Diagnoza Si Activari Functii Cu Clip Si DDT4ALL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by nickey1982 View Post
    Ai un buton "Orientation Landscape" pe care il pui pe OFF si merge si in mod Portrait.
    Multumesc mult de tot pentru aceasta informatie, chiar nu stiam ce inseamna butonul acela ON \ OFF (poate imi explici ce fac si restul butoanelor) . Dar desigur ca vrei sa spui ceva si de fisierul settings.p .
    Daca pun Landscape pe OFF (portrait) aplicatia se blocheaza, si asa "patesc" cu toate ultimele versiuni ale lui Marianopol (dar nu imi bat capul, pentru mine e OK ). Atasat si un changelog al aplicatiei.
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 29 August 2020, 15:46.

    Comment


    • Desigur ca am rulat versiunile si in portrait, vezi atasat (am subliniat si unele elemente interesante, Marianapol are si o versiune cu PRA, ETA, IDA).
      Dar de multe ori programul se bloca in portrait, trebuia repornire, etc..In landscape nu am avut probleme si de aceea am atras atentia asupra acestui lucru.
      Daca tot a venit vorba, cand aveti probleme cu setarile initiale, nu este nevoie sa dezinstalati\instalati aplicatia (am facut acest lucru de multe ori cu alte programe din diferite alte motive) este suficient sa stergeti fisierul settings.p aflat in folderul pyren generat de program in spatiul de stocare intern (memoria dispozitivului) si nu in root (radacina sistemului de fisiere) asa cum de foarte multe ori s-a tot afirmat complet gresit. Programul (la fel ca si loganSandero2, EcuTweaker, etc) se instaleaza in root. Acest lucru poate este un avantaj al acestor programe dar prezinta si cateva dezavantaje.
      Si cred ca trebuie sa fim mai atenti cu termenii folositi (alt ex "protocoalele" care de fapt este unul singur pentru Logan\Sandero2, comenzile sunt altceva, adresele altceva, etc.). Altfel se pot genera foarte usor confuzii. Pe un forum strain cu mult timp in urma cineva a numit PyClip in PyRen (invers decat dezvoltatorul initial) si a rezultat un talmes-balmes pe multe alte forumuri (nimeni nu mai intelegea la care program se refereau unii useri mai ales cand acestia postau laconic).
      Attached Files

      Comment


      • Eu nu am probleme cand rulez in Portrait Mode. Mi-am inlocuit vechea aplicatie LoganSandero2 cu baza de date 197 cu aceasta. La cea veche ma enerva ca nu avea decat limba romana, dar jumatate dintre meniuri erau in engleza, asa ca la asta noua macar am engleza peste tot. Alt lucru care ma enerva la cea veche este ca daca o lasai deschisa si deschideai altceva, se restarta cand reveneai la ea, pe cand cea noua ramane minimizata si nu sunt probleme la revenire.
        Am reusit sa citesc valorile cutiei de viteza si nu cred ca vor fi probleme la o calibrare viitoare. Am observat si acel Fav care adauga in plus (la EasyR) un Extra Information si cam atat.

        Multumesc pentru program.

        Comment


        • @ nickey1982, cu mare drag, dar am scris ca multumirile merg catre dezvoltatorul Marianopol (eu doar am "provaduit" acest program).
          Cred ca am fost "acuzat" pe nedrept, nu e nici un complex, am tot scris asta: cu cat numarul celor care folosesc aceste programe creste, cu atat experienta se mareste si putem invata unii de la altii. Tocmai de aceea am tot oferit programe, link-uri, informatii, etc. (puteam sa le tin doar pentru mine) si am pierdut foarte mult timp compiland date si incercand sa ii ajut si pe altii. Dar si eu am fost ajutat la inceput, nu voi uita niciodata asta si ii voi ramane pentru totdeauna recunoscator celui care m-a invatat ABC-ul (si continui sa tot invat). Asta spre deosebire de altii care dupa ce au instalat un program uita sa multumeasca (ba mai mult arunca inapoi cuvinte grele), cred ca stiu absolut totul si ofera "sfaturi" gresite si altora. Dar voi incerca sa ii ignor si sa ofer ajutor atat cat pot si cat stiu.
          Am atras atentia asupra unor greseli tocmai pentru ca ceilalti sa nu piarda timp si bani aiurea, ca s-a inteles altfel nu e vina mea. Si nu m-am laudat niciodata cu cate conectari am avut sau cate modificari am facut, si am destul de multe, am testat, altele nu mi-au placut, iar masina e tot la configuratia din fabrica (si ce bune sunt monitorizarile si mai ales backp-ul pe care le tot recomand).

          "La cea veche ma enerva..." cred este cam "dura" exprimarea. Ar trebui sa ii multumim din suflet colegului eastcowboy pentru munca sa si timpul alocat in creearea acestui program doar pentru noi (baza de date, location, etc) dar nu numai. Asa nici un program nu este perfect (multe sunt si in fazele beta), fiecare cu preferintele sale, cu cat sunt mai multe optiuni cu atat cred ca este mai bine. Dar tot timpul ar trebui sa fim recunoscatori dezvoltatorilor (insa respectul pare o "rara avis" in vremurile astea si toti cred ca li se cuvine totul si le stiu pe toate).
          Si eu pot spune ca nu imi place ceva la acest program: injectia "cere resurse", interfetele sunt OK pentru celelalte asa ca nu imi bat capul cu ea si nici nu as fi scris asta caci programul are si avantajele sale. Iar la PyClip2.2 pot face o lista cu cateva dezavantaje. Asta cu lanscape nici nu o pun, stiu ca este din telefon si setari, dar le-am facut pentru a rula si alte aplicatii asa ca sunt OK cu asta (am mentionat-o insa doar pentru ca e posibil sa apara si altii). Dar are si avantaje (de aceea am atasat si changelog). Iar FAV mai face si un alt lucru (in toate ECU) pe care il consider util mai ales pentru injectie si transmisie nu doar "si cam atat" (mai era cineva care scria ca PyRen "face" doar resetare service si atat, fara sa aibe habar despre acest program).

          Desi folosesc destul de multe programe, deocamdata de baza pentru mine raman PyClip cu SL4A si PyRen (cu cele doua moduri) pe care le pot modifica si configura dupa dorinta si necesitati, celelate le folosesc doar sporadic pentru anumite "maruntisuri".

          Scuze pentru postul mai lung dar cred ca mult mai importante sunt principiile decat detaliile (desi de multe ori acestea "ne ucid" daca bazele sunt bune atunci si "constructia" este solida si durabila). Daca se considera acest post se poate sterge (bineinteles cu scuzele mele de rigoare).
          Last edited by Gil26; 30 August 2020, 13:02.

          Comment


          • Pentru cine doreste am urcat (link valabil 7 zile) o versiune PyClip3.5 pe: https://transfiles.ru/3x948
            Multumirile merg catre ... cine a oferit-o (am mai multe variante si nu mai stiu de unde este aceasta).

            PS: Pentru Logan\SanderoII nu am gasit diferente in fisierele FG si SG in noile baze de date (sau nu le-am sesizat). Pentru masina mea chiar si V184 a fost OK.

            Comment


            • Bună.
              Am un Logan 1.5 dci din 2018. Am cumpărat o Interfata de pe emag - dintr-un link de pe acest topic, e cu Elm și funcționează pe Bluetooth.
              Am reușit sa ma conectez cu torque de pe telefon.
              Doresc sa activez câteva funcții:
              - iluminare ceasuri tot timpul
              - informații consum
              Am încercat cu ecu tweaker, dar nu se conectează, spune ca îmi lipsește ceva fișiere.

              Ma puteți ajuta cu softul necesar? Mulțumesc.

              Comment


              • Cauta o versiune de pyclip, si, daca elm ul este ce trebuie, va merge.

                Comment


                • Nu e necesara o baza de date cu ecu?

                  Comment


                  • @ Gabrielt bine ai venit pe acest forum.
                    Eu am consumul afisat iar iluminarea permanenta a TDB nu o consider necesara. Dar daca doresti sa le activezi, asa cum bine s-a scris, mai usor ar fi cu PyClip. Insa nu toate versiunile le au pe ambele. O versiune buna pentru aceste modificari si usor de instalat este loganSandero2 dezvoltata si oferita de respectatul coleg eastcowboy, cu multumiri pentru acest lucru (unii colegi care ofera programul pe privat uita sa o mai faca si sa mentioneze asta).
                    Rutinele se afla sub Tablou de bord\CF Changing Configuration (sau ECM Extended Command Set) iar acestea sunt CF402 Iluminare spate respectiv CF019 Tip Afisaj ADAC (vezi atasat, am subliniat si un lucru pe care unii "cunoscatori" tind sa il uite sau ignore).
                    Desigur ca se poate si cu EcuTweaker dar pe langa program iti trebuie si o baza de date corespunzatoare (am urcat cateva, colegii le pot oferi). Aceasta se pune sub forma arhivata in spatiul de stocare intern (memoria dispozitivului, alaturi de DCIM, Downloads, etc). Cele doua rutine se afla sub un cluster separat (vezi si capturile atasate), nu toate bazele il contin (multumiri celor care l-au prelucrat si oferit).

                    Scriu din nou ceea ce spun si autorii acestor programe: orice modificare se face pe propria raspundere cu asumarea riscurilor. Insa folosite cu atentie, grija, rabdare, inteles ce si cum dar mai ales efectele si rezultatele, folosite corespunzator, indeplinite toate conditiile si cerintele,...., aceste "unelte" sunt bune si utile.

                    PS: de ceva timp a "aparut" si baza de date DDT2000 din iulie 2020, nu mai am timp si nici chef sa o "prelucrez" asa ca multumesc anticipat celui care o va oferi si celorlalti (eventual urca public pentru toti colegii care o doresc).
                    Attached Files

                    Comment


                    • Am găsit și instalat un pyclip 1.95. Inca sun in căutare de ecu.ZIP.
                      Daca ma poate ajuta un coleg cu un link funcțional, ar fi super. Eventual și cu un pyclip mai nou - nu știu dacă acest lucru e neapărat necesar.
                      Multumesc.

                      Comment


                      • Asa cum bine s-a scris "si, daca elm ul este ce trebuie, va merge" insa "Interfata de pe emag - dintr-un link de pe acest topic" nu implica neaparat asta.
                        In anuntul de pe marele site doi colegi de pe aici au scris si ei comentarii "Functioneaza foarte bine pe modelele Dacia, inclusiv cu programul Ecu tweaker pentru calibrarea cutiei easy-r." respectiv "Produs conform descrierii, e ce trebuie."
                        Ce scriu pe acolo este irelevant insa regretabil ca si pe aici scriu acelasi lucru, au fost si doua discutii "kilometrice" pe un alt topic (acolo eram cu totii oftopic). Inca din prima polemica am oferit detalii, nu s-au inteles si ulterior s-a continuat cu "recomandarile" si afirmatiile aiurea (ex protocoale, toate verzi, etc.).
                        Ei bine, din start anuntul respectiv contine doua lucruri interesante: "Software Versiunea: V2.1" si "Suporta comenzile ATAL si ATPPS". Repet pentru colegii foarte experimentati faptul ca daca clona respectiva este mica si albastra, ba mai mult daca are si celebrul chip clonat de Microchip chiar si oscilatorul corespunzator, verificarea cu ELM Identifier este una "buna", nu implica ca este OK si pentru aceste programe de diagnoza (chiar daca "merge" cu altele gen Torque). Depinde cum este scris softul acesteia de "chinezul batran", pot fi unii "norocosi" cu V1.5 dar si altii "ghinionisti" cu un fake V2.1 (si exemple sunt destule cu aceste clone cumparate din aceeasi "sursa").

                        Reiterez aceste lucruri pentru ca stabilitatea si conformitatea comunicarii cu softul masinii este foarte importanta (asta pe langa alte cerinte si conditii) iar daca nu sunt indeplinite atunci pot aparea probleme si efecte nedorite (se poate citi si un exemplu recent).
                        Desigur insa ca fiecare poate proceda cum doreste cu\pe masina sa (sau mai trist si a altora) si scuze pentru postul mai lung (insa ar fi bine sa se aibe mai mare grija si cu toate acestea).

                        Comment


                        • Un alt script util din PyRen (acela despre care cineva scria "Cat despre Pyren, nu mi-a placut. Nu este ceea ce avem noi nevoie, doar interval de service ...") este verificarea SOH a bateriei (atasat un extras). Scriptul se poate rula si separat daca aveti Python instalat, conectati interfata (preferabil USB), selectati portul cu interfata, introduceti temperatura curenta (se poate obtine si din ecu injectie sau AC), se da start (programul va afisa voltajul principal dar se poate face si o calibrare), se porneste motorul, programul va afisa valoarea coeficientului SOH si graficul, atasat cateva exemple. Toate multumirile merg catre reputatul Shr-lnm. Desigur ca informatii despre baterie (ex tensiune, incarcare, etc.) se pot obtine si direct din program.

                          PS: tangential la asta nu sunt inca lamurit daca extragerea de date cu motorul pornit cu o frecventa foarte mare afecteaza cumva parametrii in functionare (mai ales adaptivii), dar cu o frecventa mai mica de 10-15 ori pe secunda sau la 150-200ms ca nu influenteaza insa cu absolut nimic. Ramane tema de studiu pentru mine si orice informatie legata de subiect este binevenita si bineprimita.
                          Attached Files
                          Last edited by Gil26; 22 September 2020, 18:12.

                          Comment


                          • Shr-lnm zice clar - Adaptor USB ELM327 (adaptoarele BT și WiFi nu vor funcționa din cauza timpului de răspuns lung) în plus el nu e autor a folosit datele de aici și a creat un script, ăla da e făcut de el.

                            Și iar ajungem la calitatea interfețelor de 5 ron pe aliexpress, pardon 80ron pe Emag...
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • Ca sa fiu putin mai clar. Am extras foarte multe date cu o frecventa mica, pentru chiar si 7-8 parametrii la o viteza a portului de 38400 am testat si verificat apoi de nenumarate ori si nu a fost absolut nici o problema. Am extras de cateva ori si folosind un baud rate de 115200 (pe USB) parametrii cu o variatie destul de scurta si iarasi am verificat si totul a fost OK.
                              Intentionez insa sa achizitionez inca o interfata ce merge foarte bine si la 230400 si nu stiu cum va fi extragerea de date cu o frecventa foarte mare a mai multor parametrii, destul de probabil ca nu vor fi probleme (ECU nu cred ca vor permite să fie interferate cu cereri de date externe). Dar nu sunt sigur si de aceea am rugat pentru impresii ale celor care au experimentat acest lucru. Atat si nimic mai mult.

                              PS: Prima oara am testat SOH-ul bateriei pe USB (citisem bine ce a scris autorul scriptului) , insa am testat de curiozitate pe BT si WiFi si functioneaza (dar e adevarat ca nu foarte exact insa acceptabil).
                              Last edited by Gil26; 22 September 2020, 20:25.

                              Comment


                              • Când ai acces la tester dedicat de baterii cu SOH, SOC și R internă orice alte teste sunt doar de distracție/pierdut timpul, nu cred că are/stă cineva redresor-desulfator și răbdarea necesară ca să salveze o baterie de la tomberon.
                                Ex: baterie 40Ah 330CCA care, dacă stăteai cu cheia pe accesorii 10 minute nu mai putea porneai masina, testat 100CCA 12,6V R=23mOhm, dacă te iei după SOH zici o pun pe redresor dar rezistența aia internă zice tomberon (defapt orice peste 12mOhm ca și moartă).
                                Orice alte discuții nu-și au rostul fiecare face cum poate și cum vrea.
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google