Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tot la calitatea materialului de contact ajungem.

    Comment


    • Originally posted by tipicarul View Post
      Si unde este legatura cu trepidatiile ambreiajului?
      Probabil absolut niciuna. Trepidatiile au disparut din cauza ca s-a marit turatia de ambreiere si probabil si ambreierea se face intr-un timp putin mai lung, astfel evitandu-se trepidatiile. Ce tine de cursa parghiei probabil vine ca un update aditional, ei facand teste aditionale si afland unde mai pot imbunatati

      Comment


      • Originally posted by Valderama View Post
        Pana acum este ok. Am sesizat faptul ca acum, fata de perioada de dinainte de resoftare, masina nu mai pleaca de pe loc imediat ce ai luat piciorul de pe frana. Dupa ce ridici piciorul de pe frana, creste peste 1000 turatia si cam dupa o secunda se pune in miscare si masina, oarecum timid. Astept si o deplasare intr-un mediu mai aglomerat. Sper ca in timp sa nu revina la vechile metehne. Totusi, cred ca in timp vor mai aparee vibratii, insa nu de genul de dinainte, gen topaiala. Asteptam impresii si de la alti posesori care vor merge la resoftare. Drumuri lungi, fara probleme.
        Pana acum Valderama are singurul "pacient operat". Are dreptate, daca nu te doare nu te duci la doctor. Dar este bine sa previi durerea. Cand esti bolnav depinzi si de doctor si de tine.
        Ce a remarcat este ca la plecarea de pe loc turatia este crescuta si faptul ca masina nu pleaca de pe loc imediat ce ai luat piciorul de pe frana. In posturile anterioare incercand sa fiu cat mai scurt, realizez ca nu am fost prea clar. Am banuit ca problema trepidatiilor la pornirea rece tine si de subturare. Exemplul a fost masina din 2001 care la pornirea la rece avea aprox 1 500 rpm pentru 2-3 minute dupa care scadea la relanti. Cireasa de pe tort: are si buton "Winter-snow" care permite plecarea de pe loc in treapta a doua. Cutia si ambreiajul sunt din fabrica.
        Este un pas inainte facut de noul soft Dacia si asta clar ajuta. Din ce am remarcat TS4 din dotare se pare ca ar fi OK din punctul asta. Iar plecarea de pe loc se face lin (schimbare notata de Valderama cu noul soft).
        Referitor la zvacnirea masinii pe care a remarcat-o in trafic, cred ca ar trebui tinut cont si de dinamica masinii. ECU cutie ar trebui ajutat putin. Si la TS4 am sesizat la inceput problema schimbarii treptelor 1-2-3 dar acum le controlez mult mai bine..
        Tot despre actuatorul ambreiaj. Este limpede ca cel putin teoretic timpii de cuplare-decuplare sunt importanti: prea mic sau prea mare duce la uzura placute frictiune sau trepidatii. Cursa parghiei poate avea si ea o influenta.
        Ramane sa urmarim comportamentul Easy-Rului in timp. Softul este putin diferit de alte marci. Uneori ce este mai simplu are sanse mai mici sa se defecteze, dar si calitatea pieselor conteaza.
        Orice experienta impartasita cu aceasta cutie este binevenita si de ajutor.

        Comment


        • Originally posted by Onixer View Post
          Probabil absolut niciuna. Trepidatiile au disparut din cauza ca s-a marit turatia de ambreiere si probabil si ambreierea se face intr-un timp putin mai lung, astfel evitandu-se trepidatiile. Ce tine de cursa parghiei probabil vine ca un update aditional, ei facand teste aditionale si afland unde mai pot imbunatati
          Exact. Cam ce face un sofer neexperimentat cu ambreiajul la o cutie manuala.
          Asta conduce la o uzura mai rapida a ambreiajului.

          Comment


          • ...n-ar conta, e cu "garantatie pe viata".
            curios is cind s-a duce ambreiaju` la astia cu update efectuat ce motive mai inventeaza. probabil ca vor zice ceva de genu` "in limita a 100k km"

            Comment


            • Nu este garantie pe viata. Singura afirmatie facuta de cei de la Dacia a fost ca Easy-R va tine cel putin la fel de mult ca o manuala exploatata corect. Eu oricum nu am crezut asta. Am la Diesel deja 135.000 km si la alt Diesel de la firma 240.000 km si ambreiajele nu au probleme. Sunt convins ca Easy-R nu va ajunge pana acolo. Daca voi nevoit sa schimb la 100.000 km din punctul meu de vedere cheltuiala suplimentara generata de pilotata va fi amortizata prin prisma confortului avut in acest rastimp.

              Comment


              • eu asa imi amintesc de ce scria prin reclame; acuma... fabrica cu interpretarea ei, noi cu ce intelegem din ceea ce citim in spatiile publicitare cumparate de fabrica. mi-ar parea rau sa ma ia de prost - o iau sa rulez confortabil si, cind nu zburda pe sub capota, sta pe la diagnoze.
                deja "doua bucati pe viata" s-au dus: una cind s-au schimbat kit-uri si a doua la resoftare.
                confortul adevarat e in alta liga de preturi, asta-i clar pentru toti (sper).

                Comment


                • Sper sa nu fiu offtopic.
                  Garantia pe viata nu cred ca mai exista. Si marcile de masini din alta liga au problemele lor.
                  Si eu sustin punctul de vedere al lui Gabriel. Cheltuiala suplimentara pentru Easy-R nu a fost asa mare, iar daca la 10-15 K va trebui sa schimb ceva (cel mai probabil actuatoarele) sunt multumit. Pana la urma Dacia a oferit un plus de confort la un pret decent.
                  Desigur ca nu voi fi fericit daca sa zicem pe la 40 000 km voi avea probleme. Dar asta a fost alegerea mea.
                  Pana acum se comporta destul de bine si cred ca printr-o exploatare corecta sa duca cat mai mult. Deocamdata nu am alte date, fapte, cifre despre Easy-R. Probabil in timp ce vor aparea si acest topic se va modifica.

                  Comment


                  • Doamne fereste sa cada actuatoarele tot la 10-15 kkm, atunci chiar ar fi de kkt cutia asta.Eu am 28 000 km si in afara de faptul ca ma mai "scutura"uneori, nu am avut alte probleme cu ea.

                    Comment


                    • Oamenii nu pricep...si firmele se bazeaza pe asta. Garantia pe viata...nu inseaman garantia pe viata omului. Garantia pe viata inseamna garantia pe durata de viata a produsului (in cazul unei masini, aprox 10 ani...mai exact: cat timp se produce masina respectiva + 7 ani parca in care-i obligata sa furnizeze piese de schimb...scrie in legislatie...dar n-am nervi sa caut)

                      Comment


                      • Ai dreptate @aurbrz. Am vrut sa tastez 100 000 - 150 000 km . Din ce tin minte tu parca ai avut probleme cu cuplarea in R.
                        Nu e prea placut sa nu-si mai faca treaba. Stiu asta din experienta. Cu Corsa, pe la 140 000 km, trepat carbunii s-au uzat, incepea din ce in ce mai des sa dea rateuri pana cand nu au mai cuplat. Am avut noroc ca eram la vreo 12 km de un mecanic bun si cu chiu-cu-vai am ajuns. Nu a vrut sa umble la carbuni (mergeau unii noi putin piliti). Era varianta second (vreo 400 euro) si varianta noi (800 euro). Am pus noi si de 3 ani nu am avut probleme. Schimba impecabil. E adevarat ca si mecanicul a fost de nota 10 (din prima a reusit inlocuirea, teaching si adaptare).
                        Si eu as dori sa tina cat mai mult actuoatoarele dar este normal sa apara uzura de la atata "hata-hata". Am cautat preturi la Easy-R. Nu am gasit dar teoretic nu ar trebui sa fie mai scumpi.
                        Apoi eu nu sunt asa sigur ca actuatorul ambreiaj daca ramane cuplat se decupleaza doar prin trecerea in N asa cum recomanda manualul Dacia. La Easytronic avea un surub pentru deblocare mecanica.
                        Inca ceva ce comfirma ceea ce am afirmat pana acum. Citez: "O particularitatea a transmisiei Easytronic este aceea că utilizează un ambreiaj cu ajustare mecanică automată a cursei libere. Datorită uzurii, în poziţia complet decuplat, distanţa dintre discul de ambreiaj şi placa de presiune este mai mare la un disc uzat comparativ cu un disc nou. Dacă această distaţă nu este ajustată mecanic sau electronic/software („kisspoint learning”) procesul de cuplare/decuplare a ambreiajului se înrăutăţeşte pe durata de viaţă a automobilului."
                        Nu stiu daca am dreptul dar voi incerca sa atasez o descriere a Easytronicului si QuickShift de la Renault (ce teoretic ar trebui sa fie asemanator cu Easy-R). Cred ca este un material interesant ce intareste posturile lui Torque, Stolniceanu si mr.K. Materialul l-am gasit cu cateva minute in urma.
                        La garantia pe viata produsului (masinii m-am referit si eu). Garantia piesei componente este altceva. Apoi sun piese OE, OEM si AM (alta discutie). Industria auto evolueaza dar uneori mai da si rateuri. Unii producatori dau garantie 7 ani, altii 5 ani, altii 3 ani... Sunt si diferente pe componentele masinii.
                        Attached Files
                        Last edited by Gil26; 31 March 2018, 08:53.

                        Comment


                        • Nu eu am avut probleme cu cuplarea in R, ci un alt coleg dar tot din cauza trepidatiilor.Calculatorul cutiei primea informatii eronate din zona ambreiajului care trepida foarte tare si intra in modul de avarie, nu mai cupla in R(in bord apareau niste liniute orizontale suprapuse).La el s-a rezolvat tot cu schimbarea kitului de ambreiaj plus volanta, dar nu prea mai scrie pe aici sa ne spuna impresii

                          Comment


                          • Scuze pentru confuzie. Dar aparitia liniutelor nu o doresc nimanui. De aici incep durerile de cap.
                            Referitor la garantie Dacia ofera 3 ani (sau 5 ani cea fara griji pe care a ales-o si un coleg pentru Easy-R).
                            Ca fapt divers, citez si sper sa inchei cu offtopicul:
                            " FORD ARE MARI PROBLEME CU TRANSMISIA AUTOMATA GETRAG DPS6 POWERSHIFT 2018: In SUA Ford urmeza sa intre intr-un proces extrem de costisitor pentru ca are probleme cu transmisia DPS6 PowerShift. Aceasta cutie de viteze este produsa de catre Ford impreuna cu germanii de la Getrag si poarta numele de PowerShift, transmisie care echipeaza de ani buni in Europa aproape toate modelele. Numele sau este Getrag DPS6 PowerShift si reprezinta de fapt o cutie secventiala cu dublu ambreiaj care oficial ofera o economie tipica unei transmisii manuale si comfortul unei transmisii automate. Pe anumite piete cutia Getrag DPS6 PowerShift are o garantie de 10 ani sau 240.000 de km, iar in SUA Ford ofera o garantie de 7 ani sau 160.000 de km care se pare ca este una extrem de mica. In Romania foarte multi clienti au ales aceasta transmisie atat pe gama Fiesta cat si Focus sau Mondeo."
                            Cam ce am spus: culoarea maro poate aparea si la case mai mari.

                            Comment


                            • La case mai mici. Ford e un concern mai mic.
                              Cutia de la Getrag echipeaza Ford si Renault. Inclusiv Dusterul cu EDC.

                              Comment


                              • Serios? Ford este concern mai mic...
                                Prima linie de asamblare in serie (de autoturisme) din istorie, daca nu ma inseala memoria a fost...?
                                Scuze de offtopic.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google