Si daca renunti voluntar la garantie?
Sau daca faci >100.000 km intr-o perioada mai scurta de 3 ani si iesi oricum din garantie?
Ce treaba are asta cu ITP-ul?
Ti-am mai zis, nu toata lumea face 100k in 25-30 de ani, gandesti prea personal orice problema.
E o masura gandita sa aduca mai multi bani RAR-ului si statiilor ITP, n-are treaba cu securitatea pe sosele, oricum jumatate din verificarile ITP nu se iau pe bune.
R A R - I T P
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Nu este mult 3 ani pentru o masina noua deoarece in primul rand este o masina noua iar in al doilea rand aproape toate masinile au parte in perioada de garantie, care este de minim 3 ani, de revizii in reprezentante.
Revizii la intervale corecte (numar de kilometrii si perioada de timp). Iar prin revizie nu se intelege doar schimbarea consumabilelor (in general ulei si filtru).
Leave a comment:
-
3 ani e mult chiar si pentru o masina noua...
nu s-au mai vandut noi si nu au mai intrat procentele de rigoare?
Leave a comment:
-
Când se face ITP-ul în funcție de vechime
O altă noutate majoră a introdusă prin lege modificarea intervalului la care se face ITP-ul, prin apariția a 3 categorii:
● pentru mașinile noi, primul ITP se face la 3 ani de la înmatriculare;
● pentru mașinile cu o vechime de peste 12 ani, ITP-ul se face anual;
● pentru toate celelalte mașini, ITP-ul se face o dată la 2 ani, la fel ca și în prezent.
Pentru a intra în vigoare, legea trebuie promulgată de președintele României și publicată în Monitorul Oficial.
Leave a comment:
-
Sa iti explic motivele:
1) In 2013 am iesit valoarea de 1.5-1.65 (repetat test) - rulaj de cca 77 kkm
2) In 2015 s-a ajuns la 3.5 ?!?! cca 105 kkm
3) In 2017 3.0 , cca 132 kkm
La cel din 2013 nu curatasem deloc egr, nu umblasem la tubulatura, aveam un regim de turatie mult scazut fata de acum.
Eram foarte curios ce valori am acum, mai ales ca am piesele curatate, am avut ceva drumuri lungi in care a urlat motorul.
Fratele meu are o Skoda 2.0, i-a iesit 1.5 (!), la alta statie ITP, in conditiile in care scoate un fum negru la acceleratii usoare, ce sa mai vorbesc de cele inalte. Nu a curatat nimic!
Tatal meu, regim de pensionar, daca apesi brutal pedala, te crucesti ce fum scoate...Nu a avut niciodata probleme la revizia asta pacatoasa
Sincer, am mari semne de intrebare in privinta acestui test, aparat (decalibrat...?)
Si a mai fost lehamitea de a ma deplasa la alt punct de lucru
Timpul la mine este cronic, plec devreme de acasa, vin tarziu, am zis sa stau sa termin povestea. S-a intamplat sa fiu liber, habar nu aveam de conditiile in care se desfasoara lucururile la RAR.
Leave a comment:
-
Eu nu inteleg de ce ai insistat . ai fost data trecuta ,ai vazut ca omul trebuie uns. trebuia sa te duci in alta parte daca nu vrei sa astepti si sa te prezinti "frumos". puteai sa mergi la RAR cu programare (acolo nu te tineau mai mult de o ora si nici nu te respingeau decat daca chiar meritai).
Daca nu ies noxele pe loc , atunci ,nu poate nimeni dovedi ca defapt ieseau. Daca ies dupa , asta e , nu-i poti face nimic.
ps:nu e tipic romanesc. de exemplu mie politia si vamesii nu mi-au cerut spaga in romania niciodata. la toti vecinii tarii noastre mi-au cerut pe fata spaga.in bulgaria, moldova, ucraina, ungaria (prin sebia nu am fost) am cate 10-15 euro pregatiti.Last edited by Costi-bc; 13 June 2017, 23:11.
Leave a comment:
-
Costi_Bc ma provoci.
Daca m-ai cunoaste, ai vedea ca dau dovada de un calm incredibil. Detest linguseala si periatul fin pentru anumite interese.
Am stat peste 2 ore si jumatate in asteptare, era un Clio benzinar inaintea mea (doar pentru el!). La un moment dat s-a scuzat ca are o problema tehnica cu un aparat (nu scriu mai multe, ca nu e deloc bine) si ...incerca sa "rezolve" acel client (data fiind deficienta aparatului).
Am fost foarte respectuos, comunicativ.
M-a chemat in interior, habar nu aveam ce avea de gand. Mi-a spus ca masina este in stare tehnica f buna, daaar...si aici s-a rupt filmul.
Da, nu pot sa il numesc d-nul inginer, pentru mine este vorba de respect reciproc. Pentru a fi "d-nul inginer" trebuie sa aiba o anumita atitudine, limbaj.
Asa cum habar nu avea de profesia mea, eu nu il pot domni, pentru felul in care a procedat (si aici ma refer strict la cele 2 ore si jumatate pierdute)
Stiindu-si problema tehnica (si nu era una simpla), putea decide sa intru eu primul, nu sa ma fiarba atata timp...
Totul a fost premeditat si cu un gand. Masina este una foarte bine intretinuta (inclusiv test de injectie! inainte de aceasta zi)
Ma irita astfel de situatii, care sugereaza...stiti voi ce
Stiu cazuri apropiate de auto care nu ar trebui sa circule, fiind furnale ambulante.
Tehnic, asa cum i-am spus, nu am ce-i face, doar sa-i dau foc. Ca in veci nu va trece testul de opacitate. NU am ce piesa sa curat (atata timp cat piesele in cauza erau bec, curatate personal si este un regim de turatie f ridicat)
Sincer si acum pun la indoiala corectitudinea acelui test. Sunt foarte curios daca se poate manipula in vreun fel.
Singura solutie este ca el sa fie "d-nul Inginer", eu o carpa umila cu janghina mea si sa "fiu atent" pentru serviciul efectuat.
Tipic romanesc!
Ne meritam soarta, lipsiti de coloana vertebrala!
Leave a comment:
-
Gunoaiele astea de loganuri euro 4 au modificari foarte mici fata de euro 3 si cel mai important e ca nu au FILTRU DE PARTICULE ! Is facute sa scoata fix 1.5 noi , cand ies din fabrica , cu motorina frantuzeasca (desigur). Adica dupa o luna de mers pe drumurile patriei nu se vor mai incadra in normele RENO. Adica 77SKY ar fi trebuit sa-l imbunezi pe inginer , nu pe flacau , ca nu ati pascut gastele impreuna , sa-i dai o cafea , sa vorbesti frumos si totul ar fi fost bine. plus ca si data trecuta te-a trecut mokka ... nu?
ps: te duci in alta parte si o iei de la 0. sau te duci inapoi si dureaza 5 minute si costa mai putin.Last edited by Costi-bc; 13 June 2017, 21:27.
Leave a comment:
-
da, din cate stiu, nu esti legat de o singura statie
Atata tot ca vei plati taxa din nou
Ideea este ca "trebuie uns mecanismul"......adica sa-l prezinti pe "George Washington" sau pe "Brancusi" sau cine naiba e pe bancnote la noi ( sau straini daca prefer).....intelegi tu)))
Trebuie spaga...chiar daca iti iese ok, pe individ nu-l costa nimic sa nu te treaca fara spaga, folosindu-se de faptul ca masina e veche si "uzata" moral
Stiu cum e, de aceea nici nu ma mai obosesc sa ma enervez si imi prezint "amicii" cand ajung la ITP
Si da, e real in Romania.....nu tampenii ca in senzatii cu Rom
Leave a comment:
-
Revenit de la statia ITP. Plin de nervi
Acum 2 ani cand am ajuns, flacaul imi atrage atentia ca e..."innecata". Ii descriu in cateva cuvinte stilul de rulaj, cu mentiunea ca o saptamana am mers ca la raliu cu motorul (zgomot), dupa ce se incalzea, o tineam in 3000-3500, iar inaintea testului am dus-o in 3500 cca 15 km...
Imi atrage atentia ca EGR este infundat, ii replic: curatat bec!
In fine, imi pune viza si...plec.
Astazi, la aceeasi statie, acelasi flacau, asteptam cuminte sa plec...
Cand colo...respins, noxe la dublu, in loc de 1.5 max, rezulta un 3...
Imi spune ca sa ma duc sa ...curat egr! Ii replic: tot ce era demontabil, curatat bec, in urma cu 2 saptamani.
Nu mai demontez nimic, nu am ce.
Masina este impecabil tehnic, frane, directii, amortizoare tot!
La turatie maxima scoate un norisor subtire.
Cand stiu si vad ce furnale sunt in circulatie si ce toroape au unii, imi vin toate injuraturile printre dinti.
Mai ales ca nu pot sa plec la 4 de la work
Am impresia ca ma incearca de minte...
Intrebarea este: pot merge la alta statie si sa platesc acea taxa de retestare noxe?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Azi am fost cu Loganul la IPT la Serus Ploiesti, totul a decurs super ok, am trecut fara niciun fel de problema!
Leave a comment:
-
Originally posted by sorin1983 View Postp.s. mai bine facem un pichet in masina cu tarnacop, nisip, lopata si stingator pe roti, eventual un furtun sa te legi la un hidrant daca il gasesti...
noroc ca e logan si avem locLast edited by Costi-bc; 8 May 2017, 19:27.
Leave a comment:
-
Fane,
Lista amănunțită a operațiunilor care se fac în timpul verificării n-o cunosc, dar mâine dimineață la ora 8 mă întâlnesc cu expertul de la firma care ne face nouă la serviciu verificările (am un lot de 15 buc. de P6 cărora le expira verificarea luna asta și trebuie să i le predau) și o să-l întreb.
1. În principiu, se verifică vizual (să nu aibă urme de coroziune pronunțată, să nu prezinte fisuri vizibile sau deformări, furtunul să nu prezinte urme de îmbătrânire a cauciucului, manometrul să nu fie fisurat, etc.).
2. Reîncărcarea se face, în primul rând (și logic!) după utilizare. Se mai face atunci cand se constată pe manometru scăderea presiunii și, dacă nu mă înșel, există și o periodicitate de reîncărcare.
NU se verifică modelele vechi fără manometru și nici cele cu manometru fabricate înainte de anul 2000 (ele se scot obligatoriu din uz). Stingătoarele mai vechi de 10 ani (dar nu mai vechi de anul 2000) trebuie trimise la un laborator specializat unde se verifică cu ultrasunete grosimea pereților recipientului. Bineînțeles că prețul unei astfel de verificări (cu tot cu transport) este atât de mare, încât e mai ieftin să casezi respectivul stingător și să cumperi altul nou în locul său.
Leave a comment:
Leave a comment: