Probleme Tehnice Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multumesc pentru raspunsuri. Nu cred ca e geometria de vina, masina are 5 luni, am mers soft cu ea, nu am lovit borduri, gropi, etc deci cred ca nu asta e cauza. Presiunea in roti am sa o verific sper sa fie cauza dar si aici sunt putin in dubiu, trebuia sa mi se aprinda martorul, nu cred ca sunt atat de ghinionist ca rotile sa se desumfle in acelasi ritm. Am vazut si eu filmuletul pe youtube cu Loganul care nu revenea la drum, la fel se intampla si la mine. Ideea e ca nu revine in ax deloc nu ca revine greu. Daca iau o rotatie completa de volan in curba, la iesire, daca las volanul liber revine partial ramanand cam la 30-40 de grade de axul masinii si acolo ramane. Parca nu facea asa la inceput, nu pot sa bag mana in foc, dar in ultima vreme nu mai am feedback la mers iar mentinerea drumului drept e destul dificil. La viteza mare, spre exemplu 100 km/h, daca o aduc in drum drept si iau manile de pe volan o ia ori stanga ori dreapta, drept nu prea. Am avut si alte masini si am cateva sute de mii de km parcursi si cam stiu cum trebuie sa se comporte o masina, asta nu o face. Luatul mainilor de pe volan nu il recomand nimanui, sunt un sofer prudent, nu am luat niciodata vreo amenda sau am facut vreun accident.
    Eu cred ca e mai degraba o eroare de proiectare, fabricatie, problema e destul de grava, e vorba de directie nu de vreo parlita de lumina. Nu stiu cum au obtinut omologarea.

    Comment


    • Îți recomand să mergi cu mașina la garanție. Încearcă (atunci când este posibil) să accelerezi mai tare la ieșirea din viraj, vezi atunci ce se întâmplă. Teoretic ar trebui să revină volanul mai repede in pozitia drept.

      Comment


      • Legat de tmps, sau cum ii zice, dacă se dezumfla aproximativ egal nu se aprinde. Datorita condițiilor meteo, se poate întâmpla ca toate sa piardă aceeași valoarea.
        Eu am observat asta.
        În cazul meu, eu merg o săptămână din 3 la munca cu mașina mea. Din 2.3 presiune a scăzut la toate rotile pana la 1.8-1.9. Fără a se aprinde martorul.

        Comment


        • @ ugabrielu, un big like pentru detalii. Daca si "trage" intr-o parte mergi cu masina la garantie.

          Nici eu nu fac compromisuri cand vine vorba de frana, directie sau elemente de siguranta ale masinii.

          Comment


          • In mod normal, dupa un viraj, volanul trebuie sa revina singur pe centru in timpul conducerii. Obligatoriu mainile trebuie tinute pe volan pentru a-l ajuta sa revina mai repede si pentru a pastra controlul asupra masinii. Totusi, daca volanul nu are nici macar tendinta de a reveni singur la centru, este clar ca aliniamentul a disparut.
            La rularea pe o linie dreapta, pe o sosea neteda, volanul ar trebui sa fie perfect drept sau aproape drept. De ce aproape drept? Pentru ca este permisa o mica abatere, in functie de profilul soselei dar, in general, el trebuie sa fie drept si pe centru.
            Trebuie retinut ca este o idee gresita ca masina trebuie sa mearga perfect drept cand se iau mainile de pe volan. Intr-o lume perfecta este valabil dar in realitate nu este asa pentru ca toate soselele au o anumita inclinare care automat duce la o usoara tragere intr-o parte.
            Este foarte periculos de a se lua mainile de tot de pe volan. Masina trebuie sa ruleze drept cu o minima atingere a volanului. Daca totusi trage intr-o parte sau in alta trebuie verificat si controlat unghiul de fuga. De asemenea, daca cauciucurile prezinta uzura doar pe marginea din interior sau din exterior trebuie reglat unghiul de fuga.

            Comment


            • Dacă la rotirea volanului se simte că merge sacadat, da poți da vina pe GEPDA, în rest doar tren de rulare și/sau casetă. TPMSul indirect e compensat cu temperatura, deci ipoteza pică
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • Unghiul de fuga este diferenta dintre o dreapta perpendiculara cu solul si axul pivotului de rotatie al rotii. Deci este nereglabil. Se poate regla doar convergenta la Logan.
                Daca volanul nu revine problema este caseta de directie. Degetul impingator a fost strans prea tare ca sa nu mai troncane caseta.
                Se pot verifica presiunea si convergenta rotilor inainte.
                De retinut ca perceptia asupra modului de functionare al directiei poate fi subiectiva, mai ales daca anterior mergi cu o masina la care directia revine mai repede catre punctul central.

                Comment


                • Câteva informații despre geometria rotilor directoare:
                  Attached Files

                  Comment


                  • Interesante informatii. Nu m-a interesat subiectul, dar daca le-ai oferit, le-am citit. Si am gasit o observatie interesanta.... cum ar face masina la drumul drept daca rotile ar fi paralele (ceea ce nu sunt in zilele noastre).... Spune acolo ca "soferul ar folosi permanent volanul stanga-dreapta" pentru corectia traiectoriei din cauza vibratiei independente a fiecarei roti. Si imi aduc aminte niste filme de telecinemateca in care eroul la volan conducea si lucra tot timpul un pic cu volanul. Bine, sunt unele filme in care masina este de fapt statica, in studio. Stie cineva daca la masinile din anii 70 erau rotile paralele si directia trebuia compensata constant cu volanul?

                    Comment


                    • Primele și singurele care îmi vin in minte și pe care le-am simțit sunt: camionul Roman (raba) și tractorul Universal 650. La aceste autovehicule daca miști câteva grade de volan nu se întâmplă nimic (in funcție și de uzura casetei de direcție). Pentru că rotile sunt perfect paralele și singurul reglaj care se poate face este din capetele de bara.

                      Comment


                      • Referitor la unghiuri, ce se poate si ce nu se poate regla, valori, tolerante, etc. atasez cateva capturi de pe masina mea pentru axa fata. La fel am si pentru axa spate dar regret ca nu pot atasa fisiere pdf si nu doresc sa abuzez de capturi (se poate sterge postul daca se considera).
                        Attached Files

                        Comment


                        • Eu la loganul vechi ph1 1.6 mpi am strâns crabotul din caseta de directie cu un imbus si jocul volanului stanga -dreapta s-a redus considerabil,aproape rămânea blocat in stanga sau dreapta in viraj

                          Comment


                          • Am verificat presiunea in roti, 2.2 pe fata la ambele si 2 pe spate la ambele. Am bagat si pe spate 2.2.
                            Cauciucurile nu au urme de uzura.
                            La cea mai mica actionare a volanului se aude pompa de servodirectie, un bazat. In volan nu se simte nicio sacadare, miscarea e cursiva. Eu cred ca e ceva din softul pompei de servodirectie, presupun ca atunci cand nu sesizeaza actionare din partea coloanei de directie impicit ar trebui sa aduca anumiti parametrii in 0 si sa actioneze in sensul de a aduce rotile in 0 prin actionarea pompei. Daca e asta atunci "e grele", cel de la service-ul la care ar trebui sa merg nu a reusit nici macar sa reseteze kilometrii cand am cumparat masina. Nu ma vad bine.
                            Problema de zi cu zi nu ar fi una foarte mare, parcurg 100 km pe zi cu naveta, dus,intors, deci pot sa stau concentrat ca in filme, dupa cum scria un coleg mai sus. Dar ce se intampla daca vreau sa fac un drum de 500-1000 de km? Am cumparat Logan tocmai pentru fiabilitate si se pare ca tocmai de asta nu am parte.
                            VIORE_L eu nu am probleme cu jocul la volan, nu are joc deloc, rotile se misca la cea mai mica actionare a volanului.

                            Comment


                            • Eu cred că este din geometria rotilor sau caseta de direcție. D'aia ți-am recomandat sa mergi cu ea la garanție. Și la batrana Dacie 1300, când luai mana de pe volan la ieșirea din viraj, volanul revenea in pozitia drept. Dacă la reprezentanta îți spune că nu are nimic masina (e foarte probabil sa se întâmple asta) poți face o constatare la un service mai ,, răsărit,, și le dai cu ea in cap.

                              Comment


                              • Nu ai joc in caseta...e prea strânsă ,ca si cand tu ti fortat in stanga sau dreapta sa virezi .in caseta ai un impingator cu un imbus care apasă axul volanului pe cremaliera casetei,daca e prea strâns nu revine la drept

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google