Da, sunt asemanari legate de baterie intre cele doua modele Dacia X52 si XJI, iar cine doreste poate sa citeasca detalii si informatii concrete \corecte, intrebari si raspunsuri si pe pagina de Wiki a colegului DFA despre baterie (clasice, EFB, AGM), caracteristici \capacitate, schimbare, incarcarea pilotata, S&S, etc…pe: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-electrica#toc6
Desigur ca pe acolo sunt si problemele “specifice” modelului cu bateria, mesaje si erori, senzorul de curent baterie, OTS, gestionarea energiei la care s-a taiat in carne vie, etc., probleme care la Logan &Sandero II nu au prea fost, sau ma rog nu asa multe, sistemele \componentele fiind mai simple si fiabile.
Si asa este, multe componente de prim montaj (OE) sunt mai longevive fiind mai calitative, inclusiv bateria masinii.
Doar ca exemplu am un prieten (pensionar) cu un Logan II motor 1.2 care a schimbat bateria din fabrica dupa zece ani si jumatate (nici nu circula prea mult in ultimii ani cu masina, dar o incarca destul de des pe un redresor clasic), a montat o Varta avand aceleasi caracteristici, nu a fost nevoie sa ii modific nimic in soft (doar i-am masurat bateria dupa doua saptamani si analizat \monitorizat parametri aferenti via diagnoza, totul fiind OK).
Intrebari Logan 2
Collapse
X
-
Da, e la fel și pentru Logan II.Originally posted by gabrieln1960 View PostDFA,
Este valabil și la 0,9 TCe? Eu încă am bateria din fabrică pe ea și mă aștept să pice oricând deși la așa-zisă probă pe care o fac săptămânal (adică las activat S&S pentru a vedea cât de repede intră în funcțiune) lucrurile merg foarte bine. Luasem în calcul o baterie AGM, marca fiind sub semnul întrebării. În fond care ar fi cea mai bună alegere? Un Rombat EFB cu aceleași caracteristici sau o altă marcă?
Am avut multe mărci dealungul timpului, cel mai mult m-a ținut un Bosch Silver - am schimbat-o la 8 ani și a mai funcționat încă vreo 2 ani pe altă mașină...
Cel mai puțin m-au ținut cele Rombat (3-4 ani maxim), inclusiv Rombat Premier m-a lăsat baltă în 3 ani... Oi fi avut eu ghinion.
Exide a fost destul de longevivă și la un preț decent față de Bosch.
În general, bateria OE (cea din fabrică) a rezistat MULT mai mult decât o baterie cumpărată din comerț, chestia asta s-a repetat la mai multe mașini, deci aș putea spune că fabricanții de mașini pun baterii mai calitative decât cele care se găsesc prin comerț, care par să fie doar ieftine...
- Likes 1
Leave a comment:
-
Bateria masinii este incarcata pilotat si energia se gestioneaza dupa valorile din softul masinii ex 60 Ah si 510A (dar asa cum am scris \exemplificat sunt mult mai multe).
Iar ca sa fie mai clar atasez doar ca exemplu doua capturi de la modele Renault unde in UPC se poate seta tipul de baterie, insa la Logan&Sandero II X52 in UCH este mai “simplu”: EFB avand caracteristicile setate in soft (chiar si la L&S3 in UPC, ex atasat).
Desigur ca cine doreste poate testa si modifica (chiar si din curiozitate
) , insa trebuie sa stie foarte bine ce face, scriu asta din experienta, si eu m-am “jucat” putin cu incarcarea pilotata si gestionarea energiei, este destul de complexa si implica multe interdependente, nu mi-a placut variatia a doi parametri (la unul nici nu m-am asteptat sa se modifice asa drastic si chiar rau) asa ca am revenit la setarile si valorile din fabrica, iar bateria de prim montaj a “implinit” peste sapte ani, poate mai duce si iarna aceasta dar nu risc, nu am chef sa o schimb pe ger, voi pune o baterie avand aceleasi caracteristici sau foarte apropiate, ex daca curentul pornire este putin mai mare il voi modifica (chiar daca poate nu este neaparata nevoie).
Deci concluzia mea este ca la masinile acestea ce este mult mai mare sau mai “de soi” NU neaparat este si mai bun, valabil si pentru bateria masinii, dar asa cum am scris fiecare procedeaza cum doreste (si nu voi intra cu nimeni in vreo polemica pe acest subiect).
Drumuri bune si baterii care sa tina cat mai mult tuturor.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Buna ziua
De acord softul stie de 510A si bateria are 540A ( dar cu aceeasi capacitate). Ce se intimpla rau, efectiv cu masina sau bateria? De acord daca se pune o baterie de capacitate mai mare sau mai mica fata de cea pe care o stie softul nu se va incarca ( exploata) corect, dar cu curentul de pornire ce are?
Doar o curiozitate.
Multumesc
Leave a comment:
-
Mulțumesc pentru răspuns.Originally posted by Gil26 View Postgabrieln1960
, salut si incerc sa raspund la intrebarile tale prim prisma masinii mele.
Si bateria de prim montaj a lui Sanderica are mai bine de sapte ani jumatate, deocamdata inca este OK, o monitorizez atat cu testerul de baterie (U, SoC, SoH, Ri) cat si parametri aferenti din diagnoza, insa mai las din cand in cand si butonul S&S activat (daca incarcarea este sub 80 % acesta este dezactivat, apare Ataiat).
Dar si eu o voi schimba in perioada urmatoare, nu voi intra in iarna aceasta cu ea.
Bateria originala este Rombat EFB 70 Ah, 720A (poza atasata), nu am decis inca marca probabil Exide, Varta sau chiar Rombat, insa in mod sigur va fi tot EFB avand aceleasi caracteristici, de 70 Ah, curentul pornire ce gasesc, poate sa fie chiar si putin mai mare (ex 720-760 A).
Asa cum bine a scris si DFA
softul masinii este pentru o baterie EFB (regimul de incarcare, gestionarea energiei, etc.), nu are rost una AGM pentru ca setarile sunt facute pentru EFB, si chiar daca pot modifica din soft destul de usor nu are rost sa ma complic (dar daca pentru cea EFB curentul pornire va fi diferit il voi modifica).
Atasez doar ca exemplu cateva valori \setari (sunt mult-mult mai multe) pentru masina mea.
Pe forumuri sunt foarte-foarte multe discutii (chiar si polemici) legate de acest subiect si desigur ca pana la urma fiecare procedeaza asa cum doreste privind alegerea bateriei, eu o voi schimba tot cu una EFB avand aceleasi caracteristici (sau foarte apropiate)
- Likes 2
Leave a comment:
-
Daca te uti in a doua captura atasat din postul meu poti observa sa softul masinii tine cont doar de valoarea setata a curentului pornire, de 510 A in cazul tau, deci degeaba pui una de 640 A, 540 A poate sa fie mai OK dar masina "stie" tot de 510.
- Likes 1
Leave a comment:
-
La a mea are curentul de pornire 510A. Banuiesc ca 640A e prea mult la ce vad ca se gaseste in comert? 540A cred ca e ok.
Leave a comment:
-
gabrieln1960
, salut si incerc sa raspund la intrebarile tale prim prisma masinii mele.
Si bateria de prim montaj a lui Sanderica are mai bine de sapte ani jumatate, deocamdata inca este OK, o monitorizez atat cu testerul de baterie (U, SoC, SoH, Ri) cat si parametri aferenti din diagnoza, insa mai las din cand in cand si butonul S&S activat (daca incarcarea este sub 80 % acesta este dezactivat, apare Ataiat).
Dar si eu o voi schimba in perioada urmatoare, nu voi intra in iarna aceasta cu ea.
Bateria originala este Rombat EFB 70 Ah, 720A (poza atasata), nu am decis inca marca probabil Exide, Varta sau chiar Rombat, insa in mod sigur va fi tot EFB avand aceleasi caracteristici, de 70 Ah, curentul pornire ce gasesc, poate sa fie chiar si putin mai mare (ex 720-760 A).
Asa cum bine a scris si DFA
softul masinii este pentru o baterie EFB (regimul de incarcare, gestionarea energiei, etc.), nu are rost una AGM pentru ca setarile sunt facute pentru EFB, si chiar daca pot modifica din soft destul de usor nu are rost sa ma complic (dar daca pentru cea EFB curentul pornire va fi diferit il voi modifica).
Atasez doar ca exemplu cateva valori \setari (sunt mult-mult mai multe) pentru masina mea.
Pe forumuri sunt foarte-foarte multe discutii (chiar si polemici) legate de acest subiect si desigur ca pana la urma fiecare procedeaza asa cum doreste privind alegerea bateriei, eu o voi schimba tot cu una EFB avand aceleasi caracteristici (sau foarte apropiate)
Last edited by Gil26; 23 October 2024, 17:26.
- Likes 2
Leave a comment:
-
DFA,
Este valabil și la 0,9 TCe? Eu încă am bateria din fabrică pe ea și mă aștept să pice oricând deși la așa-zisă probă pe care o fac săptămânal (adică las activat S&S pentru a vedea cât de repede intră în funcțiune) lucrurile merg foarte bine. Luasem în calcul o baterie AGM, marca fiind sub semnul întrebării. În fond care ar fi cea mai bună alegere? Un Rombat EFB cu aceleași caracteristici sau o altă marcă?
Leave a comment:
-
Buna. A schimbat cineva catalizatorul cu unul aftermarket? JMJ, BM Catalysts, Bosal... cel de origine e foarte scump. Intreb pt un Logan 2017 1.0 sce.
Leave a comment:
-
Atasat si codurile OE volanta, vedera explodata a ambreiajului (si cupluri de strangere), procedurile de demontare \montare ale ambreiajului, rulmentului de presiune si volantei (si cuplu, ordinea de strangere), poate sunt de folos si altor colegi de forum:Attached Files- VolantaCoduriOE.png (265.6 KB, 87 views)
- VedereExplodataAmbreiaj.png (299.9 KB, 82 views)
- DemontareMontareAmbreiaj1.png (329.2 KB, 82 views)
- DemontareMontareAmbreiaj2.png (208.8 KB, 83 views)
- DemontareMontareRulment1.png (262.1 KB, 82 views)
- DemontareMontareRulment2.png (291.0 KB, 81 views)
- DemontareMontareVolanta1.png (276.0 KB, 82 views)
- DemontareMontareVolanta2.png (142.7 KB, 84 views)
Last edited by Gil26; 22 October 2024, 06:32.
Leave a comment:
-
Salut \bun venit in aceasta comunitate
Desigur ca este bine \recomandat sa se verifice si fizic pe masina, iar codurile OE se obtin si verifica doar pe baza seriei VIN, totusi vezi doar ca info si atasat pentru un Logan II 1.5 dCi 90CP (2018) motor K9K626 transmisie JR5 (5 viteze manuala):
Leave a comment:

, dar in prima parte ai scris corect:
Leave a comment: