Bujii Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts


  • Nu inteleg grija unora pentru banii altora.
    Nu pentru banii altora suntem preocupati ci pentru ideile unora.
    ...
    Daca cineva vine aici si spune ca bujiile de pe Logan trebuie inlocuite la fiecare plin de benzina, vorba lui Dark, sau ca antigelul si lichidul de frana trebuiesc inlocuite odata cu anvelopele de sezon, atunci in mod sigur aceste concepte vor fi combatute; iar asta nu e rau si nici n-ar trebui sa supere.
    Invata sa intelegi ca orice spui in spatiul unui forum, in spatiul public in general, poate fi combatut sau acceptat.
    Despre asta e vorba; nu despre bani. Combatem idei, opinii, NU persoane.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • In concluziie, daca Logan-urile din 2004-2006 schimbul de bujii era prevazut la 30k, iar la cele mai noi se schimba la 60k, rezulta ca s-au imbunatatit major noile masini.
      Ca altfel nu se explica, teste s-au facut si pe mpi-urile E3/E4.
      Asta e altceva, se numeste subiectivism
      Si nu poti invoca motive tehnice ca daca vine colegul cu "laboratorul NASA"
      Carnetul de intretinere la 1.4 mpi 2005 zicea ceva la bujii, ala nu e subiectivism.
      Va dati dupa visin cum va convine.

      Daca eu schimbam bujiile la 25k in loc de 30k, ala era subiectivism. 25k nu-i faceam in fiecare luna/cu un plin de benzina, asa ca nu venea des schimbul de bujii.

      De fapt, actualele 1.2 16v au probleme cu pornirea de noi (indiferent din ce motiv, ca nici Dacia nu-l stie), ce sa mai tii bujiiile 60k...
      Nu pentru banii altora suntem preocupati ci pentru ideile unora.
      E grav rau sa schimbi mai devreme bujiile. Ma duc la doctor sa ma "caut".
      Combatem idei, opinii, NU persoane.
      Asta poti sa o zici de 100 de ori, ca nu se aplica pe forumul asta.
      Last edited by mr.K; 17 August 2015, 12:02.

      Comment


      • Intervalul de schimb la o piesa, mai ales cum e bujia, nu se da musai in functie de cat de repede se uzeaza. Similar, daca tu te referi strict la carnetele vechi, atunci care e treaba cu carnetele noi? Cine decide care dintre ele sunt mai adevarate decat celelalte.
        Fac pariu la orice ora ca nu poti sa deosebesti doua loganuri identice, cu bujii schimbate la 30 de mii, respectiv 60 de mii, nici la condus, nici la consum, nici la nimic, evident, cu conditia sa nu stii care cum le are schimbate.
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • 2 Logan-uri poate nu, dar masina pe care o stiu se va comporta diferit cu 2 seturi de bujii.
          Trebuie doar sa o conduc 2 zile cu fiecare set de bujii. Si o sa spun cu o mare probabilitate care set de bujii e mai uzat.
          Asta inseana sa fii sofer si sa-ti cunosti masina.

          Unora li se pare ca masina e ok pana in momentul cand o trag pe dreapta.
          Unii... sunt ca mine, pentru ei trebuie ca masina sa mearga cat de bine se poate.

          Comment


          • Poate sa fie masina ta din ultimii ani, garantat nu ti vei da seama cand iti schimba cineva bujiile fara sa ai habar. Nu se pune problema de masina trasa pe dreapta, e vorba de a face un lucru degeaba, doar ca iti sta pe creier. Oricum, argumente tehnice nu exista,mdecat teorii cu "drobul de sare"
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Oricum, argumente tehnice nu exista,
              Daca nu exista, inseamna ca se poate pune egalitate intre o bujie la 30k si o bujie la 60k.

              Comment


              • Eu zic sa faceti doar o inspectie a bujiilor; electrozi curati de culoare cenusiu-metalic, culoarea usor caramizie a izolatorului, sunt cele mai importante indicii ca acestea au fost alese corect (valoare termica) si ca motorul functioneaza cu dozaj optim. Niste bujii uzate nu pot arata niciodata asa.
                Daca supralicitam evaluarea dupa simturi, a bujiilor aflate la 30-40-50 de mii, atunci ne intoarcem la controlul calitatii uleiului prin metoda frecarii intre degete.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • N-am inteles de ce sunt 140 de pagini de posturi aici si totul se rezuma la polemici; in fond nimeni nu poate oblige pe nimeni sa faca ceva, sau e o chestie de orgolii?

                  On topic :

                  Exista argumente tehnice, insa nu-s mura-n gura; la logan nuti va spune niciodata ca e bujia proasta, insa iti da de inteles prin acei adaptivi pe care ii vezi pe tester

                  UCE e o chestie desteapta, trebuie sa se descurce cu ce are ( adica cu ce ii dati voi - zeci de mii de km) in asa fel incat sa va faca voua pe plac ( sa mearga masina bine ) - reuseste mereu, insa cu anumite costuri ( consum crescut etc ) pe care vi-I arata prin acei adaptivi.......ce e asa de greu de acceptat?

                  S-a scris aici ca "antigelul sau lichidul de frana" se inlocuiesc odata cu anvelopele de sezon......pai oameni buni, exista pt antigel un tester - se gaseste in magazine si nu e scump, cand vine iarna nu va intereseaza sa-i stiti temperatura de inghet? In manual nu scrie treaba asta? Sau.....de ce trebuie sa scrie, nu e chestie de bun simt practic pe care ar trebui sa o stie toti?


                  Daca faci cel mult 10 000 km/an poate treburile astea par ridicule; insa cand ajungi si la 50 000 km pe an si vrei ca masina sa iti mearga "cat de bine se poate" te apuci si verifici......e mai usor sa previi, decat sa tratezi


                  LE : electrozii pot fi culoarea optima, nu inseamna ca si functioneaza optim - vezi postul meu cu NGK iridium de pe topicul cu iridium- cu fisuri laterale in ceramic

                  Daca rezistenta interna (electrica - la logan trebuie sa fie cam intre 5-10 kohm) variaza - fie creste - uzura, fie scade - alte bujii care nus recomandate asta determina modificari in comportamentul UCE care trebuie sa se adapteze

                  Culoarea optima arata ca bujia si-a atins temperatura de autocuratare, deja cand nu mai are aceasta temperatura inseamna ca sunt defectiuni pe care nici UCE nu le mai poate ajusta - adica e prea tarziu
                  Last edited by Hirayama; 17 August 2015, 13:41.

                  Comment


                  • Se ia ca atare functionarea motorului, care este in parametri normali. Ca sa inceapa sa-ti faca probleme de la bujii, trebuie sa depaseasca suta de mii lejer, calculatorul ajusteaza parametri pana iese din marja. 60.000 e chiar de bun simt pentru o bujie normala cu un motor care functioneaza corect. La nici o masina careia i-am schimbat bujiile, nu au existat diferente cu cele noi, ceea ce inseamna ca cele vechi inca isi faceau datoria si cred ca de fiecare data am depasit cu putin intervalul indicat de constructor. Ca tu, x, y, le schimbati la 30.000, rau nu e, faliment nu dati, dar nu sari la extrema ca se desira masina din cauza intervalului dublu. O sa functioneze la fel de normal.
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • Esti diplomat

                      Ca sa inceapa sa-ti faca probleme de la bujii - si sa le simta toti , adaug eu - trebuie sa treaca de suta de mii....de fapt, e posibil chiar si atunci sa nu se perceapa

                      Nu am sarit nicaieri si cum am mai scris ( topicul bujii gpl ) nu indemn pe nimeni la nimic;

                      Am un exemplu practic......am scris si mai sus, nu s-a obosit nimeni sa-mi raspunda- 3 seturi de bujii :

                      - ngk iridium -cele crapate lateral - cu imbogatire 185 - dupa circa 20-25000 km
                      - beru UXF79P - 145 imbogatire - rulaj circa 8000km
                      - Eyquem originale - 132 imbogatire - nici 1000 km rulati

                      Toate au culoarea electrozilor perfecta; diferente in mers sunt, slab perceptibile dar sunt

                      Voi ce ati alege? ( argumentat)

                      Comment


                      • Cifrele astea n au relevanta pentru cel care a intrebat simplu: sa schimbe bujiile la 30 de mii sau sa le lase la 60 de mii, nestiind dupa care carnet de intretinere sa se ia. Si de acolo s -a ajuns la balarii multe.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • Carnetul de intretinere al propriei masini.
                          Analogiile cu ce scrie in carnetele de intretinere ale modelelor urmatoare nu sunt decat pareri subiective, extrapolari fara fundament tehnic de vreme ce niciunul dintre cei care fac afirmatii de genul asta nu au lucrat/nu lucreaza ca tester la Renault.
                          Pe acelasi principiu, destui sfatuitori extind la 90k intervalul de schimb al distributiei pentru modele in a caror carnet de intretinere scrie clar 60k.
                          Last edited by mr.K; 18 August 2015, 07:58.

                          Comment


                          • In cartea de intretinere a masinii nu imi amintesc sa fi vazut nimic de bujii recomandate.
                            In concluzie - cele cu 4 electrozi de la diversi producatori (Bosch, eyquem) - sunt bune de ceva? Le recomandati pentru un batran MPI nascut in 2005 (45k KM doar, deci tanar la suflet)

                            Multumiri

                            Comment


                            • Degeaba ii pui cu 4 electrozi, doar nu dau toti scanteie simultan. Din fabrica a venit cu bujii cu un singur electrod.
                              Cu bujii de origine cu 2 electrozi a mers foarte bine 1.4 mpi.
                              Variantele mai scumpe cu Iridium imi inchipui ca nu te intereseaza, la un rulaj de 4500 km /an.

                              Comment


                              • Originally posted by mr.K View Post
                                Degeaba ii pui cu 4 electrozi, doar nu dau toti scanteie simultan. Din fabrica a venit cu bujii cu un singur electrod.
                                Cu bujii de origine cu 2 electrozi a mers foarte bine 1.4 mpi.
                                Variantele mai scumpe cu Iridium imi inchipui ca nu te intereseaza, la un rulaj de 4500 km /an.
                                Citisem altceva despre cele cu 4 electrozi - dar in fine.
                                Estimez cam ~8000-10000km / an in prezent, masina a schimbat proprietarul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google