Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ t0rquemada asa e, chiar daca pentru schimbarea unei piese trebuie sa desfaci un sfert de masina (duc exemplul la extrem poate intelegi si tu ceva) sau doar doua suruburi, operatia in sine e aceeasi: schimbarea piesei respective. Strict pentru cureaua de accesorii 2#1#0 (numarul de piese) si e evident ca solutiile tehnice difera cu implicatii directe asupra uzurilor si costurilor cu toate ca ”Fie e X52 ph1 sau X52 ph2 piesele sunt aceleași (eventual cu alte coduri) operațiile sunt aceleași”.

    Cu cele doua tipuri de clienti bine ca ai inteles si corectat: ” le vei schimba tot la un număr de km”.

    Oricum nu sta in picioare. Celelalte 3 revizii la cine au fost, cine le-a platit? Nu tot din acelasi ”buzunar” s-au facut? Fata de afirmatia initiala ai mai adaugat ”utilizatorul casnic” (incercand sa corectezi distributia, accesorii cu schimb antigel si lichid de frana) dar tot gresita este. Apoi initial ai spus ”un cost mai mic” fara sa precizezi pentru cine.
    Cu exceptia celor care au 5 ani fara griji (desi si ei ”au platit” intr-un fel pentru asta) toate reviziile sunt platite de catre client. In acest caz atat ”utilizatorul casnic” ce efectueaza reviziile la atingerea limitei de timp cat si cel care face reviziile la atingerea numarului de kilometrii vor plati a4a revizie din propriul buzunar, pentru ca ”e la client” oricum, egal de ”combinatiile” tale. Cu observatia ca cel de al doilea client le va face la un interval mai mare daca are masina fabricata recent. Discutam de clienti care efectueaza reviziile conform fisei de intretinere (am mai vazut persoane care intrebau daca pe la vreo 120000km ar trebui sa schimbe sau nu cureaua de distributie la Dacia).

    De acord, trebuie studiata fisa de intretinere primita la livrarea masinii pentru ca sunt diferente intre ele. Si trebuie verificate piesele efectiv pe masina nu bazat pe ”piesele sunt aceleasi”.

    Codurile (referinta) din "celebrele tabele" sunt aceleasi, dar cu cat sunt mai vechi tabelele cu atat diferentele a ceea ce este in spatele lor sunt mai mari la masinile mai noi, cu toate ca cineva spune ”pentru X52, că e ph1 sau ph2 nu contează”.

    PS: bine totusi ca incerci sa corectezi greseilile, desi uneori te mai si contrazici, iar cand cineva iti atrage atentia asupra greselilor sau omisiunilor numesti asta ”gargara”.

    Comment


    • Posturile au făcut referire la X52, X52 care poate avea multiple motorizări, din motorizările alea doar 1,0SCe și 0,9 TCe nu au nevoie de schimb de distribuție, restul cotizează la 4ani.

      Pentru primele 3 revizii (ca utilizator casnic sub 15000km pe an) la 0,9TCe, chiar și acum, nu umbli la cureaua de accesorii, deci schimbi filtrul de aer, ulei și filtrul de habitaclu. Piesele astea sunt aceleași*, că vrei tu să fie diferite e doar problema ta indiferent de câtă garagară mai faci pe tema asta.

      *Filtrul de aer și Filtrul de ulei ca formă fizică e la fel, ca material filtrant la fel, ca nr de pliuri la fel nu ai cum să susții că e diferit.

      PS. Am uitat de saiba de Cu de la bușonul de golire... probabil și aia e diferită tot pentru că vrei tu.
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • ” 3 revizii la 1an/30000km = un cost mai mic + că a4a revizie(distribuție,accesorii schimb antigel și lichid de frână) e la client
        Există diferențe în programul de întreținere între X52 ph1 euro5/euro6 și X52 ph2 euro6/euro6 WLTP........... Dacia calculează tabelul pentru 15000km/an.”
        ” Dacă avea cineva interesul să studieze fișa de întreținere a mașinii proprii și toate tabelele (pentru X52, că e ph1 sau ph2 nu contează) ......”
        ” Fie e X52 ph1 sau X52 ph2 piesele sunt aceleași (eventual cu alte coduri) operațiile sunt aceleași...”
        Uite o diferență: 0,9 TCe are 3 tipuri de curea de accesorii: ...”
        ”La orice X52 vei avea de schimbat filtru de aer, filtru de ulei, garnitură bușon golire, filtru habitaclu, accesorii, distribuție, lichid răcire și lichid de frână,....”
        ” Cureaua de Accesorii (cu sau fără role și întinzător) le vei schimba tot la un număr de km
        ” Cureaua de accesorii se înlocuiște la fel, dpdv manoperă, iar din punct de vedere tehnic tipurile 2 și 3 solită mai mult unele componente, combinat cu intevalul super lung de schimb = reduceri de costuri pentru producător și mărirea TCO pentru utilizator
        și utilizatorul e casnic a 4a revizie o va face din buzunar

        Fara alte comentarii.
        Last edited by Gil26; 12 December 2019, 18:59.

        Comment


        • Parerea mea e ca ar cam trebui sa incheiati disputa asta! Dureaza de prea mult timp deja si s-a cam facut varza topicul asta!
          Mai e un pic vine Craciunul si ar fi pacat sa terminati anul certati!

          Comment


          • Când unii moderatori sunt plecați se confundă forumul astă cu softpedia... atât pot unii.

            PS. Asta tehnic tipurile 2 și 3 solită mai mult unele componente se referă la alternator și compresor AC, curea mai tensionată = bucuria rulmenților, în final intră tot la TCO (total cost of ownership).
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Desigur ca moderatorii pot evalua, dar despre revizii a fost vorba chiar daca cineva a adus date gresite si argumente contradictorii.
              De fapt nici pe SP nu este “prea iubit” iar pe aici joaca alba-neagra: “Unul "vede" diferențe și acolo unde nu sunt” si “Uite o diferență” plus ultimul PS.

              Dar asa cum a spus un coleg, hai sa intram in spiritul Craciunului, sa lasam “reviziile” deoparte si sa trecem la si

              Comment


              • Originally posted by Gil26 View Post
                Strict la “curelusa” desi numarul de kilometrii s-a dublat intervalul de timp a ramas acelasi: 4 ani.
                4 ani numai în România și Bulgaria, în celelalte țări europene este 6 ani.

                Comment


                • 4 ani sunt suficienti pentru cauciucul din compozitia curelei. Cand am facut inlocuirea ei am avut curiozitatea sa vad cum este confectionata. Parerea mea este ca daca partea textila si partea de fibra de sticla din curea pot duce lejer cei 6 ani, partea de cauciuc nu prea poate sau se merge la risc. Dupa cei 4 ani de utilizare, in mod evident, cauciucul era mult mai rigid (comparativ cu cel din cureaua noua) si avea destul de multe micro-fisuri.

                  Comment


                  • armatura de fibra de sticla si textila fac ca deci cureaua sa nu se rupa. alea tin cureaua ' in picioare ' nu cauciucul

                    cauciucul e ca sa mareasca frecarea pe fulii, cureaua de-aia e fibra textila/sticla imbracata in cauciuc

                    altfel ar patina

                    Comment


                    • @ eastcowboy, asa este. Inlocuirea multor componente este calculata\determinata de destui de multi factori intr-un mod obiectiv sau uneori chiar mai subiectiv.

                      Eu oricum voi inlocui cureaua de accesorii la intervalul de timp\kilometrii dati de producator in fisa de intretinere pentru masina mea (4 ani\80000km). Dar mai ales cea de distributie (la acelasi timp\km). Desi ambele s-ar putea sa tina mult mai mult decat intervalul recomandat totusi nu risc (chiar daca revizia asta va fi una scumpa), mai ales pentru cea din urma.

                      Revenind la cureaua de accesorii, colegii "mai cu vechime" tin minte ca la vechea Dacia 1300 cand plecai la drum lung trebuia sa te asiguri ca sotia (ma rog amanta\prietena) purta ciorapi de dama. Si erai linistit, daca cureaua se rupea se putea inlocui foarte repede si usor cu "accesoriul".

                      Comment


                      • Originally posted by george.sce View Post
                        armatura de fibra de sticla si textila fac ca deci cureaua sa nu se rupa. alea tin cureaua ' in picioare ' nu cauciucul

                        cauciucul e ca sa mareasca frecarea pe fulii, cureaua de-aia e fibra textila/sticla imbracata in cauciuc

                        altfel ar patina
                        Cauciucul ala asigura si protectia partii textile/fibra impotiva factorilor de mediu, nu este doar pentru ajutarea frictiunii.
                        Fuliile pentru AC si electromotor au caneluri, care ajuta atat ghidarea curelei cat si frecarea.

                        Comment




                        • Salutare,am un Logan 0.9 din 2019 și aș vrea să știu dacă acest tip de ulei este bun.

                          Comment


                          • Salutare tuturor.
                            Am loganul meu care a implinit 150.000km - 1.5dci - 90CP.
                            Masina a iesit de mult din garantie.
                            Pana acuma reviziile, schimburile de ulei le-am facut din 20.000km in 20.000km.
                            Adica 20.000km, 40.000km, 60.000km, 80.000km, 100.000km, 120.000km, 140.000km.
                            La fiecare revizie am schimbat urmatoarele: ulei, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer si filtru polen.

                            Ultimul schimb de ulei, revizia l-am facut la 140.000km.
                            Dar acuma masina are 150.000km.
                            Ce ziceti - de acu incolo sa schimb uleiul din 10.000km in 10.000km?
                            O fi bine, o fi nu?
                            Nu stiu...
                            Eventual sa fac in urmatorul fel:
                            La fiecare 10.000km sa schimb - ulei, filtru ulei si filtru aer.
                            La fiecare 20.000km sa schimb - ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru motorina si filtru polen.

                            Voi ce ziceti? Cum sa procedez?
                            Multumesc frumos.

                            Comment


                            • LE
                              Adica
                              150.000km - ulei, filtru ulei, filtru aer
                              160.000km - ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru motorina
                              170.000km - ulei, filtru ulei, filtru aer
                              180.000km - ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru motorina
                              190.000km - ulei, filtru ulei, filtru aer
                              200.000km - ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru motorina

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google