frana. M-am dus la o benzinarie si cat credeti ca aveam? 2,8bar fata si 3,0bar spate. I-am specificat clar aluia ce presiune vreau (2,0 2,2). De atunci imi fac presiunea singur la benzinarie. Concluzia mea este ca nu prea te ajuta la franare un pneu cu presiune mai mare decat e normal....sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
-
Cu cat sunt mai tari scade eficienta sistemului de franare, asa ca nu e de joaca cu presiunea anvelopelor.
Comment
-
E o mare greseala! NU FACETI ASA CEVA! In cazul unei sarcini mari nu faci altceva decat sa amplifici ceea ce ai spus in primul alineat!Originally posted by andrei View PostSi amortizoarele se duc mai repede daca mergi cu presiune mare in pneuri ca lucreaza mai mult.
Deci eu zic ca e bine sa se mearga cu presiunea indicata, dar cand se cara ceva foarte greu pe distante scurte sa se mareasca presiunea cu 0,5-1 bari.
Tu trebuie sa folosesti, cu anvelopa rece (adica nerulata), 2.2 fata si 2.4 spate. Daca reglezi presiunea dupa un drum lung (in special vara), trebuie sa adaugi 0.2-0.3 bari in plus. Pentru o determinare mai exacta a temparaturii anvelopei, pune dosul palmei pe anvelopa, si daca e mai fierbinte decat mana ta inseamna ca trebuie sa bagi ceva aer in plus fata de ce prescris in manual.Originally posted by petromansi io folosesc 2,2 in toate
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Presiunea in pneuri trbuie sa fie cea prescrisa de producator. La presiune inferioara, anvelopa se uzeaza pe marginile exterioare, la presiune superioara anvelopa se uzeaza pe mijloc si "se duc" mai repede amortizoarele.
Comment
-
Mda...cel mai bine era sa le las cum au fost cand am luat-o de la dealer (2,8 in toate...).Glumesc normal.
Oricum, in functie de temperatura (asta daca nu ai N bagat) presiunea variaza cu~ +/- 0,1 bar. Daca masori pres. intr-o dimineata de vara cand inca nu s-a dus roua de pe iarba ai 2 atm sa spunem, la pranz sigurat si garantat, pe arsita vei avea 2,1 atm.
Comment
-
Da' de ce nu te duci la o vulcanizare? Pe-aici verificarea presiunii costa vre-o 2 lei la patru rotiOriginally posted by Rocri View PostMa credeti ca nu am verificat presiunea niciodata? Si am si manometru acasa(chiar 2) dar sunt putoare. Si de cand tot zic sa le verific dar Sfanta Lene nu ma lasa.
...
Comment
-
E bine ca n-ai avut 2,9 pe fata si 3 pe spate, ca mine.Originally posted by Octavian___28 View PostMda...cel mai bine era sa le las cum au fost cand am luat-o de la dealer (2,8 in toate).
Chiar nu e de joaca cu presiunea. Poti avea cum mult peste 2,2 bar, verifica cat mai repede!Originally posted by Rocri View PostMa credeti ca nu am verificat presiunea niciodata?
Comment
-
Mare dreptate....eu am avut presiunea cand am luat-o de la dealer de 3.00 pe fiecare roata si nu intelegeam de ce ma scutura asa tare prin gropi ..ma gandeam ca are supensiile noi.....
...am verificat... modificat presiunea la 2.0 pe fata si 2.2 spate ..si acum este ok..oricum dupa modificarea presiunii se conduce altfel..... gropile nu se simt tare
Comment











Comment