Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Evident ca filtrul de polen nu are nicio legatura cu revizia motorului in care sunt celelalte elemente implicate. Il poti face cand ai timp si chef, il poti doar curata si dezinfecta pentru inca o reutilizare, orice vrei.
    In ceea ce priveste schimbarea regimului de service, pe care vrei sa il faci mai des, nu sunt sigur ca este importanta "varsta" motorului. Asta pentru ca nu stiu sa existe un ulei RN0720 care sa aiba si aditivi pentru motoarele cu kilometraj mare. Sunt producatori (Mobil 1, Castrol, si altii) care au uleiuri speciale cu substante care ar ajuta la remedierea unor probleme la pistoane.
    Eu nu cred ca te va ajuta schimbarea mai deasa a uleiului. Uleiul ar trebui schimbat in functie de regimul de mers. Orice km de mers urban face cat 2-3 km de mers afara, orice km mers foarte turat, la fel.
    As fi mai interesat de a pune motorina aditivata cu detergenti la orice motor diesel. Sau un plin de asa ceva alternat cu unul normal.

    Comment


    • Ms frumos pt sfat.
      Ce fel de motorina aditivat te referi? De la MOL? PETROM? LUKOIL?

      Nu de altceva, dar m-a certat cineva de ce fac schimbul de ulei doar din 20 in 20.000km.

      Comment


      • Nu ma refer la aditivi care imbunatatesc cifra cetanica. Sunt pareri impartite. Unii soferi de pe forum folosesc asa ceva, altii au incercat si nu li s-a parut vreo diferenta. Eu ma refer la aditivii care combat depunerile pe sistemul de injectie de foarte mare presiune din dieselul modern in combinatie cu motorina cu grad foarte scazut de sulf care a devenit singura de pe piata de prin 2006. Cand se formeaza depozitele pe injectoare, rezulta pierdere in putere si noxe in exces. https://www.axi-international.com/ul...r-diesel-ulsd/
        (despre detergenti, pag 23, https://www.atc-europe.org/public/Do...2013-11-20.pdf)
        (despre detergenti, pag 8-10, https://circabc.europa.eu/webdav/Cir...t_Document.pdf)
        Exemple includ: Lukoil Super Diesel, Rompetrol Efix, Mol ambele sortimente Evo si Evo+, si altele.

        Comment


        • Nu exista uleiuri care sa ajute la remedierea unor probleme la pistoane. Fa revizia conform specificatiilor din fisa de intretinere a masinii. Daca este data la fiecare 20.000 km si un an asa trebuie facuta. Motorul oricum va rezista suficient, oricum probabil mai mult decat masina.
          In ceea ce priveste carburantii cu aditivi faci cum crezi, eu am avut diverse masini cu motoare diesel inca din 2007. Nu am folosit niciodata, nu am avut niciodata probleme, dar am folosit numai filtre de carburant de origine.

          Comment


          • "diverse" masini..... in 12 ani, dar una dusa 150 000 km? Motorina numita B0 (care nu are niciun pic de biodiesel in ea) contribuia destul de putin la depunerile pe injectoare. De la 1 iul 2007, in Romania s-a vandut motorina cu doar 2% bio. Din 1 ian 2016 s-au introdus cote minime de 6.5% bio dar Romania a tot amanat (din motive de multe rable pe strada) si nici pana in 2018 nu introdusese obligatia ceea ce a determinat Comisia Europeana sa ne traga de urechi. Acum motorina are 7% bio B7 ceea ce inseamna depozite crescute.

            Comment


            • Originally posted by gecmc94 View Post
              As fi mai interesat de a pune motorina aditivata cu detergenti la orice motor diesel. Sau un plin de asa ceva alternat cu unul normal.
              As fi si eu interesat daca pui aditivi acum in ”tractorasul” tau, plus tipul, proportia, frecventa, etc.

              Discutiile despre aditivi (la diesel in cazul de fata) se intind pe sute de pagini pe forumuri. Pana la urma fiecare procedeaza asa cum crede, dar iata ce a spus si cineva care stie despre ce e vorba legat de uleiul 2T (despre ceilalti ”detergenti” normal ca sunt alte polemici):

              Ia să pui o diagnoză să vezi surprize!
              După experienta plăcută cu Lukoil și 2t (1052), rezervorul s-a golit și a trebuit să realimentez. Numai că fiind fript de atâtea ori nu am făcut plinul ci am pus de test mai ales că stația a reaprovizionat între timp. Și dăi ronțăieli și țăcănit de injectoare. Pun diagnoza, exact cum mă așteptam, corecții în jur de 0.9 - 1. Am făcut plinul cu motorină chioară și totul a revenit la normal, corecții de maxim 0,01. Deci mare atenție cei care vă mănâncă undeva să băgați 2t! Nu este periculos dar de ce să zăpăcești sistemul de injecție?”

              Revenind ontopic, colegul djxhouse (am urmarit jurnalul de bord) ar trebui sa faca reviziile tinand cont de modul de exploatare al masinii, motorina si uleiul motor folosit. Filtrele de aer si habitaclu ar fi bine sa fie schimbate mai des mai ales ca asta se poate face si in ”regie proprie”.

              Eu oricum voi schimba uleiul motor, filtrul de ulei si filtrul de motorina tot la 10-max 15 k km indiferent de kilometrajul masinii. Iar deocamdata nu voi folosi aditivi. Dar bineinteles ca toate astea sunt subiective si interpretabile.
              Last edited by Gil26; 4 January 2020, 16:56.

              Comment


              • Imi pare rau sa te dezamagesc. Am gasit forumul de pe net de unde ai citat si am inteles unde bati. Oh, nu. Nu sunt si nu vreau sa fiu alchimist de genul celor de pe acel forum care experimenteaza ei tot felul de combinatii de ulei pentru motoare in doi timpi si cu abilitati de combustie diferite de ale motorinei combinata cu aditivi de marit cifra cetanica .... plus motorina Rompetrol Efix (care contine detergenti pentru curatare). Iar criteriile lor sunt sunetele muzicii motorului. In timp ce profesionistii au microscoape, analizoare electronice, motoare de test, proceduri complexe cu pistoane curate. Dupa care probabil alchimistii isi vor vinde masinutele in targ dupa 2-3 ani, cu fum de esapament in toate culorile dar iti vor spune ca au avut mare grija de ele. Eu nu cred ca alchimistii vor reusi lucruri mai bune pe termen lung decat dealerii de combustibil asa ca eu ma bazez pe acestia din urma. Sunt tare curios daca uleiul 2T 1052 are in el compusi de-ai parafinei pentru ca aceasta chiar contribuie la depunerile pe injectoare. Au spus unii care au studiat cu microscopul.

                Eu am scos masina din hibernarea inceputa acum 2 luni (cu bateria in casa, la caldurica si pe redresor la fiecare cateva zile). Am facut peste 1000 km in 5 drumuri cu mai multe opriri. De fiecare data a pornit imediat. Am avut motorina Ecto super diesel in rezervor din octombrie cand am facut plinul si abia acum am consumat-o. Daca citesti acel forum, te-ai fi asteptat sa faca urat, sa plece mai greu, sa bata aiurea... Nimic. A plecat foarte bine chiar si pe temperaturi usor negative. Am ulei ELF Fulltech si motorina bio B7 cu aditivi de curatare pe care o folosesc de cel putin 3 ani (cu card de fidelitate). Poate este vina mea ca nu stiu ce ar fi mai bine de atat.

                Comment


                • @ gecmc94, desi suntem offtopic totusi ma dezamagesti cand spui ca "Acum motorina are 7% bio B7 ceea ce inseamna depozite crescute" si "Eu ma refer la aditivii care combat depunerile pe sistemul de injectie de foarte mare presiune din dieselul modern in combinatie cu motorina cu grad foarte scazut de sulf care a devenit singura de pe piata de prin 2006" si apoi "Eu nu cred ca alchimistii vor reusi lucruri mai bune pe termen lung decat dealerii de combustibil asa ca eu ma bazez pe acestia din urma". E laie ori e balaie?

                  Eu cred ca oricum nu prea stim cu ce combustibil alimentam. Ar fi interesante concluziile reale ale "profesionistilor" cu "microscoape, analizoare electronice, motoare de test, proceduri complexe cu pistoane curate". Plus cu ce combustibil fac analizele respective. Cert insa e ca ca parametrii injectiei pot fi foarte usor de urmarit in cazul motoarelor Dacia\Renault.

                  PS: toate masinile pe care le-am condus au pornit la sfert de cheie, bateria actuala nu am pus-o inca pe redresor (dupa aproape 2 ani si jumatate), din octombrie am facut vreo zece plinuri, apoi sa vedem ca de acum probabil va veni adevarata iarna.

                  Comment


                  • Am dat exemplul nu pentru a discuta despre baterie (oricum, nu despre una noua ca a ta si utilizata zilnic), ci despre combustibil si calitatea lui. Se stia in trecut ca motorina in rezervorul unei masini nepornita o vreme indelungata are tendinta de a se gelifica si deci rateuri la start. N-am, nu stiu ce sunt acelea deci trebuie ca am un combustibil destul de bun, asa cum este el, bio B7.

                    Ce inseamna "laie" si ce "balaie" ca sa pot opta?

                    Comment


                    • La loganul subsemnatului mi-a sarit cam 2 mm vopseaua pe plafon la nici 3-4 luni de cand o aveam (anul trecut). Acum vreo 2-3 saptamani am constatat ca a sarit 3-4 mm vopeaua la bara spate exact unde se imbina cu aripa spate. Uitandu-ma cu atentie am observat ca marlanii nu au vopsit toata marginea barii cum este in fata, ci doar 2-3 mm peste margine, exact unde freaca de aripa si evident fiind vopsita la "standardele DACIA" a sarit .

                      Pana acum am reparat eu avand un rosu aproape similar, punand un punct de vopsea in zonele astea ca sa nu se extinda saritura. Toate astea s-au intamplat in 6-7 luni. Intrebarea mea este ce fac pe viitor daca vopseaua continua sa sara in puncte, nu pot sa tot repar eu, si ma gandesc ca daca merg la ei or sa vopseaua tot elementul si sigur s-ar vedea diferenta (motiv pentru care nu am fost de la inceput). Am zis sa nu imi bat capul pentru 2-3 mm de vopsea sarita sa las masina pe acolo si cine stie cum dau Doreii bara si o pun la loc. De plafon nu mai zic... nici nu vreau sa ma gandesc cum vopsesc astia un plafon si nu stiu exact cum ar fi reparat acel punct de vopsea sarita.

                      A mai patit cineva?

                      Comment


                      • Eu am probleme cu vopseaua... Mi s- a exfoliat in mai multe locuri pe capota motor si aripi... Cam dupa 7 luni s-a intamplat si la mine. Am fost la reprezentanta pt constatare si au invocat cauze externe. Au spus ca au verificat lotul de fabricatie si nu s-a mai intamplat la alt model din acel lot. Chiar de cand am dus masina in vederea constatarii, un tip de la reprezentanta mi-a spus ca vor fi invocate cauze externe. Am facut plangere si la protectia consumatorului si... nimic. Mi-au spus sa fac expertiza daca nu sunt multumit de raspunsul lor. Nu am bani de aruncat...

                        Comment


                        • Ah deci nici nu au bunul simt de a recunoaste ca este vopsita cu aspiratorul si ar trebui remediata problema. Banuiesc ca in cazul asta de refuz din partea lor, ramane valabila partea cu reparatia pe Casco? Dar daca te refuza si aia si zic ca nu avea cum sa sara? Ar trebui sa intre la vandalism sau nu stiu...pietricele de pe drum.

                          Comment


                          • Am fost si la Casco... Nu acopera...

                            Comment


                            • Poze ceva aveti? Nu de alta dar la serviciu am zeci de masini in parc, Logane intre 2014 si 2018 si niciuna nu are vopsea sarita sau probleme de acest gen. La fel si la MCV - ul STEPWAY din familie. Fara probleme cu vopseaua de acest gen.
                              Chiar sunt curios sa vad cum se exfoliaza.

                              Comment


                              • O cunostinta cu logan sept 2018, negru, vopsea exfoliata in puncte pe capota si plafon...."cauze externe"...
                                Deci, "asa face toate"
                                Zilele astea am mers cu fosta masina...albea...are doar 14 ani...incomparabil comfort, zgomot motor in habitaclu...
                                Last edited by anduvirgil; 9 January 2020, 19:35.
                                Logan 0.9 TCe 2018

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google