Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • +1, asa fac si eu. Am cerut la fiecare revizie sa puna doar 4L. Nu am avut scadere sesizabila pe joja intre schimburile anuale, rulaj aproximativ 12k km. Plusuri: nu mai platesti degeaba 1L si nu risti sa iti puna peste maxim.

    Comment


    • Buna seara,
      Poate pun intrebari care se repeta. Vreau sa achizitionez un Logan nou 0.9 Tce si am urmatoarele nelamuriri:
      1. nu stiu daca cel in 5 trepte sau cel in 6 trepte. Exceptand diferentele de consum, exista probleme cunoscute de fiabilitate la cele doua?
      2. merita AC automat (clima) sau AC manual (clasic)? Am citit despre problemele legate de inghet, doar la AC automata se intampla?
      3. scaunele incalzite, exista probleme cunoscute?
      4. exista defecte cunoscute pe care le pot evita printr-o selectie corecta a nivelului de echipare si a optiunilor? (ex: evita expression pentru ca...)
      Va multumesc anticipat.

      Comment


      • Logan nou 0.9 Tce” nu se mai produce, acum se poate achizitiona 1.0 TCe 90, 1.0 ECO-G 100, etc.
        Apoi o buna parte din raspunsuri la aceste intrebari (si nu numai) se gasesc atat in acest topic dar si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/start (foarte bine detaliate, prezentate si sintetizate).

        Comment


        • Gil26 multumesc pentru raspuns. Da, am gresit, 1.0 Tce (999 cm3). Am citit acel ots pentru rechemari, am citit si problemele comune. V-am rugat sa-mi dati o recomandare pentru dotari/componente care ar fi mai fiabile sau optiuni/nivele de echipare pe care sa le evit pentru ca sunt problematice. Ma uitam la Logan expression 1.0 tce fara gpl, dar ma gandeam ca pot lua un essential si evit unele potentiale probleme, sau sa iau cu acele optionale (6 trepte, clima, incalzire scaune) sau chiar var. prestige?
          Va raman recunoscator pentru un raspuns practic.

          Comment


          • Originally posted by alF78 View Post
            Buna seara,
            Poate pun intrebari care se repeta. Vreau sa achizitionez un Logan nou 0.9 Tce si am urmatoarele nelamuriri:
            1. nu stiu daca cel in 5 trepte sau cel in 6 trepte. Exceptand diferentele de consum, exista probleme cunoscute de fiabilitate la cele doua?
            2. merita AC automat (clima) sau AC manual (clasic)? Am citit despre problemele legate de inghet, doar la AC automata se intampla?
            3. scaunele incalzite, exista probleme cunoscute?
            4. exista defecte cunoscute pe care le pot evita printr-o selectie corecta a nivelului de echipare si a optiunilor? (ex: evita expression pentru ca...)
            Va multumesc anticipat.


            1. Ambele CV sunt la fel de fiabile. Recomand MT6 / JT4.

            2. Da, merită climatronicul monozonă. Ambele tipuri de aeroterme pot îngheța.

            3. nu au probleme cunoscute. Recomand!

            4. Pe Wiki găsești cam tot ce te interesează...


            Ce opțiuni/echipări să NU aleg și de ce?

            - nu alege cele mai ieftine echipări - ex. ACCESS/ESSENTIAL - nu au bielete antiruliu și bară stabilizatoare (stabilitate mai mică în curbe);
            - nu alege Media Display - nu ai tweetere, nu ai navigație de rezervă (offline), nu se setează automat data, ora, fusul orar și ora de vară/iarnă;
            - nu alege geamuri manuale spate - se lasă în timp și se deschid singure parțial, nu ai ce să le faci…;
            - nu alege jante cu capace (indiferent de mărime, 15", 16") - capacele sunt foarte scumpe ca piese de schimb, se exfoliază, se pierd, se fură într-un mod sălbatic…;
            - nu alege aerotermă cu AC Manual:
            — mașina se încălzește mai lent iarna;
            — control răcire redus;
            — dacă îngheață vaporizatorul nu poți regla situația decât luând la rând componentele instalației;
            — nu are ECU HVAC;
            — turația ventilatorului este dependentă de tensiunea de încărcare, care este foarte variabilă… 12-16V;
            - nu alege motorul 1.0 TCe 110 / H5D - este cu injecție directă (GDi) și - ca orice motor cu injecție directă:
            — va dilua uleiul cu Benzină (lucru care nu se întâmplă la MPi) - mărind uzura motorului și implicit a distribuției;
            — va genera MULTĂ cenușă (cam la fel de multă ca și un Diesel) care se va acumula în ulei, îl va înnegri MULT mai repede decât un MPi (TCe 90/100), lucru care va grăbi uzura motorului și a distribuției (lanțului, întinzătoarelor hidraulice, patinelor, etc.);
            — va fi afectat de depuneri de carbon pe supape și scaune chiulasă, lucru care îi va scurta durata de viață și va mări costurile de întreținere mai ales după ce mașina iese din garanție;
            — inițial, depunerile de carbon vor afecta mai întâi stabilitatea ralantiului, acesta va începe să oscileze pe la 70-80.000 km (oscilațiile se pot diminua cu curățare chimică+mecanică);
            — apoi depunerile de carbon vor fi "simțite" mai agresiv în jur de 150.000 km, depinde de regimul de lucru al motorului, cu efecte de genul: pornire la rece grea/lungă, rateuri aprindere - și pe măsură ce depunerile de carbon cresc vei avea: creștere consum, scădere putere motor, etc.;
            — pentru a păstra motorul GDi cât mai mult timp cu o uzură cât mai mică veți fi nevoit să micșorați intervalul de schimb de ulei indiferent că mașina este sau nu folosită în activități comerciale, lucru care NU este neapărat necesar la cele MPi decât DACĂ ESTE folosită în activități comerciale;
            - nu alege vopseaua fără lac de protecție adică Alb (Blanc Glacier) - este cea mai expusă la deteriorare, îngălbenire, cojire, etc.;
            FAQ - Generale - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki (wikidot.com)​​
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Originally posted by alF78 View Post
              Buna seara,
              Poate pun intrebari care se repeta. Vreau sa achizitionez un Logan nou 0.9 Tce si am urmatoarele nelamuriri:
              1. nu stiu daca cel in 5 trepte sau cel in 6 trepte. Exceptand diferentele de consum, exista probleme cunoscute de fiabilitate la cele doua?
              2. merita AC automat (clima) sau AC manual (clasic)? Am citit despre problemele legate de inghet, doar la AC automata se intampla?
              3. scaunele incalzite, exista probleme cunoscute?
              4. exista defecte cunoscute pe care le pot evita printr-o selectie corecta a nivelului de echipare si a optiunilor? (ex: evita expression pentru ca...)
              Va multumesc anticipat.
              1. Nu stiu pe nimeni cu varianta manuala in 5 trepte, a mea (2021) e in 6, SS 2021 e tot in 6, Loganul tatalui meu (2023) e tot in 6. Ocazional toate mai fac figuri la selectarea treptei 1 (cu masina pe loc, nu in miscare). Trag inapoi de maner "pe liber" si pe urma intra usor in 1. Au mai fost persoane care s-au mai plans de probleme, cred ca pe aici postase un coleg caruia i se blocase schimbatorul.
              2. Eu am clima manuala, celelalte doua au clima automata. Am observat ca aia automata face mai cald decat manuala (eu sunt friguros rau). Daca vrei scaune incalzite oricum esti obligat sa iei clima automata. Problema cu inghetul se manifesta doar la drum lung, prin oras nu am patit niciodata.
              3. Cred ca postase torquemada ca partea electronica pentru scaunele incalzite e cam firava, dar nu am citit pe nicaieri sa fie probleme deocamdata. Ar putea el sa dea mai multe detalii daca citeste postarea. Atentie ca daca vrei scaune incalzite ulterior si ai clima manuala iesi mai ieftin sa vinzi masina si sa comanzi alta care sa vina gata echipata de fabrica. Mie ca sa imi faca o conversie mi-au spus ca ar fi peste 3000 de euro (trebuie schimbat calculatorul, panourile de pe consola, compresorul, senzorii si cred ca au spus si de aeroterma...plus incalzirea propriu zisa).
              4. Optionalele sunt prea ieftine sa nu ti le iei pe toate (sau cate sunt in buget). Discuta cu dealerul/seful de service ce mai poti adauga ulterior cu costuri minime daca nu ti le permiti acum.
              Eu daca as mai comanda una acum as lua obligatoriu clima automata, scaune incalzite (si astea vin standard pe Prestige).
              Navigatia...nu m-a dat pe spate. A primit-o tata in echiparea lui si nu stie toate strazile de pe aici. Tot Wazeul e de baza. Eventual Techno pentru un sunet mai bun (dar si aia parca vine standard pe Prestige).
              Pachetul de parcare e foarte bun pentru ca vizibilitatea in spate e cam proasta din cauza portbagajului inalt. Daca mai e si intuneric pe unde parchezi camera e sfanta. Plus ca senzorii te avertizeaza cand se strecoara vreun biciclist. Si ca sa ii montezi ulterior te costa mai mult decat sa ii iei din start.
              La camera de trafic mi s-a spus de la dealer sa merg pe ceva aftermarket, or sti ei ceva.
              Geamurile manuale au tendinta sa "coboare" de la sine in timp (mai ales daca mergi pe drumuri proaste), alea electrice nu fac figura asta.

              Comment


              • DFA si bmwh548 va multumesc frumos, asta era ceea ce cautam si totul este clar acum. chiar va multumesc!

                Comment


                • Cu placere si multi kilometri fara incidente cu viitoarea achizitie!

                  Apdeit la pomul de Craciun: dom'le la noi nu s-a aprins nici un martor. Am pus diagnoza, am gasit niste erori memorate, le-am sters. Daca reapar reveniti si incercam o recalibrare de senzori. Le-a luat doua zile sa faca o chestie de 5 minute. Ma rog...macar e consemnat pe undeva acum ca au existat probleme.
                  Apdeit la cheder (pentru ca le-am sesizat din nou problema ieri): ne cerem scuze, a fost montat pe dos, avem un baiat nou care inca invata. L-am remontat si ar trebui sa fie ok acum. Cum naiba au reusit ei sa monteze pe dos un cheder care mie mi se pare unidirectional nu am inteles, dar m-am uitat la cheder de fata cu seful de service. Acum e modelul tip "furtun", exact ce vine de fabrica. Am lasat-o balta, sunt sigur ca l-au schimbat de fapt si nu vor sa recunoasca. Si nu e ala vechi pentru ca asta nu e deformat pe nicaieri si cauciucul e foarte moale.
                  Aveam o trancaneala pe spate la denivelari, eu am banuit amortizoarele pentru ca au mai fost colegi carora le-au decedat subit. Au spus ca aveam un carenaj desprins si la denivelari se lovea de burta masinii. L-au remontat si a disparut zgomotul.

                  Am montat protectiile de noroi pe fata (originale). Pe spate mi s-a spus ca nu exista pentru Logan, dar daca vreau ei imi vand un set de Sandero si improvizez eu.
                  Pentru colegii care au in plan sa monteze pe fata: aveti de dat doua gauri in carenajele de plastic (in total sunt 5 puncte de fixare), celelalte 3 gauri se potrivesc pe prinderile carenajului. Instructiunile spun ca trebuie demontata roata, dar daca aveti adaptor in unghi pentru bormasina si bracati maxim le rezolvati fara demontare.

                  Comment


                  • Apdeit la apdeit: dupa mai putin de 100km de cand a iesit "reparata" pe poarta reprezentantei s-a aprins iarasi bordul. Acum sunt toti trei martorii aprinsi simultan si esapamentul miroase de zici ca e diesel cu toate filtrele anulate.
                    Am luat-o de la ei, adusa acasa, totul ok. Mers cu ea la spalatorie totul ok. Cand sa o scot din boxa a murit din senin, s-au aprins iarasi martorii de radar si sistemul stabilitatii. Trasa pe dreapta, oprita, repornita, s-au stins si au ramas stinsi. Am facut plinul, mers cu ea cateva ore, s-a comportat impecabil. Pana cand a inceput sa tremure din senin in mers si s-au aprins martorii. Tras pe dreapta, lasata 5 minute, repornita, au ramas aprinsi.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • Asa cum am scris anterior martorii aceia se pot aprinde din mai multe potentiale cauze, trebuie rezolvate acestea si in majoritatea lor NU se rezolva de la sine sau cu “nu-i o problema domne’, asa face toate, mai faceti o tura si vedeti” ori doar prin stergerea erorilor aferente, trebuie diagnosticate, analizate si rezolvate.
                      Iar asa cum am mentionat o diagnoza conforma poti sa iti faci si singur, scanarea erorilor in toate calculatoarele masinii se poate face foarte simplu si usor, sau daca oferi codurile de eroare sub forma DTCxxxxx le pot detalia foarte bine, exact ceea ce trebuie sa faca cei din reprezentanta, iar cand te duci la ei ai deja toate “datele de intrare” si lectia facuta, NU te mai pot “duce cu zaharelul” ca nu este nicio problema (plus ca si efectul “motorul moare uneori din senin la relanti” sau “Pana cand a inceput sa tremure din senin in mers si s-au aprins martorii” pare unul destul de serios).

                      Comment


                      • Despre zgomotul de la amortizor, in cazul meu a fost pe partea dreaptă spate, s-a rezolvat cu înlocuirea bucșei cu una KYB SM9914 care sunt clar mult mai moi decât varianta originală, care a și fost montată incorect (ambele sus-jos).
                        Planific să înlocuiesc și pe partea stângă pentru simetrie, cu toate că nu face zgomot.
                        In una din poze se vede cum trebuie sa stea bucsa in lăcașul ei.
                        Attached Files
                        Să ne țină turbinele!

                        Comment


                        • Zgomotul a apărut în urma derapării pe zăpadă din trecut?
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • Nu, era prezent de mult timp. Pe drum drept nu se prezintă, însă pe orice denivelare scotea zgomot.
                            dacă te uiți atent se vede urma că bucșa(șele) nu stăteau simetric in locul lor, ceea ce a dus ca cilindrul de pe mijloc sa lovească șaiba, in partea de sus sau jos.
                            Să ne țină turbinele!

                            Comment


                            • P.S. Corectez că sa nu duc in eroare, am explicat inițial greșit - cilindrul care are rol de spacer între bucșă și boltul amortizorului lovea caroseria lateral din cauza că buzele bucșelor erau subțiate deoarece nu erau montate corect din uzină.*
                              cel mai probabil sta unul acolo pe linie care nu știe sau nu îi pasă de cum trebuie să stea bucșele

                              Sunt doar curios, bătaia care o relatează alții, s-ar putea oare rezolva prin aceasta schimbare?
                              Bucșele se pot verifica foarte ușor. In jumătate de oră le verifici pe ambele dacă ai totul pregătit, nu-i nevoie de stand
                              Să ne țină turbinele!

                              Comment


                              • Dacă poți, fă un mic tutorial de verificare bucșe.
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google