Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Revenind la Easy-R, a aflat cineva daca in momentul in care cutia este in pozitia D, cu frana de picior apasata, este acelasi lucru ca si cum ar fi ambreiajul apasat continuu la o cutie manuala?

    Comment


    • Eu cred ca da... din doua motive:
      1. Cand stau oprit la semafor cu piciorul pe frana si cu maneta in D, in bord indica A 1, adica cutia de viteze este in treapta 1, gata de plecare...
      2. Imediat ce ridic piciorul de pe frana masina pleaca instantaneu, ceea ce demonstreaza ca asteptarea era cu ambreiajul "apasat".

      Am facut probe si cu motorul oprit dar cu contactul pus pentru a vedea cum reactioneaza sistemul. Motorul nefiind pornit este suficienta liniste pentru a se putea auzi cum lucreaza cei doi actuatori. Se poate sesiza un oarecare interval de timp intre actionarea ambreiajului si actionarea schimbatorului de viteze... se simt clar doua actiuni distincte fara a exista un grad de simultaneitate/suprapunere intre ele... cel putin in perceptia mea!
      Ca atare, daca la semafor ar trece cutia, automat pe punctul mort si ambreiajul ar fi eliberat, la pornire reactia ar fi mult mai intarziata. Tot ce povestesc eu aici s-a intamplat in conditiile unei apasari usoare a pedalei de frana.
      Dar in manualul masinii se vorbeste si de o apasare mai puternica a franei pe care eu inca nu am apucat sa o experimentez.... pentru ca am preferat sa trec cutia pe N in timpul asteptarii la semafor.
      Dar este foarte posibil ca atunci cand se apasa mai puternic frana, sa se treaca automat, cutia pe punctul mort iar ambreiajul sa fie lasat liber... acest lucru probabil se va evidentia prin faptul ca la trecerea piciorului de pe frana pe acceleratie, secventa de pornire va fi un pic mai lunga fata de cazul descris precedent. O sa fac curand si incercarea asta, daca pana atunci nu primim informatii de la un alt coleg utilizator de Easy-r!
      Last edited by tipicarul; 17 May 2017, 01:47.
      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

      Comment


      • Eu tot n-am fost lamurit:
        Cand stai la semafor/etc. Cand masina luneca usor (adica nu avem acceleratia calcata...si nici frana, dar cutia este in D)....o face prin frecarea ambreajului de placa de presiune? (adica usor facut sa patineze)? Sau are un alt sistem de transmitere a cuplului? Daca nu are...e posibil sa fie o explicatie pentru care se duce asa de repede ambreiajul...Altfel nu inteleg de ce au curajul sa ofere garantie la ambreiaj mai mare decat la una manuala?
        Short sotrry: tot pe care-i stiu care stau cu piciorul pe ambreiaj la semafor (calcat pana in podea...si pe frana) etc...cam toti au avut probleme cu el dupa 60-80k (in special rulmentul de presiune se duce)...si de regula era uzat si discul rau. Am o cunostinta care schimba kit-ul de ambreiaj la 60-70k km (la un opel)...si tot are obiceiul sa stea cu el apasat cand asteapta la semafor...adica comportamentul este asemanator cu cel descris aici ca face Easy-R-ul.

        Comment


        • domnilor, va multumesc pe aceasta cale ca nu mai sunteti offtopic de vreo doua pagini
          ...ca m-am saturat de sters posturi...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • Originally posted by bolovan View Post
            Eu tot n-am fost lamurit:
            Cand stai la semafor/etc. Cand masina luneca usor (adica nu avem acceleratia calcata...si nici frana, dar cutia este in D)....o face prin frecarea ambreajului de placa de presiune? (adica usor facut sa patineze)?
            Da, asa cred eu ca lucreaza atunci cand apesi usor pedala de frana! Daca apesi frana mai tare in asteptarea de la semafor, se pare ca decupleaza cutia si "elibereaza" ambreiajul.
            La diesel insa, la mersul incet in coloana probabil ca patinarea nu este necesara prea mult timp deoarece motorul are cuplu suficient la ralanti ca sa miste masina constant cu ambreiajul cuplat total... la benzinar nu stiu cum reactioneaza!... probabil trebuie sa accelerezi la plecare si atunci masina tinde sa alerge mai tare, motiv pentru care imediat trebuie ciupita frana care probabil mentine mai mult timp regimul de patinare al ambreiajului... de aici poate vine si vulnerabilitatea mai mare a ambreiajului de Easy-r cu motor 0.9 TCe.
            Last edited by tipicarul; 17 May 2017, 11:59.
            „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

            Comment


            • Sa inteleg ca cei doi actuatori functioneaza continuu chiar daca intra sistemul stop-start? Ma gandeam ca o protectie a ambreiajului ar fi folosirea acestui sistem continuu.

              Eu zic ca Bolovan are dreptate in privinta deplasarii usoare in pozitia D (fara a apasa acceleratia); cred ca este acelasi lucru cu ridicarea ambreiajului partial si “blocarea lui intr-o anumtia pozitie inainte sa fie ridicat de tot” la o cutie manuala in acelaasi timp ce se apasa acceleratia. Acest mod de functionare a cutiei Easy R nu produce o uzura mai mare decat la o cutie manuala deci nu trebuie a apara nici la Easy R o problema in aceata privinta in cateva mii de km (la fel se uzeaza si la aia manuala la plecarile de pe loc).

              Eu sunt de parere ca aceasta combinatie de frana apasata in modul D este acelasi lucru cu tinerea ambreiajului apasat continuu la o cutie manuala, motiv pentru care duce la uzura prematura a acestuia. Pe langa acest aspect, trebuie sa fie si alte cauze pentru ca nu poate ceda un ambreiaj in 16k km doar din acest motiv.

              Va rog sa ma lamuriti si pe mine (conform contractelor oficiale) cum este cu garantia asta mai mare la cutia Easy R? Mie mi-au spus cei de la Dacia ca ofera aceeasi garantie (3 ani standard + maxim 2 cea extinsa) pentru ambele cutii de viteze (fara nicio diferenta de abordare in service/adica ambele se inlocuiesc daca nu-i vina conducatorului auto); intr-adevar este mai greu sa demonstrezi la o cutie manuala ca nu e vina conducatorului dar la cea Easy R trebuie schimbata automat pentru ca nu poate avea nicio vina conducatorul, motiv pentru care daca exista o probleme generala cu aceasta cutie trebuie sa schimbe ceea ce nu functioneaza (nu-si permit sa schimbe din 15k km in 15k km cutiile la toate masinile).

              La fel pleaca si in cazul TCE-ului (nu trebuie apasata acceleratia pentru deplasari usoare fata/spate).
              Last edited by S Stepway; 17 May 2017, 11:54.

              Comment


              • Va rog sa ma lamuriti si pe mine (conform contractelor oficiale) cum este cu garantia asta mai mare la cutia Easy R?
                La masinile cu Easy R intra in garantie si ambreiajul.
                La masinile cu cutie manuala, ambreiajul e considerat consumabil, separat de cutie.

                Comment


                • Originally posted by S Stepway View Post
                  Sa inteleg ca cei doi actuatori functioneaza continuu chiar daca intra sistemul stop-start? Ma gandeam ca o protectie a ambreiajului ar fi folosirea acestui sistem continuu.
                  Sistemul ala nu protejeaza nimic din punct de vedere tehnic...nici cutia cu ambreiajul sau, nici motorul, nici instalatia electrica de pornire si incarcare. El este conceput pentru economie de combustibil si implicit reducerea gradului de poluare la circulatia aglomerata urbana!

                  Originally posted by S Stepway View Post
                  Eu zic ca Bolovan are dreptate in privinta deplasarii usoare in pozitia D (fara a apasa acceleratia); cred ca este acelasi lucru cu ridicarea ambreiajului partial si “blocarea lui intr-o anumtia pozitie inainte sa fie ridicat de tot” la o cutie manuala in acelaasi timp ce se apasa acceleratia. Acest mod de functionare a cutiei Easy R nu produce o uzura mai mare decat la o cutie manuala deci nu trebuie a apara nici la Easy R o problema in aceata privinta in cateva mii de km (la fel se uzeaza si la aia manuala la plecarile de pe loc).

                  Eu sunt de parere ca aceasta combinatie de frana apasata in modul D este acelasi lucru cu tinerea ambreiajului apasat continuu la o cutie manuala, motiv pentru care duce la uzura prematura a acestuia. Pe langa acest aspect, trebuie sa fie si alte cauze pentru ca nu poate ceda un ambreiaj in 16k km doar din acest motiv.
                  Pai asta spuneam si eu... unde scrie ca am sustinut eu contrariul? Din acest motiv, eu la semafor prefer sa astept cu maneta pe N.
                  Attached Files
                  „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                  Comment


                  • Ultima pagina:
                    Attached Files
                    Last edited by Seba; 17 May 2017, 13:28.
                    „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                    Comment


                    • Originally posted by tipicarul View Post
                      La diesel insa, la mersul incet in coloana probabil ca patinarea nu este necesara prea mult timp deoarece motorul are cuplu suficient la ralanti ca sa miste masina constant cu ambreiajul cuplat total... la benzinar nu stiu cum reactioneaza!...
                      atat dieselul cat si benzinarul pot muta masina din loc la ralanti, problema e cand viteza de deplasare e sub viteza minima la ralanti. motorul avand 800rpm nu poate invarti rotile mai incet de 10rpm, sa zicem, decat patinand ambreiajul. deci daca vrei sa mergi la ralanti cu viteza mai mica de 5km/h, de exemplu, trebuie sa patinezi ambreiajul, ca nu poti face motorul sa functioneze la 300rpm, ca sa tii ambreiajul cuplat. in tr5, viteza minima a masinii e 26km/h, de exemplu. vrei mai incet, patinezi ambreiajul sau dai treapta inferioara, lucru pe care nu-l poti face cand esti deja in tr1. iti mai ramane asadar doar varianta sa patinezi ambreiajul.
                      Last edited by Seba; 17 May 2017, 13:38.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • Si la manuala nu patinezi ambreiajul in acest regim? Cand am facut eu scoala de soferi se numea "mersul incet cu ambreiajul tinut"!

                        In regimul asta, eu zic ca sistemul Easy-r ar trebui sa stie sa patineze ambreiajul mult mai optimizat decat poate piciorul unui sofer obisnuit!
                        „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                        Comment


                        • Cu toatet astea...tot exista o uzura.
                          Banuiesc ca daca calci frana...este ca si cum ai calca si ambreiajul la maxim. Situatie in care rulmentul de presiune este chinuit...rau. Iar in oras...asta se traduce printr-o moarte destul de rapida a rulmentului.
                          ceva ne scapa noua la cutia asta...

                          Comment


                          • Parerea mea este ca diferenta importanta de uzura intre variantele secventiala si manuala, nu apare atunci cand masina porneste/se deplaseaza, ci atunci cand sta pe loc si asteapta in D la semafor/in coloana. Cu cat timpul total de stat pe loc cu motorul pornit si cutia in D este mai mare, cu atat creste gradul de uzura la ambreiaj/rulmentul de presiune!
                            Intr-adevar ceva scapa...eu cred in continuare ca exista si varianta ca in anumite conditii (inca necunoscute mie) atunci cand masina sta pe loc in D, cutia sa fie trecuta automat pe punctul mort si ambreiajul sa fie lasat "neapasat"... poate cand este frana de mana trasa?!
                            Last edited by tipicarul; 17 May 2017, 13:57.
                            „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                            Comment


                            • tipicarul, normal ca si la manuala patinezi ambreiajul, dar ai varianta sa "pompezi" usor ambreiajul, daca treaficul iti permite si nu te deranjeaza sa mergi putin in "hopuri", caz in care nu omori ambreiajul la fel ca atunci cand mergi constant cu frana si ambreiajul partial apasate. dracu stie, ideea e ca atunci canf mergi asa, fie c-o faci tu, fie c-o face cutia de viteze, nu e bine pt ambreiaj. si cand stai in D la semafor, cum bine ziceai. aici cred eu ca-i marele dezavantaj al cutiei pilotate, fata de automata clasica, care are convertizor hidraulic de cuplu.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • Exact asta ziceam si eu.
                                Si cu toate astea, Dacia spune ca tine 200k (aka garantia extinsa)...si minim 100k. Dar la manuala...este consumabil...ceva se bate cap in cap...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google