Modificarea Sistemului De Franare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by lau911 View Post
    sa raspunda cineva calificat :
    "Si va rog eu sa explicati tuturor ca forta de frecare la alunecare nu depinde de suprafata de contact ci doar de coeficientul de frecare si de Normala (care poate fi G sau o alta forta de apasare)"

    daca se aplica la frane legea aceea daca nu ,daca sant si alti factori influentatori.....

    eu sant mai prost de fel nu inteleg ..............
    In dinamica vehiculelor se aplica mai multe legi decat alea din Fizica de lclasa a 8-a. De exemplu coeficientul de frecare o sa depinda statistic de latimea anvelopei (sanse mai mari de a gasi un punct de contact cu aderenta mai buna). Basca faptul ca in franare intra mai multe forte decat frecarea de alunecare (masinile franeaza si pe polei, unde coeficientul de frecaretinde spre 0), dar o discutie despre histerezis aici e inutila (se vede dupa grafiai verbului a fi de mai sus).
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • am pus un link mai sus. pariu ca nimeni nu l a citit. sunt descrise tipurile de aderenta coeficientele de frecare tot.

      Comment


      • Furtunele de Clio se potrivesc.

        Comanda si tu 2 seturi si daca nu se potrivesc, le platesc eu pe amandoua.
        _
        B 48 C U P - Ligheanul Agitat

        sigpic

        Comment


        • Originally posted by cos_min_i View Post
          daca distribui aceeasi forta pe doua suprafete diferite ... care este mai eficienta : suprafata mai mica sau suprafata mai mare ?
          Amandoua sunt la fel de eficiente. Stiu ca pare aiurea dar asa sunt legile fizicii. Coeficientul de frecare, adica placuta daca este mai buna poate face ca franele stoc sa fie mult mai eficiente decat o frana de van cu niste placute cu un coeficient de frcare mai slab.

          Incercat cand aveti o cutie de la un calculator de exemplu sa il impingeti pe latura mai mare si pe latura mai mica si veti vedea ca este aceeasi putere, sau daca aveti un plan inclinat sa le dati drumu sa vedeti ca se vor opri in acelasi loc.

          In dinamica vehiculelor se aplica mai multe legi decat alea din Fizica de lclasa a 8-a. De exemplu coeficientul de frecare o sa depinda statistic de latimea anvelopei (sanse mai mari de a gasi un punct de contact cu aderenta mai buna). Basca faptul ca in franare intra mai multe forte decat frecarea de alunecare (masinile franeaza si pe polei, unde coeficientul de frecaretinde spre 0), dar o discutie despre histerezis aici e inutila (se vede dupa grafiai verbului a fi de mai sus).
          Nu ai spus nimic in acest post. ce treaba are anevelopa si poleiul in ceea ce am zis eu? Nu am comparat 2 masini cu anvelope diferite ci o masina in 2 moduri, stoc si updatat.

          Atunci cand e polei chiar nu mi se pai pare deloc bun un update, adica atunci chiar e total inutil pentru ca ambele sisteme de franre vor face un efort foarte mic pentru a opri roata, avand in vedere frecarea foarte mica intre anvelopa si sosea.

          Sistemul stoc este mai slab in cazul in care avem anvelope incinse foarte bine sa spunem si o pista tratata si cand franam la maximum cu frana stoc roata nu se mai blocheaza pentru ca nu are puterea de apasare
          Attached Files

          Comment


          • e o mare tampenie, .........degeaba stii fizica ...o aplici gresit .....o tot arzi cu forta de frecare ,faci comparati intre suprafete mai mari si suprafete mai mici care fac contact
            tu spui ca masina cu discuri de 238 cu placute normale ,cu etrieri normal ....franeaza exact la fel ca discuri pe 260 etrieri de van care sant mai puternici ........... doar ca cei de van fiind ventilati ,nu se incalzesc asa repede ...

            afirmi asta doar spunand "forta de frecare nu tine cont de suprafata "
            iti garantez ca exista diferente de franare ........intre cele 2 sisteme .....ingineri dacia nu sunt prosi asa faceu disc de 238 ventilat si gata

            din ce zici tu dac as avea etrieri lui SGM +discuri de 300 mm , tu cu stok franezi la fel de bine ca mine )))))
            sigpic
            Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
            http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html

            Comment


            • odata cu discurile de van si etrierii mai generosi, vine si placuta mai mare ca dimensiune. daca ar fi doar discul mare si placuta a fel ca la franele de berlina, atunci ai frana fix la fel indiferent de cat de mare e discul. forta de frecare tine cont de dimensiunea placutei, dar nu tine cont de dimensiunea discului daca placuta de frana e aceeasi cu cea pe care o pui pe un disc mai mic
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • offf ... melc , ia mai cauta diferentele

                Comment


                • Franele de van au fost puse mai mare din urmatoarele considerente:

                  Masa masinii poate fi mult mai mare decat o berlina, Adica se poate pune in ea o tona sa spunem. In acest moment rotile au o aderenta mult superioara decat in cazul in care masina era goala.

                  La franare sistem de berlina nu ar avea putere suficienta sa(sa ajunga la punctul maxim, adica blocarea rotilor)implicit sa opreasca masina,din cauza inertiei mult mai mare si unei aderente mult crescuta.

                  Sistemul de van are o forta mai mare de apasare si ar putea opri rotile (ar ajunge in punctul maxim)

                  Va dau un exemplu foarte simplu si eficient,

                  Avem o bicicleta pe care o plimbam pe langa noi. in momentul cand apasam orice frana rotile se blocheaza (ajung la punctul maxim) din cauza ca nu are o apasare mare pe asfact.

                  Ne suim pe bicicleta si apasat cat putem de tare pe frana. Observam ca in acest moment roata nu se se blocheaza, ceea ce inseamna ca FRANA E SUBDIMENSIONATA, adica apasarea este prea mica pentru a opri rota in totalitate.


                  Daca nici dupa exemplul asta nu ati inteles vorbesc degeaba. In afara de ce stiti voi nimic altceva nu e corect.
                  Last edited by o8MeLC; 17 November 2011, 19:11.

                  Comment


                  • Ok, deci Melc ne-a expus un avantaj al franelor mari. Alaturat faptului ca franele cu discuri si placute mari se incing mai greu, aceste avantaje sunt suficiente pentru ca eu, cel care merge 90% din timp in blana, sa aleg un sistem de franare imbunatatit.

                    Si, spre deosebire de altii care se tot coiesc cu teoria, eu macar am aplicat. Si am constatat prin proprie experienta tot ce incercati voi sa va imaginati aici. Am avut discuri ventilate performante, cu placute performante, acum am discuri si placute de VAN, am pompa mare de VAN, am discuri pe spate...

                    @melc, spui ca nu conteaza franele mari la berlina... Nu cumva cand franezi violent de la viteza mare creste forta de apasare la fel ca in cazul unui VAN? Cand pui si niste anvelope bune, clar trebuie frane pe masura
                    Last edited by dsign; 17 November 2011, 19:51.
                    _
                    B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                    sigpic

                    Comment


                    • Nu am zis design de tine. Pe tine te cred ca iti sunt folositoare doar ca marea majoritate cand ii auzi vorbind despre franele de van spun ca acum masina franeaza mai bine in oras sau mai stiu eu in ce situatii care nu implica incingerea franelor.

                      Vreau sa stiu si eu cati din cei care au avut sistemul stoc au reusit sa scoata fum din el si in acel moment s-a facut schimbul cu cel de van care e mai performant si nu s-a schimbat sistemul pentru ca a auzit la altii ca pur si simplu franeaza mai bine.

                      Eu am reusit sa scot fum din franele stoc dupa 10 minute de mers la limita si franari foarte bruste. In acel moment chiar doream un disc mai mare si ventilat. In acel moment oricat as fi apasat pe pedala de frana roata nu se mai bloca.
                      Last edited by o8MeLC; 17 November 2011, 20:00.

                      Comment


                      • melc , cand ma dadeam la linii acu 2 ani cu franele stock , la a 2 linie pe kiseleff , nu am mai putut oprii masina sa intru pe straduta aia in dreapta dupa parcare...m`am dus inainte pe franare cu abs-ul in blana.
                        dupa up-grade..ca eu il consider up-grade , m`am dat si de 3 ori consecutiv cu frana in blana dupa parcare..culmea , mai aveam ceva distanta pana in straduta , tot cu frana in blana..dupa mai multe linii....ding...

                        Comment


                        • Trebuie sa intelegeti ca nu am spus nicaieri ca aceste frane nu sunt mai bune fata de cele normale. De la primul meu post am spus ca nu vorbim de circuit unde chiar sunt net superioare.

                          Eu am vrut sa inteleaga toti ca aceste frane nu au niciun avantaj in cazul in care masina se utilizeaza in regim de oras sau extraurban la viteze decente. Mereu mi se spune mereu ca trebuie sa schimb franele ca franeaza mai bine la orice viteza si nu sunt de acord.

                          Sa va spun exact era vorba de dany_dny care mereu ma intreba din ce cauza nu imi pun frane de van ca franeaza mult mai bine si eu mereu ii explicat ca pentru cum merg eu, adica linistit in oras ca nu am bani de aruncat pe benzina, nu imi trebuie de van deoarece nu ajuta cu nimic si de aici se pornea o discutie de minute intregi in care incercam sa ii explic ca aplica aceeasi forta si el o tinea continuu ca franeaza mai bine.

                          Aceasta discutie am avut-o si cu speed-ul si cu lau. Voiam sa mai fie cineva care sa explice exact de unde franele de van isi fac simtita prezenta si pana unde aceste frane nu sunt cu nimic mai presus celor stoc.
                          Last edited by o8MeLC; 17 November 2011, 20:53.

                          Comment


                          • discul mare ajuta la franare prin faptul ca raza lui este mare si astfel cuplul fortei exercitate de placuta este si el mai mare.

                            @ melc pistonul de van apasa mai tare pe placuta. teoria aia este valabila daca pistonul apasa cu aceiasi forta

                            fara doar si poate etrierii placutele si discurile de VAN si net mai bune si superioare din toate punctele de vedere. singura problema este costul placutelor.
                            Last edited by alessandro; 17 November 2011, 20:54.

                            Comment


                            • Eu nu spun ca sistemul de van nu e superior.


                              Eu vreau sa arat ca la un mers normal masina nu franeaza cu nimic mai bine avand etrieri mai mari. Am explicat in ce cazuri franele de van sunt superioare doar ca nu vorbeam despre asta discutam ...

                              Comment


                              • Originally posted by o8MeLC View Post
                                Trebuie sa intelegeti ca nu am spus nicaieri ca aceste frane nu sunt mai bune fata de cele normale. De la primul meu post am spus ca nu vorbim de circuit unde chiar sunt net superioare.

                                Eu am vrut sa inteleaga toti ca aceste frane nu au niciun avantaj in cazul in care masina se utilizeaza in regim de oras sau extraurban la viteze decente. Mereu mi se spune mereu ca trebuie sa schimb franele ca franeaza mai bine la orice viteza si nu sunt de acord.

                                Sa va spun exact era vorba de dany_dny care mereu ma intreba din ce cauza nu imi pun frane de van ca franeaza mult mai bine si eu mereu ii explicat ca pentru cum merg eu, adica linistit in oras ca nu am bani de aruncat pe benzina, nu imi trebuie de van deoarece nu ajuta cu nimic si de aici se pornea o discutie de minute intregi in care incercam sa ii explic ca aplica aceeasi forta si el o tinea continuu ca franeaza mai bine.

                                Aceasta discutie am avut-o si cu speed-ul si cu lau. Voiam sa mai fie cineva care sa explice exact de unde franele de van isi fac simtita prezenta si pana unde aceste frane nu sunt cu nimic mai presus celor stoc.


                                fie ca mergi usor fie ca mergi ca un nebun .......franele de van sunt mai eficiente ......nu te mai contrazice .....daca ai KOrmorane de 7 ani normal ca la apasare mai promta si cele stok ingheatza roata si se duce sanie
                                franele de van UP-grade .....
                                sigpic
                                Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
                                http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google