Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Momentan controlez fenomenul bâlbâielii la rece similar ca la Logan cu 0.9 tce.
    Curios este că la Logan fenomenul se manifesta in special când era cald/ f cald.

    Pornesc motorul, iar în timpul cât turația motorului este spre 1500 rpm, plec de pe loc fara sa accelerez.
    Mai am un coleg care a diminuat efectul cu modul ECO. Încă nu am incercat, momentan nu e cazul.

    .
    0.9 TCe 2018, ECO-G 2025

    Comment


    • Cauza principală este deschiderea redusă a clapetei de accelerație când e motorul rece, din cauza funcționării majoritar pe GPL (care strică parametrii de injecție pe Benzină), dar fenomenul apare și la cei fără GPL, doar că mai lent.

      Dacă ai ȘI oscilații turație la pornire atunci trebuie desfăcută clapeta de accelerație, poate fi descentrată, uzată, murdară, , trage aer fals, etc.

      ECO activat cu motorul rece funcționează foarte bine pentru a compensa restricția de aer produsă de clapetă. După, îl poți dezactiva.

      O soluție care ține vreo 4-6 luni (adică cam tot sezonul rece) este un RESET ADAPTIVI în ECU Injecție la sfârșitul toamnei, în fiecare an. Dar doar dacă clapeta e în mințile ei.
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • , iar via diagnoza se poate verifica si parametrul PR444-CORECŢIE INTEGRALĂ REGLARE RELANTI (dar nu numai):
        Attached Files

        Comment


        • Ați mai pățit cu motorul încălzit in parametri si inclusiv in mers să apară senzorul de temperatura a apei pe albastru?
          Attached Files

          Comment


          • pot fi multiple cauze:

            1. senzor temperatură defect
            2. pompa principală
            3. pompa secundară 12V
            4. termostat
            etc

            fără diagnosticare e cam greu...
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Gil26 am monitorizat un pic curentul prin diagnoza, cu senzorul de curent conectat. Am monitorizat doar in UPC, fiindca scanarea injectiei dureaza 15 minute si nu am avut timp la moment.

              Conform senzorului de curent, bateria poate fi incarcata cu 10A si la 13.6V la ralanti/ in sarcina si la 15V in frana de motor. Rularea in frana de motor(15V) nu pare sa forteze cumva incarcarea ca valoare mai ridicată a curentului, comparativ cu ralanti/in sarcina.
              In timpul stop-start-ului, curentul tras din baterie se masoara in urmatorul mod in minus:
              - 12.5A cu toti consumatorii opriti
              - 16.8A doar ventilatorul la nivel 2 clima
              - 20.5A ventilator nivel 2 clima si faza scurta

              Semnalizatorul adauga 4A on/off, doar cat lumineaza becul.

              Deci dupa un eveniment stop start de 30 sec sau 1-2min, bateria este incarcata cu pana la 10A pe o perioada scurta, si dupa, mentinuta cu 2-3A pe perioade lugi de timp. Totusi consumatorii nu dispar nicaieri, si posibil alternatorul acopera orice valoare de curent trasa de toti consumatorii ( ex: 12/16/20/40 A + 2-3A deasupra), deci mentinand un nivel de incarcare flotant, nu incarcand bateria agresiv...
              Imi era oricum foarte interesant sa vad valorile de curent raportate la diferite scenarii si tensiuni.

              Datele despre curent le-am luat din UPC, circuit pneumatic

              Cu senzorul de curent decuplat voi urmări la următoarea ocazie...
              Să ne țină turbinele!

              Comment


              • , dar pe langa PR054 = SENZOR DE CURENT BATERIE 12 V vezi ca mai sunt si ceilalti parametri pe care i-am exemplificat, si acestia conteaza, altfel monitorizarea nu este asa relevanta, iar acestia trebuie vazuti in toate conditiile descrise (eventual corelate si cu starea bateriei citita cu testerul de baterie: U, SoC, SoH si Ri).
                Iar macar acum sper ca ai vazut /inteles ca “Super idee pentru a te asigura că bateria e încărcată la 100%… tensiunea părea că s-a stabilizat la 12.6V după voltmetrul din priza 12v” nu este chiar corect, dar toate aceste monitorizari pot sa fie foarte interesante si asa cum am scris ofera o mai buna /corecta imagine asupra starii /incarcarii bateriei si functionarii alternatorului.

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google