Da, eu asta cred. Ca genericul contine implicit si specificatiile.
Producatorii de uleiuri mai cu motz bineinteles ca s-au dus la fiecare producator auto si au zis: bai, pune si pe C3-ul meu*** specificatiile tale interne, ca sa il vand si eu. Evident, trebusoarele astea se intampla pe bani, nu pe prietenii.
Si astfel au aparut "specificatiile fiecarui producator in parte". Dar ele NU difera de ACEA, n-au cum, ca altminteri n-ar fi avut cum naiba sa fie atatea specificatii "de casa" pe bidon.
Cand vezi atat de multe specificatii, tragi concluzia ca: 1) fie motoarele alea sunt identice; (oare sunt ???) 2) fie sunt "parteneriate" (X cu uleiul se duce la Y producatorul si, contra unor sume de bani, sub eticheta unor "parteneriate", bat palma sa-i puna si specificatia aia "de producator auto" pe bidon). Si toata lumea e multumita, clientul e fericit ca vede caracteristica aia pe bidon si placebo-ul e asigurat.
E exact ca la piesele "de origine" - cine crede ca alea de origine au alte cote, alt mix de aliaj, alt mix de cauciuc etc - se inseala. Identifici producatorul piesei asa-zis de origine, o cumperi de la el la 60-70% din pret.
Dihotomia asta e tinuta fix ca lumea sa creada ca e ALTCEVA.
Lumea asta a parteneriatelor si a recomandarilor e o mare, mare sursa de scumpire a unui produs...fara nici un temei!
*** A3/B4, A5/B5 etc - puneti acolo orice ACEA vreti voi.
Cat costa revizia la Logan 3?
Collapse
X
-
Întrebarea de 1.000.000 € e..., acele aprobări de la cinci-sase-opt producatori sunt OK și pentru motorul tău ăla care zice că vrea ceva special? Că dacă nu e..., degeaba e lista aia acolo...Originally posted by cattavencu View PostSi apropo de faptul ca toti producatorii au mixurile lor specifice - atunci cum naiba se face ca pe un bidon de ulei din asta comun, de la un producator comun, vezi "aprobari" de la cinci-sase-opt producatori?
Și ce faci?
Pui ceva generic că nu-ți place ție monopolul de specificații?
Sau pui conform cu specificațiile?
Că la asta se rezumă discuția până la urmă...
CE FACI???
PRACTIC.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Ba da fix asa se procedeaza, exemplu concret:Originally posted by cattavencu View Post...
Doar nu crezi ca fiecare producator si-a facut mix-ul lui propriu de ulei si astfel s-a indepartat oarecum de la norma generica? Ca ma tavalesc pe jos de ras daca tu crezi asta.
...
MOTUL SPECIFIC 17 5W-30, fisa tehnica: https://azupim01.motul.com/media/mot...2_20211229.pdf
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30, fisa tehnica: https://azupim01.motul.com/media/mot...n_fr_motul.pdf
Doua uleiuri ACEA C3, vascozitate 5W30, de la acelasi producator. Unul are aprobare RN17, altul n-are. Ce rezulta de aici? RN17 ≠ ACEA C3.
In schimb din ce vad in fisele tehnice par sa fie foarte similare, daca chiar te mananca PROBABIL merge sa bagi si un ACEA C3 fara aprobare RN17, insa e greu de spus fara sa vezi exact specificatiile RN17 (nu le gasesc, posibil sa nu fie publice).Last edited by catelullego; 30 August 2023, 11:54.
Leave a comment:
-
Fă tu un studiu de piață frumos, cu 20-30-40-50 de flacoane d'astea cu foto pe toate părțile, să putem trage o concluzie validă statistic și ne dovedești la toți care are dreptate și care nu.Originally posted by george.sce View PostEra interesant de vazut ce scrie si pe spatele la bidoanele alea
- Likes 3
Leave a comment:
-
Mai pe sleau, fiecare producator a incercat sa-si faca "normele" lui, sa crezi ca-s unice. dar cand te uiti pe un bidon de ulei vezi ca uleiul ala e valabil si pentru "normele" altor 5-6 producatori auto.
Asa ca-ti dai seama cat de "unic" e mixul asta in care crezi tu.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Pai nu au, ca de la asta am pornit eu problema / discutia. Cel putin astea Renault / Dacia NU specifica normele ACEA / API.
DFA zice - domne, pentru ca e un mix specific, neincadrabil in ACEA
Eu zic - e asa ca sa nu vezi norma si sa te duci intr-un magazin si sa alegi ceva NON Renault. Sa ramai captiv cu Renault.
Si apropo de faptul ca toti producatorii au mixurile lor specifice - atunci cum naiba se face ca pe un bidon de ulei din asta comun, de la un producator comun, vezi "aprobari" de la cinci-sase-opt producatori? Au toti acelasi mix?
))) Cum au ajuns la mixul ala, prin coincidenta? S-au intalnit in weekend sa-l faca?
))
Si tot prin coincidenta - ce sa vezi, toate "aprobarile" astea au si o norma ACEA ? (ca e specificata si aia pe bidon)
))))
Last edited by cattavencu; 30 August 2023, 11:44.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Era interesant de vazut ce scrie si pe spatele la bidoanele alea DFA !
Au eticheta si pe spate acolo scrie chestiile importante, recomandari si normele internationale ACEA
Leave a comment:
-
Ummm...., exact despre asta tot discutăm, nu...?Originally posted by cattavencu View PostDoar nu crezi ca fiecare producator si-a facut mix-ul lui propriu de ulei si astfel s-a indepartat oarecum de la norma generica?

ACEA este un standard minim - generic, cum spui tu - unii fabricanți au adăugat ce au dorit ei PESTE standardul ACEA.
Ce e așa de greu de crezut????
EXACT asta se întâmplă și ție nu-ți vine să crezi...

Tu poți să faci ce dorești...Originally posted by cattavencu View PostCa ma tavalesc pe jos de ras daca tu crezi asta.

Leave a comment:
-
Hai ca ai dat exemplu fain, Nurofen. Substanta activa e una, ingredientele sunt alta. Conteaza si restul excipientilor din combinatie, concentratiile in care sunt, amestecurile etc.
Iti garantez ca daca iei Nurofen 400(original) nu e același lucru cu Ibufen 400(generic). Pt ca au aceeasi substanță activa, nu inseamna ca acționează la fel. E apropiat de original, dar nu e acelasi lucru.
Întotdeauna medicamentele originale, sunt si vor fi mai eficiente ca cele generice.
Leave a comment:
-
Kia cum de e in stare sa scrie si norma ACEA pe bidoanele lor?
Ce sustii tu, e ca si cum Nurofen ar fi normal sa nu scrie pe cutie ca substanta generica (activa) e Ibuprofen, vezi Doamne ca a gasit Nurofen un amestec secret si ca nu poate sa scrie Ibuprofen, ca nu mai e chiar ibuprofen ci in amestec cu altceva (secret, of-of...).
Norma ACEA e UNANIM acceptata, e exact ca substanta activa la un medicament, care are o denumire GENERICA si care e normal sa o vezi scrisa pe bidon, pe langa denumirea "de casa".
Doar nu crezi ca fiecare producator si-a facut mix-ul lui propriu de ulei si astfel s-a indepartat oarecum de la norma generica? Ca ma tavalesc pe jos de ras daca tu crezi asta.
uleiuri KIA.jpg
- Likes 1
Leave a comment:
-
Originally posted by cattavencu View PostNu va dati seama ca toti pe toti astia cu masini noi (nu conteaza marca!) va joaca producatorii un soi de teatru incat sa credeti ca DOAR uleiul X e bun (care e unic pe piata, desigur, cum altfel?), restul de 150 de uleiuri proaste?
Uleiurile cu specificații de producător auto NU SUNT UNICE, găsești uleiuri cu acele specificații cam la toți producătorii de ulei, că toți vor să mănânce și ei o felie din piața de consumabile auto..., adică ai de unde alege, cumperi de la marca ta preferată de ulei, nu ești "condamnat" la o singură marcă!
Uite un exemplu doar de uleiuri compatibile 5W30 RN17:
CASTROL GTX, RN17 Ulei de motor 15CC30
CARLUBE Tetrosyl Triple R, R-Tec 26 Ulei de motor KFJ005
KROON OIL Meganza, MSP Ulei de motor 36617
LIQUI MOLY Top Tec, 4410 Ulei de motor 21398
MOTUL SPECIFIC 17 Ulei de motor 109882
MOTUL SPECIFIC, 17 Ulei de motor 109841
RAVENOL RNV Ulei de motor 1111114-004-01-999
MOBIL Super, 3000 Formula RN Ulei de motor 155774
ELF Evolution, Full-Tech R Ulei de motor 2217515
TOTAL Quartz, INEO R-PLUS Ulei de motor 2225186
MANNOL O.E.M. Ulei de motor MN7703-4
MANNOL O.E.M., 7701 Ulei de motor MN7701-4
Valvoline SynPower, RNO C3 Ulei de motor 895068
SPECOL Spec Premium, C2/C3 Ulei de motor 104956
MPM PREMIUM SYNTHETIC, RN Ulei de motor 05005RN
ROWE HIGHTEC, SYNT RSR 17 Ulei de motor 20370-0010-99
TEXACO Havoline, ProDS RN Ulei de motor 804472MHE
REPSOL ELITE, Evolution RN Ulei de motor RPP0055IFB
ELF Evolution, R-Tech Elite Ulei de motor 222180
FUCHS TITAN, GT1 FLEX FR Ulei de motor 602094841
PETRONAS SYNTIUM, 5000 RN17 Ulei de motor 70700M12EU
FANFARO Expert Line, LSX Ulei de motor FF6701-5
EUROLUB ECO, R-N Ulei de motor 227001
Q8Oils Special, RN Ulei de motor 101109801751
Q8Oils Special, RN Ulei de motor 101106401655
25 de variante la dispoziție, găsite de mine la o căutare rapidă...
Ești suficient de "ne-condamnat"???
Sau e nevoie să alegi din și mai multe variante?...
Originally posted by cattavencu View PostTraiti fratilor in lumea asta iluzorie a certificarilor, ce sa zic...
Ce propui tu e o temă falsă, problema de fapt nu există decât în mintea ta.
- Likes 6
Leave a comment:
-
Foarte simplu, si dupa garantie cumperi tot de producator,
Ce e asa de complicat ? Motorul o sa se bucure, recunostinta vesnica si nu te va lasa in drum.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Hmmm.... Adica orice ulei ai cumpara din piata libera e "la minim". In rest...doar de la "producator" (adica cu tzidula lui pe bidon).
Pai inseamna ca toti proprietarii cu masini iesite din garantie (TOTI - adica toate masinile de pe strazi!) - sunt condamnati la dezastru, doar pentru faptul ca-si cumpara ulei...din piata libera si, ce sa vezi, unii dintre ei chiar pe baza specificatiilor.
Deci daca iei "de producator" esti la bal, daca iei altfel - la spital.
Nu va dati seama ca toti pe toti astia cu masini noi (nu conteaza marca!) va joaca producatorii un soi de teatru incat sa credeti ca DOAR uleiul X e bun (care e unic pe piata, desigur, cum altfel?), restul de 150 de uleiuri proaste?
Traiti fratilor in lumea asta iluzorie a certificarilor, ce sa zic...Last edited by cattavencu; 15 August 2023, 15:12.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Nu e deloc o prostie, explicația e chiar foarte simplă și logică!Originally posted by cattavencu View PostProstia asta cu normele producatorului nu vrea decat sa mascheze norma generica ACEA. De ce? Pai, ca sa nu stii ce sa cumperi de pe piata libera.
Misiunea principală a ACEA este de a produce standarde MINIME de specificații pentru uleiuri. Cuvântul cheie este: MINIME.
Producătorii de uleiuri pleacă de la aceste standarde MINIME și le pot modifica în concordanță cu cerințele specifice ale lui X și Y, dar rezultatul nu poate fi mai slab decât cel MINIM.
Deci, în teorie:
- un RN17 nu mai este ACEA C3/C4 - pentru că e C3/C4 + ce a dorit Renault să adauge PESTE ACEA C3/C4
- și RN17 FE nu mai este ACEA C5 - respectiv este C5 + ce a dorit Renault să adauge PESTE ACEA C5
Prin urmare, nu mai poți vinde acel ulei ca fiind C3, C4, C5 - pentru că a fost modificat - de acea nu se mai poate scrie specificația ACEA..., nu ar fi corect pentru uleiul care chiar respectă standardul MINIM ACEA.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Stiti cum e prosteala asta cu "norma de producator"? E sora buna cu reducerea pana la cretinism a etichetelor de consum si de zgomot de pe electrocasnice. Nu se mai spune valoarea fizica, pentru ca lumea, daca e tot pe drumul fara de intoarcere al prostirii, trebuie accelerat procesul. Adica nu mai vezi kilowati sau decibeli. Nu, vezi doar niste litere care sunt o reflectie a unor intervale fizice. Dar care sunt valorile alea, eh, nu mai scrie, trebuie sa te apuci sa sapi.
Se vrea din ce in ce putin sa constientizezi, tu cumparator, cat mai CLAR capacitatile fizice ale unui anumit bun. Totul trebuie sa devina o mica nebuloasa, ca astfel sa se poata vinde orice, lumea devenind tot mai ignoranta.
- Likes 2
Leave a comment:

Leave a comment: